game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Pagina's: 1 ... 8 9 [10]

 91 
 Gepost op: 27 Mei 2019, 19:18:14 
Gestart door Piet Piraat - Laatste bericht door Piet Piraat

Zou iemand mij kunnen helpen om mijn game op Kongregate te zetten?

Thnx

 92 
 Gepost op: 13 Mei 2019, 12:53:03 
Gestart door emma_vandestraat - Laatste bericht door Ceymoonie
Hoewel het niet de meeste nette aanpak is, kan dit vrij makkelijk worden bereikt met dit sleepvakje:
GM059 (show_question("") in GML)
Deze staat rechts-boven in het "control" tabblad.

 93 
 Gepost op: 13 Mei 2019, 08:48:05 
Gestart door emma_vandestraat - Laatste bericht door emma_vandestraat
Hallo beste mensen,
Ik moet voor informatica een game maken, maar ik kom niet verder. Ik maak een game over ariel, ik zou hier graag inzetten dat ze, als ze tegen ursula aanloopt, een vraag krijgt. Als ze deze met ja beantwoord wil in naar het volgende level springen. Zou iemand mij kunnen helpen? Ik hoor graag van jullie.
Met vriendelijke groet
Emma,  Blij

 94 
 Gepost op: 10 Mei 2019, 18:33:19 
Gestart door Piet Piraat - Laatste bericht door Piet Piraat
Hoi Flumble

klopt, de code van de groene tegel zat in de weg.
bedankt voor je antwoord Gemoedelijk

 95 
 Gepost op: 29 April 2019, 14:02:51 
Gestart door dvdtv - Laatste bericht door The Figurehead
L̵̋̇̓̇ͤ͑̔͋́̚͏̵̣̫̱̱̕ͅö̵̝̥̭͓̳̯͕̼̳̖̈́̃̈́̓̐ͫͮ͆̓̀̌ͣͪ̄͟͞͞ͅs̷̷̠̜̮̱̜̥͕̱͕̣ͧ͐̍̏̉͊̎̏̑ͮ͌ͬ͊͐ͯ̐ͅt̶͈͓̩̲̤̰ͩ͋ͩͫͥ̆ͣ̓̈́ͩ̋ͨ ̸̼͎͖͙̘̹͍̼̤̣̱̺ͧ͂ͩ̌̄̽ͪͫͯ̓͒̈́̐ͣ͢͞ḉ̵̡̛̙̹̩̤̯̩̭̰̜̯̩͕͉̮̋̈́ͩ͗͐̅̆̔ͣͪͩ̓͟ͅä͛̈́͐͛ͣ͛̍͐̒̀̀ͦ̚҉̼̟̰͘̕͝ų̛̭͍̞̪͓͍̩͚̯̙̳̣͎̗̞̣̄̈́ͯ̓͝ͅs̷̱̯̘̠͚̪̠̖̠̼͗̇ͫͣ͗̈́̾̐̉́͞ę̆̓ͨ̉͏͔͕̜͎̺͖̥̞̹.͌̈̔̄ͧ͑ͮͪ͗ͩ͒̐͌̎̇̓̇̈͏͚̩͇̹̟̫̞̦͇̲̣͔̗̦͓̤̼̩͠

 96 
 Gepost op: 28 April 2019, 07:53:42 
Gestart door dvdtv - Laatste bericht door Daan920
En weer veel te laat gelezen, maar anders van de partij (ook al heb ik Game Maker echt al jaren niet meer aangeraakt).

Blijf het best bijzonder vinden hoe een ooit zo'n leven community zo leeg aanvoelt. Jaren lang kwamen er constant nieuwe leden bij en was er een groot actief kader. YoYoGames heeft een aantal verkeerde beslissingen genomen helaas Treurig. Ik wil Mark terug aan het roer!

 97 
 Gepost op: 26 April 2019, 20:54:03 
Gestart door Piet Piraat - Laatste bericht door Flumble
Ik gebruik deze code in de collison event van de red square.
Zodra je in de kamer bent geweest is het geen rode tegel meer, dus moet je die code in de parent/ook in de geelgroene tegel zetten.

 98 
 Gepost op: 26 April 2019, 20:46:35 
Gestart door lucb1e - Laatste bericht door Flumble
Ongeacht of het onderhand verholpen is:

Ik heb tijdje geleden een scriptje geschreven om PB's op te slaan als mailberichten: link. Om het te gebruiken moet je in het berichtenmenu zijn, je webdevtools openen en de code erin plakken, waarna elk bericht een Save-knop krijgt. (Als je er een userscript van maakt of een standaloneding dat meteen al je PB-mappen leegtrekt, hoor ik er graag van. Gekanteld )


O en het woord dat je miste is ontbreken.

 99 
 Gepost op: 25 April 2019, 08:41:57 
Gestart door Piet Piraat - Laatste bericht door Piet Piraat

Bedankt voor de reactie size43.
Door omstandigheden kon ik een tijd niet op de computer vandaar dit late antwoord.
Ik heb dat verder al opgelost.

 100 
 Gepost op: 25 April 2019, 08:39:44 
Gestart door Piet Piraat - Laatste bericht door Piet Piraat
ik heb in een dungeon allemaal squares die allemaal de variable place_chest = 0 hebben.
Tijdens het creeeeren van de dungeon wordt 1 daarvan op place_chest = 1 gezet.

Zie screenshot:



Als ik nu op die square ga staan dan verschijnt de quest kist:



Als ik verder wandel, dan verdwijnt de kist:



Als ik nu weer terug ga dan verschijnt de kist niet meer

Ik gebruik deze code in de collison event van de red square.

GML:
if global.contact_with_square = 1
{
with(obj_quests)
    {
    instance_destroy()
    }
global.contact_with_square = 0
exit
}
else
{
    if place_chest = 1
    {
    alarm[0]=1
    global.contact_with_square = 1
    }
}

Is er iemand die een idee heeft om het zo te krijgen dat de kist verschijnt en verdwijnt als het nodig is?



Pagina's: 1 ... 8 9 [10] >
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines
www.game-maker.nl © 2003-2021 Nederlandse Game Maker Community