game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
+  Forums
|-+  Games
| |-+  Game Maker Creaties (Moderators: wannabe_god, kaasje)
| | |-+  Game Maker Quiz!
Pagina's: 1 2 [3] 4 5
« vorige volgende »
Print
Poll
Vraag: Wat is jouw rank?
Brand-new user   -9 (9.8%)
New user   -16 (17.4%)
Novice user   -31 (33.7%)
Experienced user   -14 (15.2%)
Advanced user   -12 (13%)
Expert user   -10 (10.9%)
Totaal aantal stemmen: 92

Advertenties

jaap
Gebruiker

« Antwoord #30 Gepost op: 8 Januari 2007, 18:58:54 »

volgens deze test ben ik niet goed in gamemaker.
klopt ook wel
I am a in the GM Quiz!
dat stond er.
ik heb me in sommige dingen ook helemaal niet verdiept.
draw_sprite_strched()  (ofzo) ???
ik wist niet eens dat dat bestond.
nou ja, ik ga het over een half jaar/ jaar weer proberen.
eens kijken wat ik dan heb.

Naar boven Gelogd

haro1power
Gebruiker

Don't Stop Me Now!

« Antwoord #31 Gepost op: 8 Januari 2007, 19:04:24 »

Ik was advanced, maar van zo'n test kun je nooit met zekerheid zeggen wat je bent, want het zijn 30 vragen waarvan er verschillende vragen bijzitten.
Als je heel goed bent in bepaalde delen van GML en die er nou weer net niet bij zitten, dan kom je lager erin, en als je iets niet weet gok je meestal maar wat, en zo kun je toch hoog scoren.

Niet dat ik veel hoefde te gokken, of dat andere dat doen hoor.
Maar ik wil gewoon even zeggen dat zo'n test niet 100% betrouwbaar is Razz

ICT - That's Living!
Naar boven Gelogd

pinda
Gebruiker

« Antwoord #32 Gepost op: 8 Januari 2007, 19:08:22 »

ik ben een brand-new user in the gml
maar hij is wel leuk die game oftewel die quiz

[GMW#24]
Naar boven Gelogd

robdop
Gebruiker

« Antwoord #33 Gepost op: 8 Januari 2007, 19:39:44 »

ik vind hem er mooi maar soms heb ik heel slecht en soms heel goed :S

p.s. ik heb mijn eerste resultaat gebruikt Razz maar toch nog 3x geprobeert Razz

Naar boven Gelogd

Blijbol
Forumbeheerder

Vragen over GM per PM zijn ongewenst.

« Antwoord #34 Gepost op: 13 Januari 2007, 00:08:00 »

Even een reactie op de reacties na de bump.

Citaat van: "Donkey"
ik keek is wat blijbols 1ste bericht was. dit blijkbaar Razz
Voor degenen die zich ervoor interesseren, ik ben lang, lang geleden in een land ver van hier (dat laatste klopt niet) op deze community geregistreerd uit marketing-oogpunt. Wink

Citaat van: "Donkey"
Inderdaad. sommige vragen zijn nutteloos. bijv.: wie heeft gm gemaakt?
Dat gaat toch niet over hoe goed je kan programmeren/games maken Wink
Maar het is wel een vraag over Game Maker. Het heet niet voor niets een Game Maker Quiz. In eerdere versies was dit overigens erger, toen had ik ook enkele vragen specifiek over Mark Overmars, maar na klachten heb ik die vragen verwijderd.

Citaat van: "Erik Leppen"
Bovendien, er staat een taalfout volgens mij in de introtekst. Er staat "let's proove your knowledge." Dat moet volgens mij zijn "prove".
Is een jaar geleden al verschillende malen gemeld op de officiële GMC. Ik ben nog steeds te lui om dit te herstellen.

Nog iets dat ik niet heel goed vind, het bestand heet quiz.exe als ik het download, om te zorgen dat ik het niet verwar met vanalles en nog wat, zou ik het GameMakerQuiz.exe hebben genoemd (bijvoorbeeld).
Maakt dat zoveel uit dan? Het programma is bedoeld als iets wat je een keer speelt en daarna niet meer (of eventueel na een lange tijd nog een keer), niet als iets wat je permanent op je harde schijf hebt staan omdat je het elke dag wilt doen.

Trouwens, "suicide with firework"?  Very Happy
Eens opzoeken welke vraag dat was... o ja, die over effects. Tja, ik moest vier antwoorden verzinnen.

Er stonden twee meldingen onder die uitslag, die noemen twee fouten op, kan ik ergens alle fouten zien die ik gemaakt heb?
Die meldingen op het eind zijn wat tips. Sommige vragen voegen een tip aan dit lijstje toe als je ze fout beantwoort. (Bij meer dan vier tips worden alleen de belangrijkste weergegeven.) Er is geen mogelijkheid om alle fouten te bekijken.

Citaat van: "David_cross"
Maargoed, het is misschien een beetje oude koeien uit de sloot halen, maar het is wel jammer dat er vragen bij staan zoals "hoeveel argumenten heeft deze functie". Als je dat namelijk weet van alle functies, kun je nog geen gamemaker. Daarom vond ik de vragen wel leuk zoals "welk GML statement klopt niet".
Er is meestal wel een verband tussen de hoeveelheid GML-functies die je kent en hoe goed je met Game Maker overweg kunt. Vragen als "Welk statement klopt niet?" hoeven ook niets te zeggen over hoe handig je bent om zelf kloppende statements te schrijven. Dit is een probleem bij alle in omloop zijnde GM-tests: wat is een goede manier van toetsen?

Citaat van: "michelvosje"
Wordt er ooit een 2e versie gemaakt?
Nee, dit project ligt stil, en ik heb geen plannen om dit te hervatten.

Citaat van: "michelvosje"
Hoewel deze Nederlands is en de oficiele GM-test in het Engels is en duidelijk ook veel beter Wink.
Naar mijn weten bestaat er geen enkele officiële GM-test.

Als je deze test niet goed vindt, zoek dan gerust eens op de officiële GMC naar andere tests. Zo heb je bijvoorbeeld ook de GM noob test van Muzzle, en na de verschijning van mijn test zijn anderen ook eigen tests gaan maken.

En doe de test vooral voor de lol: neem het resultaat niet te serieus.

Mijn Blog

     

Naar boven Gelogd

ChrisCompany
Gebruiker

« Antwoord #35 Gepost op: 13 Januari 2007, 10:18:45 »

Die ene zin: "Let's proove your knowledge"
Moet zijn: "Lets prove your knowledge"

Let's is ook een spel fout  Eyes

Ik weet niet zeker of dit ook zo op je test stond... Alleen naar aanleiding van de zin die genoemd werd is Let's ook een spelfout

~ Chris

//Work In Progress//
[Organizer] | [The Darkest Hour] | [Mediach]
Naar boven Gelogd

Bodhi Games X
Gebruiker

« Antwoord #36 Gepost op: 13 Januari 2007, 10:46:59 »

lol, ik was advanced Razz

Naar boven Gelogd

David_cross
Gebruiker

« Antwoord #37 Gepost op: 13 Januari 2007, 11:12:09 »

Citaat van: "Blijbol"
Er is meestal wel een verband tussen de hoeveelheid GML-functies die je kent en hoe goed je met Game Maker overweg kunt.

Oh ja? Kijk, ik weet ook wel dat de draw_ functies met drawing te maken hebben, de mp_ met motion planning, de ds_ met datastructures etc. maar stel nou hetvolgende:
ik weet uit mijn hoofd hoeveel argumenten de functie d3d_set_projection heeft. Nu weet ik dat je (x,y,z,xt,yt,zt,xu,yu,zu) moet incullen, maar als ik toch geen idee heb waar die x en y uberhaupt voor staan, kan ik de functie toch niet gebruiken? Wat betreft die vragen over "wie heeft gamemaker gemaakt", zijn inderdaad wel leuk, want als je je GML kennis wil testen moet je gewoon een spel gaan maken. Deze test test je basiskennis over gamemaker, daarom heet hij ook GameMaker quiz en niet GML quiz. Misschien zou je het ook daarom nog iets minder GML-georienteerd kunnen maken.

Geen idee trouwens of je ooit nog een nieuwe versie maakt, maar dit waren gewoon wat tips. Ik weet overigens hoe moeilijk het is een goede test te maken over gamemaker kennis, want als ik 30 vragen zou moeten bedenken zou ik ook terugvallen op "hoeveel argumenten heeft deze funtie" Wink .

Naar boven Gelogd

Erik Leppen
Globale moderator

Algemene GM-vragen in mijn PB's beantwoord ik niet

« Antwoord #38 Gepost op: 13 Januari 2007, 13:40:17 »

Citaat van: "David_cross"

ik weet uit mijn hoofd hoeveel argumenten de functie d3d_set_projection heeft. Nu weet ik dat je (x,y,z,xt,yt,zt,xu,yu,zu) moet incullen, maar als ik toch geen idee heb waar die x en y uberhaupt voor staan, kan ik de functie toch niet gebruiken? Wat betreft die vragen over "wie heeft gamemaker gemaakt", zijn inderdaad wel leuk, want als je je GML kennis wil testen moet je gewoon een spel gaan maken. Deze test test je basiskennis over gamemaker, daarom heet hij ook GameMaker quiz en niet GML quiz. Misschien zou je het ook daarom nog iets minder GML-georienteerd kunnen maken.

Dan is dus de enige fout in de quiz is dat bij het resultaat wordt vermeld "advanced user of GM" terwijl er beter zoiets had kunnen staan als "20 correct out of 30 questions"

Citaat
Let's is ook een spel fout Schijnheilig
Let's is correct, maar spel fout is wel een spelfout Wink

Mensen die persoonlijke berichten beantwoorden zonder citaat van het origineel erbij, gaan er ten onrechte van uit dat ik kan onthouden wat ik aan iedereen schrijf.
Citaat van: Game Maker handleiding
Note that this is really advanced stuff.
Instanties en objecten zijn fundamenteel verschillende dingen.

for (b = 0; b < a; b += 1) {} is ~10% trager dan for (b = a; b > 0; b -= 1) {}
Naar boven Gelogd

rappybas
Gebruiker

« Antwoord #39 Gepost op: 13 Januari 2007, 13:53:41 »

Ik had eerst noviced en nu advanced

Very Happy

Naar boven Gelogd

Blijbol
Forumbeheerder

Vragen over GM per PM zijn ongewenst.

« Antwoord #40 Gepost op: 13 Januari 2007, 17:36:57 »

Dan is dus de enige fout in de quiz is dat bij het resultaat wordt vermeld "advanced user of GM" terwijl er beter zoiets had kunnen staan als "20 correct out of 30 questions"

Op de site kun je het verband tussen het aantal fouten en je rang opzoeken:
http://gmquiz.blijbol.nl/ranks/

Mijn Blog

     

Naar boven Gelogd

Bart
Gebruiker

« Antwoord #41 Gepost op: 18 Januari 2007, 13:43:34 »

Leuk dat dit spel na 2 jaar nog steeds gespeeld wordt Surprised ! Ik had 3 sterretjes, 2 jaar geleden, toen ik het hier voor het eerst zag Wink .

Ik ben niet echt meer van Game Maker nu... ik probeer soms nog wel op het forum te komen Very Happy
Naar boven Gelogd

Væn Gamezz
Gebruiker

Het Geheim van Krumbulu in productie (film)

« Antwoord #42 Gepost op: 20 Januari 2007, 10:11:45 »

I am a in the GM Quiz!
Very Happy
Leuk bedacht, goed gemaakt!  Razz

EDIT: I am NOT a in the GM Quiz! Cool

Game Maker 5.3 + Game Maker 6.1 Geregistreerd + Game Maker 7.0  Pro Smile
Geef me een punt! Klik!
-
Digital MP3 : 71% (hervat! Very Happy)
Naar boven Gelogd

blubdesnoek
Gebruiker

^^^^Zelf gemaakt ^^^^

« Antwoord #43 Gepost op: 11 April 2007, 14:42:25 »

ik ben een New User  Very Happy

Blubdesnoek
Naar boven Gelogd

Osjcag
Gebruiker

« Antwoord #44 Gepost op: 11 April 2007, 15:48:55 »

Hej iedereen,

Ik ben ook een new user, maar ik ben niet goed in Engels dus ik begrijp meer dan de helft van de vragen niet Confused Gelukkig snapte ik wel de vragen van de Real GML-quiz wel Wink

Osjcag

1 ruzie minder is een stap naar wereldvrede
IEDEREEN, ZET DIT IN JE ONDERSCHRIFT!
Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: 1 2 [3] 4 5
Print

Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar: