Nederlandse Game Maker Community

Games => Game Maker Creaties => Topic gestart door: Erik Leppen op 4 September 2006, 21:00:41

Titel: Bridging the Gap
Bericht door: Erik Leppen op 4 September 2006, 21:00:41
Jawel, daar is ie dan eindelijk. Purno en ik presenteren Bridging the Gap. Een Game Maker-spel als dit heb je nog niet eerder gezien! Het is uniek. Het is uitdagend. Het is verslavend. En je kan er ook nog wat van leren. Kun jij een goedkope maar stevige brug bouwen? Speel dit spel en kijk hoe ver je kan komen!

Levels variëren in maat, in de kleinste levels bouw je misschien 150 meter brug, maar dit kan enorm oplopen in latere levels! Een grote verscheidenheid aan treinen komt over je brug te rijden, van tuffend traag tot super snel en van vederlicht tot zwaargewicht. Ontdek de geheime cheat en beleef nog meer plezier!

Om jullie niet langer te onthouden is hier een screenshot.
Screenshot (http://www.majhost.com/gallery/ErikLeppen/WindowsScreenshots/MyGames/bridging_the_gap_screen3.png)

Geïnteresseerd? Download dan hier Bridging the Gap! (http://www.erikleppen.nl/spellen/voltooid/simulatie/bridging_the_gap.php)
Edit 18 augustus 2013: link ververst en oude links verwijderd

EDIT: Shaak heeft een bug gevonden: in het levelmenu, klik alleen op de balken met de levels, anders verschijnt een foutmelding.

EDIT mei 2008: nieuwe downloadlinks toegevoegd, werkt nu ook onder Vista.
EDIT oktober 2011: nieuwe downloadlink toegevoegd naar YoYoGames Sandbox.

Bericht door: shaak op 4 September 2006, 21:13:58
Wow geweldig erik! |8D

maar als ik op start campaign druk en dan op cars,komt,
er een error try to draw non-existing sprite :'S

Bericht door: Erik Leppen op 4 September 2006, 21:29:29
Citaat van: "shaak"
maar als ik op start campaign druk en dan op cars,komt,
er een error try to draw non-existing sprite :'S

Bedankt voor de melding, alleen jammer dat ik na al dat debugging dus nog steeds niet alles er uit heb. Daar klikken gaat ook naar level nul en dat mag niet kunnen want dat level bestaat niet.

Nouja...andere leden, laat je niet afleiden door een klein foutje, het spel is nog steeds de moeite waard.

Bericht door: Y. op 5 September 2006, 06:53:14
Leuk spel,
Is dit een soort van remake van bridgebuilder?!
Zie: http://www.bridgebuilder-game.com/

Bericht door: Dlaor op 5 September 2006, 07:17:58
cool :o

Bericht door: Erik Leppen op 5 September 2006, 10:26:17
Bridge builder is een bron van inspiratie geweest, maar Bridging the Gap is uitgebreider en vooral grafisch wat interessanter.

Bedankt voor de positieve reacties.

Bericht door: xxlgames op 5 September 2006, 11:33:38
WOW! |8D  |8D
jij kan ook echt alleen maar goede games maken :wink:  |8D  :P

Bericht door: Purno op 5 September 2006, 14:26:42
Erik, volgens mij wordt de totale score als je het leven hebt uitgespeeld niet  goed vermeld in het end-level scherm. Weet niet zeker hoor, maar kijk er eens naar als je toch wat bugs fixed  :angel:

Bericht door: Bodhi Games X op 5 September 2006, 14:39:07
Dit spel is echt lol! ik heb me doodgelachen toen de brug brak en de trein in het water viel!
dit spel is lol!

Bericht door: Erik op 5 September 2006, 14:42:22
toen ik het spel wou spelen kreeg ik (zoals wel vaker op mn eigen pc) een zwart scherm te zien. Ligt xzeer waarschijnlijk aan mn pc, dus geen paniek  :)
Wat ik van het screenshot zag was erg mooi, en ik ben dan ook zeker van plan het te gaan spelen op een andere pc.
Goed grafisch werk!! Over de rest kan ik helaas nog niks zeggen.

Bericht door: Erazor op 5 September 2006, 15:14:41
Lijkt nogal nageaapt van Bridge Builder...

Bericht door: Erik Leppen op 5 September 2006, 16:41:06
xxlgames, bedankt voor je positieve reactie.

Citaat van: "Purno"
Erik, volgens mij wordt de totale score als je het leven hebt uitgespeeld niet  goed vermeld in het end-level scherm. Weet niet zeker hoor, maar kijk er eens naar als je toch wat bugs fixed  :angel:

Goed opgemerkt, bedankt. Ik zie al wat het probleem is.

Bodhi Games X, het is ook gewoon leuk als het niet wil werken, dat is ook deel van de lol van het spel. Bedankt voor je positieve reactie.

Erazor, ik noem het niet nageaapt van, maar voortgebouwd op. De engine is inderdaad hetzelfde, maar de rest is volledig van eigen hand.

Bericht door: ARTD op 5 September 2006, 17:19:45
prachtige orginele game :D

Bericht door: inti op 5 September 2006, 18:35:45
|8D  |8D  |8D  |8D  |8D  |8D  (ik heb er geen woorden voor)

Bericht door: Erazor op 5 September 2006, 20:07:33
(net zoals bridge builder) geniaal!

Titel: cool!
Bericht door: jurjen op 5 September 2006, 21:03:33
|8D cool |8D

komen er nog updates
je moet er ckr me doorgaan  :angel:

Bericht door: Erik Leppen op 6 September 2006, 08:23:19
Updates? Speel eerst de campaign maar eens uit ;)
Maar, ik denk niet dat er nog een update komt, alleen een bugfix.

Bedankt voor alle positieve reacties.

Bericht door: jeem op 6 September 2006, 16:47:03
EINDELIJK

damn nu ben ik hier dus weer verslaaft aan :P
je bent echt geniaal die spel krijgt dus zkr wel een dikke 10+ :)

Bericht door: Purno op 7 September 2006, 10:58:14
Citaat van: "Erazor"

Beter goed nageaapt, dan slecht verzonnen  :wink:

Titel: -
Bericht door: J!G op 7 September 2006, 15:08:05
heb ik ook altijd  :P  leuke spellen speel je uren

Bericht door: Red BoriZ op 9 September 2006, 09:11:34
Cool! Leuke campaigns. Realistisch maar gelukkig niet te realistisch en ook leuke sprites. Ook de geluidjes vond ik fantastisch alleen miste ik een klein beetje een rustgevend achtergrondmuziekje. Toch heb je wel wat steken laten vallen.

Ik heb wel 2 bugs gevonden. Als je een missie moet kiezen en je drukt  buiten een echt missievakje, maar wel in het missieveld, dan komt er een error en dan nog wel een die je niet kan negeren, zwaar irritant dus. De volgende is misschien niet echt een bug maar ik heb me er wel aan gestoord. Als je twee members elkaar (gedeeltelijk) laat overlappen, kan je alleen de laatsgeplaatste verwijderen voordat je de 'achterste' kan verwijderen.

Ik vind het ook erg jammer dat een member altijd $100 kost. Soms maak ik hele korte members en die kosten dan nog steeds $100.

Ook vond ik het moeilijk om tussen joints, members en remove te switchen. Het ging standaard elke keer mis als ik wat wilde verwijderen en dat deed door te kiezen in het 'rechtermuisknop-menuutje.' Want om nou elke keer naar boven te gaan met de muis wordt ook vervelend.

Tot slot blijf ik het jammer vinden dat ik zelf gaan anchors mag plaatsen, al is dat niet zo heel erg.

Een erg leuk spel, ik hoop dat je alsnog meer missies maakt, al ben ik nog niet helemaal door de moeilijkste heen.

Bericht door: Erik Leppen op 9 September 2006, 09:26:12
Bedankt voor je uitgebreide reactie.

Ik kon geen passend muziekje maken, heb het daarom maar gelaten. Heb er wel aan gedacht hoor, maar ik dacht, beter geen muziek dan te drukke muziek.

De eerste bug was al door Shaak opgemerkt. Het probleem is dat ik eerst een variabele maakt die aangeeft naar welk level ik ga, en daarna daar heen ga. Echter als je verkeer dklikt is die variabele nul, maar probeer ik tóch naar een level te gaan. Level nul bestaat blijkbaar omdat de arrays met levelgegevens ook automatisch een index
  • maken zodra je [1] aanmaakt, maar ze hebben dus allemaal waarde nul of zoiets en als je dan de draw opdrachten uitvoert op allemaal nullen dan tekent het spel (blijkbaar) sprites die niet bestaan.

Members weghalen kun je doen door dicht naar het midden te gaan. Dat had misschien ook anders/beter gekund, maar juist als je op de hele member kan klikken om 'm weg te halen, kun je dat probleem krijgen bij overlappende members. Bij members die elkaar in het midden snijden is het probleem er helaas wel.

Ik heb kosten van members voor elke lengte constant gehouden om het wat eenvoudiger te maken. Hint: lange members zijn steviger.

Je kan ook het toetsenbord gebruiken om van bouwmodus te wisselen. J voor joints, M voo rmembers en U voor remove. S voro start simulatie en X voor beëindig simulatie.

EDIT: Zelf anchors plaatsen zou erg flauw zijn.

En er zijn nog genoeg levels om te doen, dus ik denk niet dat nieuwe snel nodig zijn  :wink:

Bericht door: tijn22 op 9 September 2006, 09:51:48
erg mooi, en zeker een stuk mooier dan de eerste versie, grafies ziet alles er mooi uit, en de gameplay is ook goed.

ik mis alleen dat je geen anchor kan maken... dat kon bij de 1e versie wel.

Bericht door: Erik Leppen op 9 September 2006, 10:41:15
Citaat van: "tijn22"

ik mis alleen dat je geen anchor kan maken... dat kon bij de 1e versie wel.

Dat was voor debugging doeleinden. Ik had het expres uit de bediening gehaald, maar had de functie zelf nog niet weggehaald omdat ik 'm nog nodig had zelf tijdens het maken. Dat je dat ontdekt kan ik niks aan doen.

Heeft iemand die cheat al gevonden?  :D

Bericht door: Jopie op 17 September 2006, 09:27:28
Heel cool |8D ! Hier moet je zeker een vervolg op maken! Het ziet er heel mooi uit, kan best moeilijk zijn en werkt goed! Het is alleen een beetje stil dus misschien kan je wat meer geluid maken. Misschien kun je een vervolg ook wat actievoller maken zoals crashes die wat spectaculairder zijn. Ik geef dit spel een 10! 8)  Ook heel verslavend trouwens!

Bericht door: Erik Leppen op 17 September 2006, 14:41:30
Oké, bedankt!  :D Ik denk niet dat er een vervolg komt. Voorlopig niet althans, het spel is eigenlijk pas net uit. Zorg eerst maar dat je het uitspeelt., er zijn expres zo veel levels gemaakt om er wat langer plezier aan te hebben. Iemand van buiten dit forum schijnt het laatste level al te hebben gezien :D

Ik heb geen muziek gedaan omdat ik geen passende muziek kon maken. Crashes zijn moeilijk te maken, in eerste instantie waren er meer particles maar dat vertraagde de boel nogal dus die zijn er uit gehaald.

Bericht door: jelleisgoed op 21 September 2006, 15:24:57
zelfs mijn broer vind het leuk!!! Hij heeft het nu ook op zijn computer staan!!!

Titel: hmhm
Bericht door: jeroentjuh op 3 Oktober 2006, 15:23:53
ontzettedn mooi spel , knap gedaan.
maar nou vaag ik me af je met de code voor de balken of members ofzo
of je daar niet een ragdoll mee kunt maken. zomaar een idee. :?

Bericht door: Simon Donkers op 10 Oktober 2006, 23:32:36
Ik heb het net doorgespeeld tot level 10. Ik vind het een heel aardige poging om Bridge Constuction Set na te maken maar naar mijn mening overtreft het het origineel niet.
De natuurkunde engine werkt erg aardig, zeer mooi gedaan.

Wat suggesties.
- De totale opbrengst op het winst scherm is zonder de winst van die level.
- Water, ik neem aan dat het dat is is haast niet te zien totdat de brug ietswat inbuigt en de trein het water raakt.
- Korte stukken zijn even duur als lange punten en verbindingspunten zijn gratis. De prijzen in dit spel vind ik niet logisch en niet realistisch.
- Het schakelen tussen constructie materialen werkt erg onhandig vind ik.
- Ik mis in je credits lijst een vermelding van Chronic Logic terwijl zij toch wel een erg duidelijke inspiratie zijn van jou. Ik ben nog meer verrast dat jij dit een uniek spel noemt in de eerste post terwijl dit toch erg duidelijk geinspireerd is door BCS.

Ik ben gestopt bij level 10. Ik was van 1 tot 10 in ongeveer 45 minuten. Level 10 is een aardig voorbeeld van de uitbreidingslevel op BCS. Deze levels zijn gigantisch groot en niet doordacht. Ik had een budget van $8000,- om een 'erg lange' kloof te oversteken. Ik had echter een overvloed aan verbindingspunten. Ik heb met 2 verbindingspunten niet te gebruiken een brug gebouwd met $3300,- resterend. Ik kon mijn brug nog 70% duurder maken en vele malen steviger, dit terwijl ik bij level 10 toch wel een uitdaging had verwacht onderhand. Moeilijkere levels betekend niet dat de levels groter en groter en groter moeten worden maar dat je de speler meer moet laten nadenken. Zorg dus voor een kleiner budget en minder verbindingspunten. Grote bruggen is heel saai heel vaak hetzelfde doen. Zo is het maken van een brug oppervlakte met steeds maximale lengte brug plaatsen erg saai. Tevens is het testen van een erg lange brug erg saai, vooral zonder een versnel knop.

Het idee voor dit spel is er zeker en de natuurkunde engine werkt op zich goed maar vanwege matig level design en een gebrekkige tijdrovende bediening kan dit spel mijn aandacht toch niet erg lang vast houden.

PS: Ik ben een gigantisch grote fan van Bridge Construction Fan wat ik al heel lang geleden heb uitgespeeld en dus een matige kopie van een gigantisch goed spel is nog steeds best aardig.

Bericht door: Erik Leppen op 11 Oktober 2006, 09:31:53
Bedankt voor je reactie. Ik ga niet alles citeren, maar zal punt voor punt bespreken.

Ik ken Bridge Construction Set niet, wel Bridge Builder, dus ik ga daar ook eens naar kijken. Maar je hebt wel gelijk dat dat eigenlijk in de credits zou moeten. Daar heb ik niet aan gedacht, bedankt voor het opmerken.

De totale opbrengt is zonder huidig level - dit klopt, dit is een programmeerfoutje.

Water - Ik kon eventueel meer grafische elementen invoeren maar ik heb het bewust heel simplistisch gehouden, zowel vanwege de stijl als om zo veel mogelijk de CPU-tijd te beperken.

Wat betreft prijzen van dingen, ik heb het prijzensysteem expres simpel gehouden. Dat maakt het eenvoudiger om te zien hoeveel je nog kan met het geld dat je overhebt: heb je 3.400 over, dan kun je nog 34 members plaatsen, ongeacht de lengte. Om dezelfde reden zijn joints gratis. Je hebt ze toch wel nodig, dus ik vond het overbodig om het prijzensysteem te ingewikkeld te maken. Het hele spel is niet enorm realistisch, dat was met opzet zo gedaan, dus wij vonden een realistisch prijzensysteem evengoed niet nodig. Er is dus wel over nagedacht tijdens het maken van het spel.

Je hebt wel een goed punt over de afmeting van de levels. Levels worden namelijk inderdaad groter naarmate het spel vordert. Gelukkig worden treinen ook sneller. Jouw punt zet me aan het denken want je hebt eigenlijk wel gelijk in wat je zegt. Er zijn ook kleine levels bij de latere levels, maar de meesten zijn groot. Als er een vervolg komt, kijk ik of er meer kleinere levels in kunnen komen, maar dit vervolg komt voorlopig niet. Sowieso denk ik dat als er een vervolg komt, dat het evengoed de campaign bevat uit dit spel.

Het hebben van een versnelknop is niet zinvol, aangezien vooral de simulatie veel CPU in beslag neemt en niet zozeer het tekenen. Er is wel een cheat  :angel: maar daar heb je niet zo veel aan...

Wat betreft de bediening. Ik heb drie manieren ingebouwd om van bouwmodus te wisselen. Slim genoeg ben ik vergeten om ze in het spel te vermelden. Ter informatie, je kan het toetsenbord gebruiken: J = joints, M = members, U = remove, S = start simulatie, X = beeindig simulatie, en de cheat is ook met het toetsenbord. Met rechtermuisknop kun je ook van bouwmodus wisselen.

Ik denk dat ik Bridge Construction Set ook eens ga bekijken... in elk geval bedankt voor je reactie, het is er een waar ik veel aan heb.

EDIT: uiteraard is het de bedoeling dat de speler ook zo af en toe geld overhoudt, want het is dat geld waar je je score mee ophoogt. Behalve alles uit spelen is een doel van het spel om zo veel mogelijk geld over te houden.

Bericht door: Simon Donkers op 11 Oktober 2006, 10:51:43
Bridge Construction Set is het vervolg op Pontifex wat het vervolg is op Bridge Builder.

Je hebt een erg realistische brug bouw simulatie gemaakt waardoor het me vreemd voor komt dat je prijzen niet realistisch wilt doen. Maar goed, dat is jouw keuze.

Als je als bediening gebruikt hetzelfde als BCS dan is rechtermuisknop verwijderen, linkermuisknop toevoegen. Bij het toevoegen sleep ik van de ene kust naar de andere en worden er automatisch maximum lengte joints toegevoegd. Ik hoef dus niet te schakelen en alles wordt automatisch gedaan wat een stuk sneller en intuitiever werkt.

Alhoewel het de bedoeling is dat je geld overhoudt vind ik dat ik in level 10 toch wel een grotere uitdaging zou moeten krijgen. Nu zal ik met mijn opleiding Technische Natuurkunde wel niet geheel de doelgroep zijn van jouw spel zijn maar ik vind toch als mijn brug 70% duurder kan het geld limiet geen uitdaging meer geeft.

2 andere punten. Verschillende levels bestaan uit 2 dalen. Aangezien je als speler er maar een ziet in het begin heb ik meermalen een brug gebouwd en vervolgens zitten wachten waarom het spel niet ophoudt wanneer de trein passeert. Er is een mini radar maar deze toont haast niks en zit alleen hinderlijk in de weg. Overigens, waarom zou je uberhoubt 2 dalen doen. Dit is het combineren van 2 levels achter elkaar wat het alleen maar langzaam maakt totdat de trein bij dal 2 komt om dat te testen.
Een tweede punt is dat er levels zijn waar ik niet ver genoeg omhoog kan scrollen met het scherm. Hierbij heb jij blijkbaar een brug met ondersteuning in gedachten en wil ik een hangbrug maar is het spel zo beperkend dat ik niet mag doen wat ik wil doen.

Overigens draait het spel zonder haperen op mijn PC en mag van mij gerust een toets ingesteld worden om de room_speed te verhogen waarbij spelers zelf rekening mouten houden dat hun PC een maximum heeft. Als dit niet kan, optimaliseer je code dan. Mijn PC moet dit doorrekenen van een brug op hoge snelheid best wel aankunnen kijkend naar wat voor simulaties ik allemaal draai op mijn PC.

Bericht door: dutch cacao op 20 Oktober 2006, 07:29:28
Geweldig mooi spel!
Enkele opmerkingen:
- Soms is het beter om een staaf weg te laten dan dat deze in het spel 'knapt'. Ik heb het idee dat de krachtenverdeling bij het starten van de simulatie wordt opgeslagen en dat als een staaf het begeeft zijn gewicht toch nog meetelt of iets dergelijks.
- Het lijkt mij dat het eigen gewicht van de brug nog meer meespeelt dan een zware trein, dat vind ik jammer. Ik had liever gezien dat het effect van de trein een grotere rol speelt, maar dat is afhankelijk van het doel van het spel: de gap bridgen of een brug bouwen die sterk genoeg is om de trein te dragen.

@Simon Donkers: Door op de miniradar te klikken kun je deze ook de brug zelf laten zien, ik vind de radar niet echt te toevoeging maar is soms wel makkelijk.

Bericht door: Dlaor op 20 Oktober 2006, 10:08:34
bug ontdekt!
ik kan gewoon joints in de muren plaatsen.

Bericht door: Erik Leppen op 20 Oktober 2006, 18:14:05
Citaat van: "Dlaor"
bug ontdekt!
ik kan gewoon joints in de muren plaatsen.

Dat klopt. Ik heb inderdaad geen poging gedaan om dat te voorkomen. De reden: als ik 100 joints heb en een oppervlakte aan muren, moet ik voor al die joints berekenen of ze in de muur zitten. Dat is op zich niet erg, maar ik zou dan ook voor alle joints moeten controleren of ze tijdens de simulatie een muur raken en er dan voor zorgen dat ze daar niet doorheen gaan. Dat kostte te veel CPU (en kon ik niet programmeren zodat het er mooi uitzag) en dus heb ik besloten het niet te doen. Joints (en ook members) kunnen gewoon door muren heen. Dus als je dat nodig hebt om een level op te lossen, ga je gang :)

Citaat
- Soms is het beter om een staaf weg te laten dan dat deze in het spel 'knapt'. Ik heb het idee dat de krachtenverdeling bij het starten van de simulatie wordt opgeslagen en dat als een staaf het begeeft zijn gewicht toch nog meetelt of iets dergelijks.
Dit is onjuist. Als een member het begeeft, oefent ie geen kracht meer uit op de joints die hij verbond. Punt is dat aan het begin van de simulatie de brug "valt": alle joints beginnen op de positie waar ze zijn geplaatst en de members hebben dan nog precies de goede lengte, en oefenen dus geen kracht uit op de joints. Pas na enkele stappen zijn de joints iets lager gaan zitten waardoor sommige members ingedrukt en sommige uitgerekt worden, waardoor ze gaan duwen/trekken. Doordat de wrijving niet zo groot is, gaat de brug "veren" en komt deze pas na een tijdje tot een evenwichtspositie.
ls je goed kijkt zie je dat als een member het begeeft, dat de joints die deze verbond ineens "vrijer in hun beweging zijn". Dus als een member het begeeft door compressie, dan schieten de joints naar elkaar toe omdat de member die ze uit elkaar hield er niet meer is. En als een member het begeeft door uitrekking, dan schieten de joints uit elkaar om dta de member die ze bij elkaar hield er niet meer is. Je kan dat eenvoudig zien door een lange sliert joints op te hangen aan één anchor point, bij de simulatie breekt dan ergens bovenin de sliert een member en valt de rest gewoonweg naar beneden: geen enkele kracht die 'm nog omhoog houdt.

Citaat
- Het lijkt mij dat het eigen gewicht van de brug nog meer meespeelt dan een zware trein, dat vind ik jammer. Ik had liever gezien dat het effect van de trein een grotere rol speelt, maar dat is afhankelijk van het doel van het spel: de gap bridgen of een brug bouwen die sterk genoeg is om de trein te dragen.
De brug als geheel moet sterk genoeg zijn om overeind te blijven staan, maar lokaal moet elk stukje van de brug sterk genoeg zijn om de trein te dragen, vooral als de wagons kort en zwaar zijn (in latere levels komt dat wel voor), dan zie je dat effect juist heel erg. Maar zoals je al zegt, wat is de uitdaging? Het doel van het spel is de trein veilig overbrengen, maar het spel heet Bridging the Gap dus ja, je moet eerst het gat dichten voordat die trein überhaupt kans heeft.

Citaat
Door op de miniradar te klikken kun je deze ook de brug zelf laten zien, ik vind de radar niet echt te toevoeging maar is soms wel makkelijk.

Dit heb ik klikbaar gemaakt omdat de radar in grote levels het spel kan vertragen. Ik ben inderdaad vergeten om de speler attent te maken op de klikbaarheid van de minimap.

Bedankt voor de reacties :)

Bericht door: Dlaor op 21 Oktober 2006, 09:30:49
jaa!! ik heb De Cheat ontdekt!! je moet in het spel "cheap" typen, en dan heb je allerlei functies erbij :D :D

Bericht door: Erik Leppen op 21 Oktober 2006, 12:42:28
Ik heb een vraag die gericht is aan de mensen die het spel hebben uitgespeeld of bijna hebben uitgespeeld.

Wat zijn de leukste levels? Zou je mij een PM kunnen sturen met je top 10 leukste levels? Ik denk erover na om een tweede campaign toe te voegen, en ik wil kijken wat voor type levels het leukst worden gevonden.

Niets is nog zeker dus hè.

Bericht door: Erazor op 24 Oktober 2006, 16:22:40
Het enige wat ik mis is: 'Een achtergrondmuziekje!'

Bericht door: ChrisCompany op 26 Oktober 2006, 09:18:50
Het is een goed idee. En leuke om te doen maar ik kwam niet verder dan level 1 of er kwam alweer een error  :? . Het was iets over een script: tweekleinecijfers, misschien kan je daar ff naar kijken ;)

ChrisCompany

Bericht door: Væn Gamezz op 26 Oktober 2006, 10:59:31

ja, ik ook  |8D

Bericht door: Erik Leppen op 26 Oktober 2006, 17:54:00
Citaat van: "ChrisCompany"
Het is een goed idee. En leuke om te doen maar ik kwam niet verder dan level 1 of er kwam alweer een error  :? . Het was iets over een script: tweekleinecijfers, misschien kan je daar ff naar kijken ;)

ChrisCompany

Heb je screenshot gemaakt? Wel zo handig als je een foutmelding tegenkomt, want ik herken deze foutmelding niet.

Erazor, Væn Gamezz, klopt, ik heb geen achtergrondmuziekje toegevoegd omdat het me niet lukte om iets passends te maken.

Bericht door: ChrisCompany op 26 Oktober 2006, 18:28:36
Dit is de allereerste ERROR die kom ik tegen als ik mijn naam invoer:

(http://img248.imageshack.us/img248/3606/error1zu7.png)

Hmmm, vaag :? . Het komt waarschijnlijk door de naam die ik gebruikte. Waarschijnlijk was ie te lang ofzo want ik sinds ik een andere naam heb gebruikt geeft hij geen errors meer.. Nu kan ik hem EINDELIJK spelen  :D

Nou bedankt dat je vroeg om screens want ik had hem alweer verwijderd. Rate: 9/10.. -> geen wonder dat je die wedstrijd gewonnen hebt  :P . Echt een goed spel

ChrisCompany

Bericht door: Donkey op 26 Oktober 2006, 20:53:13
Wow, dit is gewoon in 1 word fantastisch gedaan! oh... dat zijn er 2  :P  8)   Ik heb het gered tot level 4 dacht ik, in ieder geval waar er een trein komt met 50 km per uur.
Erg leuk gemaakt en ziet er mooi uit.
EDIT: ging het nog eens spelen, kwam tot level 13  8)
ff cijfer erbij, een eehm.. 9.9 + 0.05 :P  :angel:  :D

Bericht door: Erik Leppen op 28 Oktober 2006, 10:02:49
Donkey, bedankt voor je reactie :)

Citaat van: "ChrisCompany"
Rate: 9/10.. -> geen wonder dat je die wedstrijd gewonnen hebt  :P . Echt een goed spel

Bedankt voor je reactie, maar dit was niet mijn wedstrijdspel ;)
Die error is denk ik omdat als je een naam invult, het spel een bestand aanmaakt met die naam als bestandsnaam en als er dan leestekens instaan of niet-ascii tekens (ofzo) dan kan zo'n bestandsnaam niet. Het spel vraagt ook om je naam, niet om een nickname :D

Titel: heel mooi
Bericht door: jeroentjuh op 29 Oktober 2006, 16:56:24
prachtig, nu zijn er ook heel wat meer levels, mooie plaatjes, opbouwende moeilijkheidsgraad, dit is een van de betere gamemakergames 9.5/10

Bericht door: Purno op 14 November 2006, 13:17:28
Citaat van: "Væn Gamezz"

ja, ik ook  |8D

Nah, geluidseffecten passen beter denk ik. Laat eerst maar een die trein wat geluid maken :P

Enneh, Erik, die tweede level pack is een goed idee, was ik zelf nog niet eens opgekomen  :angel:  Toevallig had ik al wat extra treintjes getekent om er in te stopen  :wink:

Bericht door: kermissimmaker op 14 November 2006, 14:56:08
zeer mooi :D
echt super idee ..
ik ben er niet goed in maar is lol :D
 :P  :P
SuPa
  :wink:

Bericht door: Erik op 14 November 2006, 16:04:11
mijn complimenten! Ik heb al veel simulatiespellen gespeeld (het is 1 van mn lievelingsgenres) maar dit spel vind ik echt super. Het werkt best wel veslavend (kdacht ik ga 1 level spelen maar dat werden er 6 :P) en de manier waarop het gebouwd is is erg goed. Je zou dit winkel van mij part zo in de winkel kunnen leggen :) In de simulatie vind ik de effecten in de brug erg mooi gemaakt, en ik heb ook meermalen met behulp van de simulatie zwakke punten ondekt.

De rook van de trein vind ik niet bij elke trein even mooi gedaan.

Conclusie: top spel, misschien nog een paar kleine puntjes en dan is dit een super spel. zeker voor een GM spel.

Bericht door: Jaccie op 16 November 2006, 17:18:45
Echt MOOI!!! Ik ben onder de indruk... |8D

Bericht door: alberttaal op 20 November 2006, 23:10:04
geweldig gedaan ook natuurkundig gezien petje af. ziet er mooi uit en speelt prettig. als ik een sugestie mag doen het liedje "the ledgent of john henry's hammer" lijkt mij toepasselijk.
 :o  :o

Bericht door: tijn22 op 21 November 2006, 14:25:32
of London bridge is falling down :wink:  :P

Bericht door: gamestefan op 28 November 2006, 16:40:44
nadat erik het verteld hat d8 ik ff downloaden en ff spele
9 levels  :angel:

k vind het zon cool spel...

Bericht door: Spito op 28 November 2006, 18:29:42
Komt er ook nog een versie dat je zonder geld kan spelen?
Vind het zelf nm wat leuker om gewoon iets moois te bouwen, maar met een low budget lukt dat niet

Bericht door: jeroentjuh op 30 November 2006, 21:35:05

hij zegt tog ook dat het daardoor is geinspireerd.

goeie game hartsikke mooi gedaan

Titel: Vet spel!
Bericht door: JM op 25 Januari 2007, 17:36:33
Echt vet spel ook realistische simulatie van zwaartekracht en gewicht e.d.
Echt mooi gemaakt  :D

Bericht door: timmel2000 op 27 Januari 2007, 16:38:18
MEESTERLIJK
:D :D :D

Bericht door: Thermometer op 28 Januari 2007, 19:58:15
dit is de vetste game van 2007 |8D  |8D

Bericht door: Donkey op 28 Januari 2007, 19:59:25
ik speelde het laatst nog eens. en had toen in zo'n kladblok allemaal dingen veranderd. me score enzo. ik had score van 100000  :P
Kvond wel grappig dat je hem zo makkelijk kan kraken :wink:

Kvind het nogsteeds een top game. kspeel hem nogsteeds best vaak :angel:

Bericht door: Erik Leppen op 28 Januari 2007, 20:01:32
Wow, nog steeds reacties :P

@ Donkey, hoe ziet jouw kladblokbestand er uit? Ik heb namelijk een kraakbeveiliging ingebouwd, heb jij nog de versie van daarvoor?

Citaat van: "Thermometer"
dit is de vetste game van 2007 |8D  |8D

Ook al? 't Was ook al de vetste game van 2006 ;) 't is niet gemaakt in 2007 ;)

Bericht door: rappybas op 28 Januari 2007, 20:22:44
ik heb de ini gekeken      
er stond  en ik heb hem net gedownload

Code:
[game]
L0=1
C0=-1

ofzo

Bericht door: WBG op 29 Januari 2007, 09:10:59
Citaat van: "Erik Leppen"
Wow, nog steeds reacties :P (...)

Kan kloppen, aangezien dit spel op de home pagina staat ^^
http://www.game-maker.nl/info.php?p=games

Bericht door: captainjp op 29 Januari 2007, 13:51:01
Ja spel is het wel waard om op de pagina te staan vind ik en vind ik niet snel  :wink:

Bericht door: Donkey op 29 Januari 2007, 16:33:31
@ erik leppen:

het icoontje is een kladblok met daarvoor een soort tjha. tandwieletje.
ik zie daarnaast:
Mr.Donkey (die naam gaf ik op)
configuratie-instellingen
1kb

dus de type is configuratie-instellingen. ik dubbelklik erop en krijg allemaal dingen. stukje ervan:

Citaat
[game]
L01=1000
C01=4
L02=10000
C02=55
L03=10000
C03=64
L04=-1
C04=1
L05=100000

PS: die L05 had ik dus veranderd en L02 ook  :P
EDIT:
dit icoontje:
(http://img444.imageshack.us/img444/1382/iniew9.png) (http://imageshack.us)

Bericht door: Erik Leppen op 29 Januari 2007, 17:02:16
Citaat van: "Donkey"

PS: die L05 had ik dus veranderd en L02 ook :P

Als dat zo makkelijk gaat dan zou het wel eens kunnen dat mijn beveiliging niet werkt...  :angel:

Bericht door: zidane op 1 Februari 2007, 19:24:02
echt cool spel  |8D
geen woorden voor |8D  |8D

Bericht door: Bodhi Games X op 2 Februari 2007, 09:59:07
nu vind ik dit spel echt helemaal super!
ik heb in dit spel geleerd dat je met bruggen bouwen altijd driehoeken moet maken.
gisteren (donderdag) was er zo'n bruggenbouwen ding van plastic dingen (lijkt op knex), en toen dacht ik hierhaan, en we hebben het record verbeterd! die van ons kon 3,278 kilo dragen |8D  :P

Bericht door: Erik Leppen op 2 Februari 2007, 14:30:44
Zo zie je maar waar je de kennis voor kan gebruiken. Al is het maar om te pronken met je nieuwe record. De educatieve waarde van het spel heeft dus in elk geval één persoon iets moois gebracht :P

Bedankt allen voor de reacties.

Bericht door: Donkey op 2 Februari 2007, 15:37:37
lool. ik speelde het weer is. ik klikte ergens fout en kreeg overal balken
ik dacht: hoe zou dit gaan? dus ik starten krijg ik:
(http://img264.imageshack.us/img264/6629/ietskt7.png) (http://imageshack.us)

woow  :P

Bericht door: Bodhi Games X op 2 Februari 2007, 15:39:18
ik heb een idee, als je nou een mode maakt waarbij je oneindig veel geld hebt zodat de speler zich helemaal kan uitleven met het bouwen van bruggen |8D

Bericht door: Nickienator Games op 2 Februari 2007, 15:40:05
egt een leuk spel zeg! je ***n het aan donkey te zien voor 2 dingen gebruiken, om een trein simulatie te maken of om een vuurwerk simulatie te maken!  :P  :wink:

Bericht door: ddp op 2 Februari 2007, 15:41:13
Een geweldige game, ik heb hem met veel plezier gespeeld.

Wat ik wel mis, is een muziekje, het is nu nogal stil :P.
Ook zijn er nog wat weinig levels.

Een goed idee is idd ook om een sandbox-mode te maken ofzo, waarin de user helemaal vrij is in het bouwen.

Maargoed, een 8 is dit zeker :) .

Bericht door: Erik Leppen op 2 Februari 2007, 15:52:36
Citaat van: "Bodhi Games X"
ik heb een idee, als je nou een mode maakt waarbij je oneindig veel geld hebt zodat de speler zich helemaal kan uitleven met het bouwen van bruggen |8D

Ik vind geld een betere beperking dan framerate  :wink:

Met andere woorden, ik heb liever dat mensen geen lijnen meer kunnen plaatsen omdat hun geld op is, dan dat mensen geen lijnen meer willen plaatsen omdat de framerate zo laag is. Bedenk dat Game Maker niet supersnel is en dat veel lijnen heel veel rekenwerk kosten.

Citaat van: "ddp"
Ook zijn er nog wat weinig levels.

Heb jij alle levels al gezien dan?

Bericht door: michelvosje op 2 Februari 2007, 19:14:09
Plaats mijn coplimenten maar in de lijst tussen de anderen :P.
Ehm ik ben bezig zo ver mogelijk te komen... ik heb t/m level 15 af nu (zonder cheat).

Maar een vraag. Zit er in level 18/19 geen fout? Want het spoor aan de linker kant is 1 hokje hoger dan aan de achter kant.

Bericht door: Erik Leppen op 2 Februari 2007, 19:15:59
Citaat van: "michelvosje"
het spoor aan de linker kant is 1 hokje hoger dan aan de achter kant.

Dat hoort.  :eyes:

Bericht door: ddp op 2 Februari 2007, 19:57:46
Sorry, ik dacht dat er alleen die eerste 4(?) levels waren, dat heb ik dus verkeerd begrepen :P.

Bericht door: jelleisgoed op 3 Februari 2007, 17:14:22
laatst weer een paar keer gespeelt maar ik moest weer helemaal overnieuw beginnen en dat was best wel saai, je had er een versneller in moeten zetten. Die eerste paar levels gaan zooo langzaam.

Maar verder een heel erg goed spel hoor :D

Bericht door: steyntjj op 3 Februari 2007, 17:57:57
dit spel is zeer verslavend als ik een level niet haal dan wil ik meteen proberen om hem wel te laten lukken bij sommige games heb ik dat niet

zeer goed gedaan

Bericht door: michelvosje op 3 Februari 2007, 18:21:49
Er zit ook een cheat in. probeer gewoon wat in te drukken en je vind hem vanzelf.

Bericht door: robdop op 3 Februari 2007, 18:25:17
of kijk op pagina 3 naar dlaor's post :P

Bericht door: Bodhi Games X op 7 Februari 2007, 19:49:50
ga je nog een vervolg maken? |8D  |8D

PS: level 50 is wel heeeeeeeeeeeeeeeeeel overdreven groot

Bericht door: Erik Leppen op 7 Februari 2007, 20:04:24
Citaat
ga je nog een vervolg maken? |8D  |8D

Ik denk het niet. Ik zou er in elk geval niet op wachten. Er staan nu andere games op het programma. Om ho pde hoogte te blijven kun je m'n signature in de gaten blijven houden, maar ik denk niet dat Bridging the Gap een vervolg krijgt.

Citaat van: "Bodhi Games X"

PS: level 50 is wel heeeeeeeeeeeeeeeeeel overdreven groot

Zooo... zit je daar al? Tja level 50 was 't laatste level, k wou er toch ook een beetje iets aparts van maken. Achteraf bezien is ie iets te groot utigevallen  :angel: maarja. Wie bij level 50 komt is die-hard genoeg om een beetje lage framerate niet erg te vinden.

Trouwens zou je voor mij willen uitproberen wat je framerate is als je 1.000 lijnen plaatst in level 50? Stuur maar een PM met het resultaat, als je wil.

Bericht door: Bodhi Games X op 7 Februari 2007, 20:06:29

Trouwens zou je voor mij willen uitproberen wat je framerate is als je 1.000 lijnen plaatst in level 50? Stuur maar een PM met het resultaat, als je wil.

ik zal kijken maar nu moet ik slapen en ik was daar niet maar heb in de savegame alle min tekens verwijderd :P
ik wou zien hoe het laatste level was, zelf kwam ik niet verder dan 21 :angel:

Titel: Dat treien-bruggen-spel, van Erik Leppen
Bericht door: Osjcag op 10 Februari 2007, 21:06:50
Wow! Wat een geniaal spel!!!!!  :? Je wil me vast niet het  GM6-bestand van mailen :(, maar aan de andere kant (:GM025:) is het een geweldig spel!
Ik wou dat ik dat kon :( :P.
Ik ben nu net met 3D begonnen, maar ik denk dat dit met nooit gaat lukken.

Osjcag[/quote][/b]

Bericht door: Tunder Nerd op 15 Februari 2007, 17:34:34
je kan cheaten, als je zoekt vind je een bestand, met de speler naam die je hebt ingevoert. Open die in kladblok, En verander elke -1 naar 1000 of zow. Lvl 50 is wel erg overdrenen!

pluspunten
-verslavent
-leerzaam

minpunten
-verslaving :P
- Mischien verschilende balken, zoals lichtere, sterkere enz?

zker een 9.5!!

Bericht door: Bodhi Games X op 15 Februari 2007, 17:40:00
Citaat van: "Tunder Nerd"
je kan cheaten, als je zoekt vind je een bestand, met de speler naam die je hebt ingevoert. Open die in kladblok, En verander elke -1 naar 1000 of zow. Lvl 50 is wel erg overdrenen!

dat zij ik net 3 reacties terug

Bericht door: Erik Leppen op 15 Februari 2007, 18:30:57
Citaat van: "Tunder Nerd"

- Mischien verschilende balken, zoals lichtere, sterkere enz?

Ik heb bewust er voor gekozen deze niet in te bouwen. Dat maakt het spel denk ik ingewikkelder, en ik wilde de aandacht hier leggen op het "lekker bouwen" zonder dat de speler hoeft na te denken over soorten balken. Werkt het niet, dan hoeft de speler nu alleen maar een balk er bij te maken om te kijken of het dan wel werkt. Dat maakt de gameplay simpeler.

Over dat cheaten....zwak hoor  :P

Bericht door: Dmitri op 18 Februari 2007, 21:19:18
Echt een super spel :o  |8D

Bericht door: krop-kaas op 10 April 2007, 18:55:16
Vet spel het is ook erg realistisch (als je driehoeken maakt is die steviger)

Titel: Woooow
Bericht door: remzel op 3 Mei 2007, 12:24:46
Echt waar, heeel mooi spel! :D Maar kan die trein ook sneller?  :wink:

Titel: Re: Woooow
Bericht door: ChrisCompany op 3 Mei 2007, 12:29:30
Citaat van: "remzel"
Echt waar, heeel mooi spel! :D Maar kan die trein ook sneller?  :wink:

Ja met een cheat, alleen kun je dan niet meer finishen.. tenminste dan kan je niet naar het volgende level.

Het blijft echt een mega goed spel.. Ik sta versteld dat je dit ooit met gamemaker hebt kunnen maken..

~  Chris

Bericht door: remzel op 4 Mei 2007, 14:31:10
lol

Bericht door: Lenie op 9 Mei 2007, 18:40:18
Ziet er goed uit! |8D en heel verslavend :wink:

Bericht door: kaas op 9 Mei 2007, 20:56:44
Geïnspireerd door bridgebuilder (http://www.bridgebuilder-game.com/)???

Bericht door: Delpee op 10 Mei 2007, 06:43:35
@kaas: dit is al 2 keer gezegt...

@Erik en Purno: Ik heb het al eerder gespeelt (toen hij net uit was) en hij is nog steeds geweldig!

Delpee

Bericht door: kaas op 10 Mei 2007, 17:22:18
Zal wel, maar ik ga niet zeven pagina's lezen...
Is er trouwens ook een gm7 exe?

Bericht door: SLiV op 13 Mei 2007, 06:57:29
Het spel zelf ziet er HEEL goed en mooi uit, het is grappig, de 'besturing' is simpel, maar het denkwerk is best zwaar.
Zeer Goed!

De versie op de homepage van www.game-maker.nl doet het niet!
Als je daar een level uitspeeld geeft hij een foutmelding.
Dus aan degene die deze site heeft gemaakt: Upload aub de goede versie van Bridging the Gap!

Titel: ehm newbie
Bericht door: frog op 15 Juni 2007, 16:39:31
yow... echt leuk spel..

ik gebruik sinds kort voor het aller eerst game maker.. en dan

versie 7.0 lite

... maar ik vraag me af of iemand mij kan helpen met zulk soort spellen

die zijn gwoon meesterlijk

Bericht door: Aragon op 15 Juni 2007, 18:40:36
Citaat van: "SLiV"
Het spel zelf ziet er HEEL goed en mooi uit, het is grappig, de 'besturing' is simpel, maar het denkwerk is best zwaar.
Zeer Goed!

De versie op de homepage van www.game-maker.nl doet het niet!
Als je daar een level uitspeeld geeft hij een foutmelding.
Dus aan degene die deze site heeft gemaakt: Upload aub de goede versie van Bridging the Gap!

Werkt wel (of ze hebben het al recht gezet)

Verder, het spel is echt verslavend als je het snapt :wink:

Bericht door: frog op 15 Juni 2007, 18:45:26
kan iemand mij helpen zulke spellen te maken ??? :|  :GM002:  |8D

Bericht door: j0hann3s op 15 Juni 2007, 19:15:59
@ FROG:

Download het programma gamemaker

Lees tutorials door

Kijk hoe andere (editble) games inelkaar zitten

Pas eerst eens een ^^ spel aan, en kijk wat je hebt veranderd, en wat er mee gebeurd als ik iets anders aanpas.

Daarna begin van begin af aan, en bouw zo telkens een betere spel op.

Om z'n spel als dit te maken heb je veel verstand van gml nodig. Aangezien je nog een beginner bent, lijkt mij niet handig om hier al meteen aan te beginnen

Begin met iets eenvoudig's zoals bijv. packman.

Veder -> Dit is een topic over een bepaald spel, niet over hoe maak ik een spel. Voor vragen hoe iets moet, is er het beginners sub forum. (http://www.game-maker.nl/forums/viewforum.php?f=4)

Bericht door: frog op 16 Juni 2007, 07:32:56
@ j0hann3s

ik heb al 4 games gemaakt

1. een soort pacman (best leuk)
2. een platform spel (beetje vaag, mja)
3. z'n beginners klik spel ( op zn mannetje steeds klikken)

en

4. BREAK OUT ( mn beste spel :P )

54 levels , leuke achtergrond muziek , duurt ongeveer 38 seconden om te laden :sleep:

IK ZAL DEZE SPELLEN WEL EENS EEN KEERTJE POSTEN....

vandaar dat ik vraag om ongeveer zo iets als dit te maken....

ik gebruik nog geen scripts .. die van pacman heb ik het script van een tutorial... maar voor de rest snap ik er niks van :angel: hij zal me wel niet zn save file opsturen :angel:  lol

heeft hij trouwens een geregistreerde versie of niet?

voor de rest heb je wel gelijk ja.. om steeds maar wat te doen...denk dat ik gwoon wat te snel wil gaan... om echt leuke games te maken

zucht achja gewoon maar blijven proberen dan maar  :sleep:

Bericht door: jeem op 16 Juni 2007, 08:51:04
ja hij heeft geregistreert
en nee naar 4 beginners spellen kun je dit niet maken
dit spel is gewoon uniek hij heeft hier zolang aan gewerkt dit gaat jou mij of andere nooit lukken

Bericht door: Erik Leppen op 16 Juni 2007, 09:21:54
Topic is 9 maanden oud en nog steeds reacties :D Bedankt allemaal voor het spelen en posten, maar om toch even wat zinnigs te zeggen:

Het heeft veel tijd gekost om dit spel te maken en het maken van de engine vereist enig wiskundig inzicht. Ik heb dus gebruik gemaakt van het feit dat ik dat inzicht heb, omdat ik al wat ouder ben en bovendien wiskunde studeer. Als je op de middelbare school zit, heb je kans dat je dat inzicht nog niet hebt omdat je nog niet zo veel wiskunde gezien hebt en er mee gewerkt hebt.

Verder is de code zelfs nu nog een rommeltje en ik zou er nu echt niet meer iets aan willen uitbreiden omdat ik dan m'n eigen code niet meer zou begrijpen en alles opnieuw zou moeten uitzoeken (hoe werkt dit, wat doet dat, etc.) Als er een nieuwe versie komt, zal die van de grond af aan opnieuw worden opgebouwd.

Verder heb ik het natuurlijk niet alleen gedaan...Purno heeft voor mij een stel leuke sprites getekend, waaronder alle treinen en een meerderheid van de tiles.

kennis van GML is een vereiste om dit te kunnen maken. De hele engine gaat met scripts en codes en arrays. Vandaar ook dat het spel alleen traag is bij simulatie, de punten en lijnen zijn geen objecten maar variabelen. Ik bedoel..ik ben ook simpel begonnen ;) Je kunt de engine hier  (http://www.byteality.blijbol.nl/Files/Games/example_bridgingthegap_engine.gm6) bekijken, je mag 'm gebruiken onder vermelding van m'n naam. Dan kun je een beetje zien wat er ongeveer gebeurt en welk programmeerwerk de engine ongeveer kost. Ik weet echter niet of er functies in zitten die de Lite versie niet wil gebruiken.

Bericht door: Mohammed-f op 16 Juni 2007, 09:41:21
Het heeft veel tijd gekost om dit spel te maken en het maken van de engine vereist enig wiskundig inzicht. Ik heb dus gebruik gemaakt van het feit dat ik dat inzicht heb, omdat ik al wat ouder ben en bovendien wiskunde studeer. Als je op de middelbare school zit, heb je kans dat je dat inzicht nog niet hebt omdat je nog niet zo veel wiskunde gezien hebt en er mee gewerkt hebt.

Verder is de code zelfs nu nog een rommeltje en ik zou er nu echt niet meer iets aan willen uitbreiden omdat ik dan m'n eigen code niet meer zou begrijpen en alles opnieuw zou moeten uitzoeken (hoe werkt dit, wat doet dat, etc.) Als er een nieuwe versie komt, zal die van de grond af aan opnieuw worden opgebouwd.

Daarom is het altijd handig commentaar toe te voegen. Maar in de versie die jij gaf is 90% van de codes in de scripts commentaar :o :?
Citaat
Ik weet echter niet of er functies in zitten die de Lite versie niet wil gebruiken.

Hij heeft in iedergeval wel Pro nodig. (Ik zit nu op een ander pc zonder reg ;))

Bericht door: bartveg op 16 Juli 2007, 21:05:04
Is er een manier om dit spel op Windows Vista te laten werken??

Bericht door: j0hann3s op 17 Juli 2007, 10:13:16
Probeer dit topic eens:
Game Maker 6 exe converter, Vista capable (http://www.game-maker.nl/forums/viewtopic.php?t=16294)

Titel: Re: Bridging the Gap
Bericht door: Shaint op 16 September 2007, 13:30:26
echt geweldig spel! zeker een 9.5! Ik vind het zelfs beter dan bridge constructing set (heb demo gespeeld)

1 klein probleem: kan iemand zeggen hoe je level 28 moet uitspelen want ik snap niet hoe je je trein omhoog kan laten gaan   :|

Bericht door: avdg op 27 Oktober 2007, 17:20:31
Leuke engine, alleen is hij nogal onrealistisch (alles breekt snel) en de dekken worden niet automatisch aangemaakt. Ook is het een totaal ander systeem, je kunt moeilijk iets verwijderen, en bevat wat bugs en bv. mischien de toetsen uitschakelen bij testmodus. Dus vermoed ik dat dit niet echt de echte engine is. Ik vind het ook jammer dat de uitleg in het Engels is (voor een nederlandse community) maar ik vind het spel heel leuk en verslavend.

Heel uitstekend werk, ook veel opzoekwerk en al waarschijnlijk? Al die tijd dat je erin hebt gestoken in dat spelletje...

Ik mis wel de editor bij de echte versie, maar omdat ik heel wat heb gelezen op dit forum snap ik je keuze.

Punten: gerust op alles een 9,5+! (omdat het ook 1 van de beste spellen is, nu nog!) :angel: 8)

Bericht door: Cysion op 29 Oktober 2007, 09:23:10
Okai, ik probeer een reviewer te worden op GMG (gamemakergames) en hiervoor kies ik dus goede spelen uit die me ook daadwerkelijk boeien.  Hier heb ik er zo een =D

Met een beetje geluk komt deze game dus op de voorpagina van GMG te staan met een review: voor het geval hij het niet zou halen staat hier in ieder geval al de review.  Hij is vanzelfsprekend in het Engels aangezien de GMG nu eenmaal een engelstalige community is.  Mocht je game op de voorpagina komen, dan laat ik het in ieder geval weten ;)

Will it hold? Will it hold? I’m staring at the rickety construction I just build in “Bridging the Gap”. The train slowly puffs over my bridge and I’m once again curious how my intuitive construction will do it. A loud wrangling shatters both my thoughts and my construction; I see my train once again sinking in the bustling water.

Yes, that’s the kind of excitement you are going to experience in the Leppen brothers’ Bridging the Gap: a wonderful combination of building and waiting. But contrary to other games, the moments of waiting are as thrilling as the playing itself. The concept is fairly simple and it’s all in the title actually. The latter is really a positive point in the game: everything is very intuitive; the building, the playing and most of all the physics. Games like this stand or fall on the quality of the physics-engine and that’s more than outstanding in this case.

The game is a tad more extended than just building bridges though, granted it is the main principle of the game but little extras make it so much more. First of all there’s the high-score system which is rather tycoon-ish: bridge the gap, but keep it as cheap as possible. This adds to both replay value and excitement. Thoughts like “will my bridge hold without that extra bar?” will more than once flash through your head. But looking at the creative high score system it must be said that an online equivalent would even spice the game more up.

While the good game play is the prominent part in the game I must make a little remark about the graphics. Although they fit the game rather well, they could have been a tad more exciting and varying. But I must be honest: the game is entertaining enough not to bother these. A similar remark goes out to the sound effects and the total lack of music in the game. But here I’m not sure whether it’s a negative or positive argument because the lack of music increases the excitement, especially since the cracking of the bridge emerges such an intense sound.

However, now you’re probably wondering if the game is worth the download. Well, I would surely recommend it. It’s a true relief in the nowadays game making scene, speed and concept wise. Dare to be original is the key to success, the Leppen brothers did it!

Bericht door: Gamietjuh op 29 Oktober 2007, 12:46:15
Heb het vandaag gedownload het is echt vet ,i kehb zin om het nu nog te spelen(dus verslavend is et zeker).
Alleen doe ik het niet want ehm ik moet nieuwe rails gaan bestellen :P. (ik heb alle knoppen al gebruikt ook de kaart etc. , en ik moet zeggen ik zie momenteel nog niets wat ontbreekt :p).

(http://img134.imageshack.us/img134/8783/maaksporenfailedvz0.png)
Was bij al die streepjes wat aan het trekken om hem te verstevigen (wat dus niet is :?) , ik klikte plots op een knop en plots stonden er overal strepen dus ik dacht oké ik test en ... tja kijk maar op de foto!
Link:http://img134.imageshack.us/img134/8783/maaksporenfailedvz0.png (op foto zelf was het niet duidelijk).(de tekst onderandere).

Aleen , hoeveel levels zijn er ? Er is een grote lijst ik zie nu 8 levels staan maar gaat er binnekort ook scrollbalk komen met nog meer levels??
en gaat de snelheid later ook omoog? want ik vind dat de treinen traag gaan maja ze kunen ook niet floeps  voorbij schietne maar beetje sneller toch.

Bericht door: Erik Leppen op 29 Oktober 2007, 13:31:47
@ Shaint, zoek even door het topic, er staan ergens oplossingen van een paar levels, waaronder misschien ook 28.

Citaat
Leuke engine, alleen is hij nogal onrealistisch (alles breekt snel) en de dekken worden niet automatisch aangemaakt. Ook is het een totaal ander systeem, je kunt moeilijk iets verwijderen, en bevat wat bugs en bv. mischien de toetsen uitschakelen bij testmodus. Dus vermoed ik dat dit niet echt de echte engine is. Ik vind het ook jammer dat de uitleg in het Engels is (voor een nederlandse community) maar ik vind het spel heel leuk en verslavend.
Ik had ook liever gehad dat alles wat stabieler en steviger was, maar dat lukte niet met de rekensnelheid van mijn code. Het probleem is dat als je de members steviger maakt, dat het systeem sneller instabiel wordt als je heel veel members aan een joint vastmaakt. Dat zie je nu ook als je bv. 30 members aan een joint (niet anchor) vastmaakt, probeer maar. Wat bedoel je met "de echte engine"? Dit is geen GMPhysics nee, ik heb geen DLL gebruikt, ik heb gewoon zelf dit systeem geprogrammeerd (ik denk ook dat het daarom niet zo heel snel is). Verder is het hele spel natuurlijk in het Engels omdat je dan een veel groter publiek hebt. Die Staff Pick op Yoyo Games om maar wat te noemen :P

Er is geen editor inderdaad, was te lastig maken. Er is geen sandbox mode, dat is omdat ik niet wil dat mensen zo groot willen bouwen dat hun framerate abnormaal laag is, dan heb ik liever dat ze niet meer kunnen bouwen omdat hun geld op is.

@ Cysion, leuke review! Leuke manier van schrijven ook, ik denk dat je wel kans maakt op die reviewerpositie. Bedenk wel dat je als reviewer ook games moet reviewen die misschien je favoriet zijn ;) Maargoed, leuke reviuw, maar misschien lijkt dat maar zo omdat het over mijn spel gaat. Ohja, "the Leppen brothers"  :D :D

@Gamietjuh, er zijn 50 levels dus veel succes ;) Tip: maak driehoeken.

Verrassend hoeveel impact dit spel heeft ... 't is al een jaar oud :D

Bericht door: Rivirland op 31 Oktober 2007, 17:01:54
Jouw spellen doen het niet op mijn pc :G

Load het anders Up met Megaupload :D

Rivirland

Bericht door: sammieboy op 1 November 2007, 10:02:50
Dat het spel het niet doet heeft niks te maken met de site waarop het bestand wordt geüpload.

Bericht door: instantnoedel op 4 November 2007, 16:58:06
Echt vet leuk spel, heb net lvl 28 vet moeilijk! De truc is om een hefboom te maken... Gagen zitten te proberen. Alleen met sommige levels slinger ik die trein gewoon dwars door de muur en dan heb ik het gehaalt? Misschien kun je daar ook wat aan doen?

Voor mij een 9.5/10!!!

Bericht door: valkiscool op 24 November 2007, 16:34:35

Aleen , hoeveel levels zijn er ? Er is een grote lijst ik zie nu 8 levels staan maar gaat er binnekort ook scrollbalk komen met nog meer levels??
en gaat de snelheid later ook omoog? want ik vind dat de treinen traag gaan maja ze kunen ook niet floeps  voorbij schietne maar beetje sneller toch.

er zijn 50 levels als je ze allemaal wilt hebben stuur me dan ff een e-mailtje naar: valkiscool@gmail.com dan kan ik je de ''cracked'' verzie sturen  ;) ;)

Bericht door: michelvosje op 24 November 2007, 16:43:34
er zijn 50 levels als je ze allemaal wilt hebben stuur me dan ff een e-mailtje naar: valkiscool@gmail.com dan kan ik je de ''cracked'' verzie sturen  ;) ;)
Je veranderd gewoon het .ini bestand waarin opgeslagen wordt welke levels je hebt uitgespeelt en hoeveel geld je gebruikt hebt. Dan kun je gewoon alle levels spelen.

Dus overal waar -1 staat verander je door bijv. 0.

Bericht door: Niborius op 25 November 2007, 07:45:18
echt een mooi spel en zeker verslavend! ben
nu bij level 3 :D

Bericht door: jaco-m op 25 November 2007, 08:06:21
ik heb hem gedownload en gespeeld egt super! :D
13,98/10  :eyes:
VERSLAVEND!

Bericht door: mandgplace op 29 November 2007, 19:24:11
@Erik Leppen Je kan wel zien dat je verdient hebt gewonnen. Er reageren heel veel mensen met positieve reacties. Ik vind het ook een top spel, maar het wordt na verloop van tijd wel een beetje lastig. Maar dat moet ook wel in een goede game. LOL

Bericht door: jeem op 30 November 2007, 19:53:30
en toch vraag ik me af wie er op slecht heeft gestemt :/

Bericht door: mandgplace op 3 December 2007, 18:15:19
Hoezo. Heeft er dan iemand slecht gestemd. Het was toch het spel van het jaar 2006.

Bericht door: captainjp op 3 December 2007, 19:19:21
Zijn altijd wel paar enkele die kritisch blijven... Misschien jonge kinderen die het spel niet zo leuk vinden, omdat ze het niet begrijpen.

Bericht door: drugsb op 12 December 2007, 14:00:54
 als ik hem download in vista dan runt hij hem wel maa rhij start hem nie t heel erg vaag kun iemand mij misschien helpen

Bericht door: master111 op 8 Februari 2008, 13:37:33
ik heb vista, en als ik hem wil openen krijg ik een error die zegt dat het bestand beschadigd is.

Bericht door: gokip op 8 Februari 2008, 17:23:51
ik heb vista en bij mij werkt ie wel!!  |8D

Bericht door: Laloeka op 8 Februari 2008, 17:47:41
Dan is er waarschijnlijk iets fout gegaan met het downloaden.

Probeer nog een keer

Laloeka

Bericht door: master111 op 8 Februari 2008, 18:23:30
nee, doet het nog steeds niet.

Bericht door: Erik Leppen op 8 Februari 2008, 18:57:23
Het spel is gemaakt in :gm6: en daarom helaas niet Vista-compatibel. :(

Bericht door: master111 op 8 Februari 2008, 19:12:42

ok, maar een leuk spel is het wel, want ik heb hier ook nog xp staan en daarop doet ie het wel.

Bericht door: gokip op 9 Februari 2008, 10:18:45
srry dit is offtopic:maar als een xp game niet werkt op vista dan doe je:
eigenschappen-->compatibiliteit-->uitvoeren onder xp (service pack 2)
en dan werkt ie :D het is echt een supergame veel lol,maar volgens mij is het niet simpel om het te maken met al die 'formules" die berekenen of een balk berst of niet  :P

Bericht door: Pizzagamer op 20 Februari 2008, 16:14:27
Mooi spel! Ik heb het gespeeld en het was echt zooo realistisch! Het is gewoon grappig (als de trein in het water valt) en super serieus (wil je in het echt een instortende brug).
Veel beter dan mijn games.
Ik geef het een: :D+ :D+ :D

Pizzagamer

Bericht door: sentiao op 28 Februari 2008, 12:17:48
Super game! Ik moet het helaas met de screenshots en de reacties van anderen doen (lees hieronder).

Semi-Offtopic:
Ook als ik de compatibiliteit in Vista verander naar XP komt er niks op het scherm. Hij staat wel in mijn proces-lijst (ctr+alt+del).
Ik heb Vista Home Premium

Bericht door: Sjeffff op 28 Februari 2008, 12:56:02
Waarom open je hem niet even in gm7 dan ?
En dan opnieuw executeable maken ?
 ;)

Bericht door: Ronald op 28 Februari 2008, 13:03:41
Hoi,
Een erg leuk spel, ik blijf maar proberen tot het lukt.

Offtopic:
Als je een  :gm6: spel in vista wil spelen moet je hem omzetten mbv dit programma:
http://www.game-maker.nl/forums/topic,16294.0 (http://www.game-maker.nl/forums/topic,16294.0)

Ronald

Bericht door: coco-nut op 28 Februari 2008, 15:17:04
Slecht?
Minder dan gemiddeld?
Gemiddeld?
Goed?
Heel goed!?

Nee, het spel is niet slecht, niet minder dan gemiddeld, niet gemiddeld, niet goed, niet heel goed maar...

Verbluffend!

Da's mijn mening, het spel is zeker mijn favoriet...

Bericht door: AValanche op 29 Februari 2008, 14:16:18
Een vraagje: Hoe speel je bij de campaign level 28 uit? Ik kom naar de overkant, maar dan gaat het level nog gewoon verder.

Ps: Heel goed spel.

Bericht door: coco-nut op 1 Maart 2008, 22:55:26
soms gebeurt het wel eens, dat als je brug ver doorzakt, maar het houdt het nog wel, en de trein is al bij het einde, dat het treintje dan letterlijkt door de grond heen gaat...
dus dat terwijl het rijdt, het half in de grond zit...
Maar is niet zo erg, want het spel is fantastisch

Bericht door: Roggie99 op 3 Maart 2008, 06:52:18
nou echt geniaal maar helaas weet ik niet hoe je je brug moet verstevigen

:D :D

Bericht door: casioa1234 op 3 Maart 2008, 18:50:18
GEWELDIG SPEL krijg het niet uitgespeeld ,maar egt GEWELDIG

Bericht door: Hell_Pet op 6 Maart 2008, 12:31:06
GENIAAL SPEL!!
Echt zoooo ontzettend moeilijk!
Ik ben nu bij lvl 46 (ofzo) en dat is niet te doen zowat!!
Btw, lvl 28 is ook onmogelijk voor mij :o

Bericht door: projectweek op 26 Maart 2008, 20:07:58
het is een leuk spel(dat weet ik, ik heb hem op mijn vorige pc gehad)
maar op deze laptop doet hij het niet SNIK
dat vindt ik heeeeeeeeeeeel jammer.

Bericht door: Lazartjuh op 30 Maart 2008, 10:55:53
tis een leuk spel en vooral verslavend, k kwam tot lvl 7 :P

Bericht door: Spito op 10 April 2008, 16:52:29
Ik kom niet uit level 9 :$

Bericht door: jasperke op 11 April 2008, 16:19:00
het werkt niet op windows vista bij mij dus :P kun je eens een zip versie maken dat kan misschien lukke

Bericht door: Erik Leppen op 11 April 2008, 16:49:58
@jasperke, wanneer heb je gedownload? Anders, mag je ook een emailadres geven (stuur mij een PM) waar ik 't dan heen kan sturen, dan heb je sowieso de nieuwe versie.

Bericht door: Ruttz op 11 April 2008, 17:06:42
lol. OP mijn school netwerp heeft iedere laptop dit spel.
(meer dan 600 leerlingen) En dat allemaal omdat ik mijn USB perongeluk in de hoofdcomputer deed ^^

Bericht door: SLiV op 12 April 2008, 19:34:35
Ik weet niet of dit al gemeld is, maar ik heb een behoorlijk grote bug gevonden:
Als je trein aan het einde ontspoord en door de muur heen rijdt, en je het spel een tijdje aan laat staan (omdat je bijv moet eten), geeft hij op een gegeven moment het 'Congratulations scherm. Heel makkelijke manier om punten te verdienen.

Bericht door: Erik Leppen op 12 April 2008, 19:53:14
@SliV, geen idee of het gemeld is, maar umm, handig toch? :P

Bericht door: Laloeka op 14 April 2008, 16:30:53
Ik zou er toch iets aan doen

Laloeka :D

Bericht door: RobertVerscheijden op 27 Mei 2008, 14:18:37
Ik kan het niet spelen :( .. Ik heb het gedownload maar als ik het spel dan aanklik komt er een zandloper en dan doet ie het verder niet  :o .. erg jammer ..  :'S ..
Ik heb het spel ooit gezien en het lijkt me er leuk..

IK heb windows vista, kan het daar aan liggen ?

Bericht door: Erik Leppen op 27 Mei 2008, 18:49:56
Waar heb je gedownload? Want ik heb 'm door de GM6-naar-Vista converter gedaan.

Bericht door: jasperke op 28 Mei 2008, 16:06:38
ik kan het spel niet spelen hij start niet op ik heb windows vista;

maar ik vind het spel vanop de screenscot geweldig
ik vraag mij dan altijd af hoe doen ze dat

zeer goed spel
Jasper De Vrient

Bericht door: Erik Leppen op 28 Mei 2008, 18:10:08
Nieuwe links toegevoegd :) (er stond nog de oude downloadlink) en die had ik niet geconverteerd. Het zou nu onder Vista moeten werken.

Bericht door: Pizzagamer op 28 Mei 2008, 19:33:43
Al uit 2006 en nogsteeds een actief topic :) Dan moet het wel een goed spel zijn. Wat ik zelf uiteraard ook vind.

Bericht door: RobertVerscheijden op 29 Mei 2008, 09:39:53
Waar staat de link voor windows vista ? Want ik heb hem gedownload bij GameMaker creaties maar hij opent niet  :'S .. en ik heb ook alles uitgepakt  :o

Bericht door: Erik Leppen op 29 Mei 2008, 18:01:05
Zie de openingspost van deze topic.
Vista-compatibele versie: Bridging the Gap-pagina (http://www.yoyogames.com/games/show/6097) (YoYoGames).

Bericht door: GodsChild777 op 30 Mei 2008, 18:23:47
Ik vind het goed maar het kan beter. Om goede bruggen te kunnen bouwen heb je verschilende materialen nodig met steeds weer een andere kosten. Je hebt nu maar 1 materiaal maar soms is het spel een beetje onrealistish voeg deze dingen toe dan word het ook wat meer strategie:
alluminium kabels
staal kabels
suspension kabels
wegdek
stalen balken
titanium balken

Gewoon een sugestie ^^

Bericht door: JHmakegames op 19 Juni 2008, 14:20:24
Mooi zeg hoelang ben je hier niet mee bezig geweest.

Bericht door: captainjp op 20 Juni 2008, 15:59:54
Ik vind het goed maar het kan beter. Om goede bruggen te kunnen bouwen heb je verschilende materialen nodig met steeds weer een andere kosten. Je hebt nu maar 1 materiaal maar soms is het spel een beetje onrealistish voeg deze dingen toe dan word het ook wat meer strategie:
alluminium kabels
staal kabels
suspension kabels
wegdek
stalen balken
titanium balken

Gewoon een sugestie ^^

Ik denk dat juist het simpele van het spel juist het leukste is.

Bericht door: creeder op 20 Juni 2008, 20:14:55
gewoon in 1 woord: GEWELDIG!

Bericht door: JHmakegames op 22 Juni 2008, 11:41:05
Mischien een mode waarin je onbeperkt geld hebt dat je gewoon een mooie brug kan bouwen.

Bericht door: maver100 op 23 Juni 2008, 11:09:26
mooi spel

Bericht door: rutger12345 op 1 Oktober 2008, 18:55:40
ik snap het niet helemaal hoe het werkt (ben 11 dus mn engels is nog niet zo goed)

Bericht door: mathijs727 op 2 Oktober 2008, 16:50:50
leuk spel, wel moeilijk. :P

mathijs727

Bericht door: newworld op 4 Oktober 2008, 15:26:34
Dit is gewoonweg een goed spel, meer kan je daarop niet zeggen!
90% en een eremedaille als je het mij vraagt!

Bericht door: hardbass op 26 Oktober 2008, 22:52:03
hallo

ik wilde de ini graag in een sub directorie dus bij naam vulde ik lol/lol in
toen kreeg ik een foutmelding
mssn is het handig om de "/" eruit te filteren
voor de rest een top game komt er ook een level editor?

Bericht door: michelvosje op 27 Oktober 2008, 06:08:51
hallo

ik wilde de ini graag in een sub directorie dus bij naam vulde ik lol/lol in
toen kreeg ik een foutmelding
mssn is het handig om de "/" eruit te filteren
voor de rest een top game komt er ook een level editor?
Je kunt met de standaard ini functies geen ini-bestanden lezen die in een map staan behalve de map waarin het spel zelf staat. Dus dat zal niet gaan. Zoiezo, waarom zou je bestanden van een spel in verschillende mappen zetten?

Bericht door: hardbass op 27 Oktober 2008, 21:10:35
nee ik bedoel dus dat je een functie in bouwt die de "/" ui de naam filtert
als pietje men een 0 verstant van pc's een naam met een "/" invoert krijgt hij een foutmelding

Bericht door: Naud1234 op 28 Oktober 2008, 08:44:12
Je kunt met de standaard ini functies geen ini-bestanden lezen die in een map staan behalve de map waarin het spel zelf staat. Dus dat zal niet gaan. Zoiezo, waarom zou je bestanden van een spel in verschillende mappen zetten?

Met pyramini kan dat wel, alleen er zijn nog niet zoveel functies. Ik weet niet hoe hij gemaakt heeft dat je ini's in een andere map kan opslaan en lezen.
Bytality tower defence - ook van erik leppen- heeft de accounts in een map staan en de levels in een andere map. Dat is best wel handig anders staat alles in de map van het spel zelf en dat is rommelig.

Bericht door: maththijs op 29 April 2009, 20:04:47
ik vind het een geweldig spel maar ik heb 1 brobleem:
hoe sluit ik de game af als ik iets anders wil doen?????

Bericht door: Don Sandros op 30 April 2009, 08:48:55
Ik vind het ook een heel leuk spel, maar dat betekent niet dat ik het topic uit de oneindige vergetelheid ga halen.

Bericht door: captainjp op 30 April 2009, 19:55:54
Er zijn zo nu en dan reacties op het spel, omdat het ook op de voorpagina staat van http://www.game-maker.nl dus eigenlijk is dit topic niet afhankelijk van wanneer de laatste post is gepost, maar de voorpagina (waardoor iemand niet er op let hoe oud het topic is).

Bericht door: helderdje op 3 Mei 2009, 23:41:32
Ik vind dit 1 van de beste spellen, buiten gamemaker, in platform iniedergeval.
Ik heb me broer het zelfs aan het spelen gekregen(A) ik denk dat als ik hem vertel dat het met game-maker gebouwt is, hij het niet gelooft.
geweldige game:)

Helderdje

Bericht door: draak1400 op 28 November 2009, 18:30:43
ik kan het spel niet van mijn computer af halen

het is toch gelukt :D

Bericht door: Erik Leppen op 28 November 2009, 19:23:50
ik denk dat als ik hem vertel dat het met game-maker gebouwt is, hij het niet gelooft.
Gelukkig heb ik 't in het spel gezet :D

Citaat
ik kan het spel niet van mijn computer af halen
Dat is waarschijnlijk de schuld van Windows - misschien staat ie als alleen lezen? Rechtsklik op bestand en dan eigenschappen.

Bericht door: Beginnertje op 29 November 2009, 06:43:27
ik heb hem echyt helemaal vol gecheat. XD
maar een ding, is een gap wel een brug?

Bericht door: marcoo op 29 November 2009, 09:16:45
maar een ding, is een gap wel een brug?
Nee, maar vertaald staat er ook: overbrug het gat. (gap = gat/opening etc.)
Ik vind dit een van de beste spellen die met game-maker gemaakt is. heb me al uren bezig gehouden met dit spel.

marcoo

Bericht door: tycho op 29 November 2009, 09:49:11
gaaf spel! |8D

Bericht door: Beginnertje op 30 November 2009, 16:42:56
volgensmijis een gap een soort van gat dat zorgt dat wanner het staal/ijzer groter wordt (van de brug) dat hij niet kapot gaat.

Bericht door: marcoo op 30 November 2009, 16:54:18
uit een woordenboek Engels-Nederlands:
gap
1 gat, opening, leemte, hiaat, bres
2 fig kloof, onderbreking
3 Am spatie
* a gap in the market/a market gap
een gat in de markt
* bridge a/the gap
een/de kloof overbruggen
Vertaalwoordenboeken © 2000 C. Langenscheidt KG Berlin and Munich.

ON-topic:
Na lvl. 15 word het echt lastig. Zowat alles stort in bij mij :'S

Bericht door: Beginnertje op 15 December 2009, 17:43:59
uit een woordenboek Engels-Nederlands:
gap
1 gat, opening, leemte, hiaat, bres
2 fig kloof, onderbreking
3 Am spatie
* a gap in the market/a market gap
een gat in de markt
* bridge a/the gap
een/de kloof overbruggen
Vertaalwoordenboeken © 2000 C. Langenscheidt KG Berlin and Munich.

ON-topic:
Na lvl. 15 word het echt lastig. Zowat alles stort in bij mij :'S

ok

Bericht door: Milan op 23 December 2009, 13:14:59
Je zou ook wat meer kunnen zeggen dan 'ok' en dit gaat niet echt meer over dit spel, mijn review:

Ik heb dit al vaak gespeeld, erg orgineel en bijzonder goed gemaakt, maar dit is voor mij geen echte topper (Gordon wel  :P) maar het is toch wel gaaf te noemen. Wat mij alleen ietwat tegenvalt is dat je met cheats het level niet kan uitspelen.

Idee: 8 | Erg leuk. Vooral de cheats.
Moeilijkheidsgraad: 8 | Na level 4 wordt het een stuk lastiger.
Afwerking: 9 | Het lijkt mij dat er veel moeite is gedaan om dit spel te maken.
Graphics: 7 | Ziet er leuk uit, maar kan wel echter.
Gameplay: 10 | Geen onzinnige WASD-achtige knoppen, heerlijk!

------------------
Totaal: 9!

Bericht door: PiJoKra op 19 Oktober 2011, 15:38:28
Heel erg sorry voor de bump, maar ik zag op de homepage van NGMC dit spel, en was wel benieuwd wat het was. De downloadlinks werken niet meer
Citaat van: http://www.pizzerias.com/gallery/ErikLeppen/WindowsScreenshots/MyGames/bridging_the_gap_screen3.png
The page you tried to access does not exist on this server. This page may not exist due to the following reasons:

You are the owner of this web site and you have not uploaded (or incorrectly uploaded) your web site. For information on uploading your web site using FTP client software or web design software, click here for FTP Upload Information.
The URL that you have entered in your browser is incorrect. Please re-enter the URL and try again.
The Link that you clicked on incorrectly points to this page. Please contact the owner of this web site to inform them of this situation.
Citaat van: http://www.byteality.blijbol.nl/Files/Games/bridgingthegap2.zip
404: Niet Gevonden
Citaat van: http://www.yoyogames.com/games/show/6097
The page you were looking for doesn't exist

*staat nl een beetje raar, een spel dat niet downloadbaar is die op de homepage staat...*
Mocht het zijn dat dit niet echt nodig gevonden wordt om te bumpen, kan je natuurlijk altijd de reportfunctie gebruiken...

Bericht door: Erik Leppen op 19 Oktober 2011, 16:23:27
Link ververst :D

Bericht door: The RuneSnake op 19 Oktober 2011, 16:25:55
http://www.game-maker.nl/downloads/games/bridgingthegap.zip (http://www.game-maker.nl/downloads/games/bridgingthegap.zip)

TR

Bericht door: Maartenz op 19 Oktober 2011, 22:26:02
Uhm, mijn hele computer zit traag te gaan omdat dit programma heel veel van mijn geheugen in neemt, terwijl het niet eens open staat? :| Kijk maar: http://screenshotuploader.com/s/ftzsd4MK8k

Bericht door: ericlegomeer op 19 Oktober 2011, 22:53:47
terwijl het niet eens open staat?
Alsin:
- Je hebt het afgesloten
- Het wil niet eens opstarten

Indien het de tweede is, dat is een bekend probleem van <GM7 spellen op >Vista PCs ;) Als het de eerste is is het wel wat vreemd ja.

Bericht door: Maartenz op 19 Oktober 2011, 23:30:02
Het wou niet opstarten, en ik heb W7 dus dat zou best wel kunnen kloppen. Vreemd dus :(

Bericht door: ericlegomeer op 20 Oktober 2011, 00:17:04
Waarschijnlijk gaat het om een GM6 game nog zelfs, je kunt hier een converter vinden, misschien werkt het: http://wiki.yoyogames.com/index.php/Making_games_work_under_Windows_Vista

Bericht door: Maartenz op 20 Oktober 2011, 00:22:02
Zo belangrijk is het nu ook weer niet dat ik het spel speel :P

Bericht door: PiJoKra op 20 Oktober 2011, 06:13:03
Uhm, mijn hele computer zit traag te gaan omdat dit programma heel veel van mijn geheugen in neemt, terwijl het niet eens open staat? :| Kijk maar: http://screenshotuploader.com/s/ftzsd4MK8k
Zelfde probleem, ik ga vanmiddag converten. :P

Bericht door: Ferry H. op 20 Oktober 2011, 08:03:46
mooi gmaakt

Bericht door: Laloeka op 7 November 2011, 15:50:01
Probeer de instant-play plugin te updaten. Voor firefox is hij al een tijdje outdated volgens mij.
Anders heb je altijd de download link nog iets verder naar onder aan de rechter kant ;)

Bericht door: thoot-je op 7 November 2011, 15:57:03
dit spel is gwn super awsome!

Bericht door: massimot op 5 Juli 2013, 10:57:24
Screenshot werkt niet...

Bericht door: Yvanis op 5 Juli 2013, 11:34:27
Dit spel is 4 jaar oud (volgens mij), dus dan kun je het denk ik wel begrijpen.

~Ilja

Bericht door: Erik Leppen op 5 Juli 2013, 12:39:09
Gefikst :)

Dit spel is 4 jaar oud (volgens mij)
Volgens mij bijna 7 jaar. ;)

Bericht door: lucb1e op 6 Juli 2013, 22:18:31
Heb het toevallig afgelopen week nog een keer gespeeld :P
Volgensmij de enige Game Maker game die op m'n laptop in de games map tussen AAA-titels staat ^^

Bericht door: Laloeka op 6 Juli 2013, 23:04:01
Vermoedelijk is het ook gewoon een AAA-titel vergeleken met de gemiddelde GameMaker game :P

Bericht door: Bjarno op 7 Juli 2013, 12:04:24
Zeker als er 7 jaar later nog steeds over gepraat wordt zou ik denken? :P

Bericht door: lucb1e op 10 April 2019, 23:11:11
Erik, ik denk dat je even de link bij moet werken :)

http://www.erikleppen.nl/gamemaker/games/simulatie/btg.php

www.game-maker.nl © 2003, 2007 Nederlandse Game Maker Community