Nederlandse Game Maker Community

Games => Game Maker Creaties => Topic gestart door: Hugo_Peters op 14 April 2013, 11:21:25



Titel: GMX_Counter // telt lijnen code
Bericht door: Hugo_Peters op 14 April 2013, 11:21:25
(http://i1262.photobucket.com/albums/ii609/DjekStudios/Logo.png)

GMX_Counter is een kleine applicatie, gemaakt is GM 8.0, die het aantal lijnen code telt van je .GMX (GM:Studio) project!
Hij leest bestanden en telt lijnen in zowel de objects als scripts folders. Ook telt GMX_Counter eventuele extensie-scripts die bij .DLLs horen, houd daar dus rekening mee!

GMX_Counter is zo simpel als het maar kan. Selecteer de .GMX folder (je moet dubbel klikken op de map) en de magie gebeurt recht voor je!

(http://i1262.photobucket.com/albums/ii609/DjekStudios/Scr1.png)

Download:
https://mega.co.nz/#!XYVVSYZJ!EAccC1HLx7KKfIKnwANdNVc8tkBUct_7iCJXkJvjW9g
 (https://mega.co.nz/#!XYVVSYZJ!EAccC1HLx7KKfIKnwANdNVc8tkBUct_7iCJXkJvjW9g)

Mijn huidige project, The Runthrough, heeft 25119 lijnen code!!
Hoeveel lijnen code heeft jouw project?


Titel: Re: GMX_Counter // telt lijnen code
Bericht door: Ruud Verbeek op 14 April 2013, 11:35:03
Erik had ook al zoiets gemaakt, maar dan uitgebreider. Die liep vast op Blocked 2 (~500kB code?), dus ik ga deze ook straks proberen :)


Titel: Re: GMX_Counter // telt lijnen code
Bericht door: Mohammed-f op 14 April 2013, 13:18:02
http://www.game-maker.nl/forums/topic,76902

Doet dit programma niet precies hetzelfde en nog meer?


Titel: Re: GMX_Counter // telt lijnen code
Bericht door: Hugo_Peters op 14 April 2013, 13:19:52
http://www.game-maker.nl/forums/topic,76902

Doet dit programma niet precies hetzelfde en nog meer?
Zou kunnen, wist niet van het bestaan. GMX_Counter is in ieder geval een stuk sneller dan een XML lezer en een stuk makkelijker te gebruiken.

OMG DIT IS MIJN 500e POST


Titel: Re: GMX_Counter // telt lijnen code
Bericht door: Ruud Verbeek op 14 April 2013, 13:28:13
Hmmm elfduizend regels code maar? Dat valt me tegen... :P (Blocked 2)
En toen kreeg ik een runtime error, ligt er waarschijnlijk aan dat mijn GM-projecten op mijn USB-stick staan.


Titel: Re: GMX_Counter // telt lijnen code
Bericht door: Hugo_Peters op 14 April 2013, 13:29:41
Hmmm elfduizend regels code maar? Dat valt me tegen... :P (Blocked 2)
En toen kreeg ik een runtime error, ligt er waarschijnlijk aan dat mijn GM-projecten op mijn USB-stick staan.
Nee, de runtime error komt door de Window Dialog extensie, geen idee waarom.


Titel: Re: GMX_Counter // telt lijnen code
Bericht door: GameMotion op 14 April 2013, 13:39:25
Dit is niet negatief bedoeld, gewoon een vraag:

Wat heb je eraan?


Titel: Re: GMX_Counter // telt lijnen code
Bericht door: Hugo_Peters op 14 April 2013, 13:41:16
Dit is niet negatief bedoeld, gewoon een vraag:

Wat heb je eraan?
Ehm, als je wilt weten hoeveel lijnen code je project bevat, dan kan je dit dus gebruiken... Wat zou je er anders mee moeten...


Titel: Re: GMX_Counter // telt lijnen code
Bericht door: GameMotion op 14 April 2013, 13:43:47
Ik dacht dat het handig was om je spel bijv. sneller te maken ofzo... of om te kijken wat er allemaal loopt terwijl je het spel speelt/start, maar misschien kan ik dit zo als ie nu is ook nog wel ooit gebruiken.


Titel: Re: GMX_Counter // telt lijnen code
Bericht door: Ruud Verbeek op 14 April 2013, 13:44:22
Dit is niet negatief bedoeld, gewoon een vraag:

Wat heb je eraan?
Pronken met je aantal regels code. Ik denk dat je wel ietsje meer plays krijgt als je onder de titel van het spel (in het topic) zet: "Maarliefst 25.000 regels code!" :P


Titel: Re: GMX_Counter // telt lijnen code
Bericht door: GameMotion op 14 April 2013, 13:46:27
Pronken met je aantal regels code. Ik denk dat je wel ietsje meer plays krijgt als je onder de titel van het spel (in het topic) zet: "Maarliefst 25.000 regels code!" :P

Maar ook weer dat het spel slomer kan zijn of erg lang aan et downloaden is....


Titel: Re: GMX_Counter // telt lijnen code
Bericht door: Hugo_Peters op 14 April 2013, 13:46:43
Ik dacht dat het handig was om je spel bijv. sneller te maken ofzo... of om te kijken wat er allemaal loopt terwijl je het spel speelt/start, maar misschien kan ik dit zo als ie nu is ook nog wel ooit gebruiken.
Nou dat is toch geweldig dat jij het zoals het nu is misschien ooit nog eens kan gebruiken!?

Pronken met je aantal regels code. Ik denk dat je wel ietsje meer plays krijgt als je onder de titel van het spel (in het topic) zet: "Maarliefst 25.000 regels code!" :P
nee....?  :eyes:


Titel: Re: GMX_Counter // telt lijnen code
Bericht door: Erik Leppen op 14 April 2013, 14:12:27
Mwa, 17.000 regels voor Briquid, niet verkeerd :P

Maar verder geinig programmaatje, maar niet heel bijzonder.

Ik krijg trouwens ook een runtime error op het eind, maar het lijkt erop dat je daar al van op de hoogte bent.


Titel: Re: GMX_Counter // telt lijnen code
Bericht door: massimot op 27 Augustus 2017, 20:40:04
Ik wilde dit weleens uitproberen, maar helaas, de OP is al jaren niet meer online geweest en de link doet het natuurlijk niet meer. Iemand die dit toevallig nog op zn PC heeft staan?


Titel: Re: GMX_Counter // telt lijnen code
Bericht door: Ceymoonie op 27 Augustus 2017, 20:52:39
Ik wilde dit weleens uitproberen, maar helaas, de OP is al jaren niet meer online geweest en de link doet het natuurlijk niet meer. Iemand die dit toevallig nog op zn PC heeft staan?
Je zou deze kunnen proberen:
http://www.game-maker.nl/forums/topic,76902

Doet dit programma niet precies hetzelfde en nog meer?


Titel: Re: GMX_Counter // telt lijnen code
Bericht door: massimot op 27 Augustus 2017, 21:42:12
Al gedaan maar die telt geen regels code helaas :)


Titel: Re: GMX_Counter // telt lijnen code
Bericht door: Ceymoonie op 27 Augustus 2017, 22:12:59
Al gedaan maar die telt geen regels code helaas :)
Deze (https://forum.yoyogames.com/index.php?threads/lines-of-code-counter.3307/) is nog online en lijkt prima te werken. Alleen vervelend dat er geen rekening is gehouden met 720p schermen, dus de laatste paar regels worden dan onleesbaar.


Titel: Re: GMX_Counter // telt lijnen code
Bericht door: massimot op 28 Augustus 2017, 09:35:56
Deze (https://forum.yoyogames.com/index.php?threads/lines-of-code-counter.3307/) is nog online en lijkt prima te werken. Alleen vervelend dat er geen rekening is gehouden met 720p schermen, dus de laatste paar regels worden dan onleesbaar.
Awesome, thanks! Heb slechts 8.000 regels code gebruikt in m'n grootste project, valt tegen :P


www.game-maker.nl © 2003, 2007 Nederlandse Game Maker Community