Nederlandse Game Maker Community

Algemeen => Wedstrijden => Topic gestart door: Bjarno op 15 Mei 2015, 21:35:46

Titel: GameMaker Wedstrijd #47
Bericht door: Bjarno op 15 Mei 2015, 21:35:46

:GM004:   Doel
Welkom bij de 47e GameMaker Wedstrijd! Het thema van deze wedstrijd is: Tekst. Dit thema mag je zo vrij mogelijk gebruiken als je wilt, zolang het duidelijk is dat je spel rond het thema draait of het thema gewoon goed gebruikt.

Als je niet zeker bent of jouw spelidee toegestaan is, stuur mij dan een PM (http://www.game-maker.nl/forums/action,pm/sa,send/u,5897).

:GM023:   Overige regels
Je mag je spel niet begonnen zijn voor het begin van de competitie. Je mag eventueel wel bestaande resources gebruiken. Teamwork is toegestaan. Zend slechts 1 spel in, beter 1 goed spel dan 2 matige spellen! Games moeten gemaakt zijn met GameMaker (versie is onbelangrijk).

Games moeten ingeleverd worden als uitvoerbaar bestand voor Microsoft Windows (al dan niet in een archief), andere platformen worden niet beoordeeld. HTML5 is niet toegestaan. Je mag je spel uiteraard wel voor meerdere platformen maken, maar we beoordelen alleen degene die uitvoerbaar zijn met Windows.

:GM042:   Deadline & Inzenden
Je spel moet uiterlijk op zondag 14 juni 2015 worden ingeleverd. Dit moet gebeuren door mij een PM (http://www.game-maker.nl/forums/action,pm/sa,send/u,5897) te sturen met (een link naar) je spel. Mocht je na het inzenden, maar voor de deadline, nog een update uitbrengen, vergeet dan niet om hier opnieuw een bericht voor te zenden. Je krijgt zo snel mogelijk na je inzending een bericht dat je spel goed ontvangen is.

:GM075:   Beoordeling
Een groep juryleden zal je spel beoordelen. Elk jurylid zet afzonderlijk de inzendingen op volgorde van kwaliteit. Uit deze individuele volgordes wordt vervolgens de gezamenlijke rangorde bepaald, wat de einduitslag oplevert.

:GM080:   Prijzen
Eeuwige roem en glorie voor alle deelnemers.

Er zijn nog geen prijzen aangeboden.

Prijs aanbieden? Plaats zowel een bericht in het topic, en stuur mij een PM (http://www.game-maker.nl/forums/action,pm/sa,send/u,5897), zodat ik deze zo snel mogelijk hierboven kan toevoegen.

De winnaar mag als eerste kiezen uit de prijzenpot, daarna de deelnemers onder hem, tot de prijzenpot leeg is, of alle deelnemers hun keuze gemaakt hebben. Deelnemers mogen ook hun prijs(keuze) weigeren, waardoor de overige deelnemers een grotere keuze hebben. In geval van gelijkstand is de persoon wie het eerste zijn laatste (dus gejureerde) versie heeft ingezonden de persoon die eerst kan kiezen. Prijsaanbieders mogen ook meedoen aan de wedstrijd, maar mogen niet hun prijs kiezen. Als de prijzen niet allemaal verdeeld worden, zijn deze niet automatisch aanwezig bij de volgende wedstrijd, maar kunnen ze wel terug aangeboden worden.

De wedstrijdleider (of de Nederlandse GameMaker Community), is niet verantwoordelijk voor het verdelen van de prijzen. Hij fungeert als het communicatiekanaal tussen deelnemers en prijsaanbieders. Nadat de uitslag van de wedstrijd geplaatst is, contacteert hij de nodige personen om de prijs te verdelen. De prijsaanbieders zelf zijn verantwoordelijk voor het verdelen.

:GM044:   Overig
  • Er is een tutorial geplaatst over de GameMaker wedstrijden. Bekijk hem hier (http://www.game-maker.nl/forums/topic,59940.0)!
  • Tip: Lees eerst goed dit bericht door voordat je iets vraagt. Vrijwel alle nuttige informatie staat in dit bericht.

:GM028:   Deelnemers (0)

Er zijn nog geen games ingezonden.

:GM078:  Uitslag

De wedstrijd loopt nog...

Veel succes!

Titel: Re: GameMaker Wedstrijd #47
Bericht door: Ceymoonie op 15 Mei 2015, 21:39:44
Leuk thema.
Meer mensen kunnen schrijven dan muziek maken, dus er doen hopenlijk meer mensen mee.

Bericht door: JasperGameNOOB op 16 Mei 2015, 09:09:49
leuk thema misschien dat ik mee doe.

Bericht door: jmaster2710 op 16 Mei 2015, 10:39:34
Erg leuk thema!
Maar helaas zal ik deze keer moeten overslaan, ik moet namelijk ook nog aan mijn andere game werken, die ik 2 maanden heb laten staan voor de vorige wedstrijd :P

Veel succes iedereen!

Bericht door: tigerino2 op 16 Mei 2015, 11:08:41
Mijn inzending voor de vorige wedstrijd was helaas niet op tijd af, en staat nu wegens Indicity op pauze.

Deze wedstrijd ga ik ook weer mee doen, en deze keer krijg ik hem hopelijk wel op tijd af.

Bericht door: Roggie99 op 16 Mei 2015, 12:04:41
Dit is nog best een uitdaging, imho. Lijkt me erg gaaf om mee te doen met een idee waar ik al een tijdje mee rondloop. Maar hey, dat zeg ik al 10 westrijden lang volgens mij.

Bericht door: dvdtv op 16 Mei 2015, 12:53:54
Leuk thema.
Meer mensen kunnen schrijven dan muziek maken, dus er doen hopenlijk meer mensen mee.

Wie heeft het over schrijven er kan veel meer!

Leuk thema, misschien doe ik zelf ook nog wel mee als het lukt bij mijn afstudeeronderzoek en stage.

Bericht door: Mohammed-f op 16 Mei 2015, 15:51:10
Leuk thema waar iedereen wel iets voor kan verzinnen. :)

Bericht door: Hokori op 17 Mei 2015, 14:49:37
Ik doe mee!
Samen met DamnICantFly ga ik een spel maken ;)

Bericht door: R1ckx op 18 Mei 2015, 18:24:12
Er is maar slechts een ding waar ik aan kan denken... En ik heb tijd zat :D

Bericht door: dvdtv op 18 Mei 2015, 19:52:37

Daar kan wat leuks uit komen!

Bericht door: Hokori op 18 Mei 2015, 23:45:28
Ben benieuwd! :D

Bericht door: ShroomProductions op 21 Mei 2015, 21:10:08
Ik heb nog geen idee voor een spel, maar mijn scrolling text engine met een soort bbcode is in elk geval bijna af. Oja en het font is ook zelfgemaakt  :D
(http://updo.nl/file/e7e90320.png) (http://updo.nl/file/e7e90320.png)

Bericht door: R1ckx op 21 Mei 2015, 21:19:29
Citaat van: ShroomProductions
knip knip
Aan het lezen van je voorbeeld tekst krijg ik al een idee dat het iets leuks gaat worden :)

Bericht door: Ceymoonie op 21 Mei 2015, 21:21:06
Ik heb nog geen idee voor een spel, maar mijn scrolling text engine met een soort bbcode is in elk geval bijna af. Oja en het font is ook zelfgemaakt  :D
(http://updo.nl/file/e7e90320.png) (http://updo.nl/file/e7e90320.png)
Het ziet er mooi uit.
Denk je dat je later de code gaat posten?

Bericht door: Bjarno op 21 Mei 2015, 21:27:42
Ik heb ook al eens zoiets geschreven, eens zien of ik het kan terugvinden, want dan plaats ik het hier. Zal misschien wel voor meerdere mensen leuk zijn :) Kan zeker voor mensen die niet zoveel kennen van parsen van data handig zijn, dus daar haalt iedereen wel winst uit.

Bericht door: Compor op 21 Mei 2015, 21:33:48
Ik heb ook al eens zoiets geschreven,
Er zijn er nog meer die er een geschreven hebben:
[Exa] draw_text_tags() (http://www.game-maker.nl/forums/topic,23282.0)
[Scr + Exa] draw_text_bb (http://www.game-maker.nl/forums/topic,76906.msg534342)

Bericht door: Bjarno op 21 Mei 2015, 21:37:52
Een voordeel dat de mijne had was dat je het ook kon animeren (letter-per-letter) met verschillende snelheden die je in de tekst zelf kon instellen, en ook vrij uitbreidbaar om bepaalde acties uit te voeren die met het spel gerelateerd zijn (achtergronden, uitdrukkingen van personages mee coderen in de tekst...) Zie ik niet direct bij degene die jij genoemt hebt ;) Verder zie ik bij geen van die 2 een juiste bb-parser.

Code:
Dit is [color=red]rood en dit is [color=green]green[/color], en terug rood.[/color]
Zonder informatie bij te houden vergeet je dat de kleur terug rood moet zijn.

Bericht door: ShroomProductions op 21 Mei 2015, 21:41:18
Citaat
Een voordeel dat de mijne had was dat je het ook kon animeren (letter-per-letter) met verschillende snelheden die je in de tekst zelf kon instellen, en ook vrij uitbreidbaar om bepaalde acties uit te voeren die met het spel gerelateerd zijn (achtergronden, uitdrukkingen van personages mee coderen in de tekst...) Zie ik niet direct bij degene die jij genoemt hebt
Dat kan mijne ook, en het is inderdaad vrij makkelijk uitbreidbaar als die codes eenmaal werken.

Ik heb ceymoonie via pm het project gestuurd, het is best een zooitje kwa codes dus ik ga het hier niet posten, maar als iemand anders het graag wil zien, stuur me maar een pm.

Ik doe trouwens gewoon [col=c_red]rood [col=c_black]zwart, en niet nog iets om af te sluiten. De kleur blijft gewoon die kleur tot je er iets anders van maakt.

Bericht door: StefanJanssen op 24 Mei 2015, 22:20:28
Ik krijg zojuist een geweldig idee. Vannacht ga ik een kleine engine ervoor maken.

Bericht door: Steelkenny op 25 Mei 2015, 09:03:05
Ik krijg zojuist een geweldig idee. Vannacht ga ik een kleine engine ervoor maken.

Yay :D

Bericht door: Hokori op 27 Mei 2015, 00:00:23
Hoe staat het met iedereen die mee doet aan de wedstrijd? :)

Bericht door: tigerino2 op 27 Mei 2015, 06:39:15
De engine moet ik deze week nog wel af krijgen denk ik. Daarna kan ik het leuker/uitgebreider maken.

Bericht door: StefanJanssen op 27 Mei 2015, 16:06:40
Basis is af. Moet nog grafische update doen en meer content toevoegen.dan komt hier een wip. Om wat suggesties te vragen.

Bericht door: tigerino2 op 6 Juni 2015, 14:06:20
Ik heb de engine al een paar dagen af, maar ik kom er achter dat het hele spel-idee gewoon niet leuk is. En in een week een nieuw spel maken gaat hem niet worden, dus ik doe niet meer mee met deze wedstrijd.

Ik wens de rest nog veel succes!

Bericht door: StefanJanssen op 6 Juni 2015, 22:32:42
Ik heb de engine al een paar dagen af, maar ik kom er achter dat het hele spel-idee gewoon niet leuk is. En in een week een nieuw spel maken gaat hem niet worden, dus ik doe niet meer mee met deze wedstrijd.

Ik wens de rest nog veel succes!
Mijn spelidee is ook niet geweldig kom ik achter, maar ik wil het wel gewoon inleveren. Anders zijn er straks geen deelnemers meer xD

Bericht door: Compor op 7 Juni 2015, 10:50:22
maar ik kom er achter dat het hele spel-idee gewoon niet leuk is.
Wil je misschien vertellen wat het spel idee was? Misschien kan iemand anders er iets mee proberen. :)

Bericht door: tigerino2 op 7 Juni 2015, 13:40:08
Wil je misschien vertellen wat het spel idee was? Misschien kan iemand anders er iets mee proberen. :)
Het moest een hack-simulator worden. Vrij realistisch, met een console window en zo.

Bericht door: Mohammed-f op 11 Juni 2015, 10:05:58
Nog een paar dagen en het is best rustig... Iemand al wat leuks gemaakt?

Bericht door: Steelkenny op 11 Juni 2015, 10:11:09
Examens :/

Bericht door: Maarten... op 11 Juni 2015, 13:44:15
Hoop morgen avond een demo te plaatsen in WIP :p

Bericht door: Bjarno op 21 Juni 2015, 11:08:18
De deadline is al enkele dagen afgelopen, maar ik heb géén inzendingen ontvangen. We beslissen momenteel tussen de juryleden wat we hier aan kunnen doen. Binnenkort hopelijk meer informatie!

Bericht door: HD Blood op 16 Juli 2015, 12:25:30
Ik heb overwogen om een spel te maken voor deze wedstrijd, maar het lukte me niet om echt veel te verzinnen waar tekst de hoofdrol heeft. Ik dacht aan spellen waarbij de mannetjes tekst waren ofzo, maar ik wilde uiteindelijk een soort digitaal boek maken, waarbij ik effecten op de tekst toepaste, zoals geluid uit de tekst of bewegingen, maar dat was blijkbaar te ambitious. En ik had dan een verhaal moeten schrijven, waar ik vroeg of laat mee gestaakt was. Het leek me eigenlijk ook heel saai, en het was ingewikkeld om nu echt interactief te maken, dus ik was de wedstrijd al heel gauw vergeten.

Misschien is het leuk om in de volgende wedstrijd een thema te doen zoals "springen", "zwemmen", of "schieten", waarbij de speler moet "springen", "zwemmen", etc.. en er een eigen invulling wordt gegeven aan wat het spel daaromheen bied.
Dan heb je als gamemaker al iets concreets omhanden, en moet je met je eigen creative tijd dat element zo goed mogelijk aanvullen? Mij lijkt het wel leuk.

Bericht door: StefanJanssen op 16 Juli 2015, 18:57:52
Ik heb overwogen om een spel te maken voor deze wedstrijd, maar het lukte me niet om echt veel te verzinnen waar tekst de hoofdrol heeft. Ik dacht aan spellen waarbij de mannetjes tekst waren ofzo, maar ik wilde uiteindelijk een soort digitaal boek maken, waarbij ik effecten op de tekst toepaste, zoals geluid uit de tekst of bewegingen, maar dat was blijkbaar te ambitious. En ik had dan een verhaal moeten schrijven, waar ik vroeg of laat mee gestaakt was. Het leek me eigenlijk ook heel saai, en het was ingewikkeld om nu echt interactief te maken, dus ik was de wedstrijd al heel gauw vergeten.

Misschien is het leuk om in de volgende wedstrijd een thema te doen zoals "springen", "zwemmen", of "schieten", waarbij de speler moet "springen", "zwemmen", etc.. en er een eigen invulling wordt gegeven aan wat het spel daaromheen bied.
Dan heb je als gamemaker al iets concreets omhanden, en moet je met je eigen creative tijd dat element zo goed mogelijk aanvullen? Mij lijkt het wel leuk.
Dergelijke suggesties kunnen altijd ge-PM'd worden of in dit geval zijn er zelfs meerdere topics voor aangemaakt :D

www.game-maker.nl © 2003, 2007 Nederlandse Game Maker Community