Nederlandse Game Maker Community

Algemeen => Wedstrijden => Topic gestart door: Mohammed-f op 2 Juli 2015, 11:45:43

Titel: Summer Game Dev 2015: 20 juli t/m 24 juli
Bericht door: Mohammed-f op 2 Juli 2015, 11:45:43
Citaat van: Dutch Game Garden
Voor ambitieuze studenten die zichzelf graag uitdagen in de vrije zomermaanden, heeft Dutch Game Garden de Summer Game Dev bedacht. Dit is een speciale week waarin game development-studenten van diverse scholen samenwerken aan een speelbaar gameconcept. De focus ligt op tweede of derdejaars studenten.

Tijdens de Summer Game Dev leer je als deelnemer nieuwe technieken, doe je waardevolle contacten op en leer je nadenken over het vermarkten van een concept dat je zelf hebt bedacht.

We verdelen de deelnemende studenten in vier groepjes van vijf personen (er kunnen dus maximaal 20 studenten meedoen). Een groep bestaat bij voorkeur uit een game designer, programmeur, artist, audio- en business-persoon. Eén van de groepsleden neemt de rol van producer op zich, om het team te coördineren en de sterke punten van iedereen optimaal te benutten. Om elkaar te leren kennen, beginnen we op maandag met een kennismakingsactiviteit.

Tijdens de uitvoering van de opdracht schakelen we coaches in die de studenten helpen. Behalve de opdracht, bestaat de week ook uit enkele lezingen van experts en uitjes naar gamebedrijven. Aan het eind van de week beoordeelt een jury van professionele gamedevelopers alle gemaakte games. Het winnende team krijgt een prijs.

Ook deze zomer vindt Summer Game Dev weer plaats in Dutch Game Garden Hilversum. Wil jij in de zomer een week lang je game development skills bijschaven met hulp van Dutch Game Garden en professionals uit de Nederlandse games industrie, meld je dan nu aan via dit inschrijfformulier!

Wees wel snel, er is maar plek voor 20 studenten. Deelname bedraagt €20,00

Ik heb in 2013 meegedaan en vond het geweldig: je werkt met een coole team met studenten die ook echt een studie doen in graphics design, game design, etc. Na een weekje was mijn resultaat het spel Multiply or Die!  (http://www.game-maker.nl/forums/topic,81819)

De meeste programmeurs gebruiken Unity waarvan sommigen vroeger GM hebben gebruikt. Een kleine minderheid gebruikt GM. Toen ik meedeed had ik toevallig een medeprogrammeur die al eerder GM had gebruikt.

Als je GameMaker wilt gebruiken moet je dat duidelijk maken en hopen dat je teamleden ermee eens zullen zijn. (Bij mij was dat geen probleem)

Alternatief is om solo te programmeren, of om hier op dit forum met een ander samen te werken.

Links:

http://www.dutchgamegarden.nl/projecten/summer-game-dev/

http://www.dutchgamegarden.nl/agenda/detail/calendar/event/2015/07/20/-7fd526e331/

Titel: Re: Summer Game Dev 2015: 20 juli t/m 24 juli
Bericht door: massimot op 3 Juli 2015, 19:36:27
Ziet er interessant uit, maar denk ik dat helaas geen tijd ervoor heb...

Nog wel een vraagje, is het een vereiste dat je iets studeert wat te maken heeft met games/game design/ programmeren?

Bericht door: Mohammed-f op 4 Juli 2015, 00:16:26
Ziet er interessant uit, maar denk ik dat helaas geen tijd ervoor heb...

Nog wel een vraagje, is het een vereiste dat je iets studeert wat te maken heeft met games/game design/ programmeren?
Nee, er zijn geen eisen. Ik studeer elektronica, heeft ook niet veel met game design te maken. :)
Je wordt volgens mij niet altijd toegelaten, zij selecteren namelijk deelnemers a.d.h.v je motivatie en wat je kan.

Bericht door: Mohammed-f op 6 Juli 2015, 22:37:47
Citaat
Gefeliciteerd!

Je bent geselecteerd om deel te nemen aan SUMMER GAME DEV 2015.

SUMMER GAME DEV vindt plaats van 20-24 juli in Hilversum (Arendstraat 27). (...)

Wie doet nog meer mee? :) Dan kunnen we lekker in een team GameMaker gebruiken :P

Bericht door: ik_jolan op 7 Juli 2015, 09:16:26
Misschien volgend jaar
Ik heb nog website opdrachten die af moeten voor augustus

Bericht door: StefanJanssen op 7 Juli 2015, 12:35:25
Wie doet nog meer mee? :) Dan kunnen we lekker in een team GameMaker gebruiken :P
Volgend jaar misschien, ben dan nog druk aan het werk vanwege tekort aan mensen.
Is de datum van de komende GGJ al bekend? Dan kan ik dat alvast vrij houden :P

EDIT:
January 29 - 31, 2016
Hou hem vrij :P

Bericht door: StefanJanssen op 30 Juli 2015, 08:45:25
Ik zag net de foto voorbij komen van de winnaar van de summer game dev. Ben jij dat nou Mohammed-f?
(ik ken alleen de jaar oude foto's vaag)

Bericht door: Mohammed-f op 1 Augustus 2015, 17:26:22
Yes, ons team heeft de eerste prijs gewonnen! :D

Oh, en alle games zijn met Unity gemaakt, behalve onze. Heel toevallig kwam ik daar iemand tegen die ook veel ervaring had met GameMaker.

We hebben een Android game gemaakt, vanavond wordt er een update uitgebracht. Na de update zal ik hier een topic openen.

Bericht door: StefanJanssen op 1 Augustus 2015, 17:40:27

Oh, en alle games zijn met Unity gemaakt, behalve onze. Heel toevallig kwam ik daar iemand tegen die ook veel ervaring had met GameMaker.

We hebben een Android game gemaakt, vanavond wordt er een update uitgebracht. Na de update zal ik hier een topic openen.
Dan had ik je dus goed herkent xD
Gefeliciteerd, en net zoals bij Multiply or Die: komt er een windows phone versie?

Bericht door: Ceymoonie op 1 Augustus 2015, 18:05:50

Gefeliciteerd :).

Bericht door: Mohammed-f op 3 Augustus 2015, 15:14:10
Thanks!

Gefeliciteerd, en net zoals bij Multiply or Die: komt er een windows phone versie?
Helemaal vergeten. Ik ben nog een jaartje student, dus dat zou nog gratis moeten zijn. Ik heb geen WP om te testen, kan jij mij ermee helpen?

Ik heb overigens de update doorgevoerd, maar ben tegen een nieuwe bug gekomen. Duurt dus nog even voor ik mijn topic hier open.

Bericht door: StefanJanssen op 3 Augustus 2015, 15:35:14
Helemaal vergeten. Ik ben nog een jaartje student, dus dat zou nog gratis moeten zijn. Ik heb geen WP om te testen, kan jij mij ermee helpen?
Natuurlijk, in december is de GGJ, dan kunnen we teamen, plakken we er gewoon nog wat tijd bij voor dit :P

www.game-maker.nl © 2003, 2007 Nederlandse Game Maker Community