Nederlandse Game Maker Community

Games => Work in Progress => Topic gestart door: 29632963 op 22 Oktober 2017, 23:13:22



Titel: GMW 49 game
Bericht door: 29632963 op 22 Oktober 2017, 23:13:22
hallo

dit is mijn game momenteel heb ik nog geen screenshots (dit komt als ik de rooms goed design )
graag hoop ik dat sommige hem willen testen en zien of er bugs zijn of zaken die storen.

http://g2f.nl/0mvlhre (http://g2f.nl/0mvlhre)
controls en info game
pijltje links rechts en up om te bewegen en springen.
R knop om game te restarten
duw kisten (trekken kan je niet dit komt er later mss in maar momenteel heb ik te weinig tijd om de animaties te maken )
de kooi die je ziet staat is solid deze kan geopend worden door een ijzere kist op de knop (activator) te doen vallen
het moet erop vallen om te werken.


groen completed
orange bezig
nog niet gedaan

to do list
tutorial stage
lvl restart button R knop
stage1
stage2
stage3
spikes
lilbot
verhaal
energybal
moving platforms vertical and horizontal


bugs - opmerkingen
sprite mask
speler verdwijnt als je tussen muur en kist komt te zitten
snelheid aanpassen
restart optie maken


dit word geen groot game maar hoop er toch iets leuk van te maken.


moesten er mensen willen helpen met vb verbeteren van de knop qua sprite design of met pullen etc mag je dit zeker laten weten
ideeen zijn ook altijd welkom :)


credits
walk animation robot: Niels de Jong
push animation: sylvia meulemans
jump animation: sylvia meulemans
tileset: sylvia meulemans
stage:shennia
overige
uithalen van bugs testen en helpen verbeteren engine : forumleden nederlandse game maker community


Titel: Re: GMW 49 game
Bericht door: Ceymoonie op 23 Oktober 2017, 03:00:49
Zou je een versie kunnen compilen zonder installer?


Titel: Re: GMW 49 game
Bericht door: 29632963 op 23 Oktober 2017, 11:28:39
zeker heb het aangepast :)


Titel: Re: GMW 49 game
Bericht door: kaasje op 23 Oktober 2017, 16:08:22
Je hebt nog wat problemen met de mask van de speler, zo te zien:
(http://g2f.nl/0wd15zl)

Daarna viel de kist naar beneden en verdween de robot toen ik tussen de kist en een muur stond. De sprites zien er leuk uit, maar ik mis toch wel een beetje kleur. Al had je maar één kleur om even eruit te laten knallen, dat was al leuk geweest - maar ik snap dat dat gezien het wedstrijdthema ten koste gaat van een andere kleur :P

Verder vind ik het nog een beetje langzaam aanvoelen allemaal. Misschien de bewegingssnelheid van de robot iets opvoeren. Wat ook leuk is is een soort van friction om de robot te laten stoppen met bewegen. Nu staat de robot direct stil als je de toets loslaat: het is realistischer als hij met vertraging stopt, in plaats van direct.

Denk ook na over wat je als achtergrond gaat toevoegen: met al die tinten grijs kan het zomaar opeens heel afleidend worden als je daar iets heel druks van gaat maken, maar egaal grijs is ook niet zo mooi.

Ik ben benieuwd wat het gaat worden. Succes!


Titel: Re: GMW 49 game
Bericht door: Ceymoonie op 23 Oktober 2017, 16:19:17
Ik weet niet zeker hoe moeilijk het zou zijn om je snelheden achteraf aan te passen, maar het zou naar mijn mening een gigantische verbetering zijn als je het spel op 60 fps laat draaien (nog beter als je de framerate unlocked, maar dat kan ingewikkeld worden). Verder zijn de speler animaties mooi. Het is wel erg vervelend dat je het spel moet herstarten als je de kist op de verkeerde plek schuift, voor een eerste level moet er de mogelijkheid zijn om jezelf te verbeteren.


Titel: Re: GMW 49 game
Bericht door: 29632963 op 23 Oktober 2017, 16:54:04
 voor een eerste level moet er de mogelijkheid zijn om jezelf te verbeteren.
wat bedoel je hiermee ?
wel de snelheid word later verhoogt als je kan lopen (dit is de snelheid van stappen maar het speeld idd mss leuker als het vlotter loopt .
momenteel ga ik nu de tutorial maken en kijk of hier eventueel opmerkingen zijn die ik kan verbeteren.

Daarna viel de kist naar beneden en verdween de robot toen ik tussen de kist en een muur stond
waar juist viel de kist en welke muur stond je ?

de background idd het zou handig zijn moest ik er eentje hebben maar momenteel heb ik nog vrij wat werkt (ben nu bezig met spriten van een kleine tileset en maken van de lilbots en spikes.
had hiervoor een topic aangemaakt dus mss komt die erin moest ik een designer vinden of nog tijd over hebben.


in mijn begin post zal ik de bugs opmerkingen zetten die er genoemt zijn en of ik eraan werk of het opgelost is of zo nog eventjes laat


Titel: Re: GMW 49 game
Bericht door: Ceymoonie op 23 Oktober 2017, 17:16:28
wat bedoel je hiermee ?
Ik bedoel dat je de kist niet op de knop kan duwen zodra je hem per ongeluk aan de rechter kant hebt gekregen. Voor een eerste level zou het mogelijk moeten zijn om jezelf hierop te verbeteren.


Titel: Re: GMW 49 game
Bericht door: 29632963 op 23 Oktober 2017, 17:49:25
Ik bedoel dat je de kist niet op de knop kan duwen zodra je hem per ongeluk aan de rechter kant hebt gekregen. Voor een eerste level zou het mogelijk moeten zijn om jezelf hierop te verbeteren.
dus dat je de stage kan herstarten dan ? maar idd nu kan het zijn dat je nog verkeerd duwt en niet alles kan testen zonder het game te herstarten


Titel: Re: GMW 49 game
Bericht door: Red Owl Games op 23 Oktober 2017, 19:01:50
Hey supercool om de animaties te zien "werken" ! :D

Het was me niet helemaal duidelijk of die jumping pad zou moeten werken, maar dat was dus een knop?

Soms bots je ergens tegen aan terwijl er nog best veel lege ruimte tussen zit (misschien kun je de mask kleiner maken?)

Oh okay, ik ben er in geslaagd uit de map te glitchen! Ik had de kist aan de bovenkant naar beneden geduwd en wilde toen vanaf de rechterkant hem naar links duwen. Ik stond op het opstapje toen ik ging duwen en opeens verdween ik (naar beneden volgens mij) (Oh ik zie dat dit ook al gemeld was)

Ben benieuwd wat voor game je er omheen gaat bouwen! Wat voor levels je gaat maken en welke puzzels/vijanden er in komen of wat voor verhaal er in komt

Succes met de wedstrijd! :)


Titel: Re: GMW 49 game
Bericht door: 29632963 op 23 Oktober 2017, 19:21:24
inderdaad met die bug ga ik denk ik nog wat problemen krijgen.
vind het probleem helaas niet :s het is raar dat dit gebeurt en als ik de mask probeer nauwkeuriger te zetten krijg ik deze bug er ook niet uit. dus ik weet niet waar het juist aan ligt

idd het moet een soort button zijn. laat zeggen als er genoeg gewicht op staat (de ijzere kist dus) gaan de trailies open het ziet er wel raar uit maar lukte nog niet beter om het mooier te designer.
het is dus een soort activator om de lilbot's te bevrijden of verder in een stage door te kunnen gaan


Titel: Re: GMW 49 game
Bericht door: 29632963 op 27 Oktober 2017, 20:11:53
new update
http://g2f.nl/09jxo65 (http://g2f.nl/09jxo65)

moesten er nog bugs gevonden worden laat gerust weten (let wel op het is nog steeds een testroom(je kan er dus uitvallen als je in de opening komt xD))


Titel: Re: GMW 49 game
Bericht door: 29632963 op 4 November 2017, 20:50:11
nieuwe versie 1 stage is klaar (helaas moet de tutorial door bepaalde problemen nog even wachten )
Downloadling game
http://g2f.nl/0mvlhre (http://g2f.nl/0mvlhre)

tijdens het spelen is het nog mogelijk dat je soms vast komt te zitten op de verticale platformen.
moest iemand de oplossing weten zou hulp welkom zijn


Titel: Re: GMW 49 game
Bericht door: massimot op 11 November 2017, 11:07:28
(http://g2f.nl/0sheg36)

Ik zat vast omdat dat omhoog bewegende platformpje niet meer naar beneden wilde gaan en ik vastzat met mn hoofd in de bovenkant.
Verder geinig spelletjes met wel heel weinig kleuren :P


Titel: Re: GMW 49 game
Bericht door: Ceymoonie op 11 November 2017, 11:50:58
Je moet trouwens de anti-aliasing op de tekst uitzetten als je slechts vijf kleuren wil behouden.


Titel: Re: GMW 49 game
Bericht door: Red Owl Games op 13 November 2017, 21:48:13
Ik heb de nieuwe versie gespeeld!

Coole dingen:
- ik vind de details in de omgeving cool, de pilaren, machines en knopjes geven je het idee dat je in een soort oude fabriek of iets dergelijks zit en dit past goed bij de robot.
- ik weet dat het slecht een testlevel is, maar ik vond het moment dat je het blok naar beneden doet en je ziet de kooi van de lilbot opengaan, erg cool! Dit enkele level doet me een beetje denken aan de "Robot wants ..." serie (https://www.kongregate.com/games/Hamumu)
- het level is zo gemaakt dat alles in principe mogelijk is, en het voelt goed om overal sleuteltjes te gaan pakken om zo te proberen het totaal van 20 te halen

Dingen die ik minder leuk vond:
- het is erg buggy op het moment, waardoor ik vaak vast kwam te zitten in platformen
- het bewegende platform dat van links naar rechts gaat, neemt de speler niet direct mee als deze nog half ook op de grond staat. Zeker aan het begin, toen ik hier niet op bedacht was, ging ik hier vaak aan dood, terwijl ik dan dacht dat ik het wel op de goede manier had aangepakt (met het oog op hoe andere platformers werken)
- de spikes zorgen er voor dat je het hele level opnieuw moet doen, en dit vind ik een vrij heftige straf. Dit zorgde er ook voor dat ik het spel uiteindelijk aan de kant heb gelegd. Misschien is het een idee checkpoints toe te voegen?
- niet alle sprites passen even goed bij elkaar. Zo zijn de sleutels soms lastig te zien omdat ze dezelfde kleur hebben als de achtergrond.
- aan het begin moest ik erg wennen aan de collision en botste ik vaak tegen muren aan terwijl het er niet uit zag alsof er een botsing plaatsvond.

Interessant:
- doordat de straf van fouten maken best groot is en de collision boxes ook vrij groot zijn, wordt het een heel langzame ervaring. Dit is niet per se negatief, maar vooral anders dan ikzelf gewend ben van platformers. Deze langzaamheid zie je ook terug in het duwen van de kist, dit duurt enkele seconden. Het is grappig hoe deze langzame manier van acties uitvoeren er voor zorgt dat je veel beter nadenkt over wat je doet, misschien is dit wel ideaal voor een puzzel platformer.

Al met al denk ik dat dit een goed Work In Progress project is! :) Blijf er aan werken en blijf vragen om feedback om het steeds verder te verbeteren. :)

Veel succes met de wedstrijd ook nog! :D


Je kunt misschien de problemen met de verticale moving platforms oplossen door gebruik te maken van place_meeting? Als je met deze code checkt of een moving platform de speler "meet", kun je, als dat het geval is, er voor zorgen dat dat moving platform zelf weer gaat wegbewegen van de speler, waardoor je er niet in vast blijft zitten.


Titel: Re: GMW 49 game
Bericht door: 29632963 op 13 November 2017, 22:39:25
hey
allen enorm bedankt voor de reacties
red wol games dank je voor de uitgebreide feedback. idd checkpoints moeten er nog inkomen . uiteraard duurt het pushen traag omdat het metalen kisten zijn en groot tegenover de speler dus dat was de bedoeling. later komen er ook houten kisten wat sneller zal gaan en zal je ook kunnen lopen ipv stappen . uiteraard kan ik nu wel ook de sleutels opvallender maken en mooiere stages maken .
het platform ga ik idd nog proberen te verbeteren . ik ga eens zien of het met die functie lukt.


www.game-maker.nl © 2003, 2007 Nederlandse Game Maker Community