game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
Pagina's: [1] 2 3 ... 10

 1 
 Gepost op: 21 April 2018, 01:53:14 
Gestart door Piet Piraat - Laatste bericht door Piet Piraat

Ik heb het gevonden

bedankt Perry26

 2 
 Gepost op: 19 April 2018, 22:10:20 
Gestart door Piet Piraat - Laatste bericht door Perry26
Je hebt ini_write_string en ini_read_string nodig in plaats van de functies die met real eindigen. real betekent namelijk dat je het resultaat als getal wilt opslaan/lezen wat met een text als "piet piraat" nogal lastig gaat

 3 
 Gepost op: 19 April 2018, 17:08:48 
Gestart door Piet Piraat - Laatste bericht door Piet Piraat
Mijn global.player_name = 0 is een naam als ik die invoer met get_string.

Dan is de naam bijvoorbeeld Piet Piraat, maar ik heb geen idee hoe ik dat op moet slaan in een ini file en dat het weer wordt geladen uit een ini file.

na het saven en het opnieuw laden van mijn spel krijg ik de melding NaN op de plek waar de naam moet staan.

Ik heb deze code nu in de ini save file:

GML:
ini_write_real("Save1","player_name",global.player_name);

En ik heb deze code in de ini load file:

GML:
global.player_name = ini_read_real("Save1","player_name",0);






 4 
 Gepost op: 19 April 2018, 11:42:40 
Gestart door Piet Piraat - Laatste bericht door Piet Piraat
Ik heb dit in een controller instance in de create event:

global.player_name = 0

Aan het begin van het spel doe ik:

global.player_name = get_string("Type a name for the player:","");

Als ik het spel afsluit is het de bedoeling dat het de score en de naam van de speler naar een server stuurt. Daarvoor gbruik deze code.

GML:
global.player_name = global.player_name

//popup to enter a score
global.player_score = score //get_string("Type a score for the player:","");

/* Encrypting your tagid is optional, but strongly recommended.
to encrypt simply add the player name and score as a string onto the end of the hash key and use the function below to make a hash string(sha1)
your hash key can be found by editing your game info on gmscoreboard.com and TURNING ON the require hash setting.
The hash key will be visible from your dashboard once enabled */

hash = sha1_string_utf8(string(hashkey) + string(global.player_name) + string(global.player_score));


//show_message(hash);

//send the name and score to gmscoreboard.com
gmsb_post = http_post_string("http://gmscoreboard.com/handle_score.php?tagid="+string(tagid)+
"&player="+string(global.player_name)+
"&score="+string(global.player_score)+
"&hash="+string(hash),"");

Maar hij stuurt de naam en de score niet naar de server.
terwijl als ik dit doe:

GML:
//popup to enter a name
var player_name = get_string("Type a player name:","");

//popup to enter a score
var player_score = score //get_string("Type a score for the player:","");

/* Encrypting your tagid is optional, but strongly recommended.
to encrypt simply add the player name and score as a string onto the end of the hash key and use the function below to make a hash string(sha1)
your hash key can be found by editing your game info on gmscoreboard.com and TURNING ON the require hash setting.
The hash key will be visible from your dashboard once enabled */

hash = sha1_string_utf8(string(hashkey) + string(player_name) + string(player_score));


//show_message(hash);

//send the name and score to gmscoreboard.com
gmsb_post = http_post_string("http://gmscoreboard.com/handle_score.php?tagid="+string(tagid)+
"&player="+string(player_name)+
"&score="+string(player_score)+
"&hash="+string(hash),"");

Dan werkt het wel.

Wat doe ik verkeerd? Sla ik de global.player_name als variable verkeerd op, omdat dat een string is?

Edit

Als ik op enter druk en deze code doe:

GML:
//popup to enter a name
var player_name = get_string("Type a player name:","");

//popup to enter a score
global.player_score = score //get_string("Type a score for the player:","");

/* Encrypting your tagid is optional, but strongly recommended.
to encrypt simply add the player name and score as a string onto the end of the hash key and use the function below to make a hash string(sha1)
your hash key can be found by editing your game info on gmscoreboard.com and TURNING ON the require hash setting.
The hash key will be visible from your dashboard once enabled */

hash = sha1_string_utf8(string(hashkey) + string(player_name) + string(global.player_score));


//show_message(hash);

//send the name and score to gmscoreboard.com
gmsb_post = http_post_string("http://gmscoreboard.com/handle_score.php?tagid="+string(tagid)+
"&player="+string(player_name)+
"&score="+string(global.player_score)+
"&hash="+string(hash),"");

Dan werkt het wel, maar als ik op de button voor de savegame and exit klik met de muis dan werkt het niet?




 5 
 Gepost op: 18 April 2018, 10:03:51 
Gestart door Linda1701 - Laatste bericht door Linda1701
Hallo iedereen!
Ik wil gameachtergrondmuziek downloaden om als beltoon voor mijn telefoon in te stellen waar ik deze kan vinden.

 6 
 Gepost op: 13 April 2018, 17:50:27 
Gestart door Rowan Rinia - Laatste bericht door Rowan Rinia
Je kan jezelf een hele hoop moeite besparen met MagicaVoxel:
https://github.com/StijnBrouwer/vox2png

ik het gedownload alleen weet ik nog niet echt hoe het werkt ik denkt dat de manier die ik nu gebruik ik zelf het fijnst vind. maar misschien komt dat omdat ik noch niet helemaal weet hoe het programma werkt

in ieder geval bedankt voor het meedenken!

 7 
 Gepost op: 13 April 2018, 15:55:52 
Gestart door Rowan Rinia - Laatste bericht door Ceymoonie
Je kan jezelf een hele hoop moeite besparen met MagicaVoxel:
https://github.com/StijnBrouwer/vox2png

 8 
 Gepost op: 13 April 2018, 11:50:45 
Gestart door Rowan Rinia - Laatste bericht door Rowan Rinia
3d objecten maken van 2d sprites? hoe dan!

het blijkt dat als je een paar 2d objecten op elkaar plaats het een cool 3D effect geeft. je bouwt van boven tot onder, elk object moet 1 pixel lager zijn dan de vorige anders krijg je er gaten tussen.



elke sprite die je maakt voor bijvoorbeeld de schoenen word 1 laag dus je maakt de onderkant van de schoenen het midden van de schoenen en de bovenkant van de schoenen.

hier kun je het downloaden om zelf te zien hoe het werkt.

download
[122 kb][gamemaker studio]

 9 
 Gepost op: 12 April 2018, 11:00:24 
Gestart door MrBrabbel - Laatste bericht door MrBrabbel
Dit is mijn derde spel! Ik weet dat ie een geforceerde 1080x1920 formaat heeft (dat moet ik nog een x uitzoeken).

Maar ik zou graag jullie mening hebben over dit (simpel) spelletje Gemoedelijk

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mrx2studios.Orbstruction

 10 
 Gepost op: 9 April 2018, 07:06:36 
Gestart door Rowan Rinia - Laatste bericht door Rowan Rinia
dit is de geupdate versie van The Square Destroyer.  

er zijn nieuwe dingen toegevoegd zoals:

  • shop (je kunt nu je punten gebruiken om dingen te kopen)
  • meer bones (in de plaats van dat je maar 5 botten tegelijk kon vasthouden kun je er nu 10 meenemen)
  • bug fixes (een paar kleine bugs die ik heb gefixt)
  • level selectie (als je het spel hebt uitgespeeld kun je nu elk level uit kiezen dat je wilt spelen)



Pagina's: [1] 2 3 ... 10 >
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines
www.game-maker.nl © 2003-2018 Nederlandse Game Maker Community