Nederlandse Game Maker Community

Werken met Game Maker => Beginners => Topic gestart door: Piet Piraat op 25 April 2019, 08:39:44



Titel: instance wordt de tweede keer niet gecreeerd? [Opgelost]
Bericht door: Piet Piraat op 25 April 2019, 08:39:44
ik heb in een dungeon allemaal squares die allemaal de variable place_chest = 0 hebben.
Tijdens het creeeeren van de dungeon wordt 1 daarvan op place_chest = 1 gezet.

Zie screenshot:

(https://i.gyazo.com/60a1541e80c7c0c0dbc846c833478036.png)

Als ik nu op die square ga staan dan verschijnt de quest kist:

(https://i.gyazo.com/f2a261bd929c1ab203a97d33d6b4b6c5.png)

Als ik verder wandel, dan verdwijnt de kist:

(https://i.gyazo.com/d67a3bb64fbb644427edf63864096dbf.png)

Als ik nu weer terug ga dan verschijnt de kist niet meer

Ik gebruik deze code in de collison event van de red square.

GML:
if global.contact_with_square = 1
{
with(obj_quests)
    {
    instance_destroy()
    }
global.contact_with_square = 0
exit
}
else
{
    if place_chest = 1
    {
    alarm[0]=1
    global.contact_with_square = 1
    }
}

Is er iemand die een idee heeft om het zo te krijgen dat de kist verschijnt en verdwijnt als het nodig is?




Titel: Re: instance wordt de tweede keer niet gecreeerd?
Bericht door: Flumble op 26 April 2019, 20:54:03
Ik gebruik deze code in de collison event van de red square.
Zodra je in de kamer bent geweest is het geen rode tegel meer, dus moet je die code in de parent/ook in de geelgroene tegel zetten.


Titel: Re: instance wordt de tweede keer niet gecreeerd?
Bericht door: Piet Piraat op 10 Mei 2019, 18:33:19
Hoi Flumble

klopt, de code van de groene tegel zat in de weg.
bedankt voor je antwoord :)


www.game-maker.nl © 2003, 2007 Nederlandse Game Maker Community