game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
+  Forums
|-+  Games
| |-+  Game Maker Creaties (Moderators: wannabe_god, kaasje)
| | |-+  Bacteria 2
Pagina's: 1 [2] 3 4
« vorige volgende »
Print
Advertenties

Sonic16
Gebruiker

« Antwoord #15 Gepost op: 5 Februari 2005, 11:14:00 »

Very Happy !!!Een geweldige Game!!! Very Happy
Echt kei goed!
Ik geef dit spel een 9/10 Wink

Ik werk momenteel aan deze 2 games:
-Sonic the Hedgehog
-Tiny Chao Adventure 2
Naar boven Gelogd

Marcoscosci
Wedstrijdleider

« Antwoord #16 Gepost op: 6 Februari 2005, 21:37:23 »

Ik ben er een beetje aan verslaafd geraakt. Echt een goed spel dus.
De computer is ook vrij goed. Ik vraag me nog wel af wat het verschil tussen easy, normal en hard is.

Een kleine bug (of misschien ook niet): ik had een arcadepotje (level 5 of 6 van easy) direct op mijn eerste beurt gewonnen. Echt ongelofelijk, maar de stelling was ideaal. Vervolgens stond er 'won:1 lost 0: best: 0' bij het vakje van het level, terwijl ik dit had verwacht: 'won: 1 lost: 0 best: 1'.
Misschien laat je die variabele voor 'best' pas verzetten na de beurt van rood en niet na de beurt van groen.
Als het niet klopt wat ik zeg dan hoor ik het wel.

O ja, en ik hoorde van een klasgenoot dat minstens één van de mirrors niet werkte (het gedownloade bestand kwam niet door winzip heen) en een andere wel. Hij zag dat het verschillende bestanden waren.

Gestopt met het modereren van het tutorialforum sinds 6 maart 2009. Ik wens mijn opvolger Matrebatre veel succes!
Naar boven Gelogd

Simon Donkers
Forumbeheerder

« Antwoord #17 Gepost op: 7 Februari 2005, 00:26:37 »

Soms kan een level heel kort duren. Dit is omdat de stenen allemaal een random richting op wijzen. De beurt wordt past geteld aan het einde nadat bijde spelers aan de beurt zijn geweest. Dus is het mogelijk met 0 moves te winnen.
Ik heb de download link in dit topic geupdate naar mijn nieuwe site. Daar horen geen problemen meer te zijn. Alhoewel de download links voor mij allemaal werken.

Bedankt voor de complimenten. Het verschil tussen easy, normal en hard is de moeilijkheidsgraad. Voor als iemand zich verveeld, dit alles is diepgaand uitgeled op
http://bacteria.simondonkers.com/technical_story.htm

Beheerder

[ Eo GDC ] [ nl ] [ games ] [ GM ] [ GM.Info ] [ GMOT ]

Naar boven Gelogd

JaJ
Gebruiker

« Antwoord #18 Gepost op: 11 Februari 2005, 14:19:08 »

Ik vind bacteria 2 een heel goed spel. De AI is geweldig!

Jammer genoeg ben ik er echt niet goed in en vind ik het spel niet zo leuk, maar dat is gewoon mijn mening, net zoals een rpg fan van rpg's houd en misschien wat minder van platformspellen.

Maar het spel zelf is echt heel erg goed en zou zo in de winkel kunnen liggen. (maar het is freeware, en dat is eigenlijk nog veel beter  Razz )

Naar boven Gelogd

Simon Donkers
Forumbeheerder

« Antwoord #19 Gepost op: 15 Februari 2005, 19:38:47 »

Bacteria 2.01 is nu uit. Hierin zijn verscheidene bugs gefixed. Tevens is easy mode nu echt easy.

En het spel is nu opensource Very Happy

Download link in eerste post.

Bedankt voor de complimenten JaJ. Een puzzel spel heeft slechts een beperkte doelgroep en ieder kan zijn eigen interesses hebben.  Smile

Beheerder

Naar boven Gelogd

rutger
Ex-moderator
Gebruiker

« Antwoord #20 Gepost op: 15 Februari 2005, 20:11:12 »

Onder je sprite van de back knop staat er een grijze lijn.  Smile
Leuk dat ie nu open source is Smile

Naar boven Gelogd

Blijbol
Forumbeheerder

Vragen over GM per PM zijn ongewenst.

« Antwoord #21 Gepost op: 8 Januari 2006, 17:48:24 »

Ik weet dat deze topic oud is, zelfs van ver voor de tijd dat ik hier lid werd, maar ik vind dat ik hier toch een keer moet reageren, aangezien ik alles tot het laatste arcade bonuslevel heb uitgespeeld en het een Game Maker spel van zeldzaam hoge kwaliteit is. Ik zou iedereen aanbevelen om dit spel een keer te spelen. Het staat garant voor enorm veel puzzelplezier. In arcade mode is er een grote variatie aan spelsituaties, die het spel telkens interessant houden. Het staat bij mij permanent op de harde schijf en ik blijf het spelen. Het enige wat ik eigenlijk jammer vind aan het spel is dat je de level editor niet hebt afgemaakt. Ik denk dat ik hiermee wel genoeg heb gezegd. Het is een onmisbaar spel voor elke puzzelfanaat. Mwuhahahaha. Cijfer: 9/10

Veel plezier met deze bump Wink

Mijn Blog

     

Naar boven Gelogd

Dlaor
Gebruiker

05/06/09 - 3000 berichten!!!

« Antwoord #22 Gepost op: 10 Januari 2006, 20:51:04 »

super leuk spel, egt leuk! Very Happy
maar ik heb een klein vraagje...
waarom is het engels?

05/06/09 - 3000 berichten!!!

Ook zo'n progress bar in je onderschrift? Klik hier!
Naar boven Gelogd

wannabe_god
Moderator

What's so civil about war anyway?

« Antwoord #23 Gepost op: 10 Januari 2006, 20:59:17 »

Citaat van: "Dlaor"
waarom is het engels?

omdat anders alleen nederlandse mensen het kunnen spelen, en het staat ook op www.gamemaker.nl waar ook (heel) veel buitenlanders komen. dat kon ik zelfs beandwoorden... Razz

ps: ik ben het met iedereen eens dat het een geweldig spel is. vooral de AI is geweldig geprogrammeerd.

[javascript - php - xhtml - css - mysql - gml]
Naar boven Gelogd

Simon Donkers
Forumbeheerder

« Antwoord #24 Gepost op: 10 Januari 2006, 21:17:11 »

Citaat van: "Dlaor"
waarom is het engels?

Verrassend genoeg blijkt het zo te zijn dat er meer engelssprekenden zijn dan Nederlands sprekenden. Dit spel is niet alleen gericht op de nog geen 400 leden op dit forum maar is internationaal gericht. Dit spel staat bijvoorbeeld ook op www.gamemaker.nl waar toch voornamelijk engelstalige bezoekers langskomen. Verder heeft de site GamezWorld mij 1827 extra downloads gegeven wat ze niet zouden doen voor een Nederlands spel.
Engels is een wereldtaal en haast iedereen kan engels. Daarbij is Bacteria 2 naar ik hoop zodanig gebruikersvriendelijk dat het goed bruikbaar is voor mensen met een matige tot geen kennis van Engels.
Ik heb met dit spel slechts een erg beperkte doelgroep van fanatieke puzzel fans en om er het beste van te maken proberen ik werkelijk iedereen te bereiken.
Zomaar een game design tip die voor mass popularity kan zorgen.

Bedankt voor de reacties. Altijd leuk dat meer dan een jaar na uitgave nog steeds mensen veel plezier hebben met dit spel.
Citaat
aangezien ik alles tot het laatste arcade bonuslevel heb uitgespeeld

Tot? Niet tot en met? Razz Waarom stop je dan om hier te reageren. Gewoon door blijven gaan. Maar een enkele level. Hoe lastig kan dat nou zijn.

Wat ik me nu afvraag, meer dan een jaar na uitgave is hoever iedereen is? "Hoe l33t zijn jullie skillz?"

Beheerder

Naar boven Gelogd

rutger
Ex-moderator
Gebruiker

« Antwoord #25 Gepost op: 11 Januari 2006, 13:34:49 »

Ik speel soms nog een gewoon spel, de arcade modus heb ik nooit proberen uit te spelen.

Leuk trouwens dat het je gelukkig nieuwjaar wenst (had ik vorig jaar eigenlijk al gezien).

Naar boven Gelogd

Red BoriZ
Gebruiker

« Antwoord #26 Gepost op: 11 Januari 2006, 19:22:05 »

Dit spel is echt meesterlijk. Ik heb nog eens een check op Google gedaan met "Desinfect the Core." Ziet er best leuk uit, heb je dat spel?

Dit zou echt een hit kunnen worden op mobiele telefoons, alleen wordt het aantikken van stenen dan lastig.

Voordat ik mijn pc had geformatteerd had ik bijna alles uitgespeeld, alleen dat laatste level niet, waar de view steeds één steen opschuift. Jammer dat daar maar één level van was.

Ik heb dit spel ook vaak met vrienden gedaan en een keer met mijn ouders.

Dit is samen met Ollie Ostrich en Hard Hat 2 mijn favoriete Gamemaker spel.

Twisted [||||||....] 60%, volledige versie bij 100% (duh)
Ozon

Check, de nieuwe demo van Twisted.
Naar boven Gelogd

Erik Leppen
Globale moderator

Algemene GM-vragen in mijn PB's beantwoord ik niet

« Antwoord #27 Gepost op: 12 Januari 2006, 19:19:48 »

Ik ontdek dit forum twee minuten geleden, ik zag wat screens van het spelletje en ik dacht, dat ziet er best leuk uit. Ik heb het gespeeld, het is echt heel leuk! Ik kende zoiets nog niet. Leuk dat het turn-based is inplaats van time-based. Jammer dat je maar één kant op kan draaien, maar dat is vast bewust. Misschien had je met rechtermuisknop linksom kunnen draaien. maar verder, echt héél goed!  Very Happy

Nog wtee dingetjes... 1. ik kon de easy mode nog niet echt winnen, maar ik zie dat dat in v2.01 veranderd is, bovendien speel ik het voor het eerst Wink Eén dingetje dat ik merkte tijdens het spelen, op een gegeven moment ging alles in het midden aan elkaar zitten, en groen en rood namen dus elke beurt meer dan zo'n 150 bacteriën van elkaar over... ik had 'm aardig in 'n hoekje gedreven (linksonder nota bene), maar heb 't daarna maar opgegeven...

Shoot 3 - de nieuwste telg in de serie
Connects - een spel voor echte puzzelliefhebbers
Duel Racer 3 - Leuk racespel voor twee spelers
Naar boven Gelogd

Simon Donkers
Forumbeheerder

« Antwoord #28 Gepost op: 14 Januari 2006, 15:58:35 »

Citaat
. ik kon de easy mode nog niet echt winnen, maar ik zie dat dat in v2.01 veranderd is

v2.01 is al heel wat maanden uit dus die speelde jij nu ook.
Citaat
op een gegeven moment ging alles in het midden aan elkaar zitten, en groen en rood namen dus elke beurt meer dan zo'n 150 bacteriën van elkaar over...

Dat is de techniek van de easy AI. Deze hangt zo'n groot mogelijke lappen blokken aan elkaar zodat je in zo min mogelijk beurten kunt winnen.

Dit zijn bijde features, geen bugs.

Citaat
Dit spel is echt meesterlijk. Ik heb nog eens een check op Google gedaan met "Desinfect the Core." Ziet er best leuk uit, heb je dat spel?
Er staat een link op de Bacteria website.
Citaat

Dit zou echt een hit kunnen worden op mobiele telefoons, alleen wordt het aantikken van stenen dan lastig.

Dit spel werkt goed op een PC vanwege een muis als input en vanwege het grote overzichtelijke speelveld. Ik heb overigens overwogen om dit spel ook te porten naar een PDA maar heb hier nooit de tijd voor gehad.
Citaat

Voordat ik mijn pc had geformatteerd had ik bijna alles uitgespeeld, alleen dat laatste level niet, waar de view steeds één steen opschuift. Jammer dat daar maar één level van was.

Waarom moeten 'onoverwinbare' levels er vaker inkomen? Deze level is wel te winnen maar ik heb nooit gehoord van iemand dat het hem lukte. Dus het plaatsen van levels hiernaa heeft weinig nut. Daarbij geeft deze level de voldoening dat je ook echt alles gewonnen hebt met een reden. Als je na alles te winnen nog meer van hetzelfde krijgt dan werkt dat niet.

Het is in ieder geval goed te horen dat er nog mensen zijn die dit spel regelmatig spelen. Is het toch niet helemaal zonde geweest om hier 6 maanden aan te werken aangezien het 12 maanden later nog steeds gespeeld wordt.

Beheerder

Naar boven Gelogd

Erik Leppen
Globale moderator

Algemene GM-vragen in mijn PB's beantwoord ik niet

« Antwoord #29 Gepost op: 15 Januari 2006, 11:10:04 »

Citaat van: "Simon Donkers"

Citaat
op een gegeven moment ging alles in het midden aan elkaar zitten, en groen en rood namen dus elke beurt meer dan zo'n 150 bacteriën van elkaar over...

Dat is de techniek van de easy AI. Deze hangt zo'n groot mogelijke lappen blokken aan elkaar zodat je in zo min mogelijk beurten kunt winnen.

Dat klopt inderdaad wel, want zomaar voor de grap deed ik eens een game op "hard" en dan gaat ie inderdaad van alles zitten opsplitsen zodat je 't bijna niet meer kan overnemen.

Oh en ik heb inmiddels al een paar leveltjes kunnen winnen Razz

Shoot 3 - de nieuwste telg in de serie
Connects - een spel voor echte puzzelliefhebbers
Duel Racer 3 - Leuk racespel voor twee spelers
Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: 1 [2] 3 4
Print

Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar: