Nederlandse Game Maker Community

Games => Work in Progress => Topic gestart door: kaasje op 6 November 2017, 12:51:44



Titel: [GMW49] Bombsquad
Bericht door: kaasje op 6 November 2017, 12:51:44
Bombsquad

Bombsquad is de inzending van La Quiz en mij voor Game Maker Wedstrijd #49 (vijf kleuren). We hebben een aantal avonden gezeten om iets moois te maken en dit is wat eruit gekomen is. Helaas is het spel nog niet af (en het is nog maar de vraag of het ooit af gaat zijn, nu de wedstrijd afgelopen is), maar de demo is toch het proberen waard.

Om dit spel heb je een computer en n of meer telefoons nodig. Het is een hotseat multiplayer game, waarin je een bom naar de ontploffingskrat moet brengen. Dit spel is dus extra leuk met vier vrienden.

 :GM007: Download:
http://g2f.nl/0bfmjdv
En ga met je telefoon naar http://37.59.119.96/

 :GM060: Extra informatie:
Gebruik je telefoon als controller. We raden je aan om met minimaal twee personen te spelen en in dat geval de wall en trampolin te kiezen. Met spatiebalk restart je een leven en met enter laat je de timer aflopen.

 :GM109: Screenshots:
(http://g2f.nl/08jt3x7) (http://g2f.nl/08jt3x7)
De lobby
(http://g2f.nl/05w0gto) (http://g2f.nl/05w0gto)
Vang de bom voor hij ontploft
(http://g2f.nl/0rr9zlw) (http://g2f.nl/0rr9zlw)
Controller op de telefoon
(http://g2f.nl/0ij9zje) (http://g2f.nl/0ij9zje)

Laat ons weten wat je er van vindt!


Titel: Re: [GMW49] Bombsquad
Bericht door: massimot op 7 November 2017, 16:49:01
Ik moet via mn mobiel een code invullen maar die zie ik op de pc helemaal nergens?


Titel: Re: [GMW49] Bombsquad
Bericht door: kaasje op 7 November 2017, 17:09:09
Ik moet via mn mobiel een code invullen maar die zie ik op de pc helemaal nergens?
Huh :question:
Run de EXE > je ziet nu eerst een uitleg > druk op een toets > er verschijnt een scherm met 'your level code'. Die code moet je invullen. Zie je de code niet of ben je niet verder gekomen dan het uitlegscherm?


Titel: Re: [GMW49] Bombsquad
Bericht door: massimot op 7 November 2017, 17:19:39
Huh :question:
Run de EXE > je ziet nu eerst een uitleg > druk op een toets > er verschijnt een scherm met 'your level code'. Die code moet je invullen. Zie je de code niet of ben je niet verder gekomen dan het uitlegscherm?
Oeps ik heb 'm gevonden :)

Leuke game, de multiplayer is wel echt nodig, anders kan ik alleen level 1 oplossen haha


Titel: Re: [GMW49] Bombsquad
Bericht door: Red Owl Games op 8 November 2017, 20:46:00
Ha :P Dit is best grappig. Ik moet em nog een keer spelen met vrienden, dan plaats ik nog wel een reactie of edit deze. Voor nu ben ik aangewezen op meerdere tabbladen. xd

Animatie van de bom ziet er superslick uit! Het creditsscherm is relatief hilarisch. (zit die spelfout er bewust?)

Sowieso vind ik de gekke partysfeer erg goed uitgevoerd met grappige benamingen voor voorwerpen en spelers.

Het muziekje past er ook goed bij, maar ging me op den duur wel irriteren. Misschien omdat het ook niet zo lukte met het level halen. :P

Ik liep tegen een paar bugs aan: de gravity changer lijkt niet meer verwijderd te worden op het centrale scherm (wel bij de persoon zelf) en de bom die op zn kop aan het lopen was, liep vervolgens aan de linkerkant het scherm uit in het eerste levels.

Het joinen van de room en vervolgens voorwerpen plaatsen werkt in de basis wel, dat is wel erg cool. :D

Qua "graphieken" vind ik het er ook best cool uit zien, ik vind dat die ene felrode kleur er goed uitspringt tussen de verschillende tinten groenblauw. Het komt wel op me over alsof de look van het spel er bij gebaat zou zijn nog wat meer kleuren te hebben, maar ik kan niet zo goed de vinger er op leggen wat ik precies mis.

Ik laat nog wat weten als ik het met een groepje gespeeld heb. :)


Titel: Re: [GMW49] Bombsquad
Bericht door: kaasje op 10 November 2017, 12:42:30
Dank voor jullie reacties :)
Animatie van de bom ziet er superslick uit! Het creditsscherm is relatief hilarisch. (zit die spelfout er bewust?)
Slick is La Quiz' middle name ;) Het creditscherm hebben we er in een melige bui last-minute ingegooid omdat het anders totaal niet duidelijk is wat er moet gebeuren :P Alles daar is opzet.
Citaat
Ik liep tegen een paar bugs aan: de gravity changer lijkt niet meer verwijderd te worden op het centrale scherm (wel bij de persoon zelf) en de bom die op zn kop aan het lopen was, liep vervolgens aan de linkerkant het scherm uit in het eerste levels.
Dat klopt inderdaad, we wilden de Gravity Changer eigenlijk eruit halen als placable item, maar we zijn er niet aan toe gekomen om iets nieuws te bedenken voor die plek. Vandaar dat we ook niet zo opgelet hebben met debuggen. In een later level komt hij overigens wel terug, maar dan als fixed item in een level.
Citaat
Ik laat nog wat weten als ik het met een groepje gespeeld heb. :)
Twee mensen zou voldoende moeten zijn: een wall-placer en een trampolin man. Ben benieuwd wat je bevindingen dan zijn. Dank voor je feedback in ieder geval! :)


Titel: Re: [GMW49] Bombsquad
Bericht door: blackhawk op 10 November 2017, 13:24:12
Zo leip dat jullie hier ook allemaal nog leven. Zitten jullie ook op forum.yoyogames.com en de discord van /r/gamemaker ?


Titel: Re: [GMW49] Bombsquad
Bericht door: la quiz op 10 November 2017, 14:13:51
Animatie van de bom ziet er superslick uit! Het creditsscherm is relatief hilarisch. (zit die spelfout er bewust?)
Dankuwel heer Owl Games! Daar is wellicht ik mijn meeste tijd in gaan zitten, naast het eindeloze debuggen op de webserver xD.

Citaat
Qua "graphieken" vind ik het er ook best cool uit zien, ik vind dat die ene felrode kleur er goed uitspringt tussen de verschillende tinten groenblauw. Het komt wel op me over alsof de look van het spel er bij gebaat zou zijn nog wat meer kleuren te hebben, maar ik kan niet zo goed de vinger er op leggen wat ik precies mis.
Ja dat merkten wij ook. Met 6 kleuren hadden een heel aantal grafische problemen opgelost kunnen worden zonder hoofdbrekens. Misschien is dat ook juist de uitdaging die de organisatoren in gedachten hadden. :question:

Zo leip dat jullie hier ook allemaal nog leven. Zitten jullie ook op forum.yoyogames.com en de discord van /r/gamemaker ?
Kaasje wellicht, ik in ieder geval niet. Ik maak nog heel af en toe een gamepje samen met de heer Kaas maar daar blijft het dan ook bij.

Ik ben benieuwd wie er nog meer op en of aanmerkingen heeft op de game. Met genoeg reacties gaan we een nieuwe Best-Of maken!


Titel: Re: [GMW49] Bombsquad
Bericht door: Red Owl Games op 12 November 2017, 13:25:49
(...) Met 6 kleuren hadden een heel aantal grafische problemen opgelost kunnen worden zonder hoofdbrekens. Misschien is dat ook juist de uitdaging die de organisatoren in gedachten hadden. :question:
Wie weet. :P

Ik ben benieuwd wie er nog meer op en of aanmerkingen heeft op de game. Met genoeg reacties gaan we een nieuwe Best-Of maken!
Aan hoeveel zit je te denken? :P

(Oh jee de reactie klinkt heel heftig :x Het is constructief bedoelt!)
Okay, ik heb hem gespeeld met maar liefst vier mensen.

Een aantal dingen vielen op: omdat de eerdere levels redelijk makkelijk zijn op te lossen zonder bepaalde technieken, verloren mensen op een gegeven moment de interesse.

Een manier om dezelfde room te rejoinen zou ook handig zijn (misschien de room code altijd ergens weergeven?) op een gegeven moment ging er iets mis waardoor de persoon met de gravity changer in het vorige level bleef steken.

Het was van de cushions niet helemaal duidelijk waar ze nu goed voor waren, dus ook die persoon haakte af na een aantal levels elk level vol te gooien met kussens xD Misschien is het mogelijk om van te voren duidelijk te maken wat de functie van elk voorwerp is?

Uiteindelijk had ik (trampoline) nog samen met de muur persoon doorgespeeld tot je bij een level kwam waarbij je de gravity changer wel nodig had.

De levels waren goed ontworpen qua opbouw, waarin je telkens wat moest puzzelen om tot een oplossing te komen.

Misschien is het ook nog een idee dat je geen muren direct op spikes kunt plaatsen, dit maakt de spikes vrij overbodig. :P

Een observatie die ik zelf had, was dat hoewel het spel een heel goed jasje heeft van een partygame, misschien niet helemaal geschikt is als partygame. Ik zal proberen uit te leggen waarom ik dat denk:

De levels lijken vooral puzzelachtig te zijn, wat uitnodigt tot goed overdachte acties. Een aantal keer hebben we met zn vieren afgesproken dat sommige mensen niets doen, om een level te kunnen halen. Dit soort goed overdachte planning zou ik eerder in een 2 player hotseat/couch game game verwachten.

Bij de party-achtige stijl van het spel, zou ik verwachten dat je misschien ook een mogelijkheid hebt om elkaar een beetje te plagen. Dit is echter niet mogelijk zonder dat je direct het level niet meer haalt.

Het lijkt voor mij dus een beetje op een mismatch tussen stijl en wat je daadwerkelijk speelt en aan keuzes maakt.

Desalniettemin was het wel grappig om het even met zn vieren te proberen en was het leuk om met zn tween de levels op te lossen. Ook is de partygame-stijl is goed neergezet. Maar naar mijn mening passen het puzzelen en de party-stijl niet helemaal bij elkaar.

Toch vind ik het tof dat jullie deze game gemaakt hebben, omdat het een heel andere invalshoek heeft dan de (toch hoofdzakelijk) single-player games die gemaakt worden. Dus dank daarvoor! Gaat zo voort! :D


www.game-maker.nl © 2003, 2007 Nederlandse Game Maker Community