Nederlandse Game Maker Community

Algemeen => De Community => Topic gestart door: Flumble op 3 Januari 2019, 17:39:14

Titel: Eerste officiŽle onofficiŽle NGMC-meetup 2019
Bericht door: Flumble op 3 Januari 2019, 17:39:14
Niet de eerste officiŽle onofficiŽle NGMC-meetup van altijd, want dat was een van de CGC's. En vorig jaar was er via discord (http://www.game-maker.nl/forums/topic,86257.0) een samenkomst geregeld. Ook niet de eerste officiŽle meetup, tenzij de moderators de organisatie overnemen.

Na het succes van de samenkomst van vorig jaar is het tijd om eens op het forum een ontmoeting te regelen. Suggesties voor locaties, activiteiten en thema's zijn van harte welkom. Vorige keer zijn we in Rotterdam geweest en hebben we gekletst, gegeten en, uhh, oude Prijzenslag gekeken, duidelijk met het thema ouwe rotten van het forum. :P

:GM125: Datum
17 februari heeft met een overweldigende meerderheid de voorkeur gekregen.
(https://flumble.nl/temp/ngmc-poll-meetup-2019-01-16.png) (https://flumble.nl/temp/ngmc-poll-meetup-2019-01-16.png)
Nog onbepaald. Als je interesse hebt, geef alsjeblieft aan in de poll hierboven wanneer je kan en/of in een reactie wanneer je graag wil. De streefdatum is halverwege februari. (kan je direct je valentijn meenemen en testen of die wel tegen een nerdpartijtje kan. :P)

:GM126: Locatie
Tilburg. We verzamelen op Tilburg Centraal vanaf 13:00 om vervolgens in De Voltage (https://www.devoltage.nl/routebeschrijving) te vertoeven.
(https://flumble.nl/temp/ngmc-poll-meetup-locatie-2019-02-14.png) (https://flumble.nl/temp/ngmc-poll-meetup-locatie-2019-02-14.png)
Nog onbepaald. Ga ervan uit dat het in het midden van Nederland zal zijn (omgeving Utrecht/Rotterdam). Als meerdere mensen zeggen "bij mij! bij mij!", dan kunnen we daar over een paar weken ook over stemmen.
Als je interesse hebt, geef alsjeblieft in een reactie aan waar je het liefst naartoe wil voor de meetup. En geef in de poll hierboven aan waar je naartoe kan komen.
O, en als je in de buurt woont en je wil je huis ter beschikking stellen, geef dat ook alsjeblieft aan. :tilted:

:GM130: Activiteiten
Er zijn op dit moment nog geen activiteiten vastgezet, deels omdat het aantal deelnemers niet helemaal vaststaat. We kunnen poolen, lasergamen, bowlen, karten, een escaperoom spelen, luxe dineren, mogelijk zelfs een gamejam/hackathon doen, noem het maar op. Geef vooral aan wat je wil doen, want voor sommige activiteiten moet gereserveerd worden.

:GM127: Deelnemers
  • Flumble
  • instantnoedel
  • lucb1e
  • joeykapi
  • gmfreaky
  • gm1999
  • ...

Titel: Re: Eerste officiŽle onofficiŽle NGMC-meetup 2019
Bericht door: massimot op 3 Januari 2019, 18:53:05
Leuk idee! Heb nog geen idee of ik erbij kan zijn, maar zal er wel even over nadenken.

Bericht door: lucb1e op 3 Januari 2019, 19:30:52
Midden van NL komt voor mij slecht uit (iets met 4h reistijd), dus ik kan er waarschijnlijk niet bij zijn :(

Anders dan dat, alleen 23-24 heb ik wat gepland momenteel.

Bericht door: RobbertC5 op 3 Januari 2019, 20:04:16
Midden van NL komt voor mij slecht uit (iets met 4h reistijd), dus ik kan er waarschijnlijk niet bij zijn :(
Idem. Ik stem voor dicht bij Luc. :D

Bericht door: the game master11 op 3 Januari 2019, 21:47:51
Ik wou altijd al naar zo'n meetup gaan toen ik jong en onbezonnen was, maar jammer genoeg leef ik nog steeds in BelgiŽ. Daarnaast denk ik ook niet dat ik de kwalificaties heb van een goed communitylid, toch doet het mij goed om te zien dat de meeste ngmc-leden nog leven.

Bericht door: joeykapi op 3 Januari 2019, 22:27:36
Ik kan in principe ieder weekend komen, als ik maar op tijd vrij kan vragen van werk.

Het liefste rond het midden van Groot-Nederland (https://nl.wikipedia.org/wiki/Groot-Nederland)

Bericht door: Flumble op 4 Januari 2019, 00:55:13
Volgens GIMP* is het midden van Groot-Nederland hier:
(https://flumble.nl/temp/uploads/midden%20groot-nederland.png)
Woont er toevallig iemand in Den Bosch? Of is dat ook nog te ver? We kunnen ook kijken of er animo is voor een tweede meetup (misschien wel tegelijkertijd!) in bijvoorbeeld Antwerpen.

Daarnaast denk ik ook niet dat ik de kwalificaties heb van een goed communitylid, toch doet het mij goed om te zien dat de meeste ngmc-leden nog leven.
Na 500+ berichten zit je toch in de harde kern van dit forum. :P

*Want een vectorafbeelding van Groot-Nederland vinden en die parsen en het middelpunt berekenen (https://en.wikipedia.org/wiki/Centroid#Of_a_polygon) is moeilijk. Oranje selecteren, vervagen en helderheid aanpassen is makkelijk.

Bericht door: Perry26 op 4 Januari 2019, 15:10:04
Volgens GIMP* is het midden van Groot-Nederland hier:
Je vergeet Aruba, CuaÁao, Sint-Maarten en Suriname, maar in het midden van de Atlantische oceaan meeten wordt lastig  :P

Bericht door: schepers12 op 4 Januari 2019, 17:49:48
gestemd! :)

Bericht door: massimot op 5 Januari 2019, 18:09:03
Ook gestemd, nog even afwachten of ik echt kan komen. Regio Rotterdam/Utrecht is voor meer beter :)

Bericht door: joeykapi op 5 Januari 2019, 22:00:23
Na 500+ berichten zit je toch in de harde kern van dit forum. :P
Oof, hier zit ik met m'n 499 posts...

Bericht door: kaasje op 6 Januari 2019, 09:36:42
Ik zal La Quiz eens gaan porren... :euphoric:

Bericht door: massimot op 6 Januari 2019, 13:01:27
Daar valt wel wat aan te doen  :eyes:

Bericht door: Perry26 op 6 Januari 2019, 13:08:01
Ja hier heb je geen whatpulse-statistieken die je kunt spammen helaas

Bericht door: lucb1e op 10 Januari 2019, 22:51:56
Dan moet je net zoals ik tutorials spammen!

Bericht door: gm1999 op 16 Januari 2019, 10:57:54
Laat ik eens gek doen: ik heb gestemd

Bericht door: Flumble op 16 Januari 2019, 18:21:10
Laat ik ook eens gek doen: ik heb de stemronde dichtgegooid. Zoals de stemming er nu uitziet maakt het vrij weinig uit wanneer de meetup is, zolang er maar een datum geprikt wordt zodat mensen die dag leeg houden.

De datum is nu vastgezet op 17 februari, ongeveer precies een maand vanaf nu.

Dan is het nu tijd voor het moeilijkste deel: een plekje vinden waar de meeste mensen naartoe willen. Ik heb uit automatisme een nieuwe stemronde geopend, al heeft stemmen het nadeel dat je geen voorkeur kan aangeven. Dus noem ook alsjeblieft waar je voorkeuren zijn in een reactie.

Ik ga het liefst naar Noordoost-Nederland, dan Utrecht/Amersfoort/Apeldoorn/Deventer, Amsterdam/Den Bosch is ook wel okť, en Rotterdam/Eindhoven zijn mijn uitersten.

Bericht door: joeykapi op 16 Januari 2019, 18:33:27
Voorkeur: Tilburg, Den Bosch, Eindhoven, A- en R-Dam kunnen ook nog wel

Bericht door: gm1999 op 16 Januari 2019, 20:59:16
Mijn voorkeur zou persoonlijk ook het noorden zijn. Maar gezien dat niet haalbaar is maakt het mij verder niet heel veel uit

Bericht door: lucb1e op 17 Januari 2019, 20:21:08
Voorkeur: Eindhoven.

Bericht door: draak1400 op 19 Januari 2019, 18:21:30
Leuk idee, kans dat ik naar het zuiden ga is alleen niet zo heel groot.

Bericht door: lucb1e op 7 Februari 2019, 17:04:28
Alright, het is volgende week zondag al. Is een escape room misschien een leuk idee om te doen? Of laser gaming?

Bericht door: Flumble op 11 Februari 2019, 00:11:07
Het lijkt me een goed idee om naar de voltage (https://www.devoltage.nl/activiteiten) in Tilburg te gaan en daar, afhankelijk van het aantal mensen dat op komt dagen, te gaan lasergamen of bowlen of karten of een escaperoom uit te spelen of wat we maar willen. :tilted:

Bericht door: lucb1e op 11 Februari 2019, 19:45:06
Laten we voor het gemak even mij meerekenen, en Flumble komt (maak ik uit het bericht op). Wie komt er dan nog?

Ik denk dat het met 5 personen het zeker waard is.

Bericht door: joeykapi op 11 Februari 2019, 22:07:59
Ik ben er, maar moet nog even kijken of ik voor 's avonds vrij kan krijgen (moet 2 ***te uurtjes werken van 20:00-22:00 en niemand wil het overnemen :/)

Bericht door: instantnoedel op 12 Februari 2019, 19:45:50
Heb niet gestemd maar ik kan er denk ik wel bij zijn. :) De activiteiten hoeven voor mij niet per se, maar ik zou zeker meedoen met wat iedereen leuk lijkt. ^^

Het leek mij persoonlijk ook wel erg cool om ook daadwerkelijk iets game maker gerelateerds te doen, zoals een mini game jam of een in ieder geval een klein soort collaborative effort. Vraag me af hoe jullie hier tegen over staan? :3

Bericht door: Flumble op 15 Februari 2019, 02:11:46
Is iedereen er blij mee als we vanaf 13:00 op Tilburg Centraal afspreken?

Wat betreft activiteiten: voor sommige voorgestelde activiteiten moet ik een reservering doen, dus noem vooral wat je wil doen zodat ik niet straks een reservering voor tafeltennis heb staan terwijl niemand wil tafeltennissen. :tilted:

Voor een kostenplaatje: bij de voltage 2x 12 minuten lasergamen is Ä16, uurtje bowlen is Ä4,50. Voor de betere escaperooms moeten we tegenover het station (https://www.all-escaperooms.nl/location/Locked-Tilburg/room/The-Man-Cave/) zijn, een uur voor Ä15. Diner kan bij de voltage voor Ä25 en ergens anders voor meer of minder. 's Avonds bowlen kan bij  voor Ä32 per baan voor 2 uur.

(https://www.dolfijn.eu/activiteiten/tarieven/de dolfijn[/url)
Laten we voor het gemak even mij meerekenen, en Flumble komt (maak ik uit het bericht op). Wie komt er dan nog?
Goeie vraag; als je nou in de poll zou kunnen kijken wie waarop heeft gestemd... :eyes:

Ik tel vanuit discord en hier: flumble, gm1999, gmfreaky, instantnoedel, joeykapi, lucb1e. Ik zal nog even een PB naar ericlegomeer, la quiz, kaasje, florian en zo sturen in de hoop dat zij ook komen.

Het leek mij persoonlijk ook wel erg cool om ook daadwerkelijk iets game maker gerelateerds te doen, zoals een mini game jam of een in ieder geval een klein soort collaborative effort. Vraag me af hoe jullie hier tegen over staan? :3
Ik ben voor en neem sowieso een laptopje mee. De grote vraag is of we een plek kunnen vinden om te zitten; mogelijk in de bibliotheek of het montesquieugebouw.

Bericht door: joeykapi op 15 Februari 2019, 12:47:30
Is goed!

Hoe zorgen dat we elkaar herkenbaar maken?
Roepen we gewoon heel erg hard hey flumble en roep jij dan terug, of moeten we voor iemand zoeken?
Zo nodig dat ik ff een stuk papier pak en Game maker meetup er op zet. (station is 500m lopen)

Ik heb 's avonds vrij gekregen, dus ik ben er gewoon heel de dag!

Overdag maakt het mij niet zo veel uit of we een escape room of karten of lasergamen gaan doen, ik ben benieuwd.

Bericht door: lucb1e op 15 Februari 2019, 18:21:45
Ik tel vanuit discord en hier: flumble, gm1999, gmfreaky, instantnoedel, joeykapi, lucb1e.
Oh er komen nog meer mensen naar een NGMC meetup? Handig dat ze dat even aangeven op de NGMC!

Re 13h op TB: mijn trein komt aan om 1306

Re activiteiten: ik blijf tot ~1830 (zit wat rek in: als we besluiten dat we om 17h honger hebben en het eten is om 19h op en betaald, dat is natuurlijk prima), dus avondactiviteiten vallen voor mij af. Van de lijst klinkt alles wel leuk (alleen een voorkeur voor iets anders dan bowlen), en de prijzen zijn allemaal prima.

Re herkennen: ik heb een keer eerder iemand geprobeerd te ontmoeten op TB, toen was het achteraf gezien voldoende om 'awkward bij de uitgang te staan wachten' af te spreken. In plaats daarvan hadden we niks afgesproken en stonden we beide een beetje rond te kijken bij de uitgang. Ik twijfelde nog, maar ging ervan uit dat het de persoon niet was omdat ik een andere huidskleur had verwacht xD

Anyway, een aantal lijken elkaar op een chat te hebben, dat zal wel goed komen. Voor joeykapi en instantnoedel, is het misschien handig als wij drie aan Flumble ons nummer doorgeven, afspreken "awkward bij de uitgang staan", en indien nodig opbellen?

Bericht door: ericlegomeer op 15 Februari 2019, 19:41:34
Ik tel vanuit discord en hier: flumble, gm1999, gmfreaky, instantnoedel, joeykapi, lucb1e. Ik zal nog even een PB naar ericlegomeer, la quiz, kaasje, florian en zo sturen in de hoop dat zij ook komen.
Thanks voor de PB :eyes: Ik ben er helaas niet bij, maar wens jullie wel veel plezier :)!

Bericht door: joeykapi op 15 Februari 2019, 22:44:42
Ik zal vanaf 12:45 voor de starbucks (op het station) gaan staan met dit gedrocht
(http://g2f.nl/00ctk8y)

Bericht door: Mohammed-f op 16 Februari 2019, 03:12:44
Hey boys!

Ik zie dit topic net pas, puur toeval haha.

Gaat het morgen door, en wat is de locatie / tijdstip ? Als het niet ver weg is van Rotterdam dan wil ik er ook nog bij zijn.

Edit: Sorry, zou graag willen komen maar Tilburg is voor mij net iets te ver :/

Bericht door: Flumble op 16 Februari 2019, 09:32:13
Hey boys!

Ik zie dit topic net pas, puur toeval haha.

Gaat het morgen door, en wat is de locatie / tijdstip ? Als het niet ver weg is van Rotterdam dan wil ik er ook nog bij zijn.
Het gaat zeker door. :tilted: Alle belangrijke info staat dikgedrukt in het openingsbericht (morgen 13:00 Tilburg Centraal).
Of dat ver weg is van Rotterdam, is aan jou, maar je kan als het goed is samenreizen met instantnoedel zodat je ten minste niet een uur alleen in de trein zit.

Geweldig bord, joeykapi. :euphoric:
gmfreaky, gm1999 en ik komen trouwens per auto, dus we komen van de verkeerde kaaant naar jou/jullie toegelopen.

Thanks voor de PB :eyes: Ik ben er helaas niet bij, maar wens jullie wel veel plezier :)!
Uhh ja, die PB's...
Had je trouwens niet eerder willen reageren? Je zit hier toch elke week wel te loeren? :eyes:

Bericht door: joeykapi op 16 Februari 2019, 10:03:35
gmfreaky, gm1999 en ik komen trouwens per auto, dus we komen van de verkeerde kaaant naar jou/jullie toegelopen.
Waar parkeren jullie?

Bericht door: Flumble op 16 Februari 2019, 15:53:03
Programma voor morgen:
  • 13:00-13:30 verzamelen (en ronddwalen en zo want joey wil al om 12:45 klaarstaan)
  • 13:45-15:00 escaperoom
  • 15:00-??:?? ???
  • ??:??-??:?? eten
  • ??:??-??:?? ???
Het eerste paar ??:??'s is afhankelijk van hoe laat mensen honger krijgen. De ???'s kunnen ingevuld worden met van alles.

Waar parkeren jullie?
Nog onbekend.

Bericht door: instantnoedel op 16 Februari 2019, 17:39:10
Oeh, heb nog nooit eerder een escape room gedaan ^^ Kijk er naar uit :3 Ben waarschijnlijk rond 11:45 op rotterdam centraal

Bericht door: joeykapi op 16 Februari 2019, 17:49:16
Nog onbekend.
het makkelijkste/goedkoopstedichtstbij is vgm bij de knechtel

Bericht door: lucb1e op 16 Februari 2019, 21:30:11
Escape room :D

Ik ben wel echt helemaal kapot na een dag verhuizen waar 2/4.5 mensen hadden afgezegd (ziek), misschien dat ik wat eerder doei zeg dan gepland, maar ik zie morgen wel hoe het gaat met de spierpijn :P

Bericht door: Flumble op 17 Februari 2019, 20:41:53
Ondanks/ongeacht de lage opkomst was het een hele leuke dag! :euphoric:
Dubbele escaperoom gedaan (voor extragratis omdat ze bij de eerste kamer een paar sloten waren vergeten op slot te doen) en maaltijdpannenkoeken gegeten. En, zonder lucb1e helaas, daarna nog gekart, want de avond was nog jong en karten is leuk. :tilted:

Bericht door: joeykapi op 17 Februari 2019, 21:19:34
Was een hardstikke leuke dag  :euphoric:
Hoop binnenkort weer een meetup te doen (http://www.gmot.nl/Smileys/default/cheesy.gif)

Bericht door: lucb1e op 21 Februari 2019, 18:44:24
Ah! Karten is leuk, maar het was een goede tijd voor mij om thuis te zijn. Was gezellig, moeten we vaker doen, foute escape rooms oplossen :P

Bericht door: dvdtv op 10 Maart 2019, 16:45:04
Helaas helemaal gemist... dit hele topic. Iets met een huis verbouwen voor al meer dan 6 maanden, de volgende keer ga ik graag mee!

Groetjes,
Dennis

www.game-maker.nl © 2003, 2007 Nederlandse Game Maker Community