game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
+  Forums
|-+  Werken met Game Maker
| |-+  Experts
| | |-+  Online in gamemaker
Pagina's: [1] 2 3
« vorige volgende »
Print
Advertenties

CyborgGamer
Gebruiker

« Gepost op: 18 December 2004, 18:59:40 »

Ik ben bezig met een online spel, je kan in mijn spel een eigen profiel aanmaken, maar ik heb een host nodig om die te bewaren. Weet iemand zo'n host, ik zoek trouwens ook goede programmeurs.....

Projects:

Rockman Xero)tijdelijk gepauseerd
Naar boven Gelogd

The Cool Gamer
Ex-forumbeheerder
Oud-beheerder

« Antwoord #1 Gepost op: 18 December 2004, 22:08:28 »

Als je het weet te doen met PHP kan je deze communty als host gebruiken.

Ik ben gestopt als beheerder
Als je vragen hebt over Game Maker, post die dan in het forum, i.p.v. ze naar mij te sturen. (ook niet via e-mail)
Naar boven Gelogd

Harm133
Gebruiker

« Antwoord #2 Gepost op: 2 Februari 2005, 05:53:47 »

hoe kan je zoon profile maken ?? k bedoel dus hoe je maakt hoe je dat upload

Naar boven Gelogd

Hirvine
Gebruiker

« Antwoord #3 Gepost op: 14 April 2005, 19:30:12 »

CyborgGamer:
  The Cool Gamer heeft gelijk, omdat je op game-maker.nl MySql databases bij kan houden is het onderhouden van profielen makkelijk.
Nu kom ik op Harm113:

Harm113:
  Je kunt MySql aanroepen met GameMaker. Hiermee kun je gegevens opvragen en zetten in de database. De MySql dll is te vinden op de officiele forum "Extending Game Maker: DLLs, Scripts, and Libraries".

Als ik het nu bekijk, dan hoef je zelfs niet te PHPen hoe The Cool Gamer zegt. Het zou natuurlijk mooi zijn als je de profilen zo kan bekijken, wat met php zeer eenvoudig gaat. Mocht je daarmee problemenn hebben, mail/PM me even. Daaraan klungen vind ik fantastich. (Maar svp geef goede richtlijnen en begin dus niet, ik wil een database... Dat helpt niet...)

World of Shenja .com stierf op 4-9-2006. Er is geen motivatie om deze weer tot leven te wekken. Check voor dit moment  hirvine.com
Naar boven Gelogd

jerkec
Gebruiker

« Antwoord #4 Gepost op: 25 April 2005, 14:12:15 »

Verrast Werkt GMsql op deze servers!!!

Good morning, Good evening and Good night.
Naar boven Gelogd

Hirvine
Gebruiker

« Antwoord #5 Gepost op: 25 April 2005, 15:00:45 »

Is da een vraag?
Zo ja, het is MySql, je geeft alleen de statements door met gameMaker, maar via de DLL met gewoon sql. Het is dus niet GMsql, da bestaat niet, en anders niet zo handig. Thus, MySql, en dat zal hier moeten werken ja.

World of Shenja .com stierf op 4-9-2006. Er is geen motivatie om deze weer tot leven te wekken. Check voor dit moment  hirvine.com
Naar boven Gelogd

jerkec
Gebruiker

« Antwoord #6 Gepost op: 25 April 2005, 15:06:49 »

GMSQL is een extrene dll, zo kan je de gegevens doorgeven naar de server, aleen niet alle server's staan extreene conecties toe via de database.

Naar boven Gelogd

Hirvine
Gebruiker

« Antwoord #7 Gepost op: 25 April 2005, 15:08:40 »

O op die manier... tja, dan hou ik me mond, dat weet ik natuurlijk niet. Simpel weg uit proberen ... gewoon een record toe proberen te voegen en kijken of dat helpt.
Veel geluk althans.

Naar boven Gelogd

Simon Donkers
Oud-beheerder

« Antwoord #8 Gepost op: 25 April 2005, 15:10:22 »

Wat ik aan neem dat de vraag is of deze hosting ondersteuning biedt voor externe toegang tot Mysql. Naar mijn weten wordt hier DirectAdmin gebruikt en die biedt ondersteuning voor deze optie mits deze is aangezet door de beheerders.
Je kan database access instellen via: DirectAdmin > MySQL Management > Klik op de naam van de database > en dan via add host toegang geven voor iedereen.  

Als een gebruiker dit hier kan doen dan kan je hier GMsql gebruiken. Aangezien ik hier zelf geen hosting heb kan ik dit zelf niet controleren. Merk wel op dat dit een zeker risico met zich mee brengt voor mensen die hacken in je database. Het is daarom slim een speciale database te maken voor dit spel en daar geen vitale info in plaatsen en gebruikers alleen toegang geven tot wat ze echt nodig hebben. Merk ook op dat je natuulijk Mysql dient te kennen om GMsql te gebruiken maar ik neem aan dat dat wel logisch was voor iedereen.

[ Eo GDC ] [ nl ] [ games ] [ GM ] [ GM.Info ] [ GMOT ]

Naar boven Gelogd

jerkec
Gebruiker

« Antwoord #9 Gepost op: 25 April 2005, 15:15:50 »

Ik werk met mysql bijna al 5 jaar, ja SELECT * FROM members ik kan et wel Tong

Naar boven Gelogd

The Cool Gamer
Ex-forumbeheerder
Oud-beheerder

« Antwoord #10 Gepost op: 25 April 2005, 20:08:46 »

Ik ken zelf iemand die het met Mysql dll heeft gedaan waarbij de database gehackt werd. Ik denk dat php meer betrouwbaar is, omdat de gebruikers geheime informatie nooit zichtbaar kunnen maken (het wachtwoord staat immers op de server, niet in het spel). Je kan dan gewoon een dll gebruiken om die php-pagina's te downloaden.

Ik ben gestopt als beheerder
Als je vragen hebt over Game Maker, post die dan in het forum, i.p.v. ze naar mij te sturen. (ook niet via e-mail)
Naar boven Gelogd

jerkec
Gebruiker

« Antwoord #11 Gepost op: 26 April 2005, 13:31:32 »

Kan je dan de exe file van de game hacken? daar komen ze toch nooit achter of wel soms???

Naar boven Gelogd

Simon Donkers
Oud-beheerder

« Antwoord #12 Gepost op: 26 April 2005, 17:11:23 »

Bijde systemen kunnen gehackt worden. PHP is vaak makkelijker te hacken als je de url achterhaald die opgevraagd wordt. Bijvoorbeeld als de URL is blablabla/submit_score.php?name=Simon&score=50 is erg makkelijk te hacken als iemand deze URL uitvind. Mysql is gemakkelijk te hacken als iemand het wachtwoord achterhaald. Ik heb nog nooit een goed spel gezien dat een highscore systeem heeft dat niet is gehackt. Er zijn genoeg mensen die hacken een uitdaging vinden dus je zult vast wel hackers krijgen en er bestaat geen 100% veilige methode. Het is dan ook belangrijk om een goed werkend patch systeem in je spel te plaatsen en tevens gedetailleerde logboeken te maken wat er gebeurd zodat wanneer er gehackt wordt je dit kan opsporen en een patch voor kan maken.

Maar een 100% veilige methode bestaat gewoon niet.

Naar boven Gelogd

jerkec
Gebruiker

« Antwoord #13 Gepost op: 26 April 2005, 18:05:30 »

Edited wegens opmerking hieronder(mijn excuus):

Dat doe ik met post of sessions, zo kan niemand het zien.

Naar boven Gelogd

Simon Donkers
Oud-beheerder

« Antwoord #14 Gepost op: 26 April 2005, 22:36:01 »

Citaat van: "jerkec"
haha, dat doe ik met post of sessions, NOBUDY MAY SEE IT!!!

Probeer je berichten iets meer waarde te geven. Tevens post je berichten niet in hoofdletters. Verder is het wel zo aardig om mensen niet uit te lachen wanneer ze een opmerking maken.

Overigens, post is niet ondersteund in GM en ook niet in GM Sock. Dat idee gaat dus niet op. Ook zie ik niet hoe je met sessies dit probleem kunt oplossen dus wat meer informatie is hier wel op zijn plaats naast het uitlachen van anderen. Binnen het expert forum is het de bedoeling dat er serieuse discussies gevoerd worden. Niet anderen uitlachen en verder geen diepgaande argumentatie daarvoor geven.

Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 3
Print

Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar: