game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
Pagina's: [1] 2 3 ... 10

 1 
 Gepost op: Gisteren om 23:58:10 
Gestart door Steelkenny - Laatste bericht door schepers12
zojuist een nieuwe member op de discord (ik)

 2 
 Gepost op: 4 December 2018, 00:07:52 
Gestart door winnetoe83 - Laatste bericht door winnetoe83
Ik heb een custom mouse cursor dat doe ik zo:
GML:
cursor_sprite= s_cursor;
window_set_cursor(cr_none);
DIt zet ik in men controller object in het game start event.
Dit werkt allemaal zeer netjes.
Plots begint dit raar te doen en heeft men cursor een heel andere sprite.
Een sprite die ik ook erin heb staan, maar een heel ander doel heeft.
Dit gebeurt alleen als ik de YYC compiler gebruik. Met de VM compiler is alles normaal
Hier een screen:

EDIT: Ik kan de sprite cursor aanpassen door de sprites in de lijst te verplaatsen. Hij neemt dus altijd de sprite op de zoveelste plaats in de lijst, maar dus niet de sprite die ik zeg dat hij moet nemen.

EDIT2: Probleem opgelost door de cache te cleanen.....

 3 
 Gepost op: 27 November 2018, 18:19:12 
Gestart door superjamie - Laatste bericht door superjamie
Hey leden...,

Ik begreep dat er twee manieren zijn, om 3D te ontwikellen. Het spelletje doom was
vroeger eigenlijk ook 2D, zonder dat je het misschien was opgevallen.

Dit geld dus ook voor wolfenstein 3D, maar daar ben ik op zich geen favoriet van. Ik
heb dus ook eens youtube filmpjes gezien, van python graphics die dus niet van 3D waren
te onderscheiden (+ first person camera), terweil ze toch 2D waren.

Dat heet Fake 3D. Dat is eigenlijk niet meer dan 2D, alleen zijn de 3D co÷rdinaten met de hand
geprogrammeerd. Fake 3D lijkt mij wel een interesant onderwerp, maar weet echter niet hoever
je kunt komen met Fake 3D en of het nou echt percÚ sneller is, vergeleken met Real Time 3D.
Ik heb het dan over het algemeen gebruik van Fake 3D.

Ik heb een aantal vragen om met jullie te delen:
1) Wat is in het algemeen sneller... Real Time 3D of Fake 3D?.
2) Tot hoever kun je gaan met Fake 3D, vergeleken met Real Time 3D?.
3) Is Voxelstein ook Fake 3D of Real Time 3D?
4) Is Real Time 3D ook ontstaan door oorspronkelijk Fake 3D?
5) Wat zijn de voor en nadelen van Fake 3D en Real Time 3D?

Dit zijn de vragen die ik met jullie wil delen. Succes en ik wil het graag horen,
Jamie.



 4 
 Gepost op: 11 November 2018, 16:59:43 
Gestart door Rowan Rinia - Laatste bericht door Draconman
Ik heb hier stiekem heel hard om gelachen. Ik hoop dat ik nu niet naar de hel ga. Engel

Qua feedback:
- Ik vond zelf de Shift-toets niet heel handig als attack. Ik zou dan eerder een letter gebruiken, of bijvoorbeeld de Spatie. Shift wordt vaker geassocieerd met rennen.
- Het kan voor de speler fijn zijn om te merken wanneer je health naar beneden gaat. (Wanneer je geraakt wordt door een vijand.) Dat kan op heel veel verschillende manieren, bijvoorbeeld screenshake, het wit/rood worden van je character, het laten knipperen of doorzichtig laten worden van je character, het scherm heel kort een doorzichtig rode kleur geven, een geluidseffect, etc.
- Sommige geluidseffecten zijn veel harder dan andere, dat zou nog wat beter uitgebalanceerd kunnen worden.

Voor een spel dat in twee dagen gemaakt is vond ik dit heel vermakelijk. Ga zo door!

 5 
 Gepost op: 11 November 2018, 14:57:39 
Gestart door Manicgames - Laatste bericht door Manicgames
Je probeert naar de volgende room te gaan, ook al ben je al in de laatste room. Je zou "if room_exists(room_next)" boven je "room_goto_next()" kunnen zetten, maar kijk eerst of je ook wel daadwerkelijk een enkele room verder gaat.

dankjewel

https://drive.google.com/open?id=1D4E2siHHqazXOhCSDjmuW4aHO-huMug5

 6 
 Gepost op: 3 November 2018, 10:31:04 
Gestart door Scalbar99 - Laatste bericht door massimot
Ja dat begrijp ik...
Je zou thuis GameMaker kunnen verwijderen en opnieuw kunnen downloaden voor 1.4.1804:
http://store.yoyogames.com/downloads/gm-studio/GMStudio-Installer-1.4.1804.exe

Hopelijk werkt dat!

 7 
 Gepost op: 27 Oktober 2018, 21:08:24 
Gestart door Scalbar99 - Laatste bericht door Scalbar99
ik gebruik versie 1.4.1804 ik kan deze ook niet updaten omdat ik een school opdracht heb en dan kan ik de projects op school ook niet overzetten naar thuis. Emotieloos
________________________________________________________________________
Ik ben er achtergekomen dat mijn project corrupt was. Aleen dat Treurig

 8 
 Gepost op: 27 Oktober 2018, 10:52:04 
Gestart door Scalbar99 - Laatste bericht door massimot
Welke versie van GameMaker Studio 1.4 heb je? De laatste versie is 1.4.9999.

 9 
 Gepost op: 25 Oktober 2018, 22:33:00 
Gestart door Scalbar99 - Laatste bericht door Scalbar99
Sinds eergisteren doet mijn GameMaker heel raar. Als ik hem opstart doet hij gewoon normaal ik kan gewoon mijn projecten laden en dingen doen enz ,Maar als ik iets verander in de code van de game of iets in een room neerzet en ik save en daarna open de game dan is er niks veranderd. Ik heb geprobeerd Gamemaker opnieuw te installeren anderen projects files maar niks werkt help. Verdrietig ik gebruik gamemaker 1.4

 10 
 Gepost op: 21 Oktober 2018, 17:49:28 
Gestart door Rowan Rinia - Laatste bericht door Rowan Rinia
Installer was niet per se nodig geweest, (Create executable > Save as type: > .zip om als archief te exporteren) maar verder zijn de eerste indrukken best goed. Je hebt zeker vooruitgang gemaakt! De graphics zijn een stuk gedetailleerder en het hele spel ziet er beter afgewerkt uit.

De platforming is erg soepel en de moving platforms werken erg goed. De textboxes zijn een beetje slordig en cluncky maar er zit wel lekker veel dialoog in de game ^^ De parallax in de achtergrond ziet er ook erg cool uit

Een verbeterpunt is wel de gameplay. Schieten en stekels ontwijken voelt een beetje oppervlakkig, behalve dan die stekel waar je jezelf vanaf moet lanceren. Tong De tile achtergronden en characters maakten het weer wat interessanter. Het voelt nog niet helemaal als een samenhangende wereld maar je bent goed op weg.

Het verhaal is maf maar dat vond ik juist wel leuk Miauw De cutscenes waren grappig en leuk gemaakt alhoewel het soms wel erg onaardig/gewelddadig was af en toe :p Deed me wel denken aan de lemongraab episodes van adventure time. Ben benieuwd naar een afgemaakte versie met een einde ^^

ik vind zelf ook dat het schieten wat beter kan dus daar ben ik nu ook mee bezig, bedankt voor de feedback ik heb er echt veel aan Gemoedelijk

Pagina's: [1] 2 3 ... 10 >
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines
www.game-maker.nl © 2003-2018 Nederlandse Game Maker Community