Nederlandse Game Maker Community

Algemeen => Wedstrijden => Topic gestart door: Erik Leppen op 1 Maart 2015, 21:00:03

Titel: GameMaker Awards 2014
Bericht door: Erik Leppen op 1 Maart 2015, 21:00:03
Breng je stem uit! (http://www.game-maker.nl/forums/action,awards14)

Tot mijn grote ontsteltenis kwam ik er ineens achter dat we over 2014 helemaal geen Awards hebben gedaan! En aangezien het zonde zou zijn om dat helemaal niet meer te doen, dacht ik, we starten die awards gewoon nu, op 1 maart, net zoals een soort sjiek diner, extra laat. Maar daarom niet minder leuk. Want er is veel gebeurd in 2014. En dus is het alsnog tijd voor:

GameMaker Awards 2014

Zoals elk jaar gaan we op zoek naar de best games in allerlei categorieŽn, en de meest proficiŽnte forumleden van het afgelopen jaar. Dat doen we in een grote verkiezing die bestaat uit

een nominatieronde (twee weken):
Nomineer bijzondere spellen en forumleden in de categorieŽn hieronder, door mij een PB te sturen (http://www.game-maker.nl/forums/action,pm/sa,send/u,434). Geef daarin per nominatie aan: wŤlke categorie, en een link. Je mag zo veel nominaties doen als je wil, ook meerdere per categorie.

een stemronde (twee weken):
Hierin kan je stemmen op alles dat is genomineerd, per categorie. En als de stemmen zijn geteld, zal volgen wie zich tot de top van 2014 mag rekenen.

Nomineren

Nomineer topics uit GameMaker Creaties (http://www.game-maker.nl/forums/board,8.0) voor de volgende categorieŽn:
  • Beste spel van 2014
  • Spel met de beste gameplay
  • Spel met de beste graphics en geluid
  • Origineelste spel
  • Beste platformspel
  • Beste RPG/avontuurspel
  • Beste puzzelspel
  • Beste shooter
  • Beste arcadespel
  • Beste programma (niet-spel)
  • Beste spel van een nieuw lid (lid geregistreerd in 2014)

Nomineer topics uit Work in progress (http://www.game-maker.nl/forums/board,9.0) voor de volgende categorie:
  • (nieuw) Beste WIP

Nomineer topics uit Tutorials en Uitbreidingen (http://www.game-maker.nl/forums/board,23.0) voor de categorie:
  • Beste tutorial, voorbeeld of uitbreiding

Nomineer topics uit Game Design (http://www.game-maker.nl/forums/board,17.0) voor de categorie:
  • Beste gamedesigndiscussie

Nomineer leden (http://www.game-maker.nl/forums/action,mlist) voor:
  • Beste spelmaker
  • Hulpvaardigste lid
  • Beste grafisch artiest
  • Beste componist/musicus
  • Beste moderator/beheerder

Nomineer leden (http://www.game-maker.nl/forums/action,mlist) en hun website voor:
  • Beste website van forumlid

Nomineer alleen topics die gestart zijn in 2014.

Stemmen

Ga naar de stembus! (http://www.game-maker.nl/forums/action,awards14)

Je mag op jezelf stemmen. Campagne voeren is niet toegestaan. Je kan maar ťťn keer stemmen, dus stem wijs!

Agenda
zondag 1 maart - start
zondag 15 maart 23:59:59 - deadline nominaties (twee weken)
zondag 29 maart 23:59:59 - deadline stemmen (twee weken)

Titel: Re: GameMaker Awards 2014
Bericht door: Steelkenny op 1 Maart 2015, 21:40:21
Mogen games tussen 01/01/2015 en 28/02/2015 ook nog genomineerd worden?

Bericht door: StefanJanssen op 2 Maart 2015, 14:06:07
Nee, deze zijn, net als voorgaande Jaren van het jaar waar ze in vallen

Bericht door: Florian van Strien op 2 Maart 2015, 15:29:02
Ik heb mijn nominaties verstuurd, maar ik vond het wel moeilijk goede spellen te vinden. Uiteindelijk heb ik drie categorieŽn leeg gelaten en ťťn spel in vier categorieŽn genomineerd (wel een goed spel overigens :)). Misschien heb ik gewoon wat pareltjes gemist, dus ik ben benieuwd naar de complete lijst genomineerden.

Trouwens wel jammer dat sommige mensen hun topics niet uit WIP hadden laten verplaatsten (gewoon complete spellen), anders had ik die zeker ook genomineerd. Geen idee of het nog telt als dat nu gebeurt.

Bericht door: Steelkenny op 2 Maart 2015, 16:41:13
Meh, in WIP zitten evenveel goede games die een plekje verdienen imo.

Bericht door: StefanJanssen op 2 Maart 2015, 19:24:50
Meh, in WIP zitten evenveel goede games die een plekje verdienen imo.
Die kunnen een plekje verdienen als ze een keer een creatie topic maken. Maar ja ik ben het er zelf ook al jaren mee eens. WIP topics moeten ook een kans krijgen. Maar niet onder dezelfde categorie.
Noem het "Meest belovende WIP" ofzo

Bericht door: Steelkenny op 2 Maart 2015, 19:33:53
Mhm ik vind de hele scheiding tussen WIP en Creaties maar niets anyways. De kwaliteit is hetzelfde, een spel is nooit af (zie discussie waar ik geen zin heb om naar te linken http://www.game-maker.nl/forums/topic,16312.0), en als je dat toch vind is het niet meteen obvious hoe je het naar Creaties versleept of vergeet je dat gewoon.

Bericht door: Georges op 4 Maart 2015, 15:57:14
Ik heb misschien de kans om "Beste spel van een nieuw lid (lid geregistreerd in 2014)" te winnen!

Bericht door: massimot op 4 Maart 2015, 20:55:06
Ik merkte bij het zoeken naar de kandidaten van dit jaar dat het inderdaad jammer is dat WIP projecten niet meetellen bij deze awards. Bepaalde spellen zijn zeker volwaardige spellen, en daarom is het jammer dat deze niet genomineerd mogen worden.

Mijn nominaties zijn in ieder geval opgestuurd, dus ik ben benieuwd naar de volledige lijst! Vergeet niet te nomineren!

Bericht door: JasperGameNOOB op 5 Maart 2015, 11:56:48
Ik heb misschien de kans om "Beste spel van een nieuw lid (lid geregistreerd in 2014)" te winnen!

iedereen heeft kans die geregistreerd is in 2014. en een spel heeft gepost.

Bericht door: ruky125f op 5 Maart 2015, 15:38:59
 Das nou jammer dat ik vorig jaar geen game heb uitgebracht... wel veel geluk voor iedereen die kans maakt op de prijzen  :8D

Bericht door: jmaster2710 op 7 Maart 2015, 12:05:39
Ik wil wel graag nomineren, maar ik vind het zo lastig :P

Voor het ene onderwerp heb ik geen idee wie of wat ik moet nomineren, en voor het ander heb ik juist te veel dingen/mensen die ik wil nomineren :)

Ik moet hier later nog even goed naar kijken.

Bericht door: Florian van Strien op 7 Maart 2015, 12:37:00
Ik wil wel graag nomineren, maar ik vind het zo lastig :P

Voor het ene onderwerp heb ik geen idee wie of wat ik moet nomineren, en voor het ander heb ik juist te veel dingen/mensen die ik wil nomineren :)

Ik moet hier later nog even goed naar kijken.
Je hoeft natuurlijk niet voor elk onderwerp te nomineren, dus als het echt niet lukt nomineer je voor een onderwerp gewoon niet (waarschijnlijk is er wel iemand anders die wel nomineerde). En je mag best een aantal spellen/topics/mensen/websites nomineren. Als je er echt te veel hebt: nomineer gewoon degenen op wie je het snelst zou stemmen. :)

Bericht door: ShroomProductions op 7 Maart 2015, 14:46:07
Ik heb ook een aantal categorieŽn leeg gelaten

Bericht door: Mohammed-f op 8 Maart 2015, 11:55:31
Volgens mij is het niet erg realistisch om op alle onderwerpen te stemmen, of je moet erg veel vrije tijd hebben toegewijd aan het forum. Bij onderwerpen waar je geen idee hebt wat je moet kiezen, zullen er altijd andere leden zijn die dat wel weten.

Wat betreft WIP vs GMC, ik denk dat de scheiding moet blijven, want als een WIP goed is dan moet de maker gewoon een nieuwe topic aanmaken. Mijn idee is om de WIP topics tegemoet te komen, een enkele WIP-only categorie toe te voegen.

Ik ben zelf nog even aan het rondkijken. :)

Bericht door: Erik Leppen op 8 Maart 2015, 16:27:03
We hebben even overlegd en besloten toch de categorie "beste WIP" toe te voegen. Hij staat er nu bij in het lijstje. Nominaties voor deze categorie zijn zeer welkom :D

Bericht door: massimot op 11 Maart 2015, 06:42:22
Je hebt nog 4 dagen om spellen te nomineren, ook voor de nieuwe "Beste WIP" categorie!

Bericht door: winnetoe83 op 12 Maart 2015, 11:17:55
Ik heb jammer genoeg amper tijd om aan men eigen project te werken dat ik haast geen tijd heb om andere projecten te bekijken. Ik ga voltijds werken en ik heb een gezin en een huishouden :)
Ik steun alvast iedereen die dit wel doet.

Bericht door: Perry26 op 12 Maart 2015, 16:24:47
Wel jammer eigenlijk dat het 2 maanden duurde voordat iemand dit merkte.

Bericht door: Steelkenny op 12 Maart 2015, 16:26:39

Ik denk dat mensen het wel hadden gemerkt maar gewoon niet echt de moeite deden om het te vermelden, of verwachtte dat het team geen zin/tijd had. (Iets wat ik persoonlijk dacht)

Een derde Seal of Quality is er ook niet gekomen en daar heb ik ook nog niemand iets over horen zeggen, of die is ook 12 dagen te laat maar dat verwacht ik niet.

Bericht door: Florian van Strien op 12 Maart 2015, 16:51:51
Daar is wel degelijk iets over gezegd (door de maker van de Seals):
Hallo iedereen,

Ik heb helaas wat minder leuk nieuws. De afgelopen en ook de komende paar maanden heb ik het erg druk met onder andere school en mijn eigen games. Vanwege deze drukte zal ik niet op tijd een nieuwe seal kunnen maken. De januari en februari seal zal dus niet komen. Ik weet nog niet hoe het in een paar maanden zal gaan, maar ik ben nog wel van plan het weer later voort te zetten.

Ik hoop dat jullie het begrijpen :)

Gr.Jmaster

Bericht door: Steelkenny op 12 Maart 2015, 17:11:45
Oh, daar heb ik dan overgekeken. My bad.

Bericht door: StefanJanssen op 12 Maart 2015, 17:37:51
Ik dacht dat ik het al had opgemerkt en gePM't maar blijkbaar was dat vorig jaar (toen was het in februari gestart geloof ik (of was dat GMOT?))

Bericht door: Erik Leppen op 12 Maart 2015, 21:10:21
't Was zo ergens in de eerstehelft van februari dat ik ineens dacht: verdraaid, we hebben helemaal geen awards gedaan! Het verbaasde me toen ook enigszins dat niemand dat had gemeld. (We zijn wel vaker te laat). Dus toen zijn we dat gaan overleggen, en ik heb ondertussen van precies ťťn persoon gehoord die mij vroeg, waarom zijn er geen awards, en komen die nog?

Dus ja. We hebben er gewoon te laat aan gedacht. 't Jaar is gewoon snel gegaan, denk ik :)

Bericht door: massimot op 16 Maart 2015, 06:54:56
Mogen we al gaan stemmen?  :angel:

Bericht door: Erik Leppen op 16 Maart 2015, 18:26:41
Heb nog geen tijd gehad alles te verwerken. Komt voor den bakker, maar even geduld nog.

Bericht door: massimot op 16 Maart 2015, 19:24:58
Heb nog geen tijd gehad alles te verwerken. Komt voor den bakker, maar even geduld nog.
Geen probleem hoor, maar om te voorkomen dat het vergeten werd, noemde ik het ;)

Bericht door: massimot op 20 Maart 2015, 18:39:24
maar om te voorkomen dat het vergeten werd, noemde ik het ;)

Bericht door: draak1400 op 22 Maart 2015, 09:06:45
hmm, denk niet dat het slim is als ik ga nomineren. Zal me is verdiepen voor ik ga stemmen.

Bericht door: StefanJanssen op 22 Maart 2015, 13:59:36
Nomineren kan nooit kwaad

Bericht door: draak1400 op 22 Maart 2015, 16:39:48
Nomineren kan nooit kwaad
heb de helft tot driekwart niet meegekregen.
Als alles genomineerd is ga ik dat wel door kijken, bespaard me nog al wat tijd

Bericht door: StefanJanssen op 22 Maart 2015, 16:42:49
Voor nomineren hoef je niet alles te zien. Nomineer wat jij goed vindt.

Bericht door: draak1400 op 22 Maart 2015, 18:38:42
Voor nomineren hoef je niet alles te zien. Nomineer wat jij goed vindt.
Dat vindt ik oneerlijk tegen over alles wat ik niet heb gezien.

Bericht door: ShroomProductions op 22 Maart 2015, 18:46:33
Anderen die nomineren hebben misschien de spellen die jij zou nomineren niet gezien  :angel:

Bericht door: StefanJanssen op 22 Maart 2015, 18:47:18
Dat vindt ik oneerlijk tegen over alles wat ik niet heb gezien.

Ik zou niet weten waarom? Anderen kunnen ook nomineren namelijk. Het is niet dat jij de enige bent die dat kan. Als dat wel zou zijn is dat inderdaad oneerlijk maar nu zie ik niet wat er oneerlijk aan is.

Bericht door: Erik Leppen op 22 Maart 2015, 20:01:08
Ik heb eindelij ktijd gehad om alle nominaties in het stemsysteem te zetten en de stempagina klaar te maken. En dat betekent dat de stembus is geopend! Niet alleen dat, maar dat betekent ook dat alle genomineerden bekend zijn! En het is een mooie lijst. Op ťťn categorie na is er in elke categorie keus uit twee of meer genomineerden. Gefeliciteerd aan iedereen die in de lijst staat - iemand vond jou of jouw spel bij het beste van 2014 horen!

Ga naar de stembus (http://www.game-maker.nl/forums/action,awards14)

Ik denk dat het voor zich spreekt hoe alles werkt. Ga naar de stembus, kies voor elke categorie je stem, en zend je stem in. Je kan maar ťťn keer stemmen, en je kan je stem dus niet later wijzigen. Dus goed kijken.

Je mag op jezelf stemmen. We kunnen dat toch niet controleren. Maar campagne voeren is uiteraard niet de bedoeling.

Helaas heeft de vertraging ervoor gezorgd dat er nog maar ťťn week over is om te stemmen. Maar ik denk dat dat voor jullie wel genoeg is. Toch? ;)

Ik ben zeer benieuwd naar de uitslag, en waarschijnlijk velen met mij. Stem ze, en succes aan iedereen die genomineerd is.

Bericht door: Steelkenny op 22 Maart 2015, 20:17:44
Volgens mij gaat Crimson Beste Componist winnen.
Called it.

Ik heb gestemd :)

Bericht door: draak1400 op 23 Maart 2015, 10:35:12
Ik zou niet weten waarom? Anderen kunnen ook nomineren namelijk. Het is niet dat jij de enige bent die dat kan. Als dat wel zou zijn is dat inderdaad oneerlijk maar nu zie ik niet wat er oneerlijk aan is.
Dan geef ik dingen een nominatie , terwijl er dingen zijn in de zelfde categorie die beter zijn.
Maar omdat ik die niet heb gezien, hebben ze mijn nominatie niet.

Bericht door: massimot op 23 Maart 2015, 18:15:05
Droplet (http://www.game-maker.nl/forums/topic,84137.0) is uit 2015 toch? Waarom staat dit spel wel in de lijst?

En iOS/Android/Windows Phone Marketing  (http://www.game-maker.nl/forums/topic,81547.0) is uit 2013...

Bericht door: Steelkenny op 23 Maart 2015, 18:44:13
Hax ):.

Bericht door: Florian van Strien op 23 Maart 2015, 19:23:26
Ik wilde Droplet ook bijna nomineren, want ik vond het zeker Awards-waardig, maar toen zag ik de datum waarop het topic was aangemaakt. Ik denk dat iemand anders dat even over het hoofd had gezien.

Ik heb gestemd, in elk geval. :)

Bericht door: Erik Leppen op 23 Maart 2015, 21:03:13
Droplet (http://www.game-maker.nl/forums/topic,84137.0) is uit 2015 toch? Waarom staat dit spel wel in de lijst?

En iOS/Android/Windows Phone Marketing  (http://www.game-maker.nl/forums/topic,81547.0) is uit 2013...
Die zijn er even doorheen geglipt. Bij het tellen van de stemmen hou ik er rekening mee. Bedankt! :)

Bericht door: StefanJanssen op 23 Maart 2015, 21:54:50
Die zijn er even doorheen geglipt. Bij het tellen van de stemmen hou ik er rekening mee. Bedankt! :)

Deze worden er dan uitgefilterd neem ik aan?

Bericht door: Mohammed-f op 24 Maart 2015, 10:38:18
Mijn spelletje Multiply or Die (16 Jan 2014) is helaas niet door iemand genomineerd... Jammer.

Bericht door: StefanJanssen op 24 Maart 2015, 14:16:26
Mijn spelletje Multiply or Die (16 Jan 2014) is helaas niet door iemand genomineerd... Jammer.
noo, dacht dat dat 2013 was :(

Bericht door: ShroomProductions op 24 Maart 2015, 16:00:13
Shit, die heb ik ook even gemist bij het terugbladeren door het craties board. Zonde want het is een erg leuk spel, en de graphics vond ik ook erg cool.

Misschien een idee voor volgende jaren om een lijst te maken van alle spellen uit dat jaar, dat zou het nomineren een stuk makkelijker maken. Natuurlijk wordt het voor de gene die die lijst moet gaan maken weer een stuk meer werk, maar je zou wel voorkomen dat er spellen uit een ander jaar doorheen glippen zoals nu.

Ik was trouwens blij verrast dat ik in twee categorieŽn genomineerd ben. En dat terwijl ik nog nooit een fatsoenlijk spel heb gemaakt  xD

Bericht door: Shaddovv op 24 Maart 2015, 16:16:08
Mischien wel terecht, maar ik vind het jammer dat mijn spel SlimieOnline 2 (http://www.game-maker.nl/forums/topic,81862.0) er niet tussen staat. Het spel was niet de beste kwaliteit en gameplay, maar is wel 1 van de meest gespeelde GameMakerServer Extensie  (http://www.game-maker.nl/forums/topic,69556.0)games, zelfs na een jaar niet geupdate te zijn vanwege een nieuwe versie: "Indicity (http://www.game-maker.nl/forums/topic,84581.0)"

Zou het mogelijk zijn om die alsnog erbij te zetten? Als het mogelijk is zou ik dat graag willen. Zoniet? No harm done

Bericht door: massimot op 24 Maart 2015, 19:38:33
Zou het mogelijk zijn om die alsnog erbij te zetten? Als het mogelijk is zou ik dat graag willen.
Ik ben bang van niet, een stem-systeem werkt niet op die manier :) Iedereen vind het jammer dat zijn/haar games niet genomineerd zijn, maar daar is helaas weinig aan te doen. Volgend jaar een goeie game maken is m'n beste advies ;)

Bericht door: Shaddovv op 24 Maart 2015, 20:23:42
Ik ben bang van niet, een stem-systeem werkt niet op die manier :) Iedereen vind het jammer dat zijn/haar games niet genomineerd zijn, maar daar is helaas weinig aan te doen. Volgend jaar een goeie game maken is m'n beste advies ;)

haha, dat klinkt zo ruw.

Bericht door: Erik Leppen op 24 Maart 2015, 22:12:11
Ik denk dat er altijd wel een paar juweeltjes tussendoor glippen. (Ik heb zelf helaas ook niet de tijd gehad om uitgebreid te nomineren.) Dat is heel jammer, maar ik denk dat je daar niet zo veel aan kan doen. Behalve inderdaad gewoon Šlle games pakken. Misschien helemaal geen gekke gedachte hoor. Een lijstje van alle topics in board X gestart in jaar Y moet te genereren zijn, zou ik verwachten.

Verder is het denk ik ook een gevolg van het recency effect (men herinnert zich recente gebeurtenissen beter dan die van langer geleden). Beide genoemde games die iedereen zijn ontglipt, zijn van het begin van 2014.

(Dus, als je in de awards wil komen, release je game tegen 't eind van 't jaar ;))

Bericht door: StefanJanssen op 24 Maart 2015, 22:20:46
Een mogelijkheid is om per kwartalen te nomineren. (dit geld dan voor de creaties en WIP). Zo heb je van het gehele jaar een redelijke lijst.

Bericht door: Shaddovv op 25 Maart 2015, 06:46:41
Een mogelijkheid is om per kwartalen te nomineren. (dit geld dan voor de creaties en WIP). Zo heb je van het gehele jaar een redelijke lijst.

Is het niet beter alle posts in het jaar van de nominatie (2014) te filteren en die informatie dan verwerken in een stem lijst?

Bericht door: Bjarno op 25 Maart 2015, 11:54:33
Dan vrees ik dat we tť veel keuzes zouden hebben, en op een paar na, alles 1 of geen stemmen gaat hebben. Net door de nominatiefase houden we het aantal keuzes beperkt tot zij die sowieso door iemand zijn opgemerkt als "geweldig" spel. Misschien vergeet een ander lid dit wel, maar ziet hij het spel uiteindelijk in die lijst staan.

Elk kwartaal zou minder speciaal zijn, vermoed ik. En niet elk kwartaal worden er in elke categorie wel genoeg spellen gemaakt ;)

Bericht door: tigerino2 op 25 Maart 2015, 12:04:36
Per kwartaal nomineren lijkt mij juist wel een goed idee. Maar dan wel gewoon 1 awards per jaar.

Het aantal spellen dat per kwartaal gepost wordt moet nog wel te overzien zijn, dus misschien zouden we dan wel zoals Shaddovv zei een stemlijst kunnen maken/genereren maar dan per kwartaal voor de nominatie. Dan kan iedereen een spel nomineren per categorie, en dan voeg je de nominaties aan het eind van het jaar (of begin van het volgende jaar) samen tot een stemlijst.

Bericht door: Shaddovv op 25 Maart 2015, 13:49:05
Per kwartaal nomineren lijkt mij juist wel een goed idee. Maar dan wel gewoon 1 awards per jaar.

Het aantal spellen dat per kwartaal gepost wordt moet nog wel te overzien zijn, dus misschien zouden we dan wel zoals Shaddovv zei een stemlijst kunnen maken/genereren maar dan per kwartaal voor de nominatie. Dan kan iedereen een spel nomineren per categorie, en dan voeg je de nominaties aan het eind van het jaar (of begin van het volgende jaar) samen tot een stemlijst.

Hier ben ik het, absoluut mee eens.

Bericht door: Bjarno op 25 Maart 2015, 14:49:30
Ik had het een beetje verkeerd gelezen, ik dacht dat dat dan ook elk kwartaal "awards" zouden zijn... Dan lijkt mij op verschillende momenten nomineren zeker iets waar we naar kunnen kijken.

Bericht door: Mohammed-f op 25 Maart 2015, 15:06:56
Ik had het een beetje verkeerd gelezen, ik dacht dat dat dan ook elk kwartaal "awards" zouden zijn... Dan lijkt mij op verschillende momenten nomineren zeker iets waar we naar kunnen kijken.
Volgende week begint 2015 Q2. Misschien een idee om dan gelijk een topic te openen en te beginnen met de nominaties van 2015 Q1?

Ik vind het zelf wel jammer dat mijn spelletje Multiply or Die niet genomineerd is, doordat het helemaal aan het begin van het jaar (16 Januari 2014) is uitgebracht. (Vooral omdat de Best Of toevallig vanaf 2014 ook gestopt was.)

Bericht door: StefanJanssen op 25 Maart 2015, 16:35:45
Volgende week begint 2015 Q2. Misschien een idee om dan gelijk een topic te openen en te beginnen met de nominaties van 2015 Q1?

Ik vind het zelf wel jammer dat mijn spelletje Multiply or Die niet genomineerd is, doordat het helemaal aan het begin van het jaar (16 Januari 2014) is uitgebracht. (Vooral omdat de Best Of toevallig vanaf 2014 ook gestopt was.)

Is de Windows Phone app er al bijna (a) dan is dat voor dit jaar xD

Bericht door: Erik Leppen op 25 Maart 2015, 22:21:51
Misschien moeten we nomineren het hele jaar openstellen.

Alhoewel het dan misschien ook juist z'n doel voorbijschiet, want Awardsgames zijn memorabel. Dus als er vandaag een leuke game uitkomt, en iemand nomineert die morgen, en volgende week is iedereen 't vergeten, is de game dan wel echt zo goed? Dus ik denk dat er dan wel iets moet zijn dat je alleen topics mag nomineren die ouder zijn dan een bepaalde leeftijd. Maar ook dan werkt het volgens mij niet.

Ik denk dat het feit dat niet alles genomineerd is, ook juist onderdeel is van het systeem. Het is de bedoeling dat niet alles genomineerd wordt immers. Helaas zijn er twee goede games al voor de stemronde "afgevallen". Maar van de zeven wŤl genomineerde spellen voor "beste spel van 2014" zijn er ook vier die niet in de topdrie komen ;)

Bericht door: StefanJanssen op 25 Maart 2015, 22:32:00
@erik in tweede kwartaal nomineren voor eerste kwartaal? Dan zijn topics van zodanige leeftijd en ken je ze nog wel.

Bericht door: tigerino2 op 26 Maart 2015, 06:26:54
in tweede kwartaal nomineren voor eerste kwartaal?
Dat lijkt mij inderdaad een goed idee. En dan in het begin van het volgende jaar eerst een nominatie en dan stemmen. Dat lijkt mij het beste.

Ik zet nog even te denken, en er is een mogelijk probleem met het in delen nomineren van WIP`s. Stel dat ik in Q1 een WIP nomineer. Daarna ontwikkeld het spel verder en in Q3 is het af en verplaatst naar GameMaker Creaties. Hoe gaan we hier mee om? Mijn idee is om ergens tussen de laatste nominatie en de stemronde alle genomineerde WIP`s te bekijken. Degene die al af zijn en een topic hebben in Creaties zou je dan naar een van de categorieŽn van de Creaties kunnen verplaatsen (zoals Beste Game bijvoorbeeld).

Bericht door: ShroomProductions op 26 Maart 2015, 15:31:52
Ik blijf bij mijn eerdere voorstel, een link naar een lijst met alle spellen van dat jaar in de openingspost, wanneer er genomineerd kan worden. Dan kan iedereen zijn geheugen weer even opfrissen, en mensen die tijd en zin hebben kunnen de spellen nog beoordelen die ze gemist hadden, zonder zelf te moeten gaan zoeken.

Bericht door: Georges op 26 Maart 2015, 17:37:02
Idee voor een nieuwe categorie: Beste spel van voor 2014.

Bericht door: Ruk op 26 Maart 2015, 17:40:58
Idee voor een nieuwe categorie: Beste spel van voor 2014.
Is dit niet een beetje doelloos... die zijn er al uitgekomen bij de voorgaande edities  :P

Bericht door: tigerino2 op 26 Maart 2015, 18:04:01
Bovendien moet je dan ook een begin hebben vanaf wanneer. Wat dit forum is er al aardige tijd. Om van al die tijd een spel te kiezen is echt onbegonnen werk.

Wat wel zou kunnen is misschien de winnaars van eerdere jaren nomineren. En dan daar uit kiezen. Maar daar ben ik ook geen voorstander van. Een spel gemaakt met GM6 is moeilijk te vergelijken met een spel gemaakt met Studio. Kan wel een goed spel zijn, maar het had veel meer technische imitaties.

Bericht door: Erik Leppen op 26 Maart 2015, 18:10:41
Een goed spel uit 2012 of welk jaar dan ook, heeft toen zijn portie eer wel gehad.

Ik vind het zelf niet zo nodig om games die al heel veel aandacht gehad hebben, nůg meer te gaan aanbidden.

Bericht door: Steelkenny op 26 Maart 2015, 18:58:19
Die staan trouwens al geshowcased in de homepage. ;)

Bericht door: massimot op 29 Maart 2015, 14:12:47
Vergeet allemaal niet te stemmen voor de Awards! Je hebt nog bijna 2Ĺ dag de tijd, dus doe het nu het nog kan :P

Bericht door: Mohammed-f op 29 Maart 2015, 14:54:12
Een goed spel uit 2012 of welk jaar dan ook, heeft toen zijn portie eer wel gehad.

Er zijn genoeg kwalitatief goede games, "pareltjes", die relatief gezien onvoldoende aandacht hebben gekregen. Tegelijkertijd zijn er genoeg games die van erg lage kwaliteit zijn, maar meer aandacht hebben gekregen dan de developers hebben gegeven!

Bericht door: Erik Leppen op 29 Maart 2015, 18:17:51
Er zijn genoeg kwalitatief goede games, "pareltjes", die relatief gezien onvoldoende aandacht hebben gekregen.
Dat ga je in een populariteitswedstrijd (want dat zijn de Awards) niet verhelpen ;)

Bericht door: teun28 op 29 Maart 2015, 22:34:27
Hallo allemaal.

Dit is best lang geleden. Ik zag laatst toevallig dat er nieuwe gamemaker awards zijn en was toch wel benieuwd wie er genomineerd zouden worden. Tot mijn verassing zag ik dat ik zelf ook genomineerd ben! Bedankt hiervoor en succes aan de andere die genomineerd zijn  :)

Bericht door: jmaster2710 op 30 Maart 2015, 14:53:25
Ik wil trouwens ook iedereen bedanken die mij genomineerd heeft :D
Zoals ik vorig jaar al zei voel ik me nu meteen al een winnaar :) het is ongelofelijk hoe vaak ik of m'n games genomineerd zijn. Enorm bedankt!
En veel succes iedereen!

Bericht door: Yvanis op 30 Maart 2015, 18:57:19
Ik kom er net achter dat ik genomineerd ben voor de hulpvaardigste lid categorie  :o Had ik niet echt verwacht omdat ik niet heel erg actief ben geweest het afgelopen jaar, maar bedankt voor de nominatie  :)

Voor de rest merk ik wel dat ik gewoon te weinig spellen heb gespeeld om echt een goede stem uit te brengen, dus heb ik bij de meeste categorieŽn niet gestemd. Ik hoop dit jaar wel weer een spel uit te brengen zodat een van mijn spellen ook misschien een keer wordt genomineerd  :P

edit:

En toen zag ik opeens dat ik 1 dag na de deadline heb gestemd  :angel:

Bericht door: massimot op 11 April 2015, 13:01:53
Is er al meer bekend over de uitslag van de Awards?

Bericht door: Erik Leppen op 11 April 2015, 14:09:24
Ik had er de afgelopen week niet echt tijd voor genomen, maar de stemmen zijn geteld (met dank aan ericlegomeer) en de uitslag wordt binnenkort onthuld :tilted:

Bericht door: StefanJanssen op 11 April 2015, 14:24:45
Ik had er de afgelopen week niet echt tijd voor genomen, maar de stemmen zijn geteld (met dank aan ericlegomeer) en de uitslag wordt binnenkort onthuld :tilted:
Worden de stemmen handmatig geteld dan? Lijkt me beetje omslachtig.

Bericht door: Erik Leppen op 12 April 2015, 18:16:26
Het daadwerkelijke tellen gaat automatisch, maar de BBCode voor de eindlijst moet wel met de hand worden opgesteld. :)

Edit: De uitslag is bekend! (http://www.game-maker.nl/forums/topic,84689)

Daarmee kan deze topic zoals we elk jaar doen, gesloten worden. Napraten en feliciteren kan in de topic over de uitslag.

Dank allen voor de mooie Awards zoals elk jaar :)

www.game-maker.nl © 2003, 2007 Nederlandse Game Maker Community