game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
Pagina's: [1] 2 3 ... 10

 1 
 Gepost op: Gisteren om 08:09:47 
Gestart door Piet Piraat - Laatste bericht door Roggie99
Het lijkt erop dat het [-karakter in een andere tekstencodering is aangeleverd. Daarom kan het forum hem ook niet weergeven als je m copy-paste, maar wel als je hem typt, en snapt GMS het symbool niet.

Als je de code met de hand overtypt zal dit probleem meestwaarschijnlijk niet optreden.

 2 
 Gepost op: 16 Januari 2018, 19:56:09 
Gestart door Piet Piraat - Laatste bericht door dvdtv
Wat gebeurt er als je dit: [];
verandert in een 1?

Groetjes,
Dennis

 3 
 Gepost op: 15 Januari 2018, 21:57:17 
Gestart door dvdtv - Laatste bericht door lucb1e
Gelukkig nieuwjaar Gemoedelijk

 4 
 Gepost op: 15 Januari 2018, 09:29:21 
Gestart door dvdtv - Laatste bericht door massimot
Hmm, mogelijk kan ik in februari hier wat tijd voor vrij maken, nu helaas nog te druk Treurig
Succes allemaal!

 5 
 Gepost op: 15 Januari 2018, 00:11:09 
Gestart door dvdtv - Laatste bericht door Erik Leppen
Misschien tijd voor een vervolg op Vijfentwintigspellen voor #25 Blij

Tja, ik had gezegd dat iedereen mee moest doen en dan moet je zelf eigenlijk ook meedoen...

Zomaar wat ideetjes die opkomen bij het thema Vijftig:
  • Spel met levels van 50 seconden - zie maar hoe ver je komt in elk level, maar pak zo veel mogelijk punten in 50 seconden
  • Rekenspel waarbij je getallen van 1 tot 10 moet optellen tot 50
  • Een soort bingo met 50 getallenblokjes
  • Een platformspel waarbij de wereld maar uit 50 blokken bestaat
  • Uit een deck van 52 speelkaarten zijn 2 kaarten weggehaald. Je ziet de andere 50 verschijnen in een of ander spelletje. Vind zo snel mogelijk welke 2 kaarten ontbreken.
  • Een RTS-spel waarbij 2 legers voor 50 punten aan units mogen "kopen" en dan die 2 legers tegen elkaar gaan vechten
  • Een platformspel waarbij je met 50 poppetjes begint in rare lugubere levels waarbij er in elk level wel een paar poppetjes kunnen doodgaan aan gevaarlijke vallen. Hoe ver kom je met 50 poppetjes?
Dit zijn allemaal ideetjes die ik niet ga doen (ideetjes die ik ga doen vertel ik hier niet), dus doe er wat leuks mee Gemoedelijk

 6 
 Gepost op: 14 Januari 2018, 15:33:26 
Gestart door dvdtv - Laatste bericht door dvdtv
En lukt het mensen?

 7 
 Gepost op: 12 Januari 2018, 00:50:36 
Gestart door Piet Piraat - Laatste bericht door Piet Piraat
ik kreeg deze code van iemand.

Maar er zit een fout in line 4 pos 20.

Ik heb al wat geprobeerd maar ik heb geen idee hoe die fout op te lossen.
Ik gebruik GMS 1 1.4 en het schijnt een bug te zijn.

GML:
// switch if all the numbers are present at least once
var all_numbers = false;
// keeps all of the numbers
island_resource = [];
number_of_islands = 13;

while(all_numbers == false)
{
    // sets all_numbers to true, so that we can break the loop if false
    all_numbers = true;
    var number_needed;
    // initialize the number needed counters
    number_needed = [0,0,0,0,0,0];
    //writes all the values
    for( var i = 0; i < number_of_islands; i++)
    {
        island_resource[i] = irandom_range(0,5);
        number_needed[island_resource[i]]++
    }
    //checks if all numbers are present
    /// if not, set all numbers to false, repeat loop
    for(var j = 0; j < array_length_1d(number_needed); j++)
    {
        if(number_needed[j] == 0) all_numbers = false;
    }
}

het gekke is dat de originele code dit geeft als resultaat in het forum hier: island_resource = & # 9 1 ; ]; Maar dan zonder de spties tussen de leestekens

Het moet dit zijn: island_resource = []; ... Zo staat de code in mijn game
De foutmelding is: at line 4, Position 20: Unexpected symbol in expression

Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen?


 8 
 Gepost op: 8 Januari 2018, 03:25:06 
Gestart door Ceymoonie - Laatste bericht door Ceymoonie
Bedankt, dit werkt perfect. Alleen moest ik in mijn geval nx en ny positief laten, en dz negatief maken (en dan het model natuurlijk iets hoger tekenen). Ik denk dat dit komt omdat mijn z-as omgedraaid staat zodat -x links blijft relatief tot de room en -y omhoog.

 9 
 Gepost op: 8 Januari 2018, 01:57:58 
Gestart door Ceymoonie - Laatste bericht door Flumble
Ah, ja, het spiegelt natuurlijk wel de sprite. Dan is het handiger om zelf een muur-model te maken:
GML:
///model_create_wall(dx, dy, dz)
/**
 * model_create_wall :: Number, Number -> Model
 *
 * Creates and returns a model of a wall starting at (0, 0, 0) and ending at (dx, dy, dz).
 * The face normal will point in the direction (-dy, dx, 0).
 *
 * @param dx the horizontal length of the wall
 * @param dy the vertical length of the wall
 * @param dz the height of the wall
 * @returns the model index of the wall
 */

var dx = argument0;
var dy = argument1;
var dz = argument2;

var dd = point_distance(0, 0, dx, dy);
var nx = -dy/dd;
var ny =  dx/dd;
var m = d3d_model_create();

d3d_model_primitive_begin(m, pr_trianglelist);
    d3d_model_vertex_normal_texture(m,  000, nx, ny, 0, 0, 0);
    d3d_model_vertex_normal_texture(m, dx, dy,  0, nx, ny, 0, 1, 0);
    d3d_model_vertex_normal_texture(m,  00, dz, nx, ny, 0, 0, 1);
    d3d_model_vertex_normal_texture(m,  00, dz, nx, ny, 0, 0, 1);
    d3d_model_vertex_normal_texture(m, dx, dy,  0, nx, ny, 0, 1, 0);
    d3d_model_vertex_normal_texture(m, dx, dy, dz, nx, ny, 0, 1, 1);
d3d_model_primitive_end(m);

return m;
En dan in een controller global.modelWall = model_create_wall(12, 0, 16); zetten en in het Draw-event van je billboards d3d_model_draw(global.modelWall, x, y, z, sprite_get_texture(texture_wall, 0));.

(ik heb de code verder niet getest, dus als de normaal nu ook verkeerd zit zoals bij de gewone muur, moet je het minnetje bij nx verplaatsen naar ny. Of je moet de vertices achterstevoren zetten, dat kan ook. Gekanteld)

 10 
 Gepost op: 7 Januari 2018, 23:56:17 
Gestart door Ceymoonie - Laatste bericht door Ceymoonie
Bedankt voor de uitleg en oplossing. Het probleem is nu opgelost door de x1 en x2 van plaats te wisselen en de links-kijkende en rechts-kijkende sprites omwisselen (de muren worden gebruikt voor het billboarden - als dat de term is - van sprites), maar is het ook mogelijk om een sprite te 'flippen' voordat het wordt gebruikt als texture?

Pagina's: [1] 2 3 ... 10 >
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines
www.game-maker.nl © 2003-2018 Nederlandse Game Maker Community