game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Pagina's: [1] 2 3 ... 10

 1 
 Gepost op: 25 Juli 2020, 09:02:58 
Gestart door Martientje - Laatste bericht door massimot
Sorry voor de hele late reactie.
Wat bedoel je precies met "hij werkt niet" ?

Ik neem aan dat deze code het speelveld aanmaakt van het spel? Want dat ziet er best goed uit eigenlijk, maar er is één puntje:
Als je een veld hebt gegenereerd, en dan blijkt er een drie-op-een-rij in te zitten (match = true), dan voert GMS de do-until loop nog eens uit. Maar dan maakt hij ook de background tiles weer aan? Dat is vast niet de bedoeling...

 2 
 Gepost op: 21 Juli 2020, 01:39:04 
Gestart door JasperGameNOOB - Laatste bericht door RobbertC5
Hey wat doet mijn naam in dit spel, ik ga je aanklagen.

 3 
 Gepost op: 19 Juli 2020, 10:45:40 
Gestart door Steelkenny - Laatste bericht door Steelkenny
Tofkes

 4 
 Gepost op: 14 Juli 2020, 20:48:41 
Gestart door Steelkenny - Laatste bericht door joeykapi
Vanaf vandaag hebben we een discord bot die nieuwe berichten op dit forum in de Discord channel zetten zodat we sneller kunnen reageren Gemoedelijk

als het goed is kijkt hij ook naar edits

en natuurlijk werkt dat nog niet
Nu wel Gemoedelijk

jeej
en nog een edit voor onze lieftallige flumble

 5 
 Gepost op: 9 Juli 2020, 16:11:47 
Gestart door Martientje - Laatste bericht door Martientje
Hey iedereen,
Ik ben een online tutorial aan het volgen hoe een match 3 spel te maken. Ik had de code compleet overgenomen, maar hij werkte niet. Dus ben ik gaan experimenteren, maar ik krijg de code nog steeds niet werkend. Kan iemand mij helpen. De code vind je hieronder.

 Game Maker Studio

//initialize the game

width = 6;
height = 10;

offset = 32;

xstart = 88;
ystart = 216;

dot = noone;
match = false;



do
{

for (i=0; i < width; i++){
for (j=0; j <height; j++){
instance_create(offset * i + xstart, offset * j + ystart,obj_background_tile)
var dot = instance_create(offset * i + xstart, offset * j + ystart,obj_dots)
}
}

//check both left and up
if((instance_position(dot.x - offset,dot.y,obj_dots).image_index == dot.image_index
&& instance_position(dot.x - 2*offset,dot.y,obj_dots).image_index == dot.image_index)
|| (instance_position(dot.x,dot.y-offset,obj_dots).image_index == dot.image_index
&& instance_position(dot.x,dot.y-2*offset,obj_dots).image_index == dot.image_index))
{
match = true;
}


//check left
if((instance_position(dot.x - offset,dot.y,obj_dots).image_index == dot.image_index
&& instance_position(dot.x - 2*offset,dot.y,obj_dots).image_index == dot.image_index))
{
match = true;
}


//check up
if((instance_position(dot.x,dot.y-offset,obj_dots).image_index == dot.image_index
&& instance_position(dot.x,dot.y-2*offset,obj_dots).image_index == dot.image_index))
{
match = true;
}
}


until (!match)

alarm[0]=20;

state = "Fill";

 6 
 Gepost op: 8 Juni 2020, 19:02:55 
Gestart door JasperGameNOOB - Laatste bericht door Steelkenny
Ik zal hem er nog eens op attenderen, haha.  Rolt ogen Wel jammer dat gmchat ermee gekapt is terwijl de site gewoon nog bereikbaar is...

https://discord.gg/sU5Katq

 7 
 Gepost op: 7 Juni 2020, 12:19:52 
Gestart door JasperGameNOOB - Laatste bericht door mart
Daar houden we je aan hè, kijk uit Knipoog

Ik zal hem er nog eens op attenderen, haha.  Rolt ogen Wel jammer dat gmchat ermee gekapt is terwijl de site gewoon nog bereikbaar is...

 8 
 Gepost op: 22 Mei 2020, 19:50:00 
Gestart door Naomiiii - Laatste bericht door Steelkenny
Kan je niet gewoon de speler bij collision GM127 met het gat laten respawnen door zijn x en y aan te passen?

 9 
 Gepost op: 19 Mei 2020, 18:47:54 
Gestart door Naomiiii - Laatste bericht door yyboyyy96
Alles is mogelijk zolang je het maar wilt. Wat heb je tot nu toe geprobeerd?

We kunnen alles voorkauwen maar daar leer je niet veel van.

 10 
 Gepost op: 30 April 2020, 18:53:27 
Gestart door Naomiiii - Laatste bericht door Naomiiii
Ik heb een vraag, voor school moet ik met gamemaker een game maken. (En het heeft haast, want ik moet hem over minder dan een week denk ik inleveren... HELP Treurig) Nu kom ik ergens niet uit.

Eerst zal ik uitleggen hoe het er een beetje uitziet. Ik heb drie banen gemaakt. En een object (poppetje) die vooruit loopt. Je kijkt vanuit de lucht naar beneden. Ik wil obstakels plaatsen, eentje daarvan is een gat.

Nu wil ik het poppetje, als die over het gat loopt, laten vallen in het gat. (Ik maak de game in 2D) Is dit mogelijk, zo ja, hoe moet ik dat doen?

Pagina's: [1] 2 3 ... 10 >
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines
www.game-maker.nl © 2003-2020 Nederlandse Game Maker Community