Nederlandse Game Maker Community

Games => Work in Progress => Topic gestart door: size43 op 21 Februari 2012, 14:51:35



Titel: [HTML5]WhatShallIMake?
Bericht door: size43 op 21 Februari 2012, 14:51:35
WhatShallIMake

Ik zocht wat afleiding voor het eindeloos tilen van levels, dus ik heb dit gemaakt. Dit HTML-programma helpt je een idee te verzinnen voor je game. Er zijn 1,1 Miljoen mogelijkheden, dus je zult niet vaak dezelfde krijgen. Het schijnt dat het combineren van twee dingen die niks met elkaar te maken hebben (Zoals deze generator soms doet) je creativiteit stimuleert, dus wie weet :P

Citaat
An abstract story-driven roguelike game
Citaat
An ancient egypt life simulation game
Citaat
A fantasy sandbox light gun shooter role playing game combined with a buisiness simulation game

WAARSCHUWING: Heb je last van epilepsie, zorg dan dat je op tijd stopt met draaien!

Open: WhatShallIMake? (http://gamemakerserver.com/nl/WhatShallIMake/)


Titel: Re: [HTML5]WhatShallIDo?
Bericht door: thoot-je op 21 Februari 2012, 15:08:52
Lol,
leuk dat er ook zo veel mogelijkheden zijn.
Handig!


Titel: Re: [HTML5]WhatShallIDo?
Bericht door: LostWarrior op 21 Februari 2012, 15:30:07
Godzijdank zeg. Ik wordt er serieus gek van dat ik geen idee heb. Dit ga ik is even gebruiken.


Titel: Re: [HTML5]WhatShallIDo?
Bericht door: size43 op 21 Februari 2012, 16:00:47
Lol,
leuk dat er ook zo veel mogelijkheden zijn.
Handig!
Dat was ook zeker mijn bedoeling. Daardoor blijft de kans klein dat je weer dezelfde draait ;)
Godzijdank zeg. Ik wordt er serieus gek van dat ik geen idee heb. Dit ga ik is even gebruiken.
Leuk dat je het gebruikt :)

Als ik de site goed begrepen heb, moet je dit vooral als een ding gebruiken dat je aan het denken zet: Je krijgt een onderwerp, en vervolgens moet je daar vrij op door associŽren ;)


Titel: Re: [HTML5]WhatShallIDo?
Bericht door: ericlegomeer op 21 Februari 2012, 16:39:37
Citaat van: spel
A Pet-Raising game combined with a Arcade game
Het is 'an Arcade game', maar ik zal het onthouden :P


Titel: Re: [HTML5]WhatShallIDo?
Bericht door: Neojume op 21 Februari 2012, 16:42:16
Citaat
A candy land story-driven puzzle maze game

That's quite interesting... :P

Edit:
Ook een leuke: text based pinball :D


Titel: Re: [HTML5]WhatShallIDo?
Bericht door: size43 op 21 Februari 2012, 16:44:33
Het is 'an Arcade game', maar ik zal het onthouden :P
Ughhh... Vervelend engels ook :(

De eerste keer is het al wel gefixt (Bij pet-raising)

That's quite interesting... :P

Edit:
Ook een leuke: text based pinball :D
:P

Die grappige/rare combinaties stimuleren je hersenen ook, schijnt het :P
(Ik ben nu een text-based RTS aan het maken)

Ik ben nu de nieuwe versie aan het uploaden, die wel an zegt ;)


Titel: Re: [HTML5]WhatShallIDo?
Bericht door: Ruud Verbeek op 21 Februari 2012, 16:50:29
"A mini light gun shooter game combined with a Pet-Raising game." Right... :P

Dit is grappig.


Titel: Re: [HTML5]WhatShallIDo?
Bericht door: tycho op 21 Februari 2012, 16:56:55
"A mini light gun shooter game combined with a Pet-Raising game." Right... :P

Dit is grappig.
geeeeeniaaal! :D


Titel: Re: [HTML5]WhatShallIMake?
Bericht door: size43 op 21 Februari 2012, 17:11:32
Ik heb toch even (ook al is het een creatie) het aantal mogelijkheden wat verhoogd. Nu 3 miljard combinaties mogelijk :)


Titel: Re: [HTML5]WhatShallIMake?
Bericht door: Simon B. op 21 Februari 2012, 17:24:11
Hihi, ik heb hem infinite laten draaien :D


Titel: Re: [HTML5]WhatShallIMake?
Bericht door: size43 op 21 Februari 2012, 17:24:43
Hihi, ik heb hem infinite laten draaien :D
Hoe?


Titel: Re: [HTML5]WhatShallIMake?
Bericht door: Simon B. op 21 Februari 2012, 17:25:38
Geen idee, het draait nog altijd :P


Titel: Re: [HTML5]WhatShallIMake?
Bericht door: size43 op 21 Februari 2012, 17:44:45
Geen idee, het draait nog altijd :P
Dan lossen we dat probleem op xD

Nu kun je niet meer te lang doordraaien :)


Titel: Re: [HTML5]WhatShallIMake?
Bericht door: smoothcriminal op 21 Februari 2012, 17:45:48
Dit is echt droog :P

Danku :D


Titel: Re: [HTML5]WhatShallIMake?
Bericht door: size43 op 21 Februari 2012, 17:52:28
Dit is echt droog :P

Danku :D
Heb je door gedraaid?


Titel: Re: [HTML5]WhatShallIMake?
Bericht door: sandwichmenno op 21 Februari 2012, 18:00:34
Hijs spacet hem XD


Titel: Re: [HTML5]WhatShallIMake?
Bericht door: Daan920 op 21 Februari 2012, 18:14:50
Lol, die van mij blijft door draaien.

De titel gaat ook raar doen :D.

Maar grappig progje, verzinnen is behoorlijk moeilijk :).

Daniel

EDIT: Het draait nogsteeds en het scherm wordt rood :O.

screenie: http://updo.nl/file/f7e120bd.bmp (http://updo.nl/file/f7e120bd.bmp)
je ziet dat het rood is en draait :angel:


Titel: Re: [HTML5]WhatShallIMake?
Bericht door: sandwichmenno op 21 Februari 2012, 18:21:52
Lol, die van mij blijft door draaien.

De titel gaat ook raar doen :D.

Maar grappig progje, verzinnen is behoorlijk moeilijk :).

Daniel

EDIT: Het draait nogsteeds en het scherm wordt rood :O.

screenie: http://updo.nl/file/f7e120bd.bmp (http://updo.nl/file/f7e120bd.bmp)
je ziet dat het rood is en draait :angel:
En het gaat piepen.


Titel: Re: [HTML5]WhatShallIMake?
Bericht door: Daan920 op 21 Februari 2012, 18:27:06
En het gaat piepen.

Weet ik niet, had geluid niet aan.


Titel: Re: [HTML5]WhatShallIMake?
Bericht door: ndke op 21 Februari 2012, 18:41:16
Die van mij kan niet stoppen.
Alles gaat plots scheef staan en de tekst begint te knipperen XD


Titel: Re: [HTML5]WhatShallIMake?
Bericht door: ojima510 op 21 Februari 2012, 18:59:29
GML:
An abstract story-driven roguelike game

Lolz, daar ben ik net mee bezig!

- Ojima


Titel: Re: [HTML5]WhatShallIMake?
Bericht door: thoot-je op 21 Februari 2012, 19:28:21
Kan je mss Ook versie in NL maken?
Zou leuk zijn aangezien iedereen hier nl is ;)


Titel: Re: [HTML5]WhatShallIMake?
Bericht door: wkohlenberg op 21 Februari 2012, 19:32:10
Jammer dat bij mij HTML5 niet wordt geaccepteerd :((ligt wel aan mij hoor)
Het leek me wel leuk om het te proberen.


Titel: Re: [HTML5]WhatShallIMake?
Bericht door: Simon B. op 21 Februari 2012, 19:32:43
Jammer dat bij mij HTML5 niet wordt geaccepteerd :((ligt wel aan mij hoor)
Het leek me wel leuk om het te proberen.
Download IE9, Google Chrome of Firefox  :P


Titel: Re: [HTML5]WhatShallIMake?
Bericht door: SenceProductions op 21 Februari 2012, 20:12:07
bij bij gebeurt er niks... er staat click or press een key.. nou ik heb 1000 keer geclickt enzo
en ook op de keys gedrukt gebeurt niks


Titel: Re: [HTML5]WhatShallIMake?
Bericht door: bennie321 op 21 Februari 2012, 20:46:49
hahhahahha geniaaal XD heb een paar x herhaaldelijk op a gedrukt en nu draait hij door XD de text gaat schuin, hij laat een alarm geluidje horen, daarna rood beeld en daarna ontploffingen XD


Titel: Re: [HTML5]WhatShallIMake?
Bericht door: size43 op 22 Februari 2012, 08:11:17
Kan je mss Ook versie in NL maken?
Zou leuk zijn aangezien iedereen hier nl is ;)
Dan verander ik "A" in "Een" en "with" in "met"... Het punt is een beetje dat wij in het nederlands voor het grootste deel dezelfde termen als in het engels gebruiken (Echte-Tijd-Strategie?) Dus om voor die paar woorden een heleboel extra programmeerwerk te doen, zie ik niet echt zitten :)

bij bij gebeurt er niks... er staat click or press een key.. nou ik heb 1000 keer geclickt enzo
en ook op de keys gedrukt gebeurt niks
Jammer dat bij mij HTML5 niet wordt geaccepteerd :((ligt wel aan mij hoor)
Het leek me wel leuk om het te proberen.
Een download voor iedereen die problemen heeft met html5: http://www.host-a.net/u/size43/WhatShallIMake.exe

hahhahahha geniaaal XD heb een paar x herhaaldelijk op a gedrukt en nu draait hij door XD de text gaat schuin, hij laat een alarm geluidje horen, daarna rood beeld en daarna ontploffingen XD
Ik heb nog een paar kleine verbeteringen doorgevoerd m.b.t. de timers ;)


Titel: Re: [HTML5]WhatShallIMake?
Bericht door: mori op 22 Februari 2012, 08:26:41
Dan verander ik "A" in "Een" en "with" in "met"... Het punt is een beetje dat wij in het nederlands voor het grootste deel dezelfde termen als in het engels gebruiken (Echte-Tijd-Strategie?) Dus om voor die paar woorden een heleboel extra programmeerwerk te doen, zie ik niet echt zitten :)
string_replace_all(string_replace_all(TEKST," A "," Een ")," with ", "met"); of iets in die richting?

Veder is dit een handig programma voor als je inspiratie loos bent.
Alleen wat ik mis is een kopie knop zodat je je gekregen idee makkelijk kan kopieren.


Titel: Re: [HTML5]WhatShallIMake?
Bericht door: size43 op 22 Februari 2012, 09:05:27
string_replace_all(string_replace_all(TEKST," A "," Een ")," with ", "met"); of iets in die richting?
Maar iedereen kan toch "A" en "with" begrijpen? Wij, als Nederlanders hebben toch geen nadeel op het feit dat het in het Engels is?

Veder is dit een handig programma voor als je inspiratie loos bent.
Alleen wat ik mis is een kopie knop zodat je je gekregen idee makkelijk kan kopieren.
Hmmm... Goed idee... De mod's zouden dit bijna naar GM-progress kunnen verplaatsen. Ik zal kijken wat ik doe ;)


Titel: Re: [HTML5]WhatShallIMake?
Bericht door: RobbertC5 op 22 Februari 2012, 09:43:18
Mooi gemaakt, size43!

Er zijn wel al meer ideeŽn-generators voorbij gekomen, maar dit is de eerste die je echt een leuk idee geeft! Vaak komen er echt de meest idiote dingen uit, maar dat is net goed, zo kan je tenminste iets origineel maken!

Ik maak al een tijdje geen games meer, maar dit geeft me serieus de zin om daar terug aan te beginnen.


Titel: Re: [HTML5]WhatShallIMake?
Bericht door: thijsss op 22 Februari 2012, 09:55:01
Grappig. :D

Handig als je een game wilt maken maar niet weet wat voor een soort game.


Titel: Re: [HTML5]WhatShallIMake?
Bericht door: guitarfreak op 22 Februari 2012, 10:05:01
A world war II first person fishing game

Sounds interresting


Titel: Re: [HTML5]WhatShallIMake?
Bericht door: size43 op 22 Februari 2012, 11:16:31
Dank voor alle positieve reacties! Ik had, eerlijk gezegd, veel minder verwacht :)
Ik overweeg nu om dit naar het WIP te laten verplaatsen, en er nog meer aan toe te voegen. ;)


Titel: Re: [HTML5]WhatShallIMake?
Bericht door: jorjob op 23 Februari 2012, 17:21:59
Echt heel handig als je geen ideeŽn meer hebt! Heel fijn ook dat het html5 is zodat ik niks hoef te downloaden/unzippen enz. maar gewoon meteen kan beginnen!


Titel: Re: [HTML5]WhatShallIMake?
Bericht door: Daan920 op 23 Februari 2012, 17:47:14
Lol, ik kreeg een blauw scherm :P. Hij draaide heel lang, toen ontploffingen en toen blauw scherm :P.

Daniel


Titel: Re: [HTML5]WhatShallIMake?
Bericht door: thoot-je op 24 Februari 2012, 06:44:17
Lol
Als je de muist ingedrukt houd dan gaat hij heel hard draaien.
Dan gaat hij schuin, de titel gaat shaken er komt groot te staan: "Tilt, tilt" en het scherm word rood :P


Titel: Re: [HTML5]WhatShallIMake?
Bericht door: yazid op 24 Februari 2012, 10:10:55
Lolzz, jullie maken wel wat mee he  :angel:
Ik vind sommige die er tussen staan echt leuk.
Je hoeft niet per se te gebruiken wat er staat maar je kan er wel goede ideen van krijgen  :)


Titel: Re: [HTML5]WhatShallIMake?
Bericht door: thijsmie op 24 Februari 2012, 13:26:50
Een heel goed idee size43! Opzich is het idee voor dit 'spel' (woordgrap alarm  :D) goed bedacht.

Citaat
An Acient Egypt 3D Hack And Slash Survival Game

Als je het dan toch naar WIP laat verplaatsen en nog wat toe gaat voegen, doe dan meteen een 'Copy to Clipboard' knop....


Titel: Re: [HTML5]WhatShallIMake?
Bericht door: Longblood op 24 Februari 2012, 14:01:55
Is dit niet een beetje dubbelop? :P

A Sidescroller Business
Simulation Business
Simulation game



Titel: Re: [HTML5]WhatShallIMake?
Bericht door: tycho op 24 Februari 2012, 15:42:52
Citaat
a big real time strategy game combined with a real time strategie game
Wait.wait.wait
this dosn't make any sense!!
wops weg gekilt darn it...
ik wou een screens shot maaken en het als achtergrond zetten :/


Titel: Re: [HTML5]WhatShallIMake?
Bericht door: Ferry H. op 24 Februari 2012, 15:51:50
Citaat
a modern survival horror bussiness simulation game
en
(http://g2f.nl/5rxqdf)


Titel: Re: [HTML5]WhatShallIMake?
Bericht door: tycho op 24 Februari 2012, 17:53:55
kan ik iemand helpen met het idee:
(http://g2f.nl/bdvl6v)
 :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P
mods plz delete de smileys niet pleaaase
LOOOOOOOOOOL XD


Titel: Re: [HTML5]WhatShallIMake?
Bericht door: onky op 24 Februari 2012, 19:17:34
WOJOH :O

Als je veel klikt gebeurt er iets cools  8)

Namelijk iets met Tilt (A)

Geniaal!


Titel: Re: [HTML5]WhatShallIMake?
Bericht door: size43 op 24 Februari 2012, 20:56:44
Wow. Dat was snel mods, dank u :D

Een vraagje: Moet ik de dubbele (a big real time strategy game combined with a real time strategie game) games eruit gaan halen, of kunnen die erin blijven?

Ik zal ook een kopieer knop maken, voor zover HTML dat toelaat ;)


Titel: Re: [HTML5]WhatShallIMake?
Bericht door: jeverink op 24 Februari 2012, 21:02:53
Een world war || text based game with innovative running????

Hoe wil ik rennen in een text based game??


Titel: Re: [HTML5]WhatShallIMake?
Bericht door: size43 op 24 Februari 2012, 21:06:51
Een world war || text based game with innovative running????

Hoe wil ik rennen in een text based game??
Je laat je inspireren... Wie weet bestaan de sprites wel uit letters?


Titel: Re: [HTML5]WhatShallIMake?
Bericht door: Laloeka op 24 Februari 2012, 23:27:13
First try:
Citaat
A Blocky Text Based Platform life Simulation game with some sneaking
En een paar later:
Citaat
An Abstract Sandbox Construction And Management Simulator Hack And Slash game combined with an Adventure game with a good piece of lava.
Hmm, klinkt als OpenTTD en Minecraft gecombineerd? :P
Citaat
A Mini Dating Simulation game with a fair amount of thinking
Hmmmmmm...... :D
EDIT:
Citaat
A Scary Fishing Survival game
(http://static.kinokopilka.tv/system/images/movies/covers/000/006/015/6015_tiny.jpg)


Titel: Re: [HTML5]WhatShallIMake?
Bericht door: Mohammed-f op 25 Februari 2012, 01:08:31
Citaat
A blocky massive multiplayer online role playing game

Veelzeggend zeg...


Titel: Re: [HTML5]WhatShallIMake?
Bericht door: yazid op 25 Februari 2012, 04:19:52
Whahahaha, ik heb hem overtoeren laten draaien XD


Titel: Re: [HTML5]WhatShallIMake?
Bericht door: morsil op 25 Februari 2012, 09:42:38
Citaat
A first-person tactical shooter tactical shooter game
Misschien even zorgen dat het er niet meer dan 1x er in kan zitten :P

Verder; leuk, veel opties en er komen soms echt geniale ideeŽn uit rollen.


Titel: Re: [HTML5]WhatShallIMake?
Bericht door: size43 op 25 Februari 2012, 10:44:36
Misschien even zorgen dat het er niet meer dan 1x er in kan zitten :P

Verder; leuk, veel opties en er komen soms echt geniale ideeŽn uit rollen.
Nieuwe versie staat online :)

-Copy to clipboard-knop
-Een paar extra mogelijkheden
-Geen dubbele knoppen mogelijkheden meer
-Nieuwe Easter Egg (deze is heel saai :P)

Edit:knoppen verbeterd naar mogelijkheden ;)

Citaat
A Shooter game with a sufficient amount of cooking


Titel: Re: [HTML5]WhatShallIMake?
Bericht door: Aswatie op 25 Februari 2012, 11:10:59
Citaat
An Ancient Egypt 2D Action-Adventure game combined with a Dating Simulation game

Hmmmh.... 2 onderwerpen die niet echt bij elkaar passen.Word wel een beetje moeilijk :P

Verder heel erg handig,kan ik tenminste weer inspiratie krijgen :eyes:


Titel: Re: [HTML5]WhatShallIMake?
Bericht door: thoot-je op 25 Februari 2012, 11:30:43
vet, copy to clipboard button :)


Titel: Re: [HTML5]WhatShallIMake?
Bericht door: size43 op 25 Februari 2012, 11:44:11
vet, copy to clipboard button :)
Het is niet direct kopieren, aangezien HTML dat niet ondersteund :(

Je krijgt een prompt-veld te zien, waarvan je kunt kopieren ;)

Hmmmh.... 2 onderwerpen die niet echt bij elkaar passen.Word wel een beetje moeilijk :P
Je moet met mummies gaan daten en dan je piramide mooi genoeg versieren zodat ze blijven :P

Edit:Zal ik een collect 'em all-toevoegen? Dat je kunt zien hoeveel procent van alle mogelijkheden je hebt verzameld? En archievements voor als je ťťn catogorie volledig hebt (Bijv alls uit RPG)? :P


Titel: Re: [HTML5]WhatShallIMake?
Bericht door: morsil op 25 Februari 2012, 20:26:42
Citaat
A Candy land 1D Pinball game combined with a Real-Time Strategy game
Laten we dat dan maar gaan maken dan :P.
Klikkie hier (http://morsil.nl/gmHTML5/1D_candy_game/)

Edit, OMG:
Citaat
A Horror Text Based Dating Simulation game


Titel: Re: [HTML5]WhatShallIMake?
Bericht door: Steelkenny op 25 Februari 2012, 20:43:16
Citaat
A Horror Text Based Dating Simulation game

Chatroulette.


Titel: Re: [HTML5]WhatShallIMake?
Bericht door: morsil op 25 Februari 2012, 20:50:01
Het is maar net met wie je chat ;)


Titel: Re: [HTML5]WhatShallIMake?
Bericht door: turbodevin op 28 Februari 2012, 12:37:59
lol, hij is op tilt geslagen :D


Titel: Re: [HTML5]WhatShallIMake?
Bericht door: micha op 7 Maart 2012, 14:50:21
Citaat
A Text Based Survival Horror Puzzle game

umm... wow? XD
dat lijkt me een hele uitdaging, XD

micha

ps
9/10 (1 punt minder voor een paar onozele ideeen, lol



Citaat
A Pixelart Text Based Racing game
XD pixelart textsimulated.


Titel: Re: [HTML5]WhatShallIMake?
Bericht door: goodboy op 7 Maart 2012, 15:00:11
Typen wat je auto moet doen, lijkt me best wel vet eigenlijk. Misschien met spraak besturing en dat is het geniaal.


Edit:Zal ik een collect 'em all-toevoegen? Dat je kunt zien hoeveel procent van alle mogelijkheden je hebt verzameld? En archievements voor als je ťťn catogorie volledig hebt (Bijv alls uit RPG)? :P
JAAHH!!

Citaat
A Text Based Real-Time Strategy game with no cooking
Dit valt me tegen :x


Titel: Re: [HTML5]WhatShallIMake?
Bericht door: tycho op 12 April 2012, 16:41:14
Typen wat je auto moet doen, lijkt me best wel vet eigenlijk. Misschien met spraak besturing en dat is het geniaal.
JAAHH!!
 Dit valt me tegen :x
mij ook :x < das een oude lang niet gezien!


Titel: Re: [HTML5]WhatShallIMake?
Bericht door: nlck1597 op 12 April 2012, 16:58:08
Ik heb ook epilepsie, maar ik kan non-stop gamen zonder er last van te krijgen. :p


Titel: Re: [HTML5]WhatShallIMake?
Bericht door: Compor op 12 April 2012, 17:13:15
Leuk idee, maar toch een beetje eentonig. Weliswaar miljoenen mogelijkheden, maar iets als 'text-based' of '1D' of 'Cooking' zie je telkens weer terug. De ideeŽn die eruit komen slaan meestal nergens op, maar dat is dan juist grappig en inspirerend. 


Titel: Re: [HTML5]WhatShallIMake?
Bericht door: size43 op 12 April 2012, 17:51:37
Ik heb ook epilepsie, maar ik kan non-stop gamen zonder er last van te krijgen. :p
Ik heb het er enkel bij gezet voor de zekerheid :)

Leuk idee, maar toch een beetje eentonig. Weliswaar miljoenen mogelijkheden, maar iets als 'text-based' of '1D' of 'Cooking' zie je telkens weer terug. De ideeŽn die eruit komen slaan meestal nergens op, maar dat is dan juist grappig en inspirerend. 
Klopt. Ik had moeite met tientallen van datsoort dingen te verzinnen. Daarom zijn het er maar 13...

Ik heb de rate waarop ze voorkomen vermindert, dat zou moeten helpen. Ook kun je nu zien hoeveel verschillende games je hebt "verzameld:" (let niet op de bug, die ben ik nu aan het fixen :P)
(http://content.screencast.com/users/Size43/folders/Jing/media/b486d7c5-5520-4913-8584-56fd80192eec/2012-04-12_1854.png)


Titel: Re: [HTML5]WhatShallIMake?
Bericht door: Bryan gamer op 13 April 2012, 17:38:26
best wel een mooi antwoord: A Modern Dungeon Crawler game combined with a Shooter game


Titel: Re: [HTML5]WhatShallIMake?
Bericht door: Roggie99 op 14 April 2012, 23:35:42
A Modern Dungeon Crawler game combined with a Shooter game
Je kruipt door de donkere gangen van een kantoor. Je bent een inbreker. Als je een bewaker ziet moet je hem neerschieten.

Ze kunnen eigenlijk allemaal wel :P


Titel: Re: [HTML5]WhatShallIMake?
Bericht door: Ceymoonie op 12 Januari 2013, 22:45:42
Handig voor als ik weer eens geen ideeŽn heb, maar hoe heb je gedaan dat het spel zo duidelijk op de site te zien is, het lijkt wel of het spel de site IS...


Titel: Re: [HTML5]WhatShallIMake?
Bericht door: arie2002 op 13 Januari 2013, 07:33:35
A Pixelart 1D Pinball Real-Time Strategy game

wauw...
volgens mij is dat onmogelijk omdat je geen pixelart in 1D kan doen...


Titel: Re: [HTML5]WhatShallIMake?
Bericht door: Ruud Verbeek op 13 Januari 2013, 09:46:35
Pinball wel dan...


Titel: Re: [HTML5]WhatShallIMake?
Bericht door: R1ckx op 13 Januari 2013, 10:05:10
De link is kapot?


Titel: Re: [HTML5]WhatShallIMake?
Bericht door: size43 op 13 Januari 2013, 10:12:29
Handig voor als ik weer eens geen ideeŽn heb, maar hoe heb je gedaan dat het spel zo duidelijk op de site te zien is, het lijkt wel of het spel de site IS...
ik heb de achtergrond van de webpagina hetzelfde als de achtergrond van de "game" gemaakt?

De link is kapot?
voor mij werkt de link prima. Wat krijg je te zien?


Titel: Re: [HTML5]WhatShallIMake?
Bericht door: robin01 op 13 Januari 2013, 10:43:37
WAARSCHUWING: Heb je last van epilepsie, zorg dan dat je tijdig stopt met het draaien!

Hoezo dat?  :D
Groetjes,

Robin01


Titel: Re: [HTML5]WhatShallIMake?
Bericht door: size43 op 13 Januari 2013, 10:45:06
Hoezo dat?  :D
Groetjes,

Robin01
probeer maar uit om niet te stoppen met draaien ;)


Titel: Re: [HTML5]WhatShallIMake?
Bericht door: robin01 op 13 Januari 2013, 10:50:08
probeer maar uit om niet te stoppen met draaien ;)

Ik snap het.
(Ik heb het geprobeerd)
Groetjes,

Robin01


Titel: Re: [HTML5]WhatShallIMake?
Bericht door: thoot-je op 13 Januari 2013, 15:43:46
Hmm, daar kwam me net ff een grappig iets uit :P
Mss dat ik daar iets mee kan doen xD


Titel: Re: [HTML5]WhatShallIMake?
Bericht door: arie2002 op 14 Januari 2013, 18:26:37
Citaat van: WhatShallIMake antwoord
A horror text-based survival adventure game
hmm...
ik denk dat ik ervan ga maken:
Citaat van: Wat mijn game wordt
A text-based survival adventure game
En ik ga dat ECHT maken!


Titel: Re: [HTML5]WhatShallIMake?
Bericht door: Ceymoonie op 20 Februari 2013, 16:07:09
Sorry, ik denk dat ik je machine heb gesloopt, oops.....

-C


Titel: Re: [HTML5]WhatShallIMake?
Bericht door: size43 op 20 Februari 2013, 16:28:02
Sorry, ik denk dat ik je machine heb gesloopt, oops.....

-C
:P


Titel: Re: [HTML5]WhatShallIMake?
Bericht door: draak1400 op 22 Februari 2013, 12:32:34
Is de easter egg soms : Marry me ? Als je te vaak op een toets drukt en die optilt slaat ?

Verder wel een goed idee:
Citaat
A water arcade game


Titel: Re: [HTML5]WhatShallIMake?
Bericht door: size43 op 22 Februari 2013, 13:06:33
Is de easter egg soms : Marry me ? Als je te vaak op een toets drukt en die optilt slaat ?
Zodra je het blauwe scherm te zien krijgt heb je een van de twee easter eggs helemaal gezien ;)


Titel: Re: [HTML5]WhatShallIMake?
Bericht door: rensieee op 24 Februari 2013, 13:13:57
Citaat
A lineair Dungeon Crawler combined with a survival game with lots of killing.
Ik moet tomb raider hebben.

Verder wel een heel handig programma.


Titel: Re: [HTML5]WhatShallIMake?
Bericht door: ShroomProductions op 24 Februari 2013, 13:27:46
Citaat
A lineair dating simulation game combined with a fishing game with innovative thinking

'Fishing for Chicks'

Probeer een meisje aan de haak te slaan (letterlijk, met een hengel). Maar denk wel goed na wat je als aas wilt gebruiken


Titel: Re: [HTML5]WhatShallIMake?
Bericht door: micha op 27 Februari 2013, 20:28:29
(http://img442.imageshack.us/img442/5553/a8b750b323b34f44bfb5286.png)
Dit is nogal origineel.


Titel: Re: [HTML5]WhatShallIMake?
Bericht door: Bryan gamer op 3 Maart 2013, 16:57:19
Ik krijg een online casino :?


Titel: Re: [HTML5]WhatShallIMake?
Bericht door: rensieee op 3 Maart 2013, 18:40:30
Ik probeerde net jouw programma weer te openen, maar ik kwam op reclamesites van poker, iets met vakantie en zelf een seksdatingsite. Ben je gehackt of is dit slechte reclame?


Titel: Re: [HTML5]WhatShallIMake?
Bericht door: size43 op 3 Maart 2013, 19:06:13
Ik probeerde net jouw programma weer te openen, maar ik kwam op reclamesites van poker, iets met vakantie en zelf een seksdatingsite. Ben je gehackt of is dit slechte reclame?
Ik was helemaal vergeten dat ik dit op een .tk domein heb staan. Wat .tk doet, is eens in de paar maanden je verplichten binnen twee weken het domein "te vernieuwen." En natuurlijk zorgen ze er dan voor dat je daarvoor geen mail krijgt. Zodra je het domein niet vernieuwt, zetten ze er reclame op en moet je betalen om het terug te krijgen. Niet dus.

Zolang ik even geen plek heb om dit te hosten, heb ik de link weggehaald.

Edit: Nieuwe link: http://whatshallimake.gamemakerserver.com/

Het kan zijn dat je een
Citaat
ipconfig -flushdns
moet doen, ik heb de DNS-records net pas aangemaakt ;)


Titel: Re: [HTML5]WhatShallIMake?
Bericht door: Ruud Verbeek op 3 Maart 2013, 20:14:29
Oh nee... wat heb ik nou weer fout gedaan.  :'S
(http://images.arfie.nl/tilt.png)
voor de mensen die het zich afvragen: dit is echt maar ik zeg niet hoe


Titel: Re: [HTML5]WhatShallIMake?
Bericht door: smoothcriminal op 3 Maart 2013, 20:32:44
@afrie

deed ik het toch beter :P

(http://updo.nl/file/5414f6f1.PNG) (http://updo.nl/file/5414f6f1.PNG)


Titel: Re: [HTML5]WhatShallIMake?
Bericht door: bennie321 op 3 Maart 2013, 22:28:18
@afrie

deed ik het toch beter :P

Is dat een grapje of gebeurde het echt o.O xd


Titel: Re: [HTML5]WhatShallIMake?
Bericht door: size43 op 4 Maart 2013, 11:35:50
Is dat een grapje of gebeurde het echt o.O xd
gelukkig crashen de meeste (lees: alle) computers niet van een HTML5-applicatie :)


Titel: Re: [HTML5]WhatShallIMake?
Bericht door: arie2002 op 17 Maart 2013, 19:13:45
Ik heb een Easter Egg gevonden!
Citaat van: SPOILER
Als je de hele tijd door blijft draaien, krijg je een error!

EDIT:
Oh, sommige hadden het al eerdeer gevonden...


Titel: Re: [HTML5]WhatShallIMake?
Bericht door: Roggie99 op 13 Augustus 2013, 16:43:34
De link is down? :(


Titel: Re: [HTML5]WhatShallIMake?
Bericht door: size43 op 13 Augustus 2013, 17:30:07
De link is down? :(
gefixt :)


Titel: Re: [HTML5]WhatShallIMake?
Bericht door: Jumping Mammoth Games op 23 Augustus 2013, 09:58:07


Als ik het kopieer, dan gaat ie naar de volgende en kopieert ie de volgende...

Wel leuk en grappig idee en goed uitgewert alleen is die bug een beetje irritant!


Titel: Re: [HTML5]WhatShallIMake?
Bericht door: size43 op 23 Augustus 2013, 15:59:58
Als ik het kopieer, dan gaat ie naar de volgende en kopieert ie de volgende...

Wel leuk en grappig idee en goed uitgewert alleen is die bug een beetje irritant!
Oei... Ik geloof dat de broncode voor dit nog van de tijd stamt dat GameMaker: HTML5 bestond. Ik zal kijken of ik de bug kan fixen :)


Titel: Re: [HTML5]WhatShallIMake?
Bericht door: Ravithras op 28 September 2013, 12:46:34
TILT TILT TILT!
Geinig, alleen kan ik niet zo goed engels.
Misschien een Nederlandse versie maken?


Titel: Re: [HTML5]WhatShallIMake?
Bericht door: size43 op 28 September 2013, 15:59:39
TILT TILT TILT!
Geinig, alleen kan ik niet zo goed engels.
Misschien een Nederlandse versie maken?
Ik heb het gevoel dat een hele boel niet te vertalen valt. Een "eerste-persoons-schieter," een "echtetijdsstrategie spel," een "Gigantisch online meerderespelersspel?" Dat klinkt allemaal niet echt :P

Wat zou je vertaald willen hebben?


Titel: Re: [HTML5]WhatShallIMake?
Bericht door: Jumping Mammoth Games op 21 December 2013, 22:27:43
De link is down :(


Titel: Re: [HTML5]WhatShallIMake?
Bericht door: svrij22 op 23 December 2013, 12:20:02
Link is down


Titel: Re: [HTML5]WhatShallIMake?
Bericht door: size43 op 23 December 2013, 13:39:31
Sorry voor de late reactie, ik kan en paar dagen niet bij de computer om dit op te lossen. Leuk om te weten dat WhatShallIMake toch nog steeds gebruikt wordt :D

Nieuwe link staat nu in de beginpost.


Titel: Re: [HTML5]WhatShallIMake?
Bericht door: Jumping Mammoth Games op 23 December 2013, 13:47:10
Bedankt!


Titel: Re: [HTML5]WhatShallIMake?
Bericht door: Lucas De Smet op 31 Januari 2014, 19:36:19
Nadat ik de HTML geopend heb, laadt het. Als het laden klaar is zie ik heel even: "error".

-Lucas


Titel: Re: [HTML5]WhatShallIMake?
Bericht door: Florian van Strien op 31 Januari 2014, 20:50:24
Welke browser gebruik je? Het werkt hier in elk geval prima, met Chrome, UX & Aurora (Firefox), Opera en Internet Explorer 11. :)


Titel: Re: [HTML5]WhatShallIMake?
Bericht door: Lucas De Smet op 31 Januari 2014, 21:28:05
Welke browser gebruik je? Het werkt hier in elk geval prima, met Chrome, UX & Aurora (Firefox), Opera en Internet Explorer 11. :)
IE en Chrome en Firefox


Titel: Re: [HTML5]WhatShallIMake?
Bericht door: size43 op 3 Februari 2014, 16:27:48
IE en Chrome en Firefox
Werkt daarna de rest wel?


Titel: Re: [HTML5]WhatShallIMake?
Bericht door: Shaddovv op 3 Februari 2014, 21:37:58
Citaat
- A Third-Person Platform Dating Simulation game with some driving
- A First-Person Fishing Dating Simulation game
- A Blocky Racing game combined with a Stealth game with lots of cooking

Ik zou ze allemaal spelen  :euphoric:


Titel: Re: [HTML5]WhatShallIMake?
Bericht door: Lucas De Smet op 4 Februari 2014, 18:40:59
Werkt daarna de rest wel?
Ja.


Titel: Re: [HTML5]WhatShallIMake?
Bericht door: size43 op 20 Februari 2014, 18:18:59
Ja.
Dan vermoed ik dat dat onderdeel van de easter egg is ;)


Titel: Re: [HTML5]WhatShallIMake?
Bericht door: Piet Piraat op 3 Januari 2015, 20:18:37
werkt dit nog wel? Ik krijg een leeg grijs vlak op een witte pagina.

Ik gebruik Firefox


Titel: Re: [HTML5]WhatShallIMake?
Bericht door: size43 op 3 Januari 2015, 20:21:42
werkt dit nog wel? Ik krijg een leeg grijs vlak op een witte pagina.

Ik gebruik Firefox
Opgelost :)


Titel: Re: [HTML5]WhatShallIMake?
Bericht door: jeffrey909 op 28 Januari 2015, 19:37:56
Grappig gemaakt  :tilted:


Titel: Re: [HTML5]WhatShallIMake?
Bericht door: svrij22 op 9 April 2015, 20:34:53
Whaha
A Beat 'em Up Game Combined with a Business Simulation Game XD


Titel: Re: [HTML5]WhatShallIMake?
Bericht door: Gonent op 4 September 2018, 07:21:32
HTML5 - is echt nuttig in het leven.
Mijn hobby is UI-ontwikkelaar, het is mijn lot Ik vind het erg leuk.


www.game-maker.nl © 2003, 2007 Nederlandse Game Maker Community