Nederlandse Game Maker Community

Algemeen => De Community => Topic gestart door: Svrij24 op 12 Februari 2016, 17:23:35



Titel: Mensen Verdwenen?
Bericht door: Svrij24 op 12 Februari 2016, 17:23:35
Waarom zijn er zo weinig mensen online op dit forum? Zijn de mods nog wel actief?

Sorry als dit hier niet hoort mods,

Svrij22


Titel: Re: Mensen Verdwenen?
Bericht door: Ceymoonie op 12 Februari 2016, 18:18:37
http://www.game-maker.nl/forums/topic,84593.0
http://www.game-maker.nl/forums/topic,85324.0
http://www.game-maker.nl/forums/topic,84891.0


Titel: Re: Mensen Verdwenen?
Bericht door: ericlegomeer op 12 Februari 2016, 19:56:12
Het is inderdaad rustig op het forum, maar zoals je in de topics hierboven kunt lezen, is het 'waarom' echt niet vast te stellen. Alleen de mensen die er niet zijn, kunnen antwoord geven op de vraag waarom ze er niet zijn. En aangezien ze er niet zijn, gaat dat nogal lastig :P

Ik denk persoonlijk trouwens dat het forum al een aantal jaar flink afneemt in activiteit en dat hier ook niets (meer) aan te doen valt. Daarnaast kun je ook beargumenteren dat je geen (kunstmatige) activiteit moet willen kweken, maar het lijkt me niet echt nut te hebben die discussie te voeren.

Je kunt in ieder geval je vragen nog op het Engelse GMC kwijt, waar ook meer kennis is van de laatste versies van Studio. De Engelse taal is naar mijn idee ook steeds toegankelijker geworden, maar hier verschillen de meningen natuurlijk ook over ^^


Titel: Re: Mensen Verdwenen?
Bericht door: tycho op 13 Februari 2016, 09:33:03
De reden dat je van mij niks/weinig hoort is omdat ik meestal tegen een creatieve blokkade aan loop voordat ik enig sinds iets heb wat je een spel kan noemen.. :/
Grtz, Tycho


Titel: Re: Mensen Verdwenen?
Bericht door: sanofmisan op 13 Februari 2016, 09:33:37
Ik denk dat als mensen weer nieuwe dingen gaan proberen en vragen stellen het forum nog wel een poosje doordraait. Vragen worden snel beantwoord maar niet gesteld. Ik denk dat juist het stelen van vragen het leven weer in dit forum blaast, of het in ieder geval niet dood slaat.

Ook is er een afnemende populariteit van GameMaker zelf, nadat UE4 gratis is geworden. Veel andere 3D game engines zoals CryEngine zijn ook steeds toegankelijker geworden. En veel mensen vinden dat 3D toch heel veel beter klinkt als 2D en laten GameMaker nu links liggen.


Titel: Re: Mensen Verdwenen?
Bericht door: Ravithras op 13 Februari 2016, 13:12:38
Waarom ik weg ben is simpel:
Ik ben overgestapt op 'hogere' talen en gebruik GM nooit meer


Titel: Re: Mensen Verdwenen?
Bericht door: sanofmisan op 13 Februari 2016, 18:33:18
Waarom ik weg ben is simpel:
Ik ben overgestapt op 'hogere' talen en gebruik GM nooit meer
Waarom kan dit forum dan ook niet voor andere game engines/software dan GM gebruikt worden? Ik bedoel het is dat of zo veder gaan, is ook goed..


Titel: Re: Mensen Verdwenen?
Bericht door: ericlegomeer op 13 Februari 2016, 21:54:27
Omdat wij hier de kennis niet bezitten om voor alle bestaande game engines antwoorden te fabriceren? Daar bestaan weer andere communities voor. Allerlei vragen hier toestaan, maakt het probleem dan weer andersom: dat er veel vragen worden gesteld maar weinig nuttige antwoorden worden gegeven. Lijkt me niet de 'oplossing'.


Titel: Re: Mensen Verdwenen?
Bericht door: sanofmisan op 14 Februari 2016, 10:01:15
Omdat wij hier de kennis niet bezitten om voor alle bestaande game engines antwoorden te fabriceren? Daar bestaan weer andere communities voor. Allerlei vragen hier toestaan, maakt het probleem dan weer andersom: dat er veel vragen worden gesteld maar weinig nuttige antwoorden worden gegeven. Lijkt me niet de 'oplossing'.
Waarom zouden de dingen uit GMOT (het programmeren gefocuste gedeelte) niet ook hier in geïntegreerd worden? heb je hier twee keer zoveel activiteit blijven ze allebij actief. Want heb je nu niet gewoon twee accounts voor één community? ...toch jammer dat het zo rustig is :'(


Titel: Re: Mensen Verdwenen?
Bericht door: ericlegomeer op 14 Februari 2016, 11:04:42
De activiteit op GMOT neemt de afgelopen jaren ook al flink af:
(http://g2f.nl/0o9k4lz) (http://g2f.nl/0o9k4lz)
Zelfs als je de activiteit van beide fora bovenop elkaar stapelt, dan zitten we momenteel alsnog op een dieptepunt.

Daarnaast wordt het programmeergedeelte van GMOT ook niet heel actief gebruikt. Waarschijnlijk doordat de leden daar ook weten dat er communties zijn welke meer gespecialiseerd zijn in de programmeertaal waarin ze hulp willen hebben, of ze kunnen hun vragen eenvoudig Googlen aangezien er zo veel documentatie en voorbeelden voor beschikbaar zijn.

Als je de index van hun Programmeren (http://www.gmot.nl/index.php?board=3.0) board pakt, zie je onderaan een topic staan wat als laatst een reactie heeft gehad in april 2015. Als we in ons Gevorderden (http://www.game-maker.nl/forums/board,5.0) board kijken, moeten we naar het einde van pagina 2 om bij april 2015 uit te komen (en in Beginners (http://www.game-maker.nl/forums/board,4.0) naar het einde van pagina 8). Nu is dit vergelijk misschien niet helemaal eerlijk aangezien er op GMOT wat grotere topics staan, maar als het gaat om 'meer activiteit' kweken, dan gaat dat niet lukken door er een board bij te trekken van een ander forum wat minder topics produceert in bijna een jaar dan onze eigen 'vraag-boards'.

Verder is er trouwens slechts een kleine hoeveelheid overlap tussen de gebruikers van het NGMC en van GMOT. Ik zou het zeker niet één community noemen, ondanks dat veel leden van het NGMC doorgestroomd zijn naar GMOT. Het feit dat ze geen gebruik meer maken van het NGMC, laat ze in mijn ogen geen deel meer uitmaken van deze community.


Titel: Re: Mensen Verdwenen?
Bericht door: GameRemaker op 14 Februari 2016, 11:36:58
Het Engelse Game Maker Community is ook zo rustig. En dat voor een site gesteund door YoyoGames zelf! Je wordt er meteen naar doorverwezen als je GM downloadt.

Ik hoor al vaker het excuus dat GM geen Nederlandstalige community heeft en dat deze site daardoor uniek is. Er zijn veel andere onderwerpen die nog geen Nederlandstalige community hebben, zoals de bekendere Nintendo-series Super Smash Bros. en Fire Emblem.

Hun Engelstalige community 's (Smashboards en Serenesforest) zijn ook vele malen populairder dan het Engelstalige Game Maker Community.

Ik heb de aantal actieve leden op deze fora gescreend en dit zijn de resultaten.

Om 21:45:

Engelse Game Maker Community (gesteund door Yoyogames):  61 members 351 guests  5 anonymous users
Serenesforest (fansite): 151 members 429 guests 36 anonymous users
Smashboards (fansite): 359 members en anonymous members en 877 guests

En in tegenstelling tot Game Maker, worden Super Smash Bros. en Fire Emblem steeds populairder. Dus het sluiten van deze community en er een Smash of FE community van maken zou een goede investering zijn.

Trouwe leden gaan, een Sneak Preview-topic die eigenlijk elk maand een nieuw topic moest krijgen (maar dat is al maanden niet meer het geval), ... Het forum is verlaten en ziet er verwaarloosbaar uit. Sorry mensen, maar deze community heeft geen toekomst.


Titel: Re: Mensen Verdwenen?
Bericht door: sanofmisan op 14 Februari 2016, 12:03:39
Ik denk toch dat er wel een oplossing is @GameRemaker... All licht het probleem waarschijnlijk toch bij het afnemen van populariteit van Game Maker zelf. Zijn er überhaupt Nederlandse forums gefocust op andere engines? @ericlegomeer misschien is het dan wachten tot het blauwe lijntje definitief 0 raakt :'(.

Kunnen we niet als community kleine wedstrijdjes/puzzles maken, met maar korte duur (32, 48 of) 168 uur? Geeft een chalange die all voor meer diepgang en nadenken zorgt. Is voor de geavanceerde mensen ook wat leuker dan simpele vragen hoe je een game maakt (Die dus zelf geen game maker meer gebruiken en daardoor het forum 'verlaten' hebben). Eigenlijk een beetje in de trant van de 'missions' op HackThisSite.org .


Titel: Re: Mensen Verdwenen?
Bericht door: GameRemaker op 14 Februari 2016, 12:37:48
Ik denk toch dat er wel een oplossing is @GameRemaker... All licht het probleem waarschijnlijk toch bij het afnemen van populariteit van Game Maker zelf. Zijn er überhaupt Nederlandse forums gefocust op andere engines?
Ja, meerdere zelf.

Wij weten allemaal dat het beheer van dit forum keihard tegen verandering is. De software van dit forum is verouderd, evenals het logo, het gebrek van off- en teamrequests-topics. Ze willen liever toekijken hoe het forum ten onder gaat. Ook zijn ze tegen het verwerken van andere programmeertalen in het forum. Ja, er is concurrentie, maar dat is de normaalste zaak op de wereld. Bij alles is er concurrentie.
En weet ook nog dat de informatie tot kort nog erg verouderd was. Het beheer is zo hard tegen vernieuwing.

Dus, laat me zeggen: als men niets wilt doen om dit forum voor de ondergang te behoeden, dan moet het forum een ander onderwerp krijgen.


Titel: Re: Mensen Verdwenen?
Bericht door: ericlegomeer op 14 Februari 2016, 12:40:58
Als reactie op het eerste bericht van 'GameRemaker':
Je brengt het heel schattig, maar het opdoeken van het huidige forum en er een nieuwe forum voor in de plaats zetten als 'een goede investering' is echt een ondoordachte suggestie. Als jij denkt dat een 'Super Smash Bros' of 'Fire Emblem' forum veel geld op kan leveren, waarom zet je het zelf dan niet op? Blijkbaar zie je een gat in de markt en blijkbaar verlang je er zelf heel erg naar. Succes met het opzetten ervan in ieder geval :)!

Als je trouwens denkt dat het vervangen van dit forum voor een userbase zorgt voor een nieuw forum, dan heb je het goed mis. De meeste gebruikers zitten hier om te leren spelletjes te maken of om te helpen spelletjes te maken en deze gebruikers zullen dus niet blijven hangen wanneer er een totaal ander forum voor in de plaats komt ;)

Om nog op je 'dramatische afsluiter' te reageren:
Trouwe leden gaan,
Als leden klaar zijn met het gebruik van Game Maker, dan trekken ze verder en dat is hun goed recht. Ze hier gevangen houden of lokken met een off-topic board (http://www.game-maker.nl/forums/topic,83633.0) draagt echt niet bij aan activiteit binnen de essentie van het forum (spellen maken).
een Sneak Preview-topic die eigenlijk elk maand een nieuw topic moest krijgen (maar dat is al maanden niet meer het geval),
Als we steeds een nieuw topic hadden aangemaakt, was het als volgt verlopen:
Mei:       6 sneak previews
Juni:      0 sneak previews
Juli:      3 sneak previews
Augustus:  1 sneak preview
September: 0 sneak previews
Oktober:   1 sneak preview

November:  3 sneak previews
December:  1 sneak preview
Januari:   0 sneak previews

In zes van de negen maanden is er niets of slechts één preview geplaatst. Zou een beetje gemeen zijn om die eenzame sneak previews gelijk te archiveren of om een nieuw topic aan te maken terwijl het oude topic geheel leeg was. Ik zie dus eigenlijk niet wat je werkelijke probleem hierin is. Volgens mij probeer je gewoon heel hard te zoeken naar iets om over te zeuren. Deze sneak previews hebben zo juist de kans om meer aandacht te krijgen aangezien mensen minder vaak het forum bezoeken en zo alle sneak previews nog op één plek terug kunnen vinden. Om het maar eens van de optimistische kant te bekijken ;)

Het forum is verlaten en ziet er verwaarloosbaar uit.
Dat is ook altijd een mooie, beweren dat een nieuw uiterlijk van het forum ineens nieuwe leden zal werven en de activiteit van het forum zal verhogen. Er zijn de afgelopen jaren genoeg initiatieven geweest om nieuwe programmeerfora op te zetten, met moderne layouts en moderne forum engines. En raad eens? Ze zijn allemaal geflopt. Als jij denkt dat je het beter kunt, ga je gang, er zijn genoeg plekken op het internet om te leren hoe je fora maakt ;)



Wat velen trouwens vergeten, is dat het forum nog prima fungeert als naslagwerk aangezien er veel informatie beschikbaar is over algemene ontwikkeling van spellen (Game Design), het ontwikkelen van bepaalde algoritmen (Experts) of algemene Game Maker vragen waarvan een aardig deel nog steeds relevant zal zijn voor Studio maar ook voor de leden welke nog met GM8 werken (Beginners, Gevorderden, Tutorials). Dus wat mij betreft zou bij het sluiten van het forum (als dat al ooit aan de orde zou komen) die berg aan informatie nog steeds als een alleen-lezen naslagwerk beschikbaar moeten blijven.



Kunnen we niet als community kleine wedstrijdjes/puzzles maken, met maar korte duur (32, 48 of) 168 uur? Geeft een chalange die all voor meer diepgang en nadenken zorgt. Is voor de geavanceerde mensen ook wat leuker dan simpele vragen hoe je een game maakt (Die dus zelf geen game maker meer gebruiken en daardoor het forum 'verlaten' hebben). Eigenlijk een beetje in de trant van de 'missions' op HackThisSite.org .
Als het goed is heb je meegekregen dat we voor de laatste Game Maker wedstrijd ontzettend ons best hebben gedaan om de leden de enthousiasmeren voor de wedstrijd en dat is op z'n zachtst gezegd geflopt. Nu zijn dit langere wedstrijden, maar niemand verbied je om je spel al na een dag of twee in te leveren.

Als je kortere wedstrijden wilt organiseren, moet je vrij ver van tevoren aangeven dat je een korte wedstrijd gaat organiseren en dan hopen dat de leden dat onthouden/noteren om dan ook het forum te checken. Waarom? Omdat leden steeds minder vaak op het forum kijken. Als je kijkt naar het laatste GMW topic zie je dat er binnen 168 uur na het bekend maken van het thema slechts 7 reacties zijn gekomen en binnen 48 uur slechts 3 reacties. En deze wedstrijd was dus al een ruime week van tevoren aangekondigd doordat we een stemronde hadden toegevoegd voor het thema.

Mocht je nu nog steeds denken dat iets als dit zal werken en veel leven terug zal brengen in de brouwerij, dan kunnen we het natuurlijk best eens proberen op te zetten. Ik stel voor dat je de rest van de maand februari zelf een plan opzet (of samen met andere leden, maar overleg dan per PM, niet via dit topic) schrijf dit allemaal netjes op in een documentje en stuur dit op 1 maart naar mij. Het document moet op z'n minst de volgende zaken bevatten: een planning in dagen (niet met datums, want het kan even duren voor we het organiseren), een aantal opdrachten welke jullie geschikt achtten (zodat wij hier een keuze uit kunnen maken), een checklist op welke punten de opdrachten beoordeeld worden en een goede motivatie waarom jouw plan wel zal werken in vergelijk met de laatste GMWs. Dan zal ik intern overleggen met de rest van het team in hoeverre het een haalbaar plan is en dan zullen wij de wedstrijd organiseren en aangeven dat het naar aanleiding van jouw idee was. Je maakt dus niet zelf een wedstrijdtopic aan. Mocht je nog vragen hebben, dan ontvang ik die ook graag per PM aangezien dit topic daar niet voor dient.



Ah, nog een nieuwe reactie, maar daar ga ik niet ook nog op reageren :)


Titel: Re: Mensen Verdwenen?
Bericht door: GameRemaker op 14 Februari 2016, 12:53:19
Als we steeds een nieuw topic hadden aangemaakt, was het als volgt verlopen:
Mei:       6 sneak previews
Juni:      0 sneak previews
Juli:      3 sneak previews
Augustus:  1 sneak preview
September: 0 sneak previews
Oktober:   1 sneak preview

November:  3 sneak previews
December:  1 sneak preview
Januari:   0 sneak previews

In zes van de negen maanden is er niets of slechts één preview geplaatst. Zou een beetje gemeen zijn om die eenzame sneak previews gelijk te archiveren of om een nieuw topic aan te maken terwijl het oude topic geheel leeg was. Ik zie dus eigenlijk niet wat je werkelijke probleem hierin is. Volgens mij probeer je gewoon heel hard te zoeken naar iets om over te zeuren. Deze sneak previews hebben zo juist de kans om meer aandacht te krijgen aangezien mensen minder vaak het forum bezoeken en zo alle sneak previews nog op één plek terug kunnen vinden. Om het maar eens van de optimistische kant te bekijken ;)
Ken je de regel in het recentste Sneak Preview topic: "Je mag maar één keer posten per Sneak Previews-topic." Logisch ook dat er zo weinig previews zijn...


Titel: Re: Mensen Verdwenen?
Bericht door: ericlegomeer op 14 Februari 2016, 13:07:28
Heb je überhaupt het topic bekeken :eyes:? Er staan sneakpreviews in van dezelfde persoon en er staan zelfs previews in met een te lange ondertekst. Dus met een beetje common sense kun je afleiden dat die regels iets soepeler worden geïnterpreteerd gezien de inactiviteit van het topic.

Zoals ik al zei, je probeert gewoon iets te zoeken om over te zeuren, terwijl het allemaal geen stand houdt. Dus als je het niet erg vindt, ga ik mijn tijd niet meer aan jou besteden maar aan nuttigere zaken ;) Ik stel voor dat je hetzelfde probeert te doen, zet bijvoorbeeld eigen fora op voor je eerder genoemde onderwerpen om ons weg te concurreren. Succes!


Titel: Re: Mensen Verdwenen?
Bericht door: HD Blood op 20 Februari 2016, 14:30:35
Lol, ik ben er simpelweg niet omdat ik gamemaker nauwelijks nog gebruik.
Daarnaast is de groep waar ik vaak mee actief was ook weg om wat voor reden, en de meeste hier nu kennen mij ook niet.

Het heeft ook temaken met dat yoyogames besloten heeft een andere doelgroep te promoten, wat andere mensen aantrekt met een andere mentaliteit. Iedereen denkt met GMStudio meteen groter, wil meer apparaten ondersteunen. daar hoort ook de internationale engelse taal bij. Op de engelse GM forum is het nog steeds even druk als altijd.

Vooral toen GM nog kleiner en onbekender was, was het hier veel drukker. Het ging toen ook meer om de spellen, wat yoyogames toen ook promoten.

Maar aan de andere kant, is het hier vaker stil gelopen en kwamen er weer nieuwe groepen die het drukker maakte, dus het zal wel allemaal.. toch? :P


Titel: Re: Mensen Verdwenen?
Bericht door: StefanJanssen op 7 Maart 2016, 18:28:54
De laatste keer dat ik vertrokken ben was omdat er meerdere dagen achter elkaar geen berichten waren gepost. Inactiviteit leidt tot meer inactiviteit.

Ik zou zeker geinteresseerd zijn als dit forum niet alleen meer over GameMaker zou gaan maar over het maken van games in het algemeen. Ik maak tegenwoordig games en applicaties in andere talen (onder andere Javascript en C#)

Af en toe kom ik terug om een gamediscussie te lezen en reageer meteen op wat topics (zoals deze)


Titel: Re: Mensen Verdwenen?
Bericht door: sanofmisan op 8 Maart 2016, 22:11:36
Ik denk dat er een perfecte oplossing licht in een combinatie van wat @StefanJanssen en @ericlegomeer hebben gezegd. Nu nog welke perfecte oplossing. :P

Daarbuiten:

De laatste keer dat ik vertrokken ben was omdat er meerdere dagen achter elkaar geen berichten waren gepost. Inactiviteit leidt tot meer inactiviteit. (...)
Meer over Gamedesign van games (in het algemeen)? Een wekelijks Game Design (http://www.game-maker.nl/forums/board,17.0) topic met controversiële onderwerpen? ik zeg maar wat...

(...)
Als het goed is heb je meegekregen dat we voor de laatste Game Maker wedstrijd ontzettend ons best hebben gedaan om de leden de enthousiasmeren voor de wedstrijd en dat is op z'n zachtst gezegd geflopt. Nu zijn dit langere wedstrijden, maar niemand verbied je om je spel al na een dag of twee in te leveren.

Als je kortere wedstrijden wilt organiseren, moet je vrij ver van tevoren aangeven dat je een korte wedstrijd gaat organiseren (...)
Ik breek hier nog steeds mijn hoofd over, maar waarschijnlijk heeft hij erover gelijk.


Titel: Re: Mensen Verdwenen?
Bericht door: StefanJanssen op 9 Maart 2016, 16:40:06
Daarbuiten:[/u]Meer over Gamedesign van games (in het algemeen)? Een wekelijks Game Design (http://www.game-maker.nl/forums/board,17.0) topic met controversiële onderwerpen? ik zeg maar wat...
Dat lijkt me weer helemaal niks. Je kan niet wekelijks of maandelijks een goede discussie starten over iets dergelijks.


Titel: Re: Mensen Verdwenen?
Bericht door: sanofmisan op 9 Maart 2016, 17:13:59
Maar je kan het proberen? denk ik..

Onderwerpen zoals die waar Extra Credits (https://www.youtube.com/user/ExtraCreditz) ook vaak over praat.


Titel: Re: Mensen Verdwenen?
Bericht door: Ceymoonie op 9 Maart 2016, 18:51:54
Maar kan je kan het proberen? denk ik..

Onderwerpen zoals die waar Extra Credits (https://www.youtube.com/user/ExtraCreditz) ook vaak over praat.
Niemand houdt je tegen om wekelijks/maandelijks een topic in game design te openen.


Titel: Re: Mensen Verdwenen?
Bericht door: bones22 op 14 Maart 2016, 06:54:14
Tja, best jammer dat het zo inactief is.

Wat denk ik zou helpen is een makkelijker archief voor games.
Gamemakergames com had best een goed systeem daarvoor.

Het gaat achteruit, maar je zal altijd nog een activiteits verhoging kunnen krijgen.


Titel: Re: Mensen Verdwenen?
Bericht door: Bryan gamer op 24 Maart 2016, 16:45:46
Er zijn zat mensen die nog geïnteresseerd zijn in het maken van games, alleen misschien niet met GameMaker. Ik denk dat het een goed idee is om ook spellen die gemaakt zijn met Java oid. toe te staan.


Titel: Re: Mensen Verdwenen?
Bericht door: shaak op 20 Juni 2016, 19:13:55
Ik zat hier 10 jaar geleden erg veel op. Super tof om te zien dat het forum nog bestaat. Ik heb hier echt belachelijk veel tijd doorgebracht.

Ciao!


Titel: Re: Mensen Verdwenen?
Bericht door: 29632963 op 25 Juli 2016, 11:09:46
Er zijn zat mensen die nog geïnteresseerd zijn in het maken van games, alleen misschien niet met GameMaker. Ik denk dat het een goed idee is om ook spellen die gemaakt zijn met Java oid. toe te staan.

hier ben ik het mee eens.
dat je geen vragen steld over andere programeertalen dat lijkt normaal maar ik zou het idd wel fijn vinden moesten games die gemaakt zijn met andere programma's ook toegestaan zijn.

verder de reden dat ik zo inactief geweest ben is omdat ik eigenlijk een beetje intresse verloor.
ik hou vooral van wedstrijden en aangezien dat al lang geleden is ben ik dus ook weggegaan voor een tijd. ook aangezien ik nu vooral men tijd besteed aan tekenen en 3D design modeleren met blender.

momenteel heb ik veel meer intresse dus in blender.
deels omdat er enorm goede tutorials zijn en je gelijk welke vraag kunt stellen en er zeer duidelijke antwoorden op krijgt zelfst video tutorials die ze maken om het duidelijk te maken en ik altijd wel al 3D wou leren. ook voor games in de toekomst moest dit uiteraard lukken.

dus bij mij is het vooral geweest wegens andere intresses waar ik me nu mee bezig houd en ook omdat er geen wedstrijden meer zijn. maar ik blijf uiteraard game maker wel checken


Titel: Re: Mensen Verdwenen?
Bericht door: maanu40 op 3 Augustus 2016, 13:16:00
Wat nou als we GMOT en NGMC combineren in een subreddit? Tuurlijk is dat alleen voor de hechte communitie die gecreëerd is de laatste jaren. Houden we een wekelijks offtopic/rant-thread, en voor de rest kan alles gediscussieerd worden in de subreddit. Dan kunnen we zelfs een game-maker sticky maken waar algemene vragen worden gesteld.

Reddit is voor velen zeer toegankelijk en makkelijk te gebruiken. Zo hoeft niemand te 'denken' om naar ngmc/gmot.nl te gaan, omdat de threads gewoon op site ploppen. :)

Gezien zelfs de meer populaire GMOT uitsterft, zou ik het zeer jammer vinden om de hele community zien in te storten.


Titel: Re: Mensen Verdwenen?
Bericht door: StefanJanssen op 3 Augustus 2016, 14:07:53
Wat nou als we GMOT en NGMC combineren in een subreddit? Tuurlijk is dat alleen voor de hechte communitie die gecreëerd is de laatste jaren. Houden we een wekelijks offtopic/rant-thread, en voor de rest kan alles gediscussieerd worden in de subreddit. Dan kunnen we zelfs een game-maker sticky maken waar algemene vragen worden gesteld.

Reddit is voor velen zeer toegankelijk en makkelijk te gebruiken. Zo hoeft niemand te 'denken' om naar ngmc/gmot.nl te gaan, omdat de threads gewoon op site ploppen. :)

Gezien zelfs de meer populaire GMOT uitsterft, zou ik het zeer jammer vinden om de hele community zien in te storten.
Dat zou zowaar iets goeds kunnen zijn.


Titel: Re: Mensen Verdwenen?
Bericht door: smoothcriminal op 4 Augustus 2016, 03:17:32
Ik weet niet of jullie mij nog kennen maar ik ben simpel gezegd overgestapt naar Unity 3D. Daarom ben ik hier al 1/2/3? Jaar niet meer actief geweest.

Ik snap dat met Game Maker Studio game maker wel wat professioneler en aantrekkelijk is geworden maar ik persoonlijk zus géén toekomst met game maker als je game programmer/developer wil worden. Volgens mij leert ook geen enkele game development opleiding in Nederland game maker aan maar unreal of Unity.

Ik denk ook dat veel leden van vroeger 'volwassener' geworden zijn en geen tijd meer hebben om te hobbieën met game maker.

Smoothy.


Titel: Re: Mensen Verdwenen?
Bericht door: Steelkenny op 6 Augustus 2016, 15:54:30
Het probleem met Game Maker is dat het bedoeld was voor mensen (vooral jonge mensen) die wouden beginnen met programmeren op een leuke en makkelijke manier. Alleen dat het toen 20 euro was ofzo. Nu betaal je wat je betaalt voor een professioneel programma, alleen zijn er niet genoeg professionelen die Game Maker gebruiken.


Titel: Re: Mensen Verdwenen?
Bericht door: ShroomProductions op 6 Augustus 2016, 17:50:14
Met de gratis versie van :gmstudio: kom je als hobbyist een heel eind toch


Titel: Re: Mensen Verdwenen?
Bericht door: Perry26 op 6 Augustus 2016, 19:22:46
Wat nou als we GMOT en NGMC combineren in een subreddit? Tuurlijk is dat alleen voor de hechte communitie die gecreëerd is de laatste jaren. Houden we een wekelijks offtopic/rant-thread, en voor de rest kan alles gediscussieerd worden in de subreddit. Dan kunnen we zelfs een game-maker sticky maken waar algemene vragen worden gesteld.

Reddit is voor velen zeer toegankelijk en makkelijk te gebruiken. Zo hoeft niemand te 'denken' om naar ngmc/gmot.nl te gaan, omdat de threads gewoon op site ploppen. :)

Gezien zelfs de meer populaire GMOT uitsterft, zou ik het zeer jammer vinden om de hele community zien in te storten.
Ik zou zeggen: maak hem aan... serieus, het is een kleine moeite om het te proberen


Titel: Re: Mensen Verdwenen?
Bericht door: Robbai op 23 Augustus 2016, 15:31:01
Het is inderdaad rustig op het forum, maar zoals je in de topics hierboven kunt lezen, is het 'waarom' echt niet vast te stellen. Alleen de mensen die er niet zijn, kunnen antwoord geven op de vraag waarom ze er niet zijn. En aangezien ze er niet zijn, gaat dat nogal lastig :P

Ik gebruik GM niet zo vaak meer.


Titel: Re: Mensen Verdwenen?
Bericht door: Jumping Mammoth Games op 10 September 2016, 18:54:46
Ik zou zeggen: maak hem aan... serieus, het is een kleine moeite om het te proberen
Er is al een tijdje een GM-subreddit en dat si zeer populair :)


Titel: Re: Mensen Verdwenen?
Bericht door: Perry26 op 11 September 2016, 11:17:16
Er is al een tijdje een GM-subreddit en dat si zeer populair :)
Huh, ik kan geen nederlandse gamemaker subreddit vinden


Titel: Re: Mensen Verdwenen?
Bericht door: massimot op 11 September 2016, 18:28:01
Hij bedoelt waarschijnlijk de engelse subreddit. Persoonlijk vind ik reddit absoluut niet geschikt voor zoiets, je wilt alle topics aandacht geven en niet de meeste geüpvote.


Titel: Re: Mensen Verdwenen?
Bericht door: superjamie op 16 December 2016, 10:08:53
Waarom zijn er zo weinig mensen online op dit forum? Zijn de mods nog wel actief?

Sorry als dit hier niet hoort mods,

Svrij22

Het is niet zo vreemd dat ik weg ben... ik ben al zeker ander half tot twee jaar
gestopt met game maker, waarom: vanwegen de hoge prijsen van game maker studio.

Ik voelde mezelf verwaarloost, omdat game maker studio dus steeds duurder word, ik
had wel gelezen dat game maker studio standart gratis werd uitgegeven, maar ja...
ik heb dus een keer geprobeerd om het te downloaden, maar kreeg dus gewoon
game maker studio free edition voor mijn neus, niet standart dus, aangezien ik had
begrepen, dat mensen die van game maker 8.x komen dus gewoon hun licentie
houden en dus moeten blijven betalen... aangezien ik opdenduur ook van GM8.x
kwam...

De afgelopen ander half jaar ben ik dus in "blender" begonnen. Blender is dus
een gratis open source programma, voor renderen, modelling, 3d-printing, maar
heeft ook een ingebouwde game engine (hoewel dat ook wel zijn beperkingen heeft),
dat volgens mij iets beter is dan de ingebouwde "d3d_" functies in game maker...

Ik bedoel hiermee, dat de ingebouwde game engine in blender dus bedoelt is om
gewoon een spelletje te maken, geen bestaande grote games, maar dat is het zelfde
als dat de "d3d_" in game maker ook niet is bedoelt voor games zoals quake of
empires, maar ook gewoon om een spelletje te kunnen maken of dergelijke.

Ik ben blender dus nog steeds aan het leren en heb hiervoor een vrijwilliger, hoewel
ik zelfs nog verder ben dan hem...

Lijk je blender ook wel wat, is hier de link:  https://www.blender.org/

Groetjes Jamie.


Titel: Re: Mensen Verdwenen?
Bericht door: Ceymoonie op 16 December 2016, 15:56:02
Zou ik kunnen vragen waarom je niet gewoon Unity of Unreal gebruikt? GameMaker's voordelen liggen in de simpliciteit voor 2D spellen, maar Blender's engine lijkt me niet veel makkelijker dan Unity, en zeker niet Unreal.


Titel: Re: Mensen Verdwenen?
Bericht door: superjamie op 19 December 2016, 10:26:37
Zou ik kunnen vragen waarom je niet gewoon Unity of Unreal gebruikt? GameMaker's voordelen liggen in de simpliciteit voor 2D spellen, maar Blender's engine lijkt me niet veel makkelijker dan Unity, en zeker niet Unreal.

Je hebt helemaal gelijk. Ik heb inderdaat een unity account en ik zal het graag willen
leren. Ik woon op een woning van arduin en ik heb mijn pa-er gisteren avond een
mailtje gesturd, daar staat in dat ik ben veranderd in mijn plannen voor programming.

Ik wilde eerst inderdaad leren programeren in python en ook tussendoor
de "blender game engine" gaan leren, maar dat is inmiddels veranderd in het leren
programeren in C#, voor unity3d, dus dat staat ook in die mailtje die ik gisteren heb
verstuurd.

Ik ben nu vanplan om unity3d te willen leren voor mijn projecten, blender wil ik dan
alleen nog gebruiken voor voornamelijk 3d-printing en cycles renders voor texturen.
FreeCAD wil ik dan gebruiken voor mijn modellen en 3d-geprinte onderdelen.

Ik ben vanplan om in 2017 o.a. uit te zoeken hoe de basis van unity3d werkt. Maar
in die mail voor mijn pa-er, staat namelijk iets in over de aanpak om C# te gaan
leren in unity3d. Misschien zouden zij hiervoor een vrijwiliger moeten zoeken. Tenzei
haar vriend zelf veel weet over het programeren in C#, hij weet wel wat van blender
namelijk.

Groetjes Jamie.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Laatst Veranderd: om 9:44 - 21/12/2016



Titel: Re: Mensen Verdwenen?
Bericht door: 29632963 op 16 Oktober 2017, 11:08:09
het is spijtig dat er zo weinig hulp aangeboden word. eerlijk gezegt denk ik dat dit het grootste probleem is en grootste verlies betekend voor dit forum. soms weten we niet waar we iets fout doen en als er dan na een week of langer nog geen hulp aangeboden is wel meestal ben ik dan ook weg . maar idd unity is zeker ook een reden.


Titel: Re: Mensen Verdwenen?
Bericht door: Ceymoonie op 16 Oktober 2017, 13:12:41
het is spijtig dat er zo weinig hulp aangeboden word. eerlijk gezegt denk ik dat dit het grootste probleem is en grootste verlies betekend voor dit forum. soms weten we niet waar we iets fout doen en als er dan na een week of langer nog geen hulp aangeboden is wel meestal ben ik dan ook weg . maar idd unity is zeker ook een reden.
Dat valt nog wel redelijk mee. Nu heb je laatst inderdaad een topic aangemaakt waarop niemand heeft gereageerd, maar als je even door het beginners board scrolt, zul je zien dat de meeste topics zijn gemarkeerd als opgelost of tenminste meerdere reacties hebben.

(http://g2f.nl/0sb32es)

Het probleem is een stuk groter in het WIP board (, waar ik natuurlijk ook medeplichtig aan ben).


Titel: Re: Mensen Verdwenen?
Bericht door: 29632963 op 16 Oktober 2017, 23:27:33
idd dat wel. handig dat jullie het zo kunnen checken.
maar het duurt bij sommige vragen vrij lang voor er gereageert word wat soms spijtig is. uiteraard als er weinig ervaren leden zijn is dit zeker een probleem. ikzelf kan vaak helaas niet helpen omdat ik zelf niet zo super veel weet :p
het zou mss ook leuker zijn moest je bij wip bij sneak previeuw eventueel ook al pictures moogt tonen als je game wel al gepost is maar je bezig bent aan een update. dit zou ook wel leuk zijn


Titel: Re: Mensen Verdwenen?
Bericht door: Ceymoonie op 17 Oktober 2017, 16:31:44
idd dat wel. handig dat jullie het zo kunnen checken.
Dit was trouwens handmatig gedaan, zo ver ik weet is er geen forumfunctie om dit makkelijk af te lezen.
Citaat
het zou mss ook leuker zijn moest je bij wip bij sneak previeuw eventueel ook al pictures moogt tonen als je game wel al gepost is maar je bezig bent aan een update. dit zou ook wel leuk zijn
Maar als je al een topic voor je spel hebt, waarom zou je dan niet deze gebruiken voor eventuele sneak peeks?


www.game-maker.nl © 2003, 2007 Nederlandse Game Maker Community