game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
Pagina's: [1] 2 3 ... 10

 1 
 Gepost op: Vandaag om 01:54:22 
Gestart door dvdtv - Laatste bericht door dvdtv
Super dit enthousiasme! Daarom zijn we het weer aan het proberen!

Owja, la quiz welkom terug! Nog van de oude tijd haha

 2 
 Gepost op: 17 Augustus 2017, 23:14:44 
Gestart door dvdtv - Laatste bericht door Rowan Rinia
Ziet er goed uit, maar het leek wel alsof je meerdere kleuren had gebruikt? Of komt dat door de lage videokwaliteit?

 bedankt ja dat komt door de lage video klwaliteit XD

 3 
 Gepost op: 17 Augustus 2017, 17:28:47 
Gestart door dvdtv - Laatste bericht door massimot
Ziet er goed uit, maar het leek wel alsof je meerdere kleuren had gebruikt? Of komt dat door de lage videokwaliteit?

 4 
 Gepost op: 17 Augustus 2017, 16:27:55 
Gestart door dvdtv - Laatste bericht door Rowan Rinia
hier is ook al vast een sneak preview voor mijn game  Knipoog

https://youtu.be/STr56Ds2dug

 5 
 Gepost op: 17 Augustus 2017, 12:41:35 
Gestart door dvdtv - Laatste bericht door Yvanis
Zit ik dan met m'n puzzelspel dat nog niet eens kleur gebruikt; mag ik Yvanis' en massimots ideeŽn stelen en m'n eigen shoot-em-up maken? Rolt ogen

Haha, ga je gang. Ik ga waarschijnlijk toch in heel andere richting op met het spel.

 6 
 Gepost op: 17 Augustus 2017, 08:40:14 
Gestart door dvdtv - Laatste bericht door massimot
Zit ik dan met m'n puzzelspel dat nog niet eens kleur gebruikt; mag ik Yvanis' en massimots ideeŽn stelen en m'n eigen shoot-em-up maken? Rolt ogen
Haha, je hebt mijn toestemming Blij

 7 
 Gepost op: 16 Augustus 2017, 23:14:29 
Gestart door dvdtv - Laatste bericht door Flumble
Fijn om hier na zo'n lange tijd weer een keertje terug te zijn trouwens. Goed om te zien dat het er allemaal nog is!
Mooi, ik kijk nu al uit naar Prijzenslag 2017! Tong

Misschien balletjes maken met een rode buitenrand en groen binnenrand ofzo? Dan heb je iig wat meer variatie!
Of groot/klein?
Of misschien dat de kleur van je kogel overeen moet komen met de kleur van de vijand waar je op schiet? (en omgekeerd?) (en dat kan je natuurlijk weer combineren met meerdere randen) (en dat je buitenrand dezelfde kleur heeft als de kogels die je schiet) (en dat je ofwel zelf kan wisselen van randkleur ofwel een meerkleurige rand (segmenten van de cirkel die al dan niet draaien of een cirkel die van kleur wisselt) ofwel dat je moet spelen met randen 'opgeven') (met natuurlijk powerups zoals extra randen, sprays, bommen, witte kogels die overal doorheen komen, tijdelijke onzichtbaarheid etc.)
Zit ik dan met m'n puzzelspel dat nog niet eens kleur gebruikt; mag ik Yvanis' en massimots ideeŽn stelen en m'n eigen shoot-em-up maken? Rolt ogen

 8 
 Gepost op: 16 Augustus 2017, 22:35:44 
Gestart door MrBrabbel - Laatste bericht door Perry26
Ik ben ook geen advocaat ofzo maar ik geloof dat je daar nog best wel wat speelruimte in hebt. Zolang je niet direct de naam Mario gebruikt of direct de art van Nintendo kopiŽert zit je sowiezo wel goed geloof ik.
Je kunt het wel gedetaileerder gaan uitzoeken maar het lijkt me vrij duidelijk dat dit mag, als je kijkt hoeveel Mario-achtige fangames er op het internet mee wegkomen om veel directere verwijzingen naar Mario te maken denk ik niet dat je ooit in de problemen kan komen hiermee.

 9 
 Gepost op: 16 Augustus 2017, 20:39:24 
Gestart door dvdtv - Laatste bericht door massimot
Misschien balletjes maken met een rode buitenrand en groen binnenrand ofzo? Dan heb je iig wat meer variatie!
Of groot/klein?


 10 
 Gepost op: 16 Augustus 2017, 19:12:56 
Gestart door MrBrabbel - Laatste bericht door MrBrabbel
Ik denk het wel ja. Maar ik ben bepaald geen autoriteit op dit gebied.

Het ligt er denk ik ook aan wat je met je game gaat doen. Zodra je geld verdient met het ip (intellectual property, dus de personages en unieke elementen van een andere auteur) van een ander (bijvoorbeeld door een mario personage in jouw game), dan denk ik dat het een probleem oplevert.

Maar er zijn genoeg fangames. Ikzelf zou echter niet het risico nemen dat het problemen oplevert, maar dat is een keus die je zelf moet maken Gemoedelijk

Een andere vraag: is het nodig om 50+ karakters te hebben? Zou je eventueel minder karakters kunnen maken maar die tijd stoppen in het verbeteren van de interface of de basisgameplay?

Je zou ook de karakters wel kunnen maken maar op zo'n manier dat ze makkelijk uit het spel te halen zijn. Alsnog is dit wel een risico.

Succes iig! Gemoedelijk

Het is een spel waarbij je alleen maar collect (met uiteraard een game element waarbij je af kan gaan) en de karakters krijgen allemaal verschillende skills. Dingen zoals coins x2 en double jumb etc.
De karakters kan je qua element een beetje als bbtan verglijken (als je dat kent) en het moet een soort van verzamel drang opwekken, je wil dst personage omdat ie er cool uit ziet en een handige skill heeft die bij je game stijl past.

Het is ook niet dat mario 1 op 1 overgenomen word enkel de suggesties door het rode hoedje en de snor verwijst er wel naar. Het karakter heeft bijvoorbeeld ook geen ogen of benen (ik weet dat het zo wat vaag klinkt maar een visual laten zien van ik wat risky omdat mensen het idee kunnen stelen).

Het is qua uitstraling ook niet zoals mijn eerste game (tappin range zie banner in handtekening). Dat was een game om het programma game maker te leren kennen.

Zodra ie af is zal je het begrijpen Knipoog maar misschien is het dan handiger om dit dan nog eens te vragen aangezien extra toevoegen niet een probleem zal zijn.


Pagina's: [1] 2 3 ... 10 >
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines
www.game-maker.nl © 2003-2017 Nederlandse Game Maker Community