game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
Pagina's: [1] 2 3 ... 10

 1 
 Gepost op: Gisteren om 19:18:55 
Gestart door djtaz - Laatste bericht door djtaz
Uhm expression heb ik nog noot gebruikt dus als dit werkt zou dat helemaal geweldig zijn. Ik ga het zodadelijk is testen 😀

Ik heb je code gebruikt zie dat de expression gewoon het if statement is haha. Dit is de code die uiteindelijk werk en wordt gebruikt. Bedankt voor het zetje in de juiste richting!

GML:
richting=point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y)

//Achteraanzicht
if richting>45 && richting<=135
{
image_index=1
}

//Rechteraanzicht
if richting>315 || richting<45
{
image_index=3
}

//Vooraanzicht
if richting>225 && richting<=315
{
image_index=0
}

//Linkerzijaanzicht
if richting>135 && richting<225
{
image_index=2
}

Allemaal in global left mouse event bij het character Gemoedelijk

 2 
 Gepost op: Gisteren om 17:47:43 
Gestart door djtaz - Laatste bericht door Flumble
Als je inderdaad wil dat de sprite afhankelijk is van de richting naar de muis wanneer je klikt, is de oplossing vrij simpel door gebruik te maken van de richting naar de muis wanneer je klikt:

En die richting kan je krijgen met point_direction.


GM129 Global Left Mouse
GM072variable:
value:
richting
point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y)
GM060expression:richting > 45 and richting <= 135
GM028"vooraanzicht"
......
GM060expression:richting > 315 or richting < 45
GM028"linker zijaanzicht"

 3 
 Gepost op: 24 Maart 2017, 19:20:00 
Gestart door djtaz - Laatste bericht door djtaz
Hey Allemaal,

Ik kom niet helemaal uit dit probleem.
Ik heb 4 sprites voor het character: vooraanzicht, zijaanzicht links, zijaanzicht rechts en achteraanzicht. Je kijkt van de zijkant op het character (zie printscreen hieronder).

Nu wil ik dat je met de muis ergens kunt klikken en de character daar heen gaat. Dit werkt prima op de manier hoe ik het doe. Wat ik er alleen bij wil is dat als hij begint te bewegen naar een bepaalde richting hij de juiste sprite pakt.

Ik had een idee om te kijken welke richting je klikt met de muis (gezien vanaf het character) (zie printscreen) en als die richting in een van de 4 hoeken is hij naar die sprite schiet. Maar wat ik ook probeer niks lijkt te werken.


Grotere versie: http://i63.tinypic.com/2607907.jpg

Zoals je hierboven ziet als er ergens in het gebied wordt geklikt moet hij veranderen in de juiste sprite. Als het character dan ergens anders staat en je weer ergens naartoe klikt moet hij ook weer van het character kijken.

Ik hoop dat dit een beetje duidelijk uitgelegd is. Alvast bedankt voor het meedenken. Ik ga ondertussen verder experimenteren. Als ik iets verder kom pas ik dit bericht direct aan!

Groetjes,

Michael

 4 
 Gepost op: 24 Maart 2017, 17:24:59 
Gestart door Bjarno - Laatste bericht door Steelkenny
rip GMW69 never to be

 5 
 Gepost op: 23 Maart 2017, 16:18:44 
Gestart door 29632963 - Laatste bericht door Ceymoonie
e: Soort van ingehaald met het laatste stukje, maar je hebt waarschijnlijk nog wel wat aan de andere dingen.

Het werkt niet omdat
GML:
if !wild_lvl<1
betekend het "omgekeerde" van wild. (!true = false)
Dus het moet dit zijn:
GML:
if !(wild_lvl<1)
Want dan zeg je: "als het niet lager dan 1 is".
Maar nog beter zou zijn om gewoon dit te doen:
GML:
if wild_lvl >= 1
En de error komt door dit stukje code:
GML:
draw_text(view_xview+30,view_yview+170,"lvl"+wild_lvl)
Je moet string toevoegen aan een variabel als je hem wilt tekenen samen met iets anders, dus:
GML:
draw_text(view_xview+30,view_yview+170,"lvl"+string(wild_lvl))

Tenminste, dit is wat ik denk. Voor zover ik weet leegt dit je hele harde schijf, maar het valt te proberen.

 6 
 Gepost op: 23 Maart 2017, 16:17:12 
Gestart door 29632963 - Laatste bericht door sanofmisan
GML:
draw_text(view_xview+30,view_yview+170,"lvl" + string(wild_lvl))
Uit de error code kan je halen dat het mis gaat bij het optellen. GameMaker kan namelijk niet automatisch zien dat je wil dat de wild_lvl variable als string (in dit geval) wordt gebruikt.

 7 
 Gepost op: 23 Maart 2017, 13:19:30 
Gestart door Bjarno - Laatste bericht door Bjarno
Er zijn geen plannen meer om nog wedstrijden te houden, tenzij er terug voldoende anomi is natuurlijk. De vorige wedstrijden hadden steeds minder en minder deelnemers, en steeds moest de deadline verlengd worden omdat er anders te weinig deelnemers waren.

 8 
 Gepost op: 23 Maart 2017, 12:42:48 
Gestart door Bjarno - Laatste bericht door 29632963
word er nog een wedstrijd gehouden ?

 9 
 Gepost op: 23 Maart 2017, 12:37:34 
Gestart door 29632963 - Laatste bericht door 29632963
dit is mijn code
GML:
if !wild_lvl<1
{
draw_text(view_xview+30,view_yview+170,"lvl"+wild_lvl)
}

het is de bedoeling als wild_lvl 1 is of hoger hij dat gaat tekenen.
nu blijkbaar werkt het niet en krijg ik deze error

GML:

___________________________________________
############################################################################################
FATAL ERROR in
action number 1
of Draw Event
for object obj_grass:

DoAdd :: Execution Error
 at gml_Script_scr_draw_end_encounter_monster (line 31) - draw_text(view_xview+30,view_yview+170,"lvl"+wild_lvl)
############################################################################################
--------------------------------------------------------------------------------------------
stack frame is
gml_Script_scr_draw_end_encounter_monster (line 31)
called from - gml_Object_obj_grass_DrawEventEnd_1 (line 1) - scr_draw_end_encounter_monster()


hopelijk kan iemand helpen

 10 
 Gepost op: 21 Maart 2017, 10:49:35 
Gestart door Florian van Strien - Laatste bericht door massimot
Volgens de marketplace wordt de extensie "binnenkort" geüpdatet maar dat is alweer even geleden Knipoog

Ik zou er graag gebruik van willen maken, maar er staat dat de asset op dit moment niet werkt. En iOS zou ook erg fijn zijn, maar ik begrijp dat dat lastig is als je feen Apple apparaten tot je beschikking hebt.  

Edit: zo te zien is de extensie zelfs helemaal verdwenen uit de Marketplace, maar ik heb 'm via de directe link nog wel kunnen downloaden.

Pagina's: [1] 2 3 ... 10 >
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines
www.game-maker.nl © 2003-2017 Nederlandse Game Maker Community