game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
Pagina's: [1] 2 3 ... 10

 1 
 Gepost op: 23 Juni 2017, 23:00:36 
Gestart door 29632963 - Laatste bericht door 29632963
of is er een andere manier om de formulle te tekenen en random te generenen met een normale timer ?

 2 
 Gepost op: 23 Juni 2017, 14:20:43 
Gestart door winnetoe83 - Laatste bericht door size43
Wat is de relevantie van die tekst? (bron: https://www.reddit.com/r/Underminers/comments/3ry05k/what_exactly_is_the_datawin_file_and_how_do_i/)

Je hoeft het file format van data.win niet te weten om delta updates te kunnen doen.

 3 
 Gepost op: 23 Juni 2017, 14:10:07 
Gestart door winnetoe83 - Laatste bericht door mstopa
So, in trying to look in the game's files for my own reasons (curiosity, mostly. just wanting to look at sprites and other stuff) and I'm having a real hard time with it.
Trying to piece things together, because there really isn't a proper tutorial for this, this is as far as I've gotten:
Program Files (x86) > Steam > steamapps > common > Undertale
Once their I opened the .exe with WinRAR, which gives me all the music files. It's all right on top there. So, I figured all the other stuff, sprites, sound effects, etc. are in the data.win file.
Now. This is where I hit a roadblock, and what I need help with. I wasn't sure how to go about opening it or unpacking it, and so far I've tried all kinds of programs, WinRAR, WinZIP, 7Zip. These things people have said in this subreddit would work, but I get the error message that it isn't compatable.
I also saw someone mention something called dragonunpacker, so I downloaded that and got the same thing. Maybe I'm using it wrong, I don't know. That's why I'm making this thread
I'm assuming most of the people here have datamined before, and therefore just kinda know how it all works, but this is my first time even trying something like this. I've been fiddling around with file openers for 2 days now, googling like mad to try to figure this out, but I simply can't. So I'm asking for help on this

 4 
 Gepost op: 22 Juni 2017, 11:41:23 
Gestart door winnetoe83 - Laatste bericht door size43
De data.win van GM:Studio spellen is niet geencrypt of gecomprimeerd, dus je zou in theorie delta updates van de data.win kunnen doen. Met delta updates bedoel ik: De game download alleen de delen van het bestand die veranderd zijn. Denk hierbij aan een lijstje van instructies die er ongeveer zo uitzien:

  • Op positie 100 komen er deze extra bytes bij: ...,
  • Positie 500-800 wordt eruit geknipt
  • Positie 300-400 wordt verplaatst naar positie 1000-1100

Vervolgens kan je de nieuwe data.win opbouwen met behulp van die instructies en de oude data.win. Als je alleen een paar scripts hebt aangepast zou de downloadgrootte in theorie dan maar een paar kilobyte hoeven zijn.

 5 
 Gepost op: 21 Juni 2017, 20:58:07 
Gestart door 29632963 - Laatste bericht door 29632963
ik begrijp het niet meteen hoe ik het moet doen .
het asynch event heeft meerdere onderdelen hoe weet ik wel ik nodig heb hiervoor?

 6 
 Gepost op: 21 Juni 2017, 18:44:23 
Gestart door Bjarno - Laatste bericht door Ceymoonie
hopelijk komen ze toch nog weer
Denk niet dat het echt leuk wordt met maximaal ~4 personen die heel misschien zouden meedoen.

 7 
 Gepost op: 21 Juni 2017, 17:23:37 
Gestart door 29632963 - Laatste bericht door Flumble
get_integer (net as get_string en show_message) pauzeert het spel zolang de pop-up ervoor staat, dus je kan niet de tijd bijhouden wanneer je get_integer gebruikt. Bovendien zou het sowieso niet werken omdat je de tijd pas instelt nadat je de vraag stelt en het antwoord controleert (want de popups blokkeren het spel).

Met get_integer_async blijft het spel wl doorgaan terwijl de pop-up open is, maar je moet wel een deel van je code verplaatsen naar het Async-event. Zie hier hoe je de _async-functies gebruikt. In het blok op OK gedrukt moet je je stuk code dat het antwoord controleert zetten, waarbij geef_antwoord = async_load[?"result"].

 8 
 Gepost op: 21 Juni 2017, 17:01:11 
Gestart door Bjarno - Laatste bericht door 29632963
hopelijk komen ze toch nog weer

 9 
 Gepost op: 21 Juni 2017, 15:10:41 
Gestart door 29632963 - Laatste bericht door 29632963
hey

ik probeer tijd te te voegen aan men game.
vb als je start drukt begint de tijd te lopen.
ik zou dit graag op 10 minuten zetten dus er zou moeten staan 10 minuten 00 seconden
en zo aftellen tot op 0 minuten 00 seconden (hier eindigt het game dan )
ik heb iets geprobeert maar het werkt niet (de timer loopt niet af of er lijkt toch niets te gebeuren)
ook weet ik niet hoe ik zorg dat hij het niet aleen in seconden aangeeft maar omrekend naar minuten en seconden.

dit had ik geprobeert (dit is men hele code)

create event
GML:
randomize()
vraag=""
uitkomst=""
vraag_gesteld=false
image_speed=0
start=false
goed=0
fout=0

step event
GML:
if mouse_check_button(mb_left) and vraag_gesteld=false and start=false
{
var getal1, getal2;
do
{
  getal1 = irandom_range(0 , 20)
  getal2 = irandom_range(0 , 20)
}
until getal1 + getal2 <= 20

vraag = string(getal1) + " + " + string(getal2) + "="
uitkomst = getal1 + getal2
vraag_gesteld=true
start=true
geef_antwoord=get_integer(vraag,"")
image_index=1

if (uitkomst=geef_antwoord)
{
  show_message("juist")
  vraag_gesteld=false
  goed+=1
}
else
{
  show_message("fout")
  vraag_gesteld=false
  fout+=1
}
//instellen van tijd die moet aflopen
alarm[0]=room_speed * 600

}


if  vraag_gesteld=false and start=true
{
var getal1, getal2;
do
{
  getal1 = irandom_range(0 , 20)
  getal2 = irandom_range(0 , 20)
}
until getal1 + getal2 <= 20

vraag = string(getal1) + " + " + string(getal2) + "="
uitkomst = getal1 + getal2
vraag_gesteld=true
start=true
geef_antwoord=get_integer(vraag,"")
image_index=1

if (uitkomst=geef_antwoord)
{
  show_message("juist")
  vraag_gesteld=false
  goed+=1
}
else
{
  show_message("fout")
  vraag_gesteld=false
  fout+=1
}
}


draw event
GML:
draw_self()

draw_set_font(font0)
draw_text(x,y-200, 'tijd: ' + string(round(alarm[0] / room_speed)));
draw_text(x-350,y-200,string(goed)+ " goed")
draw_text(x+430,y-200,string(fout)+ " fout")

 10 
 Gepost op: 21 Juni 2017, 15:05:36 
Gestart door 29632963 - Laatste bericht door 29632963
bedankt het probleem is opgelost.

Pagina's: [1] 2 3 ... 10 >
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines
www.game-maker.nl © 2003-2017 Nederlandse Game Maker Community