Nederlandse Game Maker Community

Games => Game Maker Creaties => Topic gestart door: Mohammed-f op 16 Januari 2014, 21:13:08

Titel: Multiply Or Die - gratis op google play + windows versie
Bericht door: Mohammed-f op 16 Januari 2014, 21:13:08
Na maandenlang dit mooie game geÔsoleerd op PC te hebben laten wachten, mag ik nu eindelijk voor jullie presenteren:

(https://lh3.ggpht.com/Hm0TqbqJq3za6N2CKEanh1YfeQ4R3NHccFRzBBPJQjKsXFU4Zt9Xbwuye9lw7vHFROk=h310-rw)

(https://lh6.ggpht.com/-ZnONcAT_qpf2vGB0Du2mr4xgAgpu3wuqFRzAQgQplsiaopxM0wI2g0sUp6hdVELBMk=h310-rw)

- 100% FUN!
- 100% GRATIS!
- 100% RECLAMEVRIJ!

SPEL INFO: Als konijn is het jouw taak om zoveel mogelijk konijntjes te krijgen, door vrouwelijke konijnen te ontmoeten. Breng de konijntjes naar huis om punten te krijgen. Hoe meer konijntjes je samen naar huis brengt, hoe meer je score wordt vermenigvuldigt. Ontwijk de hongerige wolf, die jou en jouw konijntjes probeert te eten. Bespaar tijd door de hongerige wolf tegen de cactussen te laten botsen.

BESTURING: gebruik de linker joystick of rechter joystick om je konijn te laten bewegen. Loop naar je huis om je konijntjes naar huis te leiden.

OVER ONS: Dit spel is ontwikkeld tijdens de Summer Game Dev 2013 in vijf dagen, door vijf Nederlandse spel-ontwikkelaars.

Download: Android [Play Store] (https://play.google.com/store/apps/details?id=com.the_armmy.multiply_or_die)

Download: Windows [EXE] (http://mohf.nl/download.php?file=MOD_130.exe)

Kijken: Trailer [0:40] (http://www.youtube.com/watch?v=yaa-ognaY0w)

Zie: Proces & plaatjes (http://thearmmy.blogspot.nl/)

Ik zou het erg op prijs stellen als mensen het spel 5-sterren geeft op Google Play, of gewoon een reactie achterlaten.

Let op: dit spel is mogelijk niet geschikt voor jonge kinderen.

Titel: Re: [Android&Windows] Multiply Or DIE
Bericht door: atjar op 16 Januari 2014, 22:32:55
Citaat
Let op: dit spel is mogelijk niet geschikt voor jonge kinderen.
No shit...

Erg leuke graphics en geluiden! De gameplay is natuurlijk wel wat beperkt, dus mocht je nog verder willen werken aan het spel, zou ik me daar op richten.

Titel: Re: Multiply Or DIE - gratis op google play + windows versie
Bericht door: Jbenco op 17 Januari 2014, 09:42:19
ik heb het gedownload op mijn mobiel en had niet verwacht wat er kwam  :P
Het idee op een grappige manier uitgewerkt.
ik heb 300 punten gehaald omdat ik net te lang bleef wachten om mijn kinderen thuis af te gooien.

Komen er ook meer wolven later?  ( als je meer punten krijgt )
want nu kon ik nog redelijk makkelijk om hem heen cirkelen.

Bericht door: yyboyyy96 op 17 Januari 2014, 11:32:43
hahaha ik lag in een deuk toen ik die konijn doggystyle zag doen xD!!!!

plus en min punten!
+graphics
+gameplay is makkelijk te begrijpen!
+muziek (en vooral die wip geluid xD)
-je kunt alleen maar konijntjes wiepen misschien wat extra dingetjes zoals levens power ups zoals speedup tijdelijke protection etc...

voor de rest leuk gedaan!

Veel succes! :D

EDIT:

mijn score was 580! :D

Bericht door: StefanJanssen op 17 Januari 2014, 12:06:28
Geweldig spel dit XD Ik heb het nog niet gespeeld alleen de trailer gezien xD Dat piepende geluid ook als hij bezig is :P

Ik ga even boodschappen doen en vanmiddag even spelen xD

Bericht door: Steelkenny op 17 Januari 2014, 15:03:40
Ik vraag me af wat ik zonet gespeeld heb. xD

Bericht door: StefanJanssen op 17 Januari 2014, 15:39:28
Geniaal spel dit. Exporteren naar andere systemen zou ik zeggen xD als er een site komt wil ik het delen op facebook xD

Bericht door: Perry26 op 17 Januari 2014, 18:33:04
Geniaal, alleen jammer dat als het laatste baby-konijntje wordt gepakt ik niet meer kan zien wat ik doe.

Maar dit spel is zeker de moeite waard.

Bericht door: Jumping Mammoth Games op 17 Januari 2014, 18:39:43
Fantastische graphics!!! Echt leuk en origineel! (en grappig! :P)

Alleen wat meer uitdaging (upgrades) en iets lastiger (meer wolven). Maar verder heel leuk!

Bericht door: ShroomProductions op 17 Januari 2014, 18:59:12
Erg mooi en grappig spelletje, al denk ik dat het snel gaat vervelen.
Misschien wat meer vijanden toevoegen (een casanova konijn dat de vrouwtjes voor je neus weg kaapt?)

Als jullie dit nog wat verder uitwerken denk ik dat dit best populair kan gaan worden

Bericht door: yyboyyy96 op 17 Januari 2014, 19:32:47
Als jullie dit nog wat verder uitwerken denk ik dat dit best populair kan gaan worden

mee eens! ik speelde dit spel vandaag 1 uur lang om me score te verbeteren xD!! wel een leuk spel om tijd mee te rekken als je iets aan het downloaden bent ofzo!

Like I said KEEP IT UP!! :)

Bericht door: Jumping Mammoth Games op 17 Januari 2014, 19:35:11
Ik wil het nog ťťn keer zeggen:

die graphics zijn echt heel mooi! Mooie animaties en lekker vrolijk? Komt er ook een iOS versie?

Bericht door: Janoot op 17 Januari 2014, 19:51:21
Wat een spel hahaha
Leuk bedacht, het speelt goed.
Ik kwam helaas niet zo ver, omdat ik bij de eerste poging niet wist waar ik mijn kleintjes kon laten en ik bij de verdere pogingen er gewoon niet goed in was :P
Goeie graphics, goede muziek!

Janoot

Bericht door: yyboyyy96 op 17 Januari 2014, 20:06:19
nog een tip maak de scoreboard ONLINE! dan kunnen we elkaars score verbeteren in plaats van ons eigen score :S

Bericht door: Mohammed-f op 17 Januari 2014, 20:19:19
hahaha ik lag in een deuk toen ik die konijn doggystyle zag doen xD!!!!
ik heb het gedownload op mijn mobiel en had niet verwacht wat er kwam  :P
Ik vraag me af wat ik zonet gespeeld heb. xD
Fantastische graphics!!! Echt leuk en origineel! (en grappig! :P)
mee eens! ik speelde dit spel vandaag 1 uur lang om me score te verbeteren xD!!

Bedankt allemaal voor jullie positieve reacties! Dat motiveert mij om alsnog door te gaan aan dit game en updates uit te brengen! :D

Komen er ook meer wolven later?  ( als je meer punten krijgt )
want nu kon ik nog redelijk makkelijk om hem heen cirkelen.
Er komt geen tweede wolf, maar de wolf wordt wel sneller, en de tijd dat hij in de struikels blijft wordt korter.

Komt er ook een iOS versie?
Dat weet ik nog niet, daarvoor moet ik nog $99 neerleggen om een officiŽle iOS developer te worden.
Maar als het spel een beetje populair wordt, dan zal ik het spel zeker ook uitbrengen voor iOS!

nog een tip maak de scoreboard ONLINE! dan kunnen we elkaars score verbeteren in plaats van ons eigen score :S
Goed idee! Ik zal even kijken of er een beetje goede online highscore systeem is, dan kan ik het gelijk updaten. :D En mijn skillz laten zien 8-)

Titel: Re: Multiply Or Die - gratis op google play + windows versie
Bericht door: Jumping Mammoth Games op 17 Januari 2014, 20:26:51
Maar als het spel een beetje populair wordt, dan zal ik het spel zeker ook uitbrengen voor iOS!
Lijkt me leuk! Lijkt me wel leuk om ff tussendoor in de pauze te spelen! :P
Goed idee! Ik zal even kijken of er een beetje goede online highscore systeem is, dan kan ik het gelijk updaten. :D En mijn skillz laten zien 8-)
Is heel simpel met die extensie die ik net gaf. PM maar als je hulp nodig heb :)

Bericht door: Steelkenny op 17 Januari 2014, 20:38:26
Dat weet ik nog niet, daarvoor moet ik nog $99 neerleggen om een officiŽle iOS developer te worden.

Da's zowat ongeveer mijn plan. Als ik Android Module heb gekocht koop ik android developer, als ik dan $299 heb verdiend (ookal duurt dat jaren (als het ooit gebeurd)) koop ik gewoon iOS erbij. :P

Tijdens de middagpauze spelen wij redelijk vaak spelletjes op onze GSM, ik zal het wel eens mondeling promoten, ik denk dat mijn vrienden dit best wel geinig gaan vinden en ook downloaden ^_^

Bericht door: Florian van Strien op 17 Januari 2014, 20:42:03
Leuk idee en heel leuk uitgewerkt. Mogen eventueel nog wel wat extra dingen bij, maar het is nu al best leuk en grappig om te spelen en het ziet er prima uit. Misschien wel het menu veranderen, vooral het lettertype van de uitleg vind ik nu niet zo mooi staan.

Per jaar hŤ. :|

Bericht door: StefanJanssen op 17 Januari 2014, 21:15:57
Komt er een windows phone versie dan? Dat is veel goedkoper dan iOS :P (daarnaast ken ik meer mensen met een windows phone dan met een iOS device in mijn omgeving, als ik het ga spelen zullen er vast wel een paar anderen zijn die het gaan spelen)

Bericht door: Mohammed-f op 17 Januari 2014, 23:32:55
Leuk idee en heel leuk uitgewerkt. Mogen eventueel nog wel wat extra dingen bij, maar het is nu al best leuk en grappig om te spelen en het ziet er prima uit. Misschien wel het menu veranderen, vooral het lettertype van de uitleg vind ik nu niet zo mooi staan.

Thx. Voor extra features hadden we in die vijf dagen (http://www.game-maker.nl/forums/topic,79919.0) geen tijd meer voor. Na de competitie had ik nog enkele dagen het spel getweakt voor release. Ik heb wel wat ideeŽn voor uitbreiding, maar geen/nauwlijks spriters meer tot beschikking.

Kan je het niet-zo-mooie-menu beetje uitleggen? Kan dat text een resolutie / schaling bug zijn?
Edit: de text wordt inderdaad beetje wazig zodra het spel geschaald wordt, bedoel je dat?

Per jaar hŤ. :|
Ja, maar daarna blijft het spel toch op de store?
Edit: Je hebt gelijk, na dat jaar gaat de app ook van de store af... (https://developer.apple.com/support/ios/program-renewals.html)
Komt er een windows phone versie dan? Dat is veel goedkoper dan iOS :P (daarnaast ken ik meer mensen met een windows phone dan met een iOS device in mijn omgeving, als ik het ga spelen zullen er vast wel een paar anderen zijn die het gaan spelen)
Nice, WP8 is inderdaad best goedkoop (Ä14). Ik ga er naar kijken, maar testen wordt wel wat lastiger zonder WP8. Zal daar iemand voor nodig hebben om te testen.

Ohja, ik zou het zeer op prijs stellen als iedereen mijn game vijf sterren geeft; en aan je vrienden laat zien hoe goed je konijnen kan fokken. xD

Bericht door: Perry26 op 18 Januari 2014, 09:23:25
5 sterren gerated

Bericht door: Steelkenny op 18 Januari 2014, 09:31:31
5 sterren gerated

Bericht door: Bryan gamer op 18 Januari 2014, 10:53:09
Citaat
Nice, WP8 is inderdaad best goedkoop (Ä14). Ik ga er naar kijken, maar testen wordt wel wat lastiger zonder WP8. Zal daar iemand voor nodig hebben om te testen.

Probeer WP7, das goedkoper :angel:

Bericht door: meesg op 24 Januari 2014, 13:39:36
Haha, geweldig spel dit. Ik speel het nu met vier vrienden in de klas en iedereen wil elkaars highscore verbeteren, de beste in mijn klas heeft nu een highscore van 990. Het zou idd leuk zijn als er wat meer variatie in zou zitten, iemand uit mijn klas wilt graag een multiplayer zien.

Bericht door: StefanJanssen op 24 Januari 2014, 20:13:06
Ik kan het testen, zelf bouwen kan ik ook als het nodig is. Als je de source wilt geven kan ik gewoon exporteren tot het werkt. Natuurlijk blijven alle rechten ervan bij jou (en de rest van de mensen waarmee je het gemaakt hebt :))

Bericht door: Mohammed-f op 29 Januari 2014, 09:08:07
Bedankt allemaal voor jullie reacties en goede feedback.

Als ik alles mag samenvatten:

- iOS export (kost wat geld)
- WP8 export (daar kan StefanJanssen aan meehelpen, dank alvast)
- een website/ op facebook (geen ervaring)
- online highscore (moet komen)
- mooiere menu/ scaling issue /font anti aliasing (?)
- meer gameplay (lastig zonder nieuwe spriters)

Ik heb het zelf heel druk, maar ik zal iig de highscores proberen te fixen, en kijken naar WP8; ook nog kijken of ik mee kan doen met de Tizen wedstrijd van Yoyogames.
Als er mensen ergens aan willen meehelpen, voel je vrij te PM'en.

Bericht door: StefanJanssen op 29 Januari 2014, 12:40:29
- een website/ op facebook (geen ervaring)
Als je wilt kan ik even aan iemand (maartenz) vragen of hij genoeg tijd heeft om een design voor een site te maken. Als hij dat niet heeft kan een facebook pagina (is zo aangemaakt) ook wel handig zijn inderdaad.

Bericht door: Maartenz op 29 Januari 2014, 12:48:28
Als je wilt kan ik even aan iemand (maartenz) vragen of hij genoeg tijd heeft om een design voor een site te maken. Als hij dat niet heeft kan een facebook pagina (is zo aangemaakt) ook wel handig zijn inderdaad.

Altijd :P

Bericht door: StefanJanssen op 29 Januari 2014, 13:18:00
Altijd :P
xD toevallig xD

Moderatie: Topics niet voor teamoverleg gebruiken aub.

Bericht door: Mohammed-f op 1 April 2014, 02:48:46
(bump)

Bedankt allemaal voor jullie feedback en support. Ik ben blij jullie mee te delen dat ik mijn record heb verbroken met 600 Android downloads in twee maanden! Op naar de duizend. :D

Wat grafieken:

(http://s30.postimg.org/gp99dafrl/image.png)

(http://s21.postimg.org/51nw3g9d3/image.png)

De afgelopen tijd heb ik, ondanks dat ik het heel druk had, aan een klein update gewerkt. Deze lost een aantal bugs op, gebruikt minder CPU/RAM, en zal binnenkort ook op Windows Phone 8 verschijnen! Met dank aan Stefan Janssen om de WP8 versie voor mij te testen.

Maar zonder artiesten kan je natuurlijk niet veel verder komen, en het zou zonde zijn om zo'n mooie game te laten liggen. Daarom heb ik gesprekken met andere developers voor samenwerking aan een vervolg, maar daar later meer over.

Bericht door: StefanJanssen op 1 April 2014, 10:34:28
wanneer heb je het opgestuurd? het duurt 5 dagen voor het ib de store te vinden is

Bericht door: Steelkenny op 2 April 2014, 12:25:47
http://s30.postimg.org/gp99dafrl/image.png

Ziet er goed uit :P

Bericht door: StefanJanssen op 2 April 2014, 14:07:55
waarom beginnen de aantal downloads na 20 februari opeens te groeien?

Bericht door: JasperGameNOOB op 3 April 2014, 11:19:21
oke...

Tja wat moet ik ervan vinden?
Twee ***ende konijnen waar dan in een record tempo een jonkie uit komt? :facepalm:
En ik dan vervolgens word opgegeten omdat dat konijn zolang bezig blijft |:(

Nu even serieus!
+ Hele goede game play.
+ Besturing zit niet in de weg.
+ Prachtige graphics.
+ Goede muziek.
+ Goede geluiden.

- Geen online score.
- Bij het begin had ik opstart problemen met de app.

Ik zal dit spel ook aan me vrienden aan raden ;)
Ga zo door!

www.game-maker.nl © 2003, 2007 Nederlandse Game Maker Community