game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
Pagina's: [1] 2 3 ... 10

 1 
 Gepost op: Vandaag om 04:00:49 
Gestart door 29632963 - Laatste bericht door Ceymoonie
Zou je een versie kunnen compilen zonder installer?

 2 
 Gepost op: Vandaag om 00:13:22 
Gestart door 29632963 - Laatste bericht door 29632963
hallo

dit is mijn game momenteel heb ik nog geen screenshots (dit komt als ik de rooms goed design )
graag hoop ik dat sommige hem willen testen en zien of er bugs zijn of zaken die storen.

http://g2f.nl/0h3z827

controls en info game
pijltje links rechts en up om te bewegen en springen.
duw kisten (trekken kan je niet dit komt er later mss in maar momenteel heb ik te weinig tijd om de animaties te maken )
de kooi die je ziet staat is solid deze kan geopend worden door een ijzere kist op de knop (activator) te doen vallen
het moet erop vallen om te werken.


groen completed
orange bezig
nog niet gedaan

to do list
tutorial stage
stage1
stage2
stage3
spikes
lilbot
verhaal
energybal



dit word geen zeer groot game maar hoop er toch iets leuk van te maken.


moesten er mensen willen helpen met vb verbeteren van de knop qua sprite design of met pullen etc mag je dit zeker laten weten
ideeen zijn ook altijd welkom Gemoedelijk

 3 
 Gepost op: Gisteren om 19:40:53 
Gestart door 29632963 - Laatste bericht door 29632963
idd
stom dat ik dat niet gezien had Twijfelachtig was idd vergeten te zorgen dat de image_speed terug naar 0 ging xd bedankt Gemoedelijk

 4 
 Gepost op: Gisteren om 19:33:35 
Gestart door 29632963 - Laatste bericht door kaasje
Zou dat kunnen komen doordat je de image_speed niet op 0 zet als de animatie een keer afgespeeld heeft?

 5 
 Gepost op: Gisteren om 19:25:50 
Gestart door 29632963 - Laatste bericht door 29632963
de collision is uiteindelijk gelukt maar zit nu met een animatie die blijft herhalen Twijfelachtig
dit is de code van obj_button
step event
GML:
if place_meeting(x,y-2,obj_kist)
{
solid=false
obj_cage.cage_open=true
}

obj_cage
create event
GML:
cage_open=false
animation_end=false
image_speed=0

step event
GML:
if cage_open=true
{
    if animation_end=false
    {
     image_speed=1
    }
}
if image_index>=10
{
animation_end=true
}

er zijn 12 images met de animatie van obj_kist maar hij blijft de animatie afspelen terwijl dit niet mag

 6 
 Gepost op: Gisteren om 18:16:22 
Gestart door 29632963 - Laatste bericht door Ceymoonie
Zou je kunnen posten wat je nu hebt, en wat er exact fout gaat?

 7 
 Gepost op: Gisteren om 17:46:03 
Gestart door 29632963 - Laatste bericht door 29632963
hey.

is er en manier om te zorgen dat vb de speler met een knop collision maakt (dus dat hij daarop kan staan maar andere objecten niet ? )
ik dacht gewoon aan collision event maar dit werkt niet de speler loopt er nog steeds door.
als ik solid aanzet krijg ik problemen met mijn obj_kist wat juist geen collision moet maken

 8 
 Gepost op: 21 Oktober 2017, 22:29:31 
Gestart door dvdtv - Laatste bericht door dvdtv
Kan je nu nog meedoen,dus zonder je van te voren aan te melden?

Dat kan zeker. Als je voor de deadline maar een downloadlink naar mij hebt gestuurd met je spelletje.


 9 
 Gepost op: 20 Oktober 2017, 22:32:41 
Gestart door dvdtv - Laatste bericht door 29632963
hey rowan het werkt idd perfect zoals hoort . ik ga morgen zien om het in mijn file te verwerken en hoop dat het foutloos verloopt Blij.
enorm bedankt voor de hulp zou ik achteraf als ik vragen heb over bepaalde stukken code je een PB kunnen sturen daarover?

 10 
 Gepost op: 20 Oktober 2017, 18:04:47 
Gestart door dvdtv - Laatste bericht door Rowan Rinia
ik gebruik de game maker studio (de gewone niet studio 2)
enorm bedankt hopelijk helpt dat Gemoedelijk

hier is een voorbeeld voor hoe die bewegende dingen werken.
ik hoop dat ik je hier mee heb geholpen.

https://www.mediafire.com/file/8pjcghen55plf1s/Project1.gmx.zip

Groetjes, Rowan

Pagina's: [1] 2 3 ... 10 >
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines
www.game-maker.nl © 2003-2017 Nederlandse Game Maker Community