Nederlandse Game Maker Community

Algemeen => Wedstrijden => Topic gestart door: Bjarno op 31 Juli 2015, 15:36:21

Titel: GameMaker Wedstrijd #48 - Uitslag is er!
Bericht door: Bjarno op 31 Juli 2015, 15:36:21
Bekijk de uitslag (http://www.game-maker.nl/forums/topic,85013.msg597335#msg597335)

:GM004:   Welkom
Welkom bij de 48e GameMaker Wedstrijd! Het thema van deze wedstrijd is: Random geworden... Als je nog niet helemaal mee bent met hoe de volgende wedstrijden verschillend zijn van de vorige kan je even dit topic (http://www.game-maker.nl/forums/topic,85000.0) lezen.

:GM023:  Doel van de wedstrijd

Voor deze wedstrijd kunnen jullie stemmen op deze 5 thema's. Het is de bedoeling dat jullie stemmen op de thema's om het uiteindelijke thema voor deze wedstrijd te bepalen, niet dat je zelf 1 thema kiest en daar onmiddellijk een spel mee maakt! ;)

• Kettingreactie
  • Basiskleuren (PiJoKra)
  • Random
  • Buitenaards leven
  • Ziekte/infectie

Er is 1x grafisch thema (basiskleuren), 2x gameplay-restrictie (kettingreactie, random) en 2x onderwerp (buitenaards leven en ziekte/infectie). We hopen hier een goede mix te hebben. Denk voor het stemmen al eens na voor welk thema je de meeste ideeën hebt.

Je kan stemmen bovenaan in de poll. De resultaten van de poll zijn pas zichtbaar na het stemmen.

Edit: Het thema is Random geworden.

:GM023:   Overige regels
Je mag je spel niet begonnen zijn voor het begin van de competitie. Je mag eventueel wel bestaande resources gebruiken. Teamwork is toegestaan. Zend slechts 1 spel in, beter 1 goed spel dan 2 matige spellen! Games moeten gemaakt zijn met GameMaker (versie is onbelangrijk).

Games moeten ingeleverd worden als uitvoerbaar bestand voor Microsoft Windows (al dan niet in een archief), andere platformen worden niet beoordeeld. HTML5 is niet toegestaan. Je mag je spel uiteraard wel voor meerdere platformen maken, maar we beoordelen alleen degene die uitvoerbaar zijn met Windows. Je spel inzenden doe je door een privébericht te sturen naar de wedstrijdleider.

:GM042:   Timing

31 juli 2015
Begin van de wedstrijd. Je kan stemmen op de thema's.

9 augustus 2015
Einde van het stemmen. Als het stemmen over is begint de wedstrijd onofficieel, namelijk wanneer de poll zijn resultaten laat zien. In geval van gelijkstand kiezen wij zelf het thema. Enkele dagen later start de wedstrijd officieel met een aankondiging.

10 september 2015
Eerste tussentijdse evaluatie. Stuur je spel in voor deze datum voor een tussentijdse evaluatie te ontvangen.

--> 9 oktober 2015
Tweede tussentijdse evaluatie. Stuur je spel in voor deze datum voor een tussentijdse evaluatie te ontvangen.

8 november 2015
Deadline wedstrijd: stuur je inzending ten laatste voor deze dag in.

De tussentijdse evaluaties worden persoonlijk doorgestuurd. Afhankelijk van het jurylid dat je spel bekijkt kan dit enkele dagen duren. Meer informatie zal tijdens de eerste weken aangekondigd worden.

:GM075:   Beoordeling
Een groep juryleden zal je spel beoordelen. Elk jurylid zet afzonderlijk de inzendingen op volgorde van kwaliteit. Uit deze individuele volgordes wordt vervolgens de gezamenlijke rangorde bepaald, wat de einduitslag oplevert.

:GM080:   Prijs

YoYoGames biedt als prijs een licentie voor GameMaker: Studio Professional Module (ter waarde van $89,99) aan de eerste plaats. Ideaal voor door te geven aan een familielid of een vriend(in) die ook eens GameMaker wilt uitproberen, of gewoon voor jezelf als je nog met GameMaker 8.1 (of ouder) werkt!

(http://g2f.nl/0kzebo4) (http://www.yoyogames.com/)

YoYo Games is the home of GameMaker: Studio™, the fastest and easiest to use cross-platform game development technology. GameMaker: Studio™ has been developed with usability and efficiency at its core, allowing developers to create games in a single code base and then publish them to run natively across an unprecedented number of platforms including Android, iOS, OS X, HTML5, Ubuntu, Windows 8, Windows Phone 8 and Windows RT. The entire GameMaker family of products has been downloaded more than five million times.

YoYo Games is based in Dundee, Scotland. Follow @YoYoGames on Twitter and YoYo Games, Ltd on Facebook. www.yoyogames.com

:GM044:   Overig
  • Er is een tutorial geplaatst over de GameMaker wedstrijden. Bekijk hem hier (http://www.game-maker.nl/forums/topic,59940.0)!
  • Tip: Lees eerst goed dit bericht door voordat je iets vraagt. Vrijwel alle nuttige informatie staat in dit bericht.

:GM028:   Deelnemers (0)

Er zijn nog geen games ingezonden.

:GM078:  Uitslag

De wedstrijd loopt nog...

Veel succes!

Titel: Re: GameMaker Wedstrijd #48 - Fase: Stemmen
Bericht door: crazychucky op 31 Juli 2015, 16:08:21
mag je ook een thema kiezen voor 1 spel

die met de wedstrijd te maken heeft

Edit door Bjarno: De hele beginpost quoten, terwijl je de eerste poster bent, is voor niets nodig. Quote verwijderd.

Bericht door: StefanJanssen op 31 Juli 2015, 16:10:52
Je stemt op een thema, dit betekend nog niet dat dit thema het ook uiteindelijk wordt. Pas als de stemronde is afgelopen (9 augustus 2015) wordt pas duidelijk welk thema het is geworden.
Dat thema is het thema waar je spel aan moet voldoen voor de wedstrijd

EDIT:
Erg fijn dat men niet kan zien wat er voor staat. Dan kan men niet alvast beginnen.

Bericht door: Bjarno op 31 Juli 2015, 17:00:17
Erg fijn dat men niet kan zien wat er voor staat. Dan kan men niet alvast beginnen.
We willen het niet té gemakkelijk maken ;) Na het stemmen kan je de uitslag zien en onmiddellijk beginnen. Er volgt daarna zo snel mogelijk een echte aankondiging van het thema. In het geval van gelijkstand dan kiezen wij zelf (al dan niet met een dobbelsteen).

Edit: Perongeluk een slotje op dit topic gezet, het was de bedoeling dat hij gepinned was.

In verder nieuws: Ik kan al zeggen dat de stemmen redelijk goed verdeeld zijn!

Bericht door: Bjarno op 10 Augustus 2015, 09:35:37

:GM004:   Doel
Het thema van deze wedstrijd is: Random geworden, met bijna 30% van de stemmen. Het exacte resultaat kan bovenaan in de poll gelezen worden. Dit thema mag je zo vrij mogelijk gebruiken als je wilt, zolang het duidelijk is dat je spel rond het thema draait of het thema gewoon goed gebruikt.

Als je niet zeker bent of jouw spelidee toegestaan is, stuur mij dan een PM (http://www.game-maker.nl/forums/action,pm/sa,send/u,5897).

Vergeet niet dat de tussentijdse evaluaties binnen een maand starten! Deze dienen om jullie spel zo goed mogelijk te krijgen, als je twijfelt om mee te doen aan de wedstrijd, uit vrees dat je spel niet goed is, gebruik deze dan om feedback te krijgen en je kansen te vergroten!

Bericht door: Yvanis op 10 Augustus 2015, 12:08:33
Hmm, ik ga eens nadenken over dit thema. Zo te zien is er echt heel veel tijd, dus ik hoop dat mensen die tijd goed gaan gebruiken.

Bericht door: Bjarno op 11 Augustus 2015, 07:36:03
Enkele ideetjes van ons mocht je niet onmiddellijk een idee hebben voor deze wedstrijd, of niet onmiddellijk een goed startpunt hebben.

- Een endless runner met random-gegenereerde levels
- Een woordspel waarbij je 10 random letters krijgt en zo veel mogelijk verschillende woorden moet maken met die 10 letters
- Een spel waarbij elk level er hetzelfde uitziet, maar waarin enkele onderdelen iets anders doen dan je in eerste instantie denkt (bijvoorbeeld, een vijand blijkt een bonus te zijn, of andersom). Welke onderdelen dat zijn, ja, dat is willekeurig Gemoedelijk
- Laat je karakter met willekeurige positieve en negatieve eigenschappen gegenereerd worden.
- Een spel waarin je een groep mensen met willekeurige persoonlijkheden en interesses hebt, die je moet combineren tot zo gelukkig mogelijke stelletjes
- Willekeurige wapens of powerups die de speler helpen.
- Een physics game waarbij je tien willekeurige vormen krijgt en daarmee een zo hoog mogelijke toren moet bouwen
- Een topdown game waarin je random dungeons kunt verkennen
- De levels van het spel worden in een willekeurige volgorde gespeeld.
- Een spel waarbij het speelveld willekeurig wordt gegenereerd, van een eenvoudig mijnenveger/memory tot willekeurige dungeon exploration, zodat je iedere keer dat je het speelt een andere ervaring hebt.
- Een quizspel waarbij je de titel van een muzieknummer moet raden op basis van willekeurige geluidsfragmenten van 1 seconde
- Een verhaallijn spel waarbij een gekke professor een slecht functionerende tijdmachine heeft gemaakt, waardoor hij willekeurig door verschillende tijdsperioden reist om uiteindelijk [iets] voor elkaar te krijgen en daarmee de mensheid te redden.
- Een spel waarbij je de mogelijkheid hebt naar een willekeurige positie te teleporteren als speler zijnde. Om bijvoorbeeld bepaalde monsters te omzeilen of onbereikbare kamers binnen te treden. Waarbij je natuurlijk de willekeurigheid zo kunt programmeren dat het een grotere slagingskans heeft om naar een speciale plek te teleporteren dan naar een nutteloze plek.
- Een game mashup waarbij je een aantal willekeurige (eenvoudige) spellen samensmelt tot één, bijvoorbeeld tetris met space invaders mengen zodat je lijnen ook weg kunt schieten vanaf onderen.
- Een puzzelspel waarbij je wisselt tussen twee puzzelcontexten op willekeurige momenten (bijvoorbeeld aan de hand van een (zichtbare) timer), waarbij je op het ene moment het ene poppetje mag bewegen en het andere moment de ander. Of dat je in de ene context en doolhof oplost en in de andere rekensommetjes (ook een soort game mashup). Of een context met zwaartekracht en een zonder (of omgekeerde) zwaartekracht.
- Een arcade spel waarbij je de meest willekeurige tokens moet verzamelen: katten, rolstoelen, wel chocolate chip koekjes maar niet de vanille koekjes, et cetera

Je bent niet verplicht om hier een idee uit te kiezen, je mag ook zelf iets verzinnen. Dit dient alleen maar ter inspiratie (en wat wij zouden doen met het thema). Als je een van deze ideetjes kiest dan heb je daar geen alleen-recht op!

Bericht door: ShroomProductions op 11 Augustus 2015, 15:34:14
Hier vind je veel informatie over het procedureel genereren van dingen in je spel
http://pcg.wikidot.com

Ook op roguebasin staan dingen die misschien handig zijn
http://www.roguebasin.com/index.php?title=Articles

Bericht door: Steelkenny op 12 Augustus 2015, 21:53:47
Veel succes iedereen :)

Bericht door: arie2002 op 13 Augustus 2015, 13:23:47
(http://g2f.nl/014ja90)
Random komt nog :eyes:

Bericht door: Bjarno op 14 Augustus 2015, 19:54:02

:GM080:   Prijs

YoYoGames biedt als prijs een licentie voor GameMaker: Studio Professional Module (ter waarde van $89,99*) aan de eerste plaats. Ideaal voor door te geven aan een familielid of een vriend(in) die ook eens GameMaker wilt uitproberen, of gewoon voor jezelf als je nog met GameMaker 8.1 (of ouder) werkt!

(http://g2f.nl/0kzebo4) (http://www.yoyogames.com/)

YoYo Games is the home of GameMaker: Studio™, the fastest and easiest to use cross-platform game development technology. GameMaker: Studio™ has been developed with usability and efficiency at its core, allowing developers to create games in a single code base and then publish them to run natively across an unprecedented number of platforms including Android, iOS, OS X, HTML5, Ubuntu, Windows 8, Windows Phone 8 and Windows RT. The entire GameMaker family of products has been downloaded more than five million times.

YoYo Games is based in Dundee, Scotland. Follow @YoYoGames on Twitter and YoYo Games, Ltd on Facebook. www.yoyogames.com

* prijs in euro is afhankelijk van de huidige wisselkoers: Bekijk up-to-date de prijs hier (https://www.wolframalpha.com/input/?i=89.99+USD+to+EUR)

Titel: Re: GameMaker Wedstrijd #48 - Fase: Wedstrijd
Bericht door: massimot op 14 Augustus 2015, 22:26:25
Dat klinkt erg leuk voor mensen die professional nog niet bezitten ;)

Dvdtv, digidi en ik hopen ook een spel te maken, details komen nog!

Bericht door: Mohammed-f op 16 Augustus 2015, 17:09:05
Gaaf dat YYG de GMW sponsort!

Ik zit nu meters voor de strand in Tunesië, maar als ik terug ben wil ik graag meedoen. Eigenlijk in een team, ter voorbereiding van de GGJ2016. :)

Bericht door: dvdtv op 16 Augustus 2015, 23:09:34
Ik hoop dat er veel mensen zijn die ook wat reclame maken!

Bericht door: Ceymoonie op 17 Augustus 2015, 11:50:16
Klein testje:
https://www.youtube.com/watch?v=HXEYwJeTzls&feature=youtu.be

Bericht door: Simon B. op 17 Augustus 2015, 14:34:56
Klein testje:
Dat ziet er tof uit  :P

Bericht door: ShroomProductions op 17 Augustus 2015, 19:06:18
Als ik opnieuw begin met mijn roguelike project (wat waarschijnlijk sowieso beter is aangezien ik bepaalde dingen dan veel overzichtelijker en netter kan doen), maar wel dezelfde tiles en sprites en een aantal scripts (bsp dungeon generator, recursive shadowcasting) gebruik, mag ik dan daarmee meedoen? Ik heb dan al wel dingen bedacht voordat het thema bekend was dus ik weet niet of dat fair is

Bericht door: Yvanis op 17 Augustus 2015, 21:38:38
Klein testje:

Ziet er al goed uit!

Bericht door: dvdtv op 19 Augustus 2015, 06:36:35
Als ik opnieuw begin met mijn roguelike project (wat waarschijnlijk sowieso beter is aangezien ik bepaalde dingen dan veel overzichtelijker en netter kan doen), maar wel dezelfde tiles en sprites en een aantal scripts (bsp dungeon generator, recursive shadowcasting) gebruik, mag ik dan daarmee meedoen? Ik heb dan al wel dingen bedacht voordat het thema bekend was dus ik weet niet of dat fair is

Stuur Bjarno even een berichtje doe houd dat in de gaten.

Bericht door: BravoGames op 22 Augustus 2015, 20:08:22
Ik hoop dat er veel mensen zijn die ook wat reclame maken!

hierbij dan ;)

Het is lang geleden dat ik aan GM heb zitten 'prutsen' maar misschien dat ik mee ga doen aan deze GMW (random keuze :P) Hierbij een voorbeeld, helaas is dit ook het enige wat gedeeld wordt ;)

(http://www.mupload.nl/img/sfzx2szbkhv.png)

Bericht door: StefanJanssen op 22 Augustus 2015, 20:49:29
Ik heb een eergisteren even snel een random dungeon generator gemaakt, morgen ga ik kijken wat voor movement ik erin wil hebben (ik twijfel nog tussen grid movement en vrije movement (kijken met muis en lopen met pijltjes ofzo))

Bericht door: JasperGameNOOB op 23 Augustus 2015, 12:30:57
Leuk thema

Bericht door: 29632963 op 23 Augustus 2015, 12:49:54
ik ga meedoen aleen nog ff denken hoe ik random er juist goed in verwerkt maar ik zie dit zeker zitten.
ook echt leuk dat er zo een super prijs aangeboden word :D

Bericht door: StefanJanssen op 23 Augustus 2015, 21:58:19
hmmm, nu ik flink aan het testen ben merk ik hoe traag mijn world generation is, de vorige keer deed hij er 1 minuut er 24 seconden over om een simpele 2D dungeon te maken ter grootte van 2048*1536 met een grid van 32*32...

Hier moet ik echt wat aan gaan doen xD

Bericht door: ShroomProductions op 23 Augustus 2015, 22:25:36
dat is wel extreem traag, wat ben je in hemelsnaam allemaal aan het genereren?

Bericht door: StefanJanssen op 23 Augustus 2015, 22:51:31
dat is wel extreem traag, wat ben je in hemelsnaam allemaal aan het genereren?
Niet effient :P

Ik gebruik een walker die kamers/gangen maakt en had er maar 1 in de room gezet die hij regelmatig weer terug zette om wat beter resultaat te kijrgen. Nu heb ik er 5 over de kamer verplaatst en een tijdslimiet van max 10 seconden erop gezet en krijg ongeveer dezelfde resultaten :P

De code kan ik ook nog wat optimaliseren dus daar kan ik ook nog wat tijdwinst halen. Wat is in jullie ogen de max tijd om een level te genereren?

EDIT:
Ik zie zojuist dat ik tijdens het genereren een FPS van 20 haal xD Even kijken of ik dat minstens naar 30 kan krijgen :P

Bericht door: ShroomProductions op 23 Augustus 2015, 23:19:23
Als je allemaal ingewikkelde dingen genereert mag het best even duren, maar laat dan op het scherm zien wat er gebeurt met een tekst of een balkje ofzo. Maar een simpele kleine dungeon moet gewoon binnen een paar seconden (liefst sneller) klaar zijn imo

Bericht door: StefanJanssen op 23 Augustus 2015, 23:49:59
Als je allemaal ingewikkelde dingen genereert mag het best even duren, maar laat dan op het scherm zien wat er gebeurt met een tekst of een balkje ofzo. Maar een simpele kleine dungeon moet gewoon binnen een paar seconden (liefst sneller) klaar zijn imo
ik ga code morgen optimaliseren zodat hij de kamers sneller doet. Ben de code nu in mn hoofd aan het zetten :p

EDIT:
code herschreven in 4 minuutjes (even snel voor het ontbijt). Nu is hij in 1 seconde klaar maar haalt hij te veel weg xD
Even wat walkers weghalen dan maar :P

Bericht door: dvdtv op 25 Augustus 2015, 14:29:16
Goed bezig allemaal! Ik ben benieuwd naar de resultaten!

Bericht door: StefanJanssen op 25 Augustus 2015, 14:54:26
Ik ga me deze en komende week bezig houden met een AI voor de tegenstander, en heb wat tips uit "The art of Screenshake" gebruikt en het resultaat mag er (beter dan ervoor tenminste) wezen.

Bericht door: ShroomProductions op 25 Augustus 2015, 21:38:30
experimentje met gebieden om hopelijk vet coole dungeons van te kunnen maken

(http://updo.nl/file/baaa6aa8.png) (http://updo.nl/file/baaa6aa8.png)

Bericht door: StefanJanssen op 28 Augustus 2015, 08:46:59
AI is best pittig, best jammer dat multiplayer geen zin heeft voor de wedstrijd omdat er dan niet getest kan worden als er niemand online is :(

Bericht door: Steelkenny op 30 Augustus 2015, 14:05:18
Is het eigenlijk verplicht om keyboard/mouse controls toe te voegen? Mijn spel is puur controller atm en een muis zou oneerlijke advantages geven. Ik weet dat heel veel mensen een controller ergens liggen hebben, maar daar moet ik niet van uitgaan dat elk jurylid dat heeft.

Bericht door: StefanJanssen op 30 Augustus 2015, 15:41:20
Is het eigenlijk verplicht om keyboard/mouse controls toe te voegen? Mijn spel is puur controller atm en een muis zou oneerlijke advantages geven. Ik weet dat heel veel mensen een controller ergens liggen hebben, maar daar moet ik niet van uitgaan dat elk jurylid dat heeft.
Zelf heb ik geen controller (in oktober de steamcontroller) dus ik zou het niet kunnen spelen, ik ben geen jurylid maar zou het zeker niet fijn vinden als het controller only is.

Ik weet niet wat voor oneerlijke advantages het zijn maar als het om score gaat kun je een aparte scorelijst voor muis gebruikers geven. En het standaard op controller zetten als er een controller is aangesloten.

Bericht door: Bjarno op 30 Augustus 2015, 16:31:58
Ik heb een controller, maar geen idee hoe dit bij andere juryleden zit, lijkt mij toch het beste om zeker ook muis/toetsenbord toe te staan, al begrijp ik dat dit bij sommige ideeën misschien niet altijd mogelijk is, of oneerlijke voor- of nadelen kan geven.

Ik denk dat het beste is dat we het verplicht maken, maar als je controller goed werkt moet je die er niet uithalen, misschien hebben enkele juryleden een controller en kiezen ze daar voor om het te testen.

Bericht door: Compor op 30 Augustus 2015, 16:56:14
Ik heb een Xbox 360 controller voor mijn pc en ontwikkel er graag voor, maar helaas kan je er niet op rekenen dat elke pc-gebruiker er een heeft, in tegenstelling tot muis en toetsenbord. Dus muis- en toetsenbordbesturing zijn eigenlijk een must voor een pc-game. Dan zou ik wel bij je spel zetten dat een controller sterk is aangeraden.

Bericht door: dvdtv op 31 Augustus 2015, 14:41:24
Ik weet niet of het mogelijk is om een ps4 controller aan te sluiten, maar anders heb ik er ook een.

Bericht door: Bjarno op 2 September 2015, 21:07:17
Vergeet niet dat het binnen een dikke week (10 september) tussentijdse evaluaties zijn. Meer informatie hoop ik een van de komende dagen aan te kondigen, als je nog graag enkele dingen afwerkt alvorens je je spel inzendt voor een tussentijdse evaluatie, dan is het nu het moment.

Bericht door: Red Owl Games op 2 September 2015, 21:38:43
Bedankt voor de herinnering! :)

Bericht door: Bjarno op 2 September 2015, 23:19:01

:GM031:  Eerste tussentijdse evaluatie

Nu donderdag 10 september is het zover: de deadline voor de tussentijdse evaluatie. De tussentijdse evaluatie verloopt zo...

• Je kan, vanaf nu, tot ten laatste op 10 september je spel inzenden naar mij door mij een privébericht te sturen.
  • Je kan een nieuw bericht sturen: hiermee vervalt je vorige inzending.
  • Na 10 september wordt je spel aan 1 jurylid gegeven die, net als bij de eindjurering, zijn mening over je spel geeft. Dit kan hij eventueel uitbreiden met tips of hoe hij verder zou gaan. Let op dat de eindjurering door meerdere juryleden gedaan wordt.
  • Als je spel bekeken is, krijg je een bericht toegestuurd met daarin je feedback, deze feedback wordt niet publiek geplaatst, maar mag je natuurlijk wel zelf plaatsen in een topic van je spel, of in dit wedstrijdtopic.
  • Belangrijk! Als je niets inzendt bij de eindjurering doet automatisch je laatste inzending van de tussentijdse evaluatie mee, tenzij je aangeeft dat je dit liever niet hebt. Zo kan je de tussentijdse evaluaties gebruiken om zeker te zijn dat je het spel niet vergeet in te zenden!

De tussentijdse feedback kan je gebruiken om een beter idee te krijgen wat je spel mist, en hoe je het kan verder afwerken. Je bent natuurlijk niet verplicht om naar alle punten te luisteren, maar dit geeft je al wel een idee.

Bericht door: joeykapi op 4 September 2015, 11:00:16
Ik weet niet of het mogelijk is om een ps4 controller aan te sluiten, maar anders heb ik er ook een.
Gebruik DS4tool, dit is een DualShock 4 (PS4 Controller) naar XInput wrapper.

Bericht door: 29632963 op 5 September 2015, 22:06:58
ik heb eindelijk een idee waar ik aan ga werken. ben vanaf vandaag eraan begonnen en hoop dat dit een zeer leuk spel zal worden :)

Bericht door: StefanJanssen op 6 September 2015, 19:59:08
ik heb eindelijk een idee waar ik aan ga werken. ben vanaf vandaag eraan begonnen en hoop dat dit een zeer leuk spel zal worden :)
De engine is nu al leuk :D

Bericht door: 29632963 op 7 September 2015, 10:16:20
idd hoewel de codes voor mij iets te ingewikkeld zijn ben ik blij dat we samenwerken.

Bericht door: Steelkenny op 7 September 2015, 13:21:34
Vergeet niet dat je tot 10 september nog kan insturen, ookal is het een engine, daar kunnen we nog steeds punten op aanduiden :). Wees niet bang dat je spel nog niet heel goed in elkaar steekt als je het verstuurt, want dat hebben wij ook wel door.

Bericht door: StefanJanssen op 9 September 2015, 10:35:04
De dag die je geplant had om de afwerkingen te doen voor de voorlopige inzending alleen maar bezig zijn met een corrupte repository te maken :(

EDIT:
Problemen met merge conflicts ongedaan maken dus maar een nieuwe repository aangemaakt met een versie die wel werkt  :s

EDIT:
Ik werk met een WASD besturing die ik in mijn code nog makkelijk kan aanpassen naar ZQSD en pijltjes, moet ik nog snel een optie menu'tje erin zetten om de toetsen te switchen of kan ik er vanuit gaan dat de jury met WASD kan spelen bij het testen?

Bericht door: 29632963 op 9 September 2015, 17:09:01
Gelukkig dat ik jou nog heb xd .
Had schrik dat ik alles omzeep geholpen had.
Een goede vraag of de jury gebruik kan maken van wsad

Bericht door: Bjarno op 9 September 2015, 21:32:16
De meeste Windows-installaties die ik ken met Azerty hebben altijd een snelle manier om naar Qwerty te wisselen, of is het gewoon even die optie inschakelen. Het is sowieso iets dat je beter kan ondersteunen (of ondersteun tegelijkertijd Azerty als Qwerty door zowel Z als W te gebruiken om naar boven te bewegen, en zowel Q als A om naar links te bewegen, S en D zijn hetzelfde, dit is iets dat ik nog weinig heb gezien maar prima mogelijk is (tenzij je toetsen zoals A bijvoorbeeld gebruikt voor actions, dan gaat het niet meer)).

Bericht door: Steelkenny op 9 September 2015, 22:48:01
Een Azerty-gebruiker kan Alt Shift duwen om te veranderen naar Qwerty. Vroeger typte ik op Azerty maar ik ben overgeschakeld naar Qwerty. No regrets :D.

Hoewel ik WASD kan spelen op Azerty. Je handpositie is een beetje raar maar het is mogelijk.

Bericht door: StefanJanssen op 9 September 2015, 22:59:51
Als ik morgen de tijd heb kan ik nog een mini optie menuutje maken. Moet het nog voor een bepaalde tijd binnen zijn?

Bericht door: Steelkenny op 10 September 2015, 00:16:08
23.59 zeker?

Bericht door: StefanJanssen op 10 September 2015, 12:55:45
(school)ziek zijn is altijd handig als je iets op tijd af moet hebben. Onze inzending is voor nu klaar en ga het nu versturen :D

EDIT:
Opgestuurd

Bericht door: Perry26 op 10 September 2015, 16:21:10
Een Azerty-gebruiker kan Alt Shift duwen om te veranderen naar Qwerty.
Dat hangt er toch vanaf hoe je je pc instelt?

Bericht door: StefanJanssen op 12 September 2015, 22:25:19
Hoeveel voorlopige inzendingen zijn er binnengekomen als ik vragen mag?

Bericht door: dvdtv op 13 September 2015, 00:38:32
3 tot nu toe.

Groetjes Dennis

Bericht door: 29632963 op 13 September 2015, 11:07:29
uiteraard kan het zijn dat er wel meer als 3 deelnemers zijn maar ze gewoon verderwerken.
voor de feedback van de tussentijdse evaluatie wanneer word die gegeven ongeveer ?

Bericht door: StefanJanssen op 13 September 2015, 12:20:27
uiteraard kan het zijn dat er wel meer als 3 deelnemers zijn maar ze gewoon verderwerken.
voor de feedback van de tussentijdse evaluatie wanneer word die gegeven ongeveer ?

Zelf vermoed ik dat ze voor woensdag er zullen zijn maar zeker weten doe je  nooit natuurlijk :P

Bericht door: Bjarno op 13 September 2015, 23:41:43
De eerste tussentijdse evaluaties zijn ondertussen afgerond. We hebben 3 spellen ontvangen en die hebben hun eerste reacties en commentaar al kunnen ontvangen.

• Red Owl Games
  • JasperGameNoob en ik_jolan
  • StefanJanssen en 29632963

Deze hebben zelf de mogelijkheid om hun commentaar te plaatsen, maar ze kunnen deze ook voor zichzelf houden.

De volgende deadline is 9 oktober 2015, dit is opnieuw een tussentijdse evaluaties. De deadline voor de wedstrijd zelf is 8 november 2015!

Aangezien dit de eerste keer is dat we tussentijdse evaluaties doen zijn commentaren hierover zeker welkom, dit kan je door mij een privébericht te sturen (http://www.game-maker.nl/forums/action,pm/sa,send/u,5897). Mocht er een bepaald probleem zijn, of een extra suggestie (zowel voor zij die iets ingezonden hebben, als zij die niets ingezonden hebben).

Bericht door: StefanJanssen op 14 September 2015, 09:10:03
De tussentijdse evaluatie is eigenlijk exact wat ik in gedachten had (ook omdat de demo zo bijzonder kort was). Er is een punt die we zelf nog niet hadden bedacht/gezien bijgekomen. Het is zeker erg nuttig geweest.

Bericht door: BravoGames op 14 September 2015, 11:29:29
Als je geen example voor de tussentijdse evaluatie  van 10 september heb ingeleverd, kan je dan nog steeds deelnemen?

Bericht door: StefanJanssen op 14 September 2015, 11:43:04
Als je geen example voor de tussentijdse evaluatie  van 10 september heb ingeleverd, kan je dan nog steeds deelnemen?
ja, deze tussentijdse evaluatie kan van pas komen om extra inzicht te krijgen in je huidige project. Maar ook zonder de inzending kun je nog steeds deelnemen.

Bericht door: Bjarno op 14 September 2015, 13:05:51
Natuurlijk kan je nog steeds deelnemen, zelfs al heb je niets ingezonden voor de tussentijdse evaluaties. De tussentijdse evaluaties zijn optioneel. Je kan prima meedoen aan slechts 1 tussentijdse evaluatie, alletwee, of zelfs helemaal geen. Meedoen aan de wedstrijd zelf doe je door voor de deadline in november iets in te zenden. Als je dit doet voor een deadline van een tussentijdse evaluatie dan doet die automatisch mee aan die specifieke tussentijdse evaluatie, en uiteindelijk sowieso ook mee met de wedstrijd.

Bericht door: 29632963 op 14 September 2015, 13:06:20
ik ben zeker tevreden over de tussentijdse evaluatie. net zoals stefan al vermelde.
hoop dat we tegen de volgende al en mooi project kunnen voorleggen.
Ook zou tegen dan het concept can random erin verwerkt zitten

Bericht door: CookieCoder op 2 Oktober 2015, 19:25:37
Kan ik nog meedoen? En hoe? Tot wanneer heb ik dan nog de tijd?

Bericht door: Compor op 2 Oktober 2015, 19:35:55
Je kan nog meedoen. :)

Stuur gewoon een downloadlink van je game in een PM naar de wedstrijdleider Bjarno (http://www.game-maker.nl/forums/action,pm/sa,send/u,5897) voor de deadline (8 november 2015). Je hebt dus nog iets meer dan een maand.

Je kan ook je spel voor 9 oktober sturen voor een tussentijdse beoordeling. Dan krijg je tips hoe je je spel kan verbeteren voor de uiteindelijke beoordeling.

Bericht door: StefanJanssen op 3 Oktober 2015, 12:06:42
Ik heb op wat buggfixes na eigenlijk nog niks gemaakt na de evaluatie

Bericht door: Bjarno op 5 Oktober 2015, 18:13:42

:GM031:  Tweede tussentijdse evaluatie

Nu vrijdag 9 oktober is het zover: de deadline voor de tweede tussentijdse evaluatie. De tussentijdse evaluatie identiek aan de vorige...

• Je kan, vanaf nu, tot ten laatste op 9 oktober je spel inzenden naar mij door mij een privébericht te sturen.
  • Je kan een nieuw bericht sturen: hiermee vervalt je vorige inzending.
  • Na 9 oktober wordt je spel aan 1 jurylid gegeven die, net als bij de eindjurering, zijn mening over je spel geeft. Dit kan hij eventueel uitbreiden met tips of hoe hij verder zou gaan. Let op dat de eindjurering door meerdere juryleden gedaan wordt.
  • Als je spel bekeken is, krijg je een bericht toegestuurd met daarin je feedback, deze feedback wordt niet publiek geplaatst, maar mag je natuurlijk wel zelf plaatsen in een topic van je spel, of in dit wedstrijdtopic.
  • Belangrijk! Als je niets inzendt bij de eindjurering doet automatisch je laatste inzending van de tussentijdse evaluatie mee, tenzij je aangeeft dat je dit liever niet hebt. Zo kan je de tussentijdse evaluaties gebruiken om zeker te zijn dat je het spel niet vergeet in te zenden!

De tussentijdse feedback kan je gebruiken om een beter idee te krijgen wat je spel mist, en hoe je het kan verder afwerken. Je bent natuurlijk niet verplicht om naar alle punten te luisteren, maar dit geeft je al wel een idee.

Bericht door: StefanJanssen op 6 Oktober 2015, 11:49:46
Snel wat dingen gaan maken dus xD

Bericht door: 29632963 op 6 Oktober 2015, 12:53:40
Ik zal men best doen om het menu af te werken

Bericht door: Bjarno op 9 Oktober 2015, 21:25:30
Vandaag is de deadline van de tussentijdse evaluatie! Vergeet niet om zo snel mogelijk iets in te zenden!

Bericht door: 29632963 op 10 Oktober 2015, 12:50:35
hebben er mensen inzendingen gedaan ?

Bericht door: Steelkenny op 10 Oktober 2015, 14:35:40
Ik weet niet of ik het aantal mag vrijgeven, maar als je hem nog inzend is dat volgens mij geen probleem. De deadline is niet zoals de definitieve.

Bericht door: 29632963 op 10 Oktober 2015, 16:26:35
ok dat is goed om te horen :D

Bericht door: Bjarno op 11 Oktober 2015, 20:41:12
De tussentijdse evaluaties zijn ondertussen afgelopen. We hebben 1 nieuwe inzending ontvangen. De volgende deadline is de einddeadline van de wedstrijd!

Bericht door: 29632963 op 21 Oktober 2015, 10:08:42
spijtig genoeg ziet het ernaar uit dat het game van mij en StefanJanssen niet zal doorgaan
hij reageert al vrij lange tijd niet meer helaas. ik ga kijken of ik nog iets anders snel kan maken en hoop dat dan nog in te zenden hoewel ik niet weet hoe ik dit ga klaarkrijgen xD

Bericht door: Steelkenny op 21 Oktober 2015, 10:10:03
Stefan pls :(

Bericht door: massimot op 21 Oktober 2015, 14:15:13
spijtig genoeg ziet het ernaar uit dat het game van mij en StefanJanssen niet zal doorgaan
hij reageert al vrij lange tijd niet meer helaas. ik ga kijken of ik nog iets anders snel kan maken en hoop dat dan nog in te zenden hoewel ik niet weet hoe ik dit ga klaarkrijgen xD
Probeer er nog wat van te maken en het alsnog in te verzenden. Niet geschoten is altijd mis ;)

Bericht door: 29632963 op 21 Oktober 2015, 17:13:33
Ga ik zeker doen momenteel werk ik aan een ander game .in het slechtste geval lever ik dat dan in. Spijtig dak ik met het ander zelf niet verder kan aangezien ik een groot deel niet begrijp

Bericht door: 29632963 op 29 Oktober 2015, 18:52:41
ik ga proberen dit weekend of maandag een eerste vroege versie te zetten met 1 stage van mijn game. (voor eventuele bugs etc) en dan erna proberen nog zoveel mogelijk te doen zodat er wat te spelen valt :p

Bericht door: StefanJanssen op 29 Oktober 2015, 18:56:06
Zoals ik had gezegd heb ik het onverwachts erg druk met school.

Bericht door: 29632963 op 3 November 2015, 23:22:12
Nog een paar dahen te gaan .
Wie doet er allemaal mee ik ga zeker nog men best doen om iets mooi in te zenden. Ik ben echt blij dat een paar vrienden me zo al geholpen hebben zonder hen zou ik nooit al zover geraakt zijn . Got to love my friends

Bericht door: Cyranh op 4 November 2015, 18:16:26
Ik ben een weekje terug begonnen met een spelletje dat erg random is. De game is nog maar een week in ontwikkeling dus ik denk sowieso geen voorsprong te hebben op alle mensen die al langer bezig zijn, maar feedback op mijn game lijkt me erg leuk en waardevol, dus vandaar dat ik graag mee wil doen. :)

Kan ik nog meedoen aan de wedstrijd of had ik me daarvoor wat eerder aan moeten melden?

Bericht door: Compor op 4 November 2015, 18:50:38
Kan ik nog meedoen aan de wedstrijd of had ik me daarvoor wat eerder aan moeten melden?
Je hoeft je niet aan te melden, als je je spel gewoon op tijd verzendt naar Bjarno doe je mee.

Bericht door: Cyranh op 4 November 2015, 21:13:29
Je hoeft je niet aan te melden, als je je spel gewoon op tijd verzendt naar Bjarno doe je mee.

Thanks! Is het de bedoeling dat ik dat gewoon via een persoonlijk bericht op het Game Maker forum doe of is er een specifieke e-mail waar ik dat heen moet sturen?

Bericht door: ericlegomeer op 4 November 2015, 21:18:44
Je kunt je spel per persoonlijk bericht (http://www.game-maker.nl/forums/action,pm/sa,send/u,5897) aan Bjarno toesturen vóór de deadline (einde van dit weekend dus). In ieder geval leuk dat je meedoet, succes :)!

Bericht door: Bjarno op 5 November 2015, 18:34:49
Yup, een privébericht naar mij sturen voor de deadline is het enige dat je moet doen.

Heb het toegevoegd aan de beginpost, want daar staat het niet meer tussen, denk dat ik het ooit eens verwijderd heb in de hoop het zo kort mogelijk te houden.

Bericht door: Cyranh op 5 November 2015, 22:40:13
Bedankt, komt goed :)

Bericht door: Cyranh op 8 November 2015, 15:43:10
Heb hem ingeleverd :)
Ben erg benieuwd naar de feedback en de inzendingen van alle andere deelnemers.

Moge de beste winnen!

Bericht door: 29632963 op 8 November 2015, 23:39:10
ik heb de mijne ingezonden (helaas als rar want kon geen exe file maken :s )
mijn diepste excusses hiervoor maar weet niet waardoor het komt.
dit was nu echt en fout die ik niet aan zag komen T_T

Bericht door: Bjarno op 9 November 2015, 13:20:46
De wedstrijd is deze avond afgelopen. We hebben in totaal inzendingen kunnen ontvangen van de volgende teams:

• Red Owl Games
  • StefanJanssen
  • Florian van Strien en Steelkenny
  • Cyranh
  • 29632963

Download de spellen! (https://mirkwood.bjarno.be/~bjarno/downloads/game-maker.nl/wedstrijden/GMW48.zip) (circa 22Mb)

Bericht door: 29632963 op 9 November 2015, 15:23:08
succes aan iedereen ben benieuwt naar de uitslag :D

Bericht door: StefanJanssen op 15 November 2015, 19:17:52
De wedstrijd is deze avond afgelopen. We hebben in totaal inzendingen kunnen ontvangen van de volgende teams:

• Red Owl Games
  • StefanJanssen
  • Cyranh
  • 29632963

Download de spellen! (https://mirkwood.bjarno.be/~bjarno/downloads/game-maker.nl/wedstrijden/GMW48.zip) (circa 22Mb)
heb ik een spel ingezonden??? Ik heb als demo iets ingestuurd maar dat had ik ingetrokken omdat er niks randoms aan was en niet genoeg tijd had om het af te krijgen.

Bericht door: Bjarno op 15 November 2015, 19:50:17
Oh, ik heb je PM gelezen, maar helemaal vergeten toen ik die zip maakte, mijn excuses.

Bericht door: 29632963 op 18 November 2015, 23:30:55
Ik vond het al raar :p . Ik kijk in elk geval uit naar de resultaten van de wedstrijd

Bericht door: Bjarno op 2 December 2015, 13:15:03
Juryrapport

A - Red Owl Games

(http://dl.bjarno.be/images/user.png) Jurylid 1

Het is niet echt een spel te noemen, maar het concept is goed. Er is denk ik een kleine link met random, maar daar kan ik mij ook in vergissen. Het jammere is dat je gewoon "wint" als je blijft planten en gieten, en dan enkele dagen verder gaat. Er lijkt een weer-element te zijn, maar dit is niet helemaal aanwezig. Gameplay is een goed begin, maar spelmechanics zouden duidelijker moeten zijn, en uitgebreider. Ik weet dat het maar een demo was tijdens de eerste tussentijdse evaluatie en dat er nog meer in zit, maar dit kan ik jammer genoeg niet beoordelen.

+ Geen crashes of bugs
- Weinig gameplay
- Geen/matige uitleg
- Resolutie is enorm klein, dit kan een keuze zijn maar hier ben ik persoonlijk geen fan van.

(http://dl.bjarno.be/images/user.png) Jurylid 2

"Verbouw je eigen planten, zonder dat je weet wat het weer doet."

Je spelletje is grappig maar heel erg klein. Verder vind ik het menu mooi en is het leuk gemaakt in een pixel stijk. Het spel doet voor mij erg simpel aan omdat je maar één plantje kan planten en deze kan oogsten. Verder kan ik nergens heen in het spel. Als ik het plantje heb verbouwd kom ik bij het vinkje en is het klaar.

Gameplay: 6
Thema: 7
Muziek: 0
Design: 7
Feeling: 3

Cijfer: 4.6

B - JasperGameNoob en ik_jolan

Zoals de naam van de executable (engine) het al zegt: het is enkel de engine. De bare bones van het project. Het enige dat je kan doen is bewegen en je zaklamp(/wapen?) ronddraaien. Er is niets anders aanwezig. Ik ben sowieso een fan van games waarin je op een bepaalde manier gebruik maakt van licht als mechanic, maar buiten deze mechanic (en het bewegen naar links/rechts en springen) is er niets aanwezig. Spijtig dat je dit niet verder afgewerkt hebt.

+ Geen crashes
- Je "licht" werkt niet 100% aangezien je (zelfs al val je niet uit het level) de rand van de sprite kan zien.
- Geen gameplay
- Lorem ipsum is handig voor te testen, maar haal het weg uit je spel, ik weet dat het

"Het is zwart en donker"

Dit spel is eigenlijk nog helemaal geen spel. Het werkt allemaal goed de stijl is spannend en kan veel belovend worden. Maar op dit moment zit er niks anders in dan een platform engine. Met een licht enige om de player heen.

Gameplay: 3
Thema: 2
Design: 8
Feeling: 2

Cijfer: 3

C - StefanJanssen

StefanJanssen heeft gekozen om niet meer mee te doen met de wedstrijd, zijn inzending werd daarom niet gejureerd.

(http://dl.bjarno.be/images/medal-3.png) D - Florian van Strien en Steelkenny

Een van de weinige spellen waar de link met random duidelijk aanwezig is, maar het doel is niet echt duidelijk. Je bent ofwel een ninja, ofwel een soldaat en je wisselt op willekeurige momenten met een ander willekeurig karakter in hetzelfde level. De mechanic is redelijk leuk, maar zonder scores, zonder levens en zonder een doel is er nog niet echt sprake van een spel. Hier zat iets in, spijtig dat het competitieve er een beetje is uitgehaald.

+ Link met het thema is aanwezig
+ Graphics zijn uniform
+ Leuke spelmechaniek
- Geen einddoel: beetje willekeurig aanvallen tot je gewisselt wordt, repeat.
- Niet leuk dat je zonder uitleg onmiddellijk in het spel gegooid wordt. Controls zijn ook niet helemaal duidelijk.
- Execution Error - Variable Get 100305.wants_to_shoot(100006, -2147483648) (ik wisselde denk ik toen alles dood was, niet zeker of dit de oorzaak was).

"Wat een random gevechten"

Dit spel start op met een leuk icoontje in beeld. Dit betekent dat er aandacht aan is geschonken. Het spel start meteen en eigenlijk weet ik niet zo goed wat ik moet doen. Na wat tikken op me toetsenbord kom ik er achter dat ik kan bewegen en schieten of draaien. Ik verander uit het niets in 2 verschillende ninja’s en moet de andere aanvallen. De andere komen constant naar me toe en zijn heel actief in de wereld. Uit het niets schiet ik naar een andere plek in de wereld en dit is goed vormgegeven. Ik mis alleen de opbouw van het spel en de inleiding in het spel. Verder is het grappig en kan het veel meer worden!

Gameplay: 6
Thema: 8
Feeling: 6

Cijfer: 5.2

(http://dl.bjarno.be/images/medal-1.png) E - Cyranh

Woohoo, random werelden! Maar dat is wel de enige link met random. Alhoewel ik een fan ben van willekeurig gegenreerede content is je spel zelf op zich niet echt random.

+ Willekeurige werelden
+ Geen bugs, geen crashes
+ Graphics zijn eenvoudig, mooi en uniform.
+ Het spel werkt goed, en als je weet hoe het werkt, dan is het op een bepaalde manier wel leuk
- Geen balk of feedback hoelang het laden ongeveer nog duurt, je zou dit makkelijk kunnen oplossen door het generen onderverdelen in stapjes en die stapjes dan als feedback te geven, nu heb ik de illusie dat je spel niets doet
- Het wordt redelijk snel nacht
- Pauze pauzeert niet echt, en je kan Escape gebruiken voor naar het pauzemenu te gaan, maar niet om het pauzemenu af te sluiten, waadoor ik naar mijn muis moet grijpen (is niet zo'n ramp, aangezien de muis in het spel ook gebruikt, maar niet constant).

"Een RPG game in een leuke pixel stijl"

Het spel is mooi vormgegeven en er is redelijk wat te doen. Je kan met veel objecten op een pixel manier je eigen huisjes bouwen. Wel was het erg jammer dat je nog niet zo veel dingen kon maken. Zo vond ik het jammer dat je huisjes niet kon draaien(om vormen te maken), maar wel erg goed dat ze automatisch aan elkaar komen te liggen.  Ook kon je de spullen uit de inventory niet makkelijk craften. Je kon ze wel vastpakken, maar ze hadden een andere depth dan het menu waardoor je ze niet op een vakje kon zien als je het item nog vast had. De dieren waren erg leuk om tegen te vechten en het eten van bessen ging erg goed. Leuk spel en het kan nog veel meer worden.

Enkele tips voor items zijn: Stenen, planten, grond, meer dieren, water enz.

Gameplay: 8
Thema: 6
Feeling:8

Cijfer: 6.0

(http://dl.bjarno.be/images/medal-2.png) F - 29632963

Een multiplayergame heb ik nog niet vaak gezien in een wedstrijd, en dat is zeker leuk. Het verhaal is enkel aanwezig in het privébericht waarmee de game is ingezonden en dat is vrij spijtig. Een intro met alleen tekst zou saai zijn, maar had wel als voordeel dat je spel tenminste in-game ingeleid kon worden in plaats van onmiddellijk te beginnen. Controls zouden wel geremapt moeten kunnen worden (zeker als je 2 spelers op 1 toetsenbord laat werken: niet elk toetsenbord, voornamelijk draadloze toetsenborden in my experience, kunnen alle toetsen tegelijkertijd verzenden).

+ Geen bugs
+ Uniforme graphics
+ Het spel ziet er redelijk afgewerkt uit (op het ontbreken van bepaalde opties na)
+ Het spel speelt volledig met het toetsenbord, geen combinatie van muis in het menu, toetsen voor de rest van het spel.
- Verhaal niet verwerkt in het spel
- De link met random is aanwezig, maar zeer zwak (random loot in chests)
- Het voordeel van 2 spelers is dat het spel sneller kan gaan, omdat je beiden kan schieten, maar er is niets gameplaytechnisch aanwezig wat 2 spelers vereist, of waardoor je van speler zou kunnen wisselen. Je kan gewoon solo door de levels bewegen.

"Wat een schattige katjes om mee te spelen!"

Ik heb dit spel een tijdje gespeeld, maar vond het erg lastig. Misschien kan je het wat makkelijker opbouwen en de speler een manier geven om van de schietende planten af te komen. Verder is het spel goed geanimeerd en heb je zeker hele mooi sprites gebruikt. Heb je de sprites zelfgemaakt? De gras stukjes in de sneeuw zijn grijs, ik had deze wel wit gemaakt... De hoofdpersonen zijn erg mooi gemaakt en hebben een leuke animatie net als de planten. Verder vind ik de wereld in het "Moeras" makkelijker wegspelen dan de eerste wereld waar je in terecht komt. 

Gameplay: 8
Thema: 7
Design: 9
Feeling: 8

Cijfer: 6.2

Puntenverdeling

1.  E - Cyranh                             25
2.  F - 29632963                           21
3.  D - Florian van Strien en Steelkenny   16
4.  A - Red Owl Games                      6
5.  B - JasperGameNoob en ik_jolan         2

Opmerking over de prijzen

Gezien de kwaliteit van sommige inzendingen in deze wedstrijd, en het feit dat er geen updates zijn geleverd aan spellen die ingezonden zijn tijdens de tussentijdse evaluaties, hebben we als team besloten de prijs van YoYoGames te annuleren. Ook de magere opkomst is iets wat we eigenlijk niet hadden verwacht, en het lijkt ons daarom beter om de prijs voor een andere wedstrijd te bewaren als dit mogelijk is.

Persoonlijk vind ik dit ook jammer, maar een dergelijke prijs is gepaster bij een grotere wedstrijd, waarbij de eerste paar plaatsen in de rangschikking sowieso beter opgevuld zijn. We hopen daarom op jullie begrip hiervoor.

We gaan nu evalueren hoe deze wedstrijd verlopen is zodat we dit in de toekomst kunnen vermijden.

Titel: Re: GameMaker Wedstrijd #48 - Uitslag is er!
Bericht door: 29632963 op 2 December 2015, 17:39:33
Hoeray ik ben 2 de gefeliciteerd aan alle deelnemers
Beide spelers zijn ook zelf geanimeerd en gesprite
Enorm bedankt voor de comments

Bericht door: massimot op 2 December 2015, 18:12:54
Felicitaties aan de winnaar! Hopelijk doen er de volgende keer meer deelnemers mee!

Bericht door: 29632963 op 2 December 2015, 23:07:42
ik hoop het ook
een paar thema's voor de volgende wedstijd

-remake (kan vb een snake remake zijn of iets van een ander game etc)
-explosions
-quiz
-(geen idee hoe ik dit moet noemen maar het is zowat als gender bending )
 je kan vb van snake een platformer maken die de stijl van mario gedaan is maar
 gecombineert met snake dan.
-light and darkness (iets wat verband houd met light en dark )
-dubbel (dit kan je ook vrij breed vatten)
-winter

hopelijk zit er wat goed tussen :D
ik kijk alvast uit naar het topic van de volgende wedstrijd :D

edit
een vraagje wel wat bedoel je hiermee ?
"Controls zouden wel geremapt moeten kunnen worden"

momenteel ben ik bezig het game online te maken (hier komt dan ook het story in te zien :) )
bij de volgende wedstrijd ga ik zeker letten op de iets mindere puntjes om die te verbeteren :D

Bericht door: Steelkenny op 2 December 2015, 23:29:53
Proficiat :)

Bericht door: Cyranh op 2 December 2015, 23:36:32
Woohoo! Supertof dat ik gewonnen heb.

Bedankt voor het meedoen iedereen en ook gefeliciteerd aan de tweede en derde plek.

De game is sinds de inzending al vrij gevorderd. Werelden zijn oneindig en de laadtijd is nu enkele seconden. Tevens is er een lighting systeem met dynamic lighting en heeft de game online multiplayer, waardoor je coop kunt survivalen.

Bedankt voor de tips en het commentaar. Ik ga het meenemen en verwerken in de game. Volgende wedstrijd ben ik weer van de partij als de opkomst iets groter is.

Ik zie dat jullie de prijs gecanceld hebben. Dat vind ik wel erg jammer. Ik werk soms samen met mijn broer en hiervoor wilde ik een code winnen... Dan win je en wordt de prijs gecanceld :/

Bericht door: dennistimmy op 3 December 2015, 16:31:39
Maar liefst vijf deelnemers! Iets zegt me dat ik de hoop in dit forum toch niet moet opgeven.

Gefeliciteerd in elk geval!

Bericht door: 29632963 op 4 December 2015, 10:14:09
nooit de hoop opgeven. er kunnen steeds meerdere deelnemers komen he.
ik hoop wel dat de volgende wedstrijd er snel is want ik kijk er al naar uit.
en deze keer werk ik solo van het begin :D

Bericht door: JasperGameNOOB op 5 December 2015, 14:59:33
Wanneer komt de volgende wedstrijd.

De samenwerking was niet zo groot succes xD

Bericht door: 29632963 op 5 December 2015, 23:37:18
dat gevoel ken ik maar kan gebeuren :p ben ook wel benieuw naar de volgende wedstrijd. heb hiervoor ook een aantal mogelijke thema's voorgesteld.
ik hoop dat er eentje voor kerst en nieuwjaar gehouden word en terug een 3 maand zou duren .

Bericht door: ShroomProductions op 6 December 2015, 19:28:59
Nog een paar mogelijke thema's:

- verbindingen (vrij breed op te vatten)
- tijd
- veelhoeken
- vergankelijkheid / overgang / verandering
- sfeer (niet echt een thema misschien)
- krachten
- biotoop
- particles

Bericht door: Steelkenny op 6 December 2015, 20:27:56
Thema's stuur je best via PB door :)

Bericht door: jantje2000 op 8 December 2015, 18:43:26
Hallo, ik heb een vraagje. Ik ben nog niet zo heel lang bekend met dit forum, maar wanneer komt er weer een nieuwe wedstrijd?

Bericht door: Erik Leppen op 8 December 2015, 22:29:45
Dat weten we zelf vaak ook niet precies, maar het zal niet voor maart 2016 zijn, aangezien we met het begin van een nieuw jaar altijd de GameMaker Awards doen.

Bericht door: bones22 op 18 December 2015, 05:54:59
Ik heb misschien ook een aparte vraag:
Waar kan ik de games van de wedstrijd downloaden?

Bericht door: ericlegomeer op 18 December 2015, 09:42:56
Hierzo :)

• Red Owl Games
  • StefanJanssen
  • Cyranh
  • 29632963

Bericht door: 29632963 op 23 Maart 2017, 11:42:48
word er nog een wedstrijd gehouden ?

Bericht door: Bjarno op 23 Maart 2017, 12:19:30
Er zijn geen plannen meer om nog wedstrijden te houden, tenzij er terug voldoende anomi is natuurlijk. De vorige wedstrijden hadden steeds minder en minder deelnemers, en steeds moest de deadline verlengd worden omdat er anders te weinig deelnemers waren.

Bericht door: Steelkenny op 24 Maart 2017, 16:24:59
rip GMW69 never to be

Bericht door: 29632963 op 21 Juni 2017, 16:01:11
hopelijk komen ze toch nog weer

Bericht door: Ceymoonie op 21 Juni 2017, 17:44:23
hopelijk komen ze toch nog weer
Denk niet dat het echt leuk wordt met maximaal ~4 personen die heel misschien zouden meedoen.

Bericht door: dvdtv op 20 Juli 2017, 22:51:32
Ik wil er best weer eentje starten, maar dan moeten er inderdaad aanmeldingen zijn...

Bericht door: captainjp op 21 Juli 2017, 11:16:53
Ik zou meedoen indien er een werd georganiseerd, alleen al wegens nostalgische redenen.

Misschien een aantal punten om de kans op een succesvolle wedstrijd:

• Aantal weken vooraf aankondigen dat er een gaat beginnen
  • Periode waarin zoveel mogelijk personen (voldoende) tijd hebben een game te maken

Van de laatste Humble Bundel heb ik nog een aantal licenties van GM Studio 1.
Indien er voldoende animo is ben ik bereid deze beschikbaar te stellen. :)
Het gaat om de GameMaker Studio Pro, een HTML5 Module en een Android Module

Bericht door: tycho op 23 Juli 2017, 10:15:58
Ik zou wel mee kunnen doen, heb toch de tijd nu vanwege vakantie :)

www.game-maker.nl © 2003, 2007 Nederlandse Game Maker Community