Even een reactie op de reacties na de bump.
ik keek is wat blijbols 1ste bericht was. dit blijkbaar
Voor degenen die zich ervoor interesseren, ik ben lang, lang geleden in een land ver van hier (dat laatste klopt niet) op deze community geregistreerd uit marketing-oogpunt.

Inderdaad. sommige vragen zijn nutteloos. bijv.: wie heeft gm gemaakt?
Dat gaat toch niet over hoe goed je kan programmeren/games maken
Maar het is wel een vraag over Game Maker. Het heet niet voor niets een Game Maker Quiz. In eerdere versies was dit overigens erger, toen had ik ook enkele vragen specifiek over Mark Overmars, maar na klachten heb ik die vragen verwijderd.
Bovendien, er staat een taalfout volgens mij in de introtekst. Er staat "let's proove your knowledge." Dat moet volgens mij zijn "prove".
Is een jaar geleden al verschillende malen gemeld op de officiële GMC. Ik ben nog steeds te lui om dit te herstellen.
Nog iets dat ik niet heel goed vind, het bestand heet quiz.exe als ik het download, om te zorgen dat ik het niet verwar met vanalles en nog wat, zou ik het GameMakerQuiz.exe hebben genoemd (bijvoorbeeld).
Maakt dat zoveel uit dan? Het programma is bedoeld als iets wat je een keer speelt en daarna niet meer (of eventueel na een lange tijd nog een keer), niet als iets wat je permanent op je harde schijf hebt staan omdat je het elke dag wilt doen.
Trouwens, "suicide with firework"?
Eens opzoeken welke vraag dat was... o ja, die over effects. Tja, ik moest vier antwoorden verzinnen.
Er stonden twee meldingen onder die uitslag, die noemen twee fouten op, kan ik ergens alle fouten zien die ik gemaakt heb?
Die meldingen op het eind zijn wat tips. Sommige vragen voegen een tip aan dit lijstje toe als je ze fout beantwoort. (Bij meer dan vier tips worden alleen de belangrijkste weergegeven.) Er is geen mogelijkheid om alle fouten te bekijken.
Maargoed, het is misschien een beetje oude koeien uit de sloot halen, maar het is wel jammer dat er vragen bij staan zoals "hoeveel argumenten heeft deze functie". Als je dat namelijk weet van alle functies, kun je nog geen gamemaker. Daarom vond ik de vragen wel leuk zoals "welk GML statement klopt niet".
Er is meestal wel een verband tussen de hoeveelheid GML-functies die je kent en hoe goed je met Game Maker overweg kunt. Vragen als "Welk statement klopt niet?" hoeven ook niets te zeggen over hoe handig je bent om zelf kloppende statements te schrijven. Dit is een probleem bij alle in omloop zijnde GM-tests: wat is een goede manier van toetsen?
Wordt er ooit een 2e versie gemaakt?
Nee, dit project ligt stil, en ik heb geen plannen om dit te hervatten.
Hoewel deze Nederlands is en de oficiele GM-test in het Engels is en duidelijk ook veel beter

.
Naar mijn weten bestaat er geen enkele officiële GM-test.
Als je deze test niet goed vindt, zoek dan gerust eens op de officiële GMC naar andere tests. Zo heb je bijvoorbeeld ook de GM noob test van Muzzle, en na de verschijning van mijn test zijn anderen ook eigen tests gaan maken.
En doe de test vooral voor de lol: neem het resultaat niet te serieus.