Nederlandse Game Maker Community

Games => Work in Progress => Topic gestart door: arie2002 op 4 December 2013, 15:27:37



Titel: Tijdmachine [v. 0.2.0]
Bericht door: arie2002 op 4 December 2013, 15:27:37
(http://g2f.nl/0jdf9zw)

(http://g2f.nl/0ri27fn) Hoe het werkt (http://g2f.nl/0ri27fn)
Je lost puzzels op om door de tijd te reizen.
Bijvoorbeeld:
 1. Klik op de knop om de lift omhoog te laten gaan
 2. Ga terug in de tijd
 3. Ga in de lift staan voordat de vorige jij op de knop drukt
 4. Je gaat met de lift omhoog
Het doel is om de 'chip' te pakken en terug naar de tijdmachine te komen.
Maar zonder een paradox te maken!
Je maakt een paradox als een versie van jezelf niet bij de tijdmachine kan komen.

Besturing:
Lopen: A en D (wijzigbaar)
Springen: W (wijzigbaar)
Terug in de tijd gaan (bij tijdmachine): Shift (wijzigbaar)

(http://g2f.nl/0ri27fn) Screenshots (http://g2f.nl/0ri27fn)

(http://g2f.nl/0b5cr22)

(http://g2f.nl/0ri27fn) Download (http://g2f.nl/0ri27fn)
Gamejolt: http://gamejolt.com/games/puzzle/time-machine/20032/ (http://gamejolt.com/games/puzzle/time-machine/20032/)

(http://g2f.nl/0ri27fn) Credits (http://g2f.nl/0ri27fn)
Banner/logo: Ceymoonie (http://www.game-maker.nl/forums/action,profile/u,17080)
Custom Message Box: beatson (http://gmc.yoyogames.com/index.php?showuser=108784)
Muziek: TimBeek (http://www.game-maker.nl/forums/action,profile/u,19879), (website) (http://timbeek.com/)


Titel: Re: [Engine] Tijdmachine [v. 0.1]
Bericht door: massimot op 4 December 2013, 15:41:19
Erg origineel moet ik zeggen ;)

Persoonlijk zou ik er een soort cutscene van maken waarin iets of iemand het voordoet, want het was best onduidelijk


Titel: Re: [Engine] Tijdmachine [v. 0.1]
Bericht door: arie2002 op 4 December 2013, 15:42:40
Erg origineel moet ik zeggen ;)

Persoonlijk zou ik er een soort cutscene van maken waarin iets of iemand het voordoet, want het was best onduidelijk

Een video dus die ik in de game plak :D


Titel: Re: [Engine] Tijdmachine [v. 0.1]
Bericht door: Ceymoonie op 4 December 2013, 15:44:56
Erg leuk idee!
Nu de sprites nog :P.


Titel: Re: [Engine] Tijdmachine [v. 0.1]
Bericht door: StefanJanssen op 4 December 2013, 15:46:50
Dit spel had je ook op spele.nl vroeger (bestaat dat nog?)


Titel: Nieuwe Update!
Bericht door: arie2002 op 4 December 2013, 15:47:45
Dit spel had je ook op spele.nl vroeger (bestaat dat nog?)
Ja, dit spel is gebaseerd op het spel tijdmachine, ik speel het nog wel eens.
Maar ik probeer wel mijn eigen dingen erin te doen!

[EDIT]
Terwijl ik een video aan het maken was, vond ik een bug, die is nu gefixt!


Titel: Nieuwe Update!
Bericht door: arie2002 op 7 December 2013, 08:41:52
NIEWE UPDATE

  • Betere Sprites
  • Je kan nu winnen
  • Je kan nu verliezen door een paradox te maken

Engine v. 0.3 is uit!


Titel: Re: [Engine] Tijdmachine [v. 0.3]
Bericht door: massimot op 7 December 2013, 09:04:50
Citaat
- Betere Sprites

Sorry hoor, maar persoonlijk vind ik dit niet beter. De kleuren vloeken heel erg met elkaar, en zorgen voor veel te veel chaos. Zorg ervoor dat als je rasters wilt, je deze met mindere heldere kleuren tekent!


Titel: Re: [Engine] Tijdmachine [v. 0.3]
Bericht door: arie2002 op 7 December 2013, 09:11:27
Sorry hoor, maar persoonlijk vind ik dit niet beter. De kleuren vloeken heel erg met elkaar, en zorgen voor veel te veel chaos. Zorg ervoor dat als je rasters wilt, je deze met mindere heldere kleuren tekent!

Is dit beter?
(http://g2f.nl/0ts6otk)


Titel: Re: [Engine] Tijdmachine [v. 0.3]
Bericht door: StefanJanssen op 7 December 2013, 09:43:47
nee, (dat ik (een kleurenblinde) ooit advies over kleuren zou geven xD)

de blauwe grid op de achtergrond kun je beter weglaten. grijze achtergrond = grijs grid. (andere tint grijs). Het blauw maakt het veel te druk


Titel: Re: [Engine] Tijdmachine [v. 0.3]
Bericht door: arie2002 op 7 December 2013, 09:57:18
nee, (dat ik (een kleurenblinde) ooit advies over kleuren zou geven xD)

de blauwe grid op de achtergrond kun je beter weglaten. grijze achtergrond = grijs grid. (andere tint grijs). Het blauw maakt het veel te druk

Minder dan it wordt het niet:
(http://g2f.nl/0qs6d40)


Titel: Re: [Engine] Tijdmachine [v. 0.3]
Bericht door: JasperGameNOOB op 7 December 2013, 11:55:12
echt een vervellende besturing.
Grafics zijn ook niet echt top....


Titel: Re: [Engine] Tijdmachine [v. 0.3]
Bericht door: arie2002 op 7 December 2013, 15:21:33
echt een vervellende besturing.
Ehm... wat is er mis met WASD? Bijna elk spel gebruikt het!
Grafics zijn ook niet echt top....
:facepalm:


Titel: Re: [Engine] Tijdmachine [v. 0.3]
Bericht door: StefanJanssen op 7 December 2013, 15:39:32
Ik wil wel even kijken of ik wat simpele sprites kan maken :P


Titel: Re: [Engine] Tijdmachine [v. 0.3]
Bericht door: arie2002 op 7 December 2013, 15:40:06
Ik wil wel even kijken of ik wat simpele sprites kan maken :P
Bedankt!


Titel: Re: [Engine] Tijdmachine [v. 0.3]
Bericht door: StefanJanssen op 7 December 2013, 16:40:48
Bedankt!
deze achtergrond + muur zullen in ieder geval veel minder vloeken:
(http://updo.nl/file/bd1390b2.png) (http://updo.nl/file/bd1390b2.png)
(http://updo.nl/file/dd702b9b.png) (http://updo.nl/file/dd702b9b.png)

maar toch denk ik dat het mooier is als je gewoon een egale kleur gebruikt als vulling ipv 1px dikke lijnen

EDIT: misschien kun je alleen de outline een omlijnd iets laten zijn? zie mijn tutorial :P (ongegeneerde zelfpromotie)


Titel: Re: [Engine] Tijdmachine [v. 0.3]
Bericht door: Perry26 op 7 December 2013, 17:03:55
Dit spel heeft een buitengewoon interessant concept, niet 100% nieuw volgens mij maar ik ben wel benieuwd wat hieruit komt.
  • Je kan nu winnen
  • Je kan nu verliezen door een paradox te maken
Dat is wel leuk, maar m'n verleden ik kan gewoon in de lucht blijven hangen als de lift er niet is, dus paradoxen maken kosstte me veel moeite. En als afgaan moeite kost is dat over het algemeen niet goed.
Verder vind ik het grafisch niet zo'n mooi werkje. Maar verder is het wel een mooi spel.


Titel: Re: [Engine] Tijdmachine [v. 0.3]
Bericht door: 29632963 op 7 December 2013, 17:21:31
Ehm... wat is er mis met WASD? Bijna elk spel gebruikt het!:facepalm:

geen idee waarom hij het lastig vind maar ik kan het niet spelen met die toetsen.
waarom ? ik heb een azerty bord dus is niet handig


Titel: Re: [Engine] Tijdmachine [v. 0.3]
Bericht door: arie2002 op 7 December 2013, 17:25:20
geen idee waarom hij het lastig vind maar ik kan het niet spelen met die toetsen.
waarom ? ik heb een azerty bord dus is niet handig

Dan moet ik ook een ZQSD besturing maken!

Dit spel heeft een buitengewoon interessant concept, niet 100% nieuw volgens mij maar ik ben wel benieuwd wat hieruit komt.
Citaat van: Arie2002
  • Je kan nu winnen
  • Je kan nu verliezen door een paradox te maken
Dat is wel leuk, maar m'n verleden ik kan gewoon in de lucht blijven hangen als de lift er niet is, dus paradoxen maken kosstte me veel moeite. En als afgaan moeite kost is dat over het algemeen niet goed.
Verder vind ik het grafisch niet zo'n mooi werkje. Maar verder is het wel een mooi spel.
Dit is wel een heel simpel level ja, maar in de toekomst (effe erheen gaan met de tijdmachine...) komen er veel moeilijke levels.
deze achtergrond + muur zullen in ieder geval veel minder vloeken:
(http://updo.nl/file/bd1390b2.png) (http://updo.nl/file/bd1390b2.png)
(http://updo.nl/file/dd702b9b.png) (http://updo.nl/file/dd702b9b.png)

maar toch denk ik dat het mooier is als je gewoon een egale kleur gebruikt als vulling ipv 1px dikke lijnen

EDIT: misschien kun je alleen de outline een omlijnd iets laten zijn? zie mijn tutorial :P (ongegeneerde zelfpromotie)
(http://g2f.nl/0xmq3vd)


Titel: Re: [Engine] Tijdmachine [v. 0.3]
Bericht door: StefanJanssen op 7 December 2013, 17:27:43
Dan moet ik ook een ZQSD besturing maken!
maak een optie menu waarin men hun eigen keys kunnen kiezen :P


Titel: Re: [Engine] Tijdmachine [v. 0.3]
Bericht door: arie2002 op 7 December 2013, 17:30:28
maak een optie menu waarin men hun eigen keys kunnen kiezen :P
Dat is wat ik bedoelde :P


Titel: Re: [Engine] Tijdmachine [v. 0.3]
Bericht door: StefanJanssen op 7 December 2013, 17:33:44
(http://g2f.nl/0xmq3vd)
Dat is al stukken beter maar toch zou ik geen blauw gebruiken als je grijstinten gebruikt.


Titel: Re: [Engine] Tijdmachine [v. 0.3]
Bericht door: 29632963 op 7 December 2013, 17:51:25
nice ik kijk ernaar uit persoonlijk voor mij stoort het blauw niet hoewel ik de rest te grijs vind.
maar als er nog zaken bijkomen kan het mss nog passend worden =)


Titel: Re: [Engine] Tijdmachine [v. 0.3]
Bericht door: yyboyyy96 op 7 December 2013, 19:00:35
het spel is best leuk alleen die controls vind ik erg slecht :S
de sprites vloeken in mijn ogen dus misschien wat animatie of iets dergelijks!

of beter gezegd maak neon sprites zal vast en zeker staan in dit spel! :)

mvg,

Yasin.


Titel: Re: [Engine] Tijdmachine [v. 0.3]
Bericht door: Ceymoonie op 7 December 2013, 21:09:37
Dat is wat ik bedoelde :P
Ehhh... Of gewoon pijltjes xD.
Die werken overal ;).
(Ik zelf heb er ofc. geen last van :))


Titel: Re: [Engine] Tijdmachine [v. 0.3]
Bericht door: arie2002 op 8 December 2013, 11:28:40
Ehhh... Of gewoon pijltjes xD.
Die werken overal ;).
(Ik zelf heb er ofc. geen last van :))
Ik haat pijltjes... :s
het spel is best leuk alleen die controls vind ik erg slecht :S
de sprites vloeken in mijn ogen dus misschien wat animatie of iets dergelijks!

of beter gezegd maak neon sprites zal vast en zeker staan in dit spel! :)

mvg,

Yasin.
In de volgende update komen er minder vloekende en drukke sprites
En wat is er mis met de controls behalve dat je een AZERTY toetsenbord hebt?
nice ik kijk ernaar uit persoonlijk voor mij stoort het blauw niet hoewel ik de rest te grijs vind.
maar als er nog zaken bijkomen kan het mss nog passend worden =)
Bedankt dat je er naar uit kijkt, en dat blauwe blijft.
Dat blauwe zijn Thelepathiekabels, waar energie doorheen stroomt.


Titel: Re: [Engine] Tijdmachine [v. 0.3]
Bericht door: StefanJanssen op 8 December 2013, 12:25:13
Dat blauwe zijn Thelepathiekabels, waar energie doorheen stroomt.
Ah, misschien moet je dan dat hele grijze dan weghalen en een minder vloekende kleur kiezen...


Titel: Re: [Engine] Tijdmachine [v. 0.3]
Bericht door: arie2002 op 8 December 2013, 12:59:18
Ah, misschien moet je dan dat hele grijze dan weghalen en een minder vloekende kleur kiezen...
(http://g2f.nl/0b8w68t)
EDIT:
(http://g2f.nl/0b5cr22)


Titel: Re: [Engine] Tijdmachine [v. 0.3]
Bericht door: StefanJanssen op 8 December 2013, 13:32:04
dit maakt het al stukken beter :P


Titel: Re: Tijdmachine [v. 0.1.0.0]
Bericht door: arie2002 op 10 December 2013, 18:30:21
Nieuwe update!

  • Geluiden + Achtergrondmuziek
  • Cutscene: je kan hem skippen
  • Animatie bij tijdmachine
  • Menu
  • Opties: welke key voor welke actie


Titel: Re: Tijdmachine [v. 0.1.0.0]
Bericht door: Ceymoonie op 10 December 2013, 18:43:00
Leuke intro :).
Aan de sprites moet je alleen nog werken :eyes:.


Titel: Re: Tijdmachine [v. 0.1.0.0]
Bericht door: arie2002 op 11 December 2013, 15:03:00
Leuke intro :).
Bedankt! :D

Ik wil zeggen dat ik nu bezig ben met levels maken en een opslaan systeem!


Titel: Re: Tijdmachine [v. 0.2.0]
Bericht door: arie2002 op 15 December 2013, 07:57:02
Nieuwe Update!

  • 2 nieuwe levels!


Titel: Re: Tijdmachine [v. 0.2.0]
Bericht door: Ceymoonie op 15 December 2013, 10:13:58
Nieuwe Update!

  • 2 nieuwe levels!
De update heeft geen nieuwe levels :question:?


Titel: Re: Tijdmachine [v. 0.2.0]
Bericht door: arie2002 op 19 December 2013, 17:45:21
Oops, nu wel...
Download link was verkeerd...


Titel: Re: Tijdmachine [v. 0.2.0]
Bericht door: Lucas De Smet op 19 December 2013, 17:59:09
Dat blauw is te fel en doet pijn aan mijn O_ogen


Titel: Re: Tijdmachine [v. 0.2.0]
Bericht door: arie2002 op 19 December 2013, 18:02:02
Dat blauw is te fel en doet pijn aan mijn O_ogen
Fel? Ik denk dat het aan je ogen licht en niet aan het spel.
Ik zie niks fels in mijn spel.


Titel: Re: Tijdmachine [v. 0.2.0]
Bericht door: Ceymoonie op 19 December 2013, 18:04:44
Dat blauw is te fel en doet pijn aan mijn O_ogen
Ehh...
Het is bijna zwart :|.
Hoe pijn doet dit forum dan wel niet aan je ogen :s?


Titel: Re: [Engine] Tijdmachine [v. 0.3]
Bericht door: Lucas De Smet op 19 December 2013, 18:08:14
(http://g2f.nl/0b8w68t)
EDIT:
(http://g2f.nl/0b5cr22)
Dit blauw bedoelde ik.


Titel: Re: [Engine] Tijdmachine [v. 0.3]
Bericht door: arie2002 op 19 December 2013, 18:09:45
Dit blauw bedoelde ik.
Je hoeft hier geen reacties te zetten van een screenshot van een oudere versie xD


Titel: Re: Tijdmachine [v. 0.2.0]
Bericht door: Lucas De Smet op 19 December 2013, 18:14:50
Ah, ik dacht dat het de huidige versie was!


www.game-maker.nl © 2003, 2007 Nederlandse Game Maker Community