game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
Pagina's: [1] 2 3 ... 10

 1 
 Gepost op: Vandaag om 19:21:45 
Gestart door Flumble - Laatste bericht door lucb1e
Ik tel vanuit discord en hier: flumble, gm1999, gmfreaky, instantnoedel, joeykapi, lucb1e.
Oh er komen nog meer mensen naar een NGMC meetup? Handig dat ze dat even aangeven op de NGMC!

Re 13h op TB: mijn trein komt aan om 1306

Re activiteiten: ik blijf tot ~1830 (zit wat rek in: als we besluiten dat we om 17h honger hebben en het eten is om 19h op en betaald, dat is natuurlijk prima), dus avondactiviteiten vallen voor mij af. Van de lijst klinkt alles wel leuk (alleen een voorkeur voor iets anders dan bowlen), en de prijzen zijn allemaal prima.

Re herkennen: ik heb een keer eerder iemand geprobeerd te ontmoeten op TB, toen was het achteraf gezien voldoende om 'awkward bij de uitgang te staan wachten' af te spreken. In plaats daarvan hadden we niks afgesproken en stonden we beide een beetje rond te kijken bij de uitgang. Ik twijfelde nog, maar ging ervan uit dat het de persoon niet was omdat ik een andere huidskleur had verwacht Grijns

Anyway, een aantal lijken elkaar op een chat te hebben, dat zal wel goed komen. Voor joeykapi en instantnoedel, is het misschien handig als wij drie aan Flumble ons nummer doorgeven, afspreken "awkward bij de uitgang staan", en indien nodig opbellen?

 2 
 Gepost op: Vandaag om 18:11:19 
Gestart door 29632963 - Laatste bericht door 29632963
hallo Instantnoedel,

alvast bedankt voor je reactie .
ik ben zeer blij dat je me helpt en de stappen uitlegt die ik het best hiervoor onderneem.

hier alvast de informatie op je vraag .

voor wie is het programma bedoelt?
voor mijzelf en een collega (werkend in een bedrijf)
wat moet het programma doen?
naar gelang de ingegeven database (verschillende ploegen, mensen, functies, machines, prio's  etc) hij zoekt naar de meest best mogelijke manier om zoveel mogelijk machines te laten draaien met voorkeur naar de prioriteiten die ingegeven zijn.
welke informatie kan je zien of opzoeken in het programma
-het aantal ploegen (A,B,C,D en E ploeg)
-het aantal beschikbare werkgevers per ploeg
-beschikbare intrims
-persoongegevens (naam,telefoon,adress ...)
-welke functies de persoon kan (vb inpak , kwaliteit ....)
-welke machines de persoon kent (vb mach1/mach4 en mach5)
uitleg over termen + extra info:
-A-B-C-D en E geven de ploegen weer  A=vroege/B=late/C=nacht/D=weekenddag en E=weekendnacht
-verschillende functies : inpak,kwaliteit,hulp-operator, operator,rondgaande kwaliteit, teamleader en procesleader.
-prioriteit of priomachines betekend dat deze machines voorang hebben op andere .
deze moeten dus zeker in staat zijn om te draaien.

elk machine heeft een bepaald hoeveelheid mensen nodig (kleine machines vb maar 1 operator , kwaliteit en inpak  terwijl grote machines een operator , hulp-operator, kwaliteit en tussen de 1 a 2 inpakkers hebben (aantal inpakkers hangt soms af van wat het machine produceert)
 
Waarom dit programma ?
vaak zitten we meerdere uren bezig om te kijken wie we waar zetten aan welk machine.
helaas gebeurt het vaak dat mensen zich ziek melden en we weer alles moeten aanpassen waardoor we zo soms halve dagen hiermee bezig zijn en veel tijd verliezen. Het is ook al geweest dat we zelfst langer moeten blijven omdat het ene probleem zich na het ander voordoet. Soms kan dit ook zijn dat plots een machine stuk is en we dan die mensen een andere positie moeten geven

moest iets niet duidelijk zijn laat het gerust weten .

mvg,
Sylvia

 3 
 Gepost op: Vandaag om 13:47:30 
Gestart door Flumble - Laatste bericht door joeykapi
Is goed!

Hoe zorgen dat we elkaar herkenbaar maken?
Roepen we gewoon heel erg hard hey flumble en roep jij dan terug, of moeten we voor iemand zoeken?
Zo nodig dat ik ff een stuk papier pak en Game maker meetup er op zet. (station is 500m lopen)


Ik heb 's avonds vrij gekregen, dus ik ben er gewoon heel de dag!

Overdag maakt het mij niet zo veel uit of we een escape room of karten of lasergamen gaan doen, ik ben benieuwd.

 4 
 Gepost op: Vandaag om 11:45:59 
Gestart door massimot - Laatste bericht door Muna S Mahamed
Wanneer zal de definitieve versie van GameMaker: Studio 1.4?
\Ik heb haar dringend nodig om te werken.

 5 
 Gepost op: Vandaag om 03:11:46 
Gestart door Flumble - Laatste bericht door Flumble
Is iedereen er blij mee als we vanaf 13:00 op Tilburg Centraal afspreken?

Wat betreft activiteiten: voor sommige voorgestelde activiteiten moet ik een reservering doen, dus noem vooral wat je wil doen zodat ik niet straks een reservering voor tafeltennis heb staan terwijl niemand wil tafeltennissen. Gekanteld

Voor een kostenplaatje: bij de voltage 2x 12 minuten lasergamen is Ä16, uurtje bowlen is Ä4,50. Voor de betere escaperooms moeten we tegenover het station zijn, een uur voor Ä15. Diner kan bij de voltage voor Ä25 en ergens anders voor meer of minder. 's Avonds bowlen kan bij voor Ä32 per baan voor 2 uur.


Laten we voor het gemak even mij meerekenen, en Flumble komt (maak ik uit het bericht op). Wie komt er dan nog?
Goeie vraag; als je nou in de poll zou kunnen kijken wie waarop heeft gestemd... Rolt ogen

Ik tel vanuit discord en hier: flumble, gm1999, gmfreaky, instantnoedel, joeykapi, lucb1e. Ik zal nog even een PB naar ericlegomeer, la quiz, kaasje, florian en zo sturen in de hoop dat zij ook komen.

Het leek mij persoonlijk ook wel erg cool om ook daadwerkelijk iets game maker gerelateerds te doen, zoals een mini game jam of een in ieder geval een klein soort collaborative effort. Vraag me af hoe jullie hier tegen over staan? Miauw
Ik ben voor en neem sowieso een laptopje mee. De grote vraag is of we een plek kunnen vinden om te zitten; mogelijk in de bibliotheek of het montesquieugebouw.

 6 
 Gepost op: Vandaag om 00:10:30 
Gestart door 29632963 - Laatste bericht door instantnoedel
Hey,

Een planning programma maken is moeilijk om in een keer te doen. Wat je hier omschrijft lijkt op een relationele database. Game Maker is hier als object-georienteerde programmeeromgeving niet per se voor bedoeld, maar het is met arrays of data structures zeker mogelijk. Je kan naar deze tutorial kijken voor de basis van arrays. http://www.game-maker.nl/forums/topic,40947.0

Het maken van het gehele programma is veel werk om je in een keer mee te helpen. Ik zou het probleem zo grofweg in deze vier fases onderverdelen:

- Programma van eisen opstellen
- Database ontwerpen
- Interface bouwen
- Testen

Klinkt misschien super boring maar het heeft mij de eerste keer erg geholpen. Nu kunnen we de individuele problemen apart oplossen. De eerste stap is dus eisen opstellen. Wat moet de applicatie doen en voor wie is de applicatie bedoeld? Welke informatie kan de gebruiker allemaal opzoeken in het programma? Misschien kan je ook uitleggen wat je precies bedoelt met woorden zoals "prioriteit", "operator", "inpak"?

Als we dit precies weten kunnen we uitzoeken welke arrays/data structures je nodig hebt in je programma. Daarna kunnen we alles op het scherm gaan tekenen met knoppen in de interface, de database bekijken, de verschillende items aanklikken en de tabbladen browsen, maar nu loop ik een beetje op de zaken vooruit. ^^ Ben benieuwd wat het gaat worden!

Met vriendelijke groet,
noedel

 7 
 Gepost op: Gisteren om 21:24:34 
Gestart door 29632963 - Laatste bericht door 29632963
hallo leden.

ik ben alvast begonnen voor het maken van het programma (kijk dit topic voor meer uitleg )
http://www.game-maker.nl/forums/topic,86443.0

maar vraag met af hoe ik een bepaalde actie volbreng voor maar 1 instantie in geval hier meerdere instanties zijn .

dit is momenteel mijn code die ik heb
create
GML:
names=false;
priomachines=false;
machines=false;
training=false;
reserve=false;

image_speed=0//selected
image_index=1//deselected

step event
GML:
if mouse_x>=0 and mouse_x<=120 and mouse_y>=0 and mouse_y<=50
{
    names=true;
        with instance_id=inst_08226313
        {
            image_index=0
        }
}
else
{
    names=false
        with instance_id=inst_08226313
        {
            image_index=1
        }
}

draw event
GML:
draw_self()
draw_text(10,10,mouse_x)
draw_text(10,100,mouse_y)
draw_text(10,200,names)
draw_text(10,300,priomachines)
draw_text(10,400,machines)
draw_text(10,500,training)
draw_text(10,600,reserve)

de actie lukt wel gedeeltelijk, enkel veranderd de image index bij elke instantie .
terwijl ik dit toch ingeef met de with instance functie toch ? of zie ik dit verkeerd ?
alvast bedankt

 8 
 Gepost op: Gisteren om 17:16:46 
Gestart door 29632963 - Laatste bericht door 29632963
Hallo leden.

Ik vraag me af is het mogelijk een planning program te maken?
Of of dit vrij simpel is of toch zeer moeilijk.
Graag zou ik een programma maken waarin je vb een lijst hebt van namen.  Je de optie hebt om deze namen te deselecteren om te zien wie wel en niet aanwezig is. Vervolgens in het programma opslaan welk werk prioriteit heeft en wie als 1ste in aanmerking komt voor die functie.
Is dit mogelijk? Zoja waar begin ik best en welke tutorials zouden handig zijn. Evenals tips en tricks zijn welkom

even hieronder wat voorbeelden om het duidelijker te maken .
dit zou het begin zijn je komt dus 1 in een lijst met namen. alle namen zouden standaard groen moeten staan (Names) is donkerblauw dus het geselecteerde menu



hier zie je 1 naam in het rood (de namen moeten geselecteed en gedeselecteerd kunnen worden.
rood is afwezig groen aanwezig



als je vb over een naam hovert krijg je de info van die persoon te zien (of eventueel met links mouse button ) maar de info van de persoon is beschikbaar




hier zie je het 2de tabblad geopend.
priomachines. dit zou aanduiden welke machines voorang hebben
rood is niet belangrijk groen is duidelijk een priomachine



verder bij machines duid je de overige aan die je wel of niet moeten werken .
bij training personen krijg het zelfde blad als bij names maar hier zeg je wie training nodig heeft

bij reserve krijg je ook een blad zoals bij names te zien en dit is om aan te duiden welke reserve moeten staan

dit is een vrij grof voorbeeld maar de bedoeling is dus .
geef eerst alle info in het programma welke mensen er zijn welk priomachine en en welke machines overig mogen draaien . of er mensen al dan niet in training of reserve zijn . En naar gelang daarvan kijkt als je (deze knop staat hier niet afgebeeld) generate drukt, hij kijkt welke is een priomachine , wie kan daar mogelijk staan en zo probeerd de best mogelijke manier weer te geven in een planning schema.

de info over welke mogelijkheden de personen beschikken moeten uiteraard ook in het programma. namelijk vb welke machines ze kunnen welke functies ze uitoefenen etc (dit om te zorgen voor een goed resultaat.

moest iets niet duidelijk zijn laat het weten en ik probeer het te verduidelijken .

mvg

 9 
 Gepost op: 12 Februari 2019, 20:45:50 
Gestart door Flumble - Laatste bericht door instantnoedel
Heb niet gestemd maar ik kan er denk ik wel bij zijn. Gemoedelijk De activiteiten hoeven voor mij niet per se, maar ik zou zeker meedoen met wat iedereen leuk lijkt. ^^

Het leek mij persoonlijk ook wel erg cool om ook daadwerkelijk iets game maker gerelateerds te doen, zoals een mini game jam of een in ieder geval een klein soort collaborative effort. Vraag me af hoe jullie hier tegen over staan? Miauw

 10 
 Gepost op: 11 Februari 2019, 23:07:59 
Gestart door Flumble - Laatste bericht door joeykapi
Ik ben er, maar moet nog even kijken of ik voor 's avonds vrij kan krijgen (moet 2 ***te uurtjes werken van 20:00-22:00 en niemand wil het overnemen :/)

Pagina's: [1] 2 3 ... 10 >
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines
www.game-maker.nl © 2003-2019 Nederlandse Game Maker Community