Nederlandse Game Maker Community

Games => Work in Progress => Topic gestart door: bones22 op 16 Augustus 2016, 09:57:56



Titel: Software Z-Buffer in GML (GM80)
Bericht door: bones22 op 16 Augustus 2016, 09:57:56
Hallo allemaal!

Voor mijn begrip van 3D en grafische software en hardware ben ik een Z-Buffer gaan maken in GML.
Waarom niet in een andere taal? Omdat GML makkelijk draw methoden heeft en behalve GML ik alleen ervaring heb in CASIO en VB.NET.
Dit is trouwens gemaakt met  :gm8:, omdat ik het kleiner is dan studio en ik me er meer in thuis voel.

Waarom post ik hier? Omdat ik het gevoel had dat mensen misschien wel geinteresseerd waren in mijn code en zodat ik misschien aanvullingen of tips kan krijgen.

Bedankt Yambam, de code staat op Pastebin:
http://pastebin.com/i3KTYbXw (http://pastebin.com/i3KTYbXw)
http://pastebin.com/tTWaC6vN (http://pastebin.com/tTWaC6vN)
http://pastebin.com/xBejWFNw (http://pastebin.com/xBejWFNw)
http://pastebin.com/z8sBnDB3 (http://pastebin.com/z8sBnDB3)
http://pastebin.com/ShnrchL6 (http://pastebin.com/ShnrchL6)



Titel: Re: Software Z-Buffer in GML (GM80
Bericht door: StefanJanssen op 17 Augustus 2016, 12:57:27
Wat mis ik nu nog?
-De tekencode voor de andere driehoek situaties.
-Het niet tekenen van polygonen die je niet kan zien  (culling)
-Versnellen van de code, wat nu het belangrijkst is, gezien ik de test polygoon (gedefineerd in create) niet eens op een normale snelheid kan projecteren.
-Betere range van de Z-buffer
-Een standaard voor 3D modellen
-Een manier om teextures toe te passen (bijvoorbeeld Framebuffer)
-Nog een hoop kleine dingen.
-Een download link :P


Titel: Re: Software Z-Buffer in GML (GM80
Bericht door: bones22 op 23 September 2016, 20:38:45
Hallo daar!

Het is in principe af!
Er zijn twee dingen, die niks met de inhoud te maken hebben:
-Waar moet dit (topic) naar toe nu het bijna af is?
-Mijn code is blijkbaar zo groot (800 lines maar, eerst waren er het 1500+  :facepalm:) dat mijn veranderde bericht er behoorlijk slecht uit ziet. Hoe maak ik dit beter?


Titel: Re: Software Z-Buffer in GML (GM80
Bericht door: Yambam op 24 September 2016, 10:47:22
Mijn code is blijkbaar zo groot (800 lines maar, eerst waren er het 1500+  :facepalm:) dat mijn veranderde bericht er behoorlijk slecht uit ziet. Hoe maak ik dit beter?
Gebruik pastebin.com (http://pastebin.com)! Er is ook een GML-syntax optie. :)

EDIT: De optie in de lijst heet gewoon "Game Maker" zie ik. Je kunt gewoon 'Game' typen. :)


www.game-maker.nl © 2003, 2007 Nederlandse Game Maker Community