. ik kon de easy mode nog niet echt winnen, maar ik zie dat dat in v2.01 veranderd is
v2.01 is al heel wat maanden uit dus die speelde jij nu ook.
op een gegeven moment ging alles in het midden aan elkaar zitten, en groen en rood namen dus elke beurt meer dan zo'n 150 bacteriën van elkaar over...
Dat is de techniek van de easy AI. Deze hangt zo'n groot mogelijke lappen blokken aan elkaar zodat je in zo min mogelijk beurten kunt winnen.
Dit zijn bijde features, geen bugs.
Dit spel is echt meesterlijk. Ik heb nog eens een check op Google gedaan met "Desinfect the Core." Ziet er best leuk uit, heb je dat spel?
Er staat een link op de Bacteria website.
Dit zou echt een hit kunnen worden op mobiele telefoons, alleen wordt het aantikken van stenen dan lastig.
Dit spel werkt goed op een PC vanwege een muis als input en vanwege het grote overzichtelijke speelveld. Ik heb overigens overwogen om dit spel ook te porten naar een PDA maar heb hier nooit de tijd voor gehad.
Voordat ik mijn pc had geformatteerd had ik bijna alles uitgespeeld, alleen dat laatste level niet, waar de view steeds één steen opschuift. Jammer dat daar maar één level van was.
Waarom moeten 'onoverwinbare' levels er vaker inkomen? Deze level is wel te winnen maar ik heb nooit gehoord van iemand dat het hem lukte. Dus het plaatsen van levels hiernaa heeft weinig nut. Daarbij geeft deze level de voldoening dat je ook echt alles gewonnen hebt met een reden. Als je na alles te winnen nog meer van hetzelfde krijgt dan werkt dat niet.
Het is in ieder geval goed te horen dat er nog mensen zijn die dit spel regelmatig spelen. Is het toch niet helemaal zonde geweest om hier 6 maanden aan te werken aangezien het 12 maanden later nog steeds gespeeld wordt.