Nederlandse Game Maker Community

Algemeen => Wedstrijden => Topic gestart door: Erik Leppen op 13 Januari 2012, 17:42:23

Titel: Game Maker Awards 2011
Bericht door: Erik Leppen op 13 Januari 2012, 17:42:23
Game Maker Awards 2011

Ga naar het stemformulier. (http://gma2011.ericdk.nl/) Stuur de stemcode onderaan het formulier per PB op naar mij.

Dames en heren NGMC'ers: het is weer zover! Met enige vertraging en nog steeds zonder stemscript beginnen wij weer aan onze jaarlijkse verkiezing voor de beste producties van afgelopen jaar. Maar geen nood, we passen er wel een mouw aan.

Want zoals we allen weten zit 2011 er weer op. Volgens mij kunnen we terugkijken op een mooi jaar vol met goede GameMaker-spellen. Welke spellen blinken volgens jou uit in welke categorieŽn, welke leden presteren bijzonder en welk spel mag zich Beste spel van 2011 noemen? Kortom: welke spellen en leden verdienen volgens jou speciale aandacht? Tijd om daar achter te komen.

De Game Maker Awards bestaan zoals gewoonlijk uit twee rondes: de nominatieronde en de stemronde. Tijdens de nominatieronde mag iedereen op zoek gaan naar leuke spellen, goede tutorials en talentvolle NGMC'ers en deze allemaal nomineren. Tijdens de stemronde mag iedereen stemmen op alles dat mensen genomineerd hebben.

We werken met de volgende categorieŽn:

CategorieŽn over topics
  • Beste spel van 2011
  • Spel met de beste gameplay
  • Spel met de beste graphics en geluid
  • Origineelste spel
  • Beste platformspel
  • Beste RPG/avontuurspel
  • Beste puzzelspel
  • Beste shooter
  • Beste arcadespel
  • Beste programma (niet-spel)
  • Beste tutorial, voorbeeld of uitbreiding
  • Beste gamedesigndiscussie

CategorieŽn over leden
  • Beste spelmaker
  • Hulpvaardigste lid
  • Beste website van forumlid
  • Beste grafisch artiest
  • Beste componist/musicus
  • Beste moderator/beheerder

De nominatieronde eindigt op 29 januari 2012.
De stemronde begint daarna en eindigt op 19 februari 2012.

De nominatieronde is afgelopen.
Nomineren doe je door mij een persoonlijk bericht te sturen met links naar de topics. Je mag zoveel nominaties doen als je wilt en in allerlei categorieŽn. Probeer dit zo veel mogelijk in ťťn keer te doen. Nomineer alleen spellen die af zijn, dus topics in Game Maker Creaties gestart in 2011. Geef duidelijk aan wat je nomineert voor welke categorie. Je mag hetzelfde spel of dezelfde persoon ook voor meerdere categorieŽn nomineren.
Voor de categorieŽn over leden geef je een link naar de profielpagina van dat lid.
Voor nominaties voor beste website geef je ook een link naar de website.
Nomineer alleen als je zelf in 2011 actief bent geweest. Tot slot merken we dat we vaak veel nominaties krijgen uit de laatste maanden. Vergeet niet om ook te kijken naar de eerste maanden van het jaar, ook al is dat al een tijd geleden :)

Je kan nu stemmen.
Stemmen doe je als volgt. Ga naar onderstaand stemformulier en kies daar je stem. Onder aan die pagina staat jouw stemcode. Die stemcode stuur je via PB naar mij op.
Op jezelf stemmen is toegestaan. Het stemgedrag van anderen proberen te beÔnvloeden is NIET toegestaan.

Ga naar het stemformulier. (http://gma2011.ericdk.nl/) Stuur de stemcode onderaan het formulier per PB op naar mij.

Veel succes met stemmen! Als je vragen hebt, stel ze hier. Ik zie de PB's met plezier tegemoet.

Titel: Re: Game Maker Awards 2011
Bericht door: Ferry H. op 13 Januari 2012, 17:50:40
gestemt

Bericht door: Simon B. op 13 Januari 2012, 17:55:12
Yaay, ik zat hier al op te wachten. Ik ga even kijken welke games en dergelijke ik allemaal ga nomineren.

Bericht door: mikey op 13 Januari 2012, 18:34:41
Haha daar zijn ze dan! :) Erg leuk weer, ik ben benieuwd!

Mvg, mikey :)

Bericht door: LostWarrior op 13 Januari 2012, 19:38:14
Hmm tot wanneer kunnen mensen nomineren? Want dan weet ik voor wanneer m'n spel af moet hebben.

Bericht door: Erik Leppen op 13 Januari 2012, 19:43:29
Euh, LostWarrior...

Game Maker Awards 2011

Ik zou zeggen, je hebt tot 31 december 2012. Dan doet jouw spel mee voor de awards over 2012...en die zijn in januari 2013 ;)

Bericht door: PiJoKra op 13 Januari 2012, 19:43:44
Hmm tot wanneer kunnen mensen nomineren? Want dan weet ik voor wanneer m'n spel af moet hebben.
De stemronde begint vlak daarna en eindigt op 12 februari 2012.

Oh trouwens, hoe kan je nomineren voor een site, daarbij kan je toch niet controlleren of ie in 2011 is gemaakt?

Bericht door: Erik Leppen op 13 Januari 2012, 19:48:25
@Pjk, goed opgemerkt. Dat is inderdaad niet te controleren. Die beperking geldt dus niet voor die categorie.

Bericht door: Bjarno op 13 Januari 2012, 19:53:35
Eindelijk, ze zijn er... binnenkort eens zien wie ik allemaal ga nomineren :)

Bericht door: the game master11 op 13 Januari 2012, 19:56:16
ik heb er een paar genomineerd .

Bericht door: Laloeka op 13 Januari 2012, 21:04:44
Het valt me wel op dat nominaties van het einde van het jaar vaak hoger scoren. Probeer het hele jaar in gedachte te houden iedereen! Niet alleen de meest recente items uit november en december :P (hoewel daar aardig goede games tussen zitten!)

Ik denk nog even na, ik zal komende week waarschijnlijk wat insturen ;)

Bericht door: SLiV op 14 Januari 2012, 00:10:24
Zo, ik heb 'n lijstje nominaties ingeleverd. De meeste voelen mij al weer als "klassiekers" aan. :P

Waarom staat de categorie RTS / strategy er niet tussen, eigenlijk? Dat is toch ook een substantiele?

In ieder geval ben ik blij dat we op zo'n degelijke organisatie kunnen rekenen, Erik. :)

Bericht door: smoothcriminal op 14 Januari 2012, 00:18:01
Ah eindelijk :D morgen is die waslijst invullen  8)

Bericht door: Steelkenny op 14 Januari 2012, 12:09:37
Wacht...
Moet je je eigen spellen doen,
Andere spellen,
Of mag alle2?

Bericht door: la quiz op 14 Januari 2012, 12:13:43
Haha, als je je eigen spellen moest inzenden dan zou het een wedstrijd worden met wie het meest op zijn eigen spellen stemt. Dat wordt hem natuurlijk niet. Daarbij denk ik dat het een ongeschreven regel is dat men niet op zijn of haar eigen spellen gaat stemmen. Zo ja, dan tja.....

Bericht door: SLiV op 14 Januari 2012, 12:44:21
Mee eens. Je mag er van uit gaan dat jouw eigen spellen wel genomineerd worden door iemand anders, als die ze goed genoeg acht. En het gaat bij Awards immers over wat iedereen het beste spel vind, niet wat wij elk persoonlijk het beste spel vinden.

Ik neem aan dat een klein beetje campagne voeren voor iemand anders' spel dus wel erbij hoort? Of is het ongeschreven traditie dat er niets over gesproken wordt?

Bericht door: draak1400 op 14 Januari 2012, 12:44:56
Het valt me wel op dat nominaties van het einde van het jaar vaak hoger scoren. Probeer het hele jaar in gedachte te houden iedereen! Niet alleen de meest recente items uit november en december
yep daarom denk ik dat je minder kans maakt als je je game hebt gepost in jan,feb,maart en meer kans maakt als je je game post rond oktober,november,december.

want ik ben de spellen van 2011 uit jan,feb,maart al lang vergeten.

Bericht door: SLiV op 14 Januari 2012, 12:55:35
Wat ik heb gedaan, is het Creatiesboard genomen, en de eerste 8 a 9 pagina's doorgenomen (totdat er telkens 2010 komt te staan). De spellen die mij opvielen als "klassiekers" of "oh ja, dat was een goeie" heb ik even gecontrol-newtabt. Uiteindelijk hield ik een stuk of 5 spellen over, ook uit maart en juni, en die heb ik geprobeerd te nomineren.

Bericht door: Jolie op 14 Januari 2012, 13:36:18
Wat ik heb gedaan, is het Creatiesboard genomen, en de eerste 8 a 9 pagina's doorgenomen (totdat er telkens 2010 komt te staan). De spellen die mij opvielen als "klassiekers" of "oh ja, dat was een goeie" heb ik even gecontrol-newtabt. Uiteindelijk hield ik een stuk of 5 spellen over, ook uit maart en juni, en die heb ik geprobeerd te nomineren.

Dat is een prachtmethode, zal ik ook eens uitproberen!

Bericht door: mori op 14 Januari 2012, 13:46:38
Zou je ook meerdere mensen/topics nomineren voor een onderdeel?

Bericht door: the game master11 op 14 Januari 2012, 13:49:37
Ik heb al een  idee wat het beste spel van 2011 zal zijn.

Bericht door: Steelkenny op 14 Januari 2012, 13:53:47
Ik nomineer mij voor coolste lid.  :P

Bericht door: SLiV op 14 Januari 2012, 14:13:43
Lijkt me wel. :)

Bericht door: LostWarrior op 14 Januari 2012, 16:22:40
He damn. Moet ik weer heel jaar wachten.

Bericht door: thoot-je op 14 Januari 2012, 18:24:22
Ik heb een paar mensen genomineerd en ook een paar topics.
Super jaar dit jaar :)

Bericht door: Martin Beentjes op 14 Januari 2012, 18:50:23
Ik heb alles bijna ingevuld. Nu alle links opzoeken en netjes een PB naar Erik sturen.

En dan hopen dat je er natuurlijk zelf tussen staat! :P

Trouwens, ik vraag me nog iets af. Mag je een site nomineren als die dit jaar ook (half)offline is gegaan, dat er niks meer mee wordt gedaan?

Bericht door: Erik Leppen op 14 Januari 2012, 19:46:07
Waarom staat de categorie RTS / strategy er niet tussen, eigenlijk? Dat is toch ook een substantiele?
Het argument om deze toch niet toe te voegen is dat er te weinig games voor in aanmerking zouden komen. Helaas...

Citaat
In ieder geval ben ik blij dat we op zo'n degelijke organisatie kunnen rekenen, Erik. :)
Laten we met het oordeel "degelijk" even afwachten tot we hebben bedacht hoe we gaan stemmen zonder Blijbol's stemscript :P

Wacht...
Moet je je eigen spellen doen,
Andere spellen,
Of mag alle2?
Die van anderen ;)

Daarbij denk ik dat het een ongeschreven regel is dat men niet op zijn of haar eigen spellen gaat stemmen. Zo ja, dan tja.....
Maak je onderscheid tussen stemmen en nomineren? Op jezelf stemmen hebben we altijd gewoon toegestaan omdat we het niet kunnen natrekken en het toch maar ťťn stem is steeds. Jezelf nomineren is echter - uiteraard - niet toegestaan. Maar als we straks via PB's gaan stemmen - ik zie zo gauw even geen andere optie - dan denk ik dat we stemmen op jezelf ook niet gaan toestaan.

Ik neem aan dat een klein beetje campagne voeren voor iemand anders' spel dus wel erbij hoort? Of is het ongeschreven traditie dat er niets over gesproken wordt?
In de nominatieronde heeft campagne voeren weinig nut. Maar verder lijkt het mij het best om straks ieder voor zichzelf te laten beslissen waar hij of zij op gaat stemmen. Dat lijkt mij het eerlijkst.

ik ben de spellen van 2011 uit jan,feb,maart al lang vergeten.
De topics staan er nog steeds, dus je kan ze eens langslopen ;)

Dat mag :)

Trouwens, ik vraag me nog iets af. Mag je een site nomineren als die dit jaar ook (half)offline is gegaan, dat er niks meer mee wordt gedaan?
Nou....op zich wel, maar hoe verwacht je precies dat we straks gaan stemmen op een website die we niet meer kunnen bekijken? ;)

De nominaties gaan lekker, ik heb er al een aardig aantal binnen. Leuk feitje: alle nominaties op Beste spel van 2011 tot nog toe, zijn uniek. Dat is een goed teken, want dat betekent dat er veel moois is gemaakt :)

Bericht door: Martin Beentjes op 14 Januari 2012, 19:52:19
Nou....op zich wel, maar hoe verwacht je precies dat we straks gaan stemmen op een website die we niet meer kunnen bekijken? ;)
Ik had deze verwarring al verwacht, maar het gaat hier om een site die wel bestaat, maar niet meer in gebruik is. Er wordt niks meer mee gedaan. Waarom erop stemmen? I.v.m. wat er mee werd gedaan in de tijd dat die online was.

Bericht door: Erik Leppen op 14 Januari 2012, 20:00:23
Nomineer maar. :)

Bericht door: SLiV op 14 Januari 2012, 20:34:00
Het argument om deze toch niet toe te voegen is dat er te weinig games voor in aanmerking zouden komen. Helaas...
Hmm. Maar kan hij anders met puzzelspel of een andere categorie samengevoegd worden? Want anders hebben RTS's en tower defense spellen uberhaupt geen plekje.

Bericht door: Erik Leppen op 14 Januari 2012, 20:40:18
Hmm. Maar kan hij anders met puzzelspel of een andere categorie samengevoegd worden? Want anders hebben RTS's en tower defense spellen uberhaupt geen plekje.
Er zijn ook spellen die zich niet zo makkelijk in een genre laten duwen. Die, zo zou je kunnen zeggen, vallen op die manier ook buiten de boot.

Je kan de bewuste games bijvoorbeeld nomineren voor spel met beste gameplay, spel met beste graphics en geluid en natuurlijk beste spel. Die zijn genre-onafhankelijk :)

Bericht door: thoot-je op 15 Januari 2012, 09:46:18
Uitendelijk valt er altijd wel een genre bij te kiezen.
Tower defence vind ik namelijk wel onder puzzel passen.
Etc. etc.

Verder ook natuurlijk qua graphics enzo.
Wat Erik al zei.

Bericht door: Steelkenny op 15 Januari 2012, 18:35:32
"ander genre award", kuch.

Bericht door: Maarten Baert op 15 Januari 2012, 20:36:08
"ander genre award", kuch.
Dat hebben we overwogen, maar het leek ons toch geen goed idee. Eťn van de problemen is dat je hiermee al snel een lijst games krijgt die lastig met elkaar te vergelijken vallen omdat ze zo verschillend zijn. Bovendien is het ook mogelijk dat games in meerdere categorieŽn vallen (platform-shooter bijvoorbeeld), dus als je die redenering volgt kan elk spel ook bij 'overige' komen, omdat het altijd wel op een of andere manier niet binnen de vastgelegde genre's past.

We kunnen natuurlijk honderd verschillende genres toevoegen, maar dan heb je een hoop genre's met maar ťťn spel, en dat is ook nogal gek. Dus kies gewoon het genre waar het het meest op lijkt, zou ik zeggen ...

Bericht door: Bjarno op 15 Januari 2012, 22:37:29
Laten we met het oordeel "degelijk" even afwachten tot we hebben bedacht hoe we gaan stemmen zonder Blijbol's stemscript :P
Is hier al een oplossing voor, desnoods wil ik (in PHP (met MySQL) weliswaar) iets programmeren voor te stemmen en dat er op het einde van het stemmen je een code via PB moet sturen? (systeem dat ook GMOT gebruikt voor hun awards ongeveer :P ). Het is iets moeilijker om te stemmen maar wel mogelijk.

Bericht door: smoothcriminal op 16 Januari 2012, 15:45:27
Zo heb de nominaties verzonden :P

Bericht door: The RuneSnake op 16 Januari 2012, 20:15:48
Zo heb de nominaties verzonden :P
Ik ook , (En stemmen op mij)

TR
OFFTOPIC:
Ik ben de laatste tijd afwezig omdat ik het druk heb met school en nieuwe programma's die niet veel met gamemaker te maken hebben.(Jij wil runeshells toch ook zonder windows booten?)

TR

Bericht door: smoothcriminal op 16 Januari 2012, 20:17:24
je mocht niet vragen om stemmen :( dus edit dat even ;)

(stond ook eerst in mijn onderschrift)

Bericht door: The RuneSnake op 16 Januari 2012, 20:18:34
Zo beter?

TR

Bericht door: smoothcriminal op 16 Januari 2012, 21:02:37
Zo beter?

TR

Moet je aan mods vragen :P

Bericht door: Steelkenny op 17 Januari 2012, 08:06:11
Zo beter?

TR

Nou, ik zal in het vervolg ook destructive schelden met lettergrootte 1 :)

Bericht door: Erik Leppen op 17 Januari 2012, 11:56:29
(En stemmen op mij)

De eerstvolgende persoon die ik betrap op anderen aansporen hem te nomineren of op hem te stemmen, haal ik uit de nominatielijst en dingt dus NIET nee naar prijzen.

Sorry, maar denk gewoon een beetje logisch na en hou het eerlijk :|

Ik vind het echt heel raar dat jullie mij zo ver krijgen om dat uit te gaan zitten leggen. Maar blijkbaar is ook het vanzelfsprekende niet vanzelfsprekend genoeg. Jammer.

Bericht door: draak1400 op 17 Januari 2012, 13:06:50
waarom zal je Łberhaupt neer zetten "stem op mij" dat lijkt gewoon of je aandacht te kort hebt.

Mensen stemmen op je of niet.

En wie zeurt krijgt geen beurt  :P

,draak1400

Bericht door: EagleGuard op 17 Januari 2012, 14:05:56
(Jij wil runeshells toch ook zonder windows booten?)
Ik snap dat dit een retorische vraag is, maar vreemd genoeg ben ik toch geneigd die vraag met een 'nee' te beantwoorden...

Om toch nog even wat 'on topic' te plaatsen: waarom is de categorie van 'Spel met de beste graphics en geluid' eigenlijk niet opgesplitst in twee categorieŽn? Een spel kan er bijvoorbeeld prachtig uitzien, maar op het gebied van audio te wensen overlaten. Evenzogoed kan een spel goede muziek/geluidseffecten hebben, maar grafisch van mindere kwaliteit zijn.

Nu ben ik eerlijk gezegd niet erg actief geweest dit jaar, dus ik weet ook niet wat de mate van correlatie is tussen die twee 'variabelen', maar het lijkt me vreemd om twee totaal verschillende beoordelingspunten in ťťn categorie te plaatsen.

Bericht door: Erik Leppen op 17 Januari 2012, 16:12:41
De gedachte van samenvoegen is dat dat de spellen zijn die een goeie presentatie (uitstraling) hebben, en die presentatie wordt bepaald door hoe het er uit ziet en hoe het klinkt.

Maar er is zeker wel iets te zeggen voor een opdeling naar spel met de beste graphics, en spel met de beste audio. Dat zou dan echter iets zijn voor volgend jaar, want het is niet handig om dat nu halverwege aan te passen. Maar ik maak er zeker notitie van voor volgend jaar.

Ik ben wel geneigd om geluidseffecten en muziek wel samen te houden omdat dat ook in elkaar over kan lopen en je dan ťťn categorie hebt over de gehele soundtrack van een spel.

Maar goed, zeker een goeie observatie. :)

Bericht door: la quiz op 17 Januari 2012, 16:33:14
Ik heb mn nominaties verzonden! De manier waarop ik het heb gedaan: 'Alle Best of Topics' bekeken en daaruit de belangrijkste spellen gekozen. Ik kwam uiteindelijk uit op een lijstje van ongeveer 10 spellen. Kijk, wij schrijven die Best of Topics natuurlijk niet voor niks he :P

Bericht door: Bjarno op 17 Januari 2012, 16:36:38
Ik heb mn nominaties verzonden! De manier waarop ik het heb gedaan: 'Alle Best of Topics' bekeken en daaruit de belangrijkste spellen gekozen. Ik kwam uiteindelijk uit op een lijstje van ongeveer 10 spellen. Kijk, wij schrijven die Best of Topics natuurlijk niet voor niks he :P
Maar er zullen vast ook goede spellen zijn die niet in de best of komen :P

Bericht door: lucb1e op 17 Januari 2012, 17:46:19
Mag je ook meerdere personen (of spellen of websites) per categorie inzenden?

Bericht door: Erik Leppen op 17 Januari 2012, 17:49:11
Natuurlijk.

Citaat
Je mag zoveel nominaties doen als je wilt en in allerlei categorieŽn.

Bericht door: lucb1e op 17 Januari 2012, 18:02:16
Ah, ik had net het antwoord gevonden halverwege de tweede pagina, had er in de beginpost overheen gelezen. Bedankt voor het antwoorden zonder 'dat is al gevraagd en staat in de beginpost'-reactie ;)

Bericht door: EagleGuard op 17 Januari 2012, 18:12:44
Maar er is zeker wel iets te zeggen voor een opdeling naar spel met de beste graphics, en spel met de beste audio. (...) ik maak er zeker notitie van voor volgend jaar.
Top! Nog maar een jaartje wachten dan :eyes:

Bericht door: goodboy op 17 Januari 2012, 18:31:47
Waarom staat nergens "Beste verhaal in spel"?

Bericht door: smoothcriminal op 17 Januari 2012, 18:38:56

Ik verwachte eerder deze reactie van GeneraalLucas :P
maar het valt me nu ook pas op.. een puntje voor volgend jaar?  :angel:

Bericht door: Jbenco op 17 Januari 2012, 18:39:50
dan moeten er dit jaar toch er veel games gemaakt worden om al deze punten goed in te kunnen vullen :)

Bericht door: lucb1e op 17 Januari 2012, 19:17:50
Volgend jaar in december categorieŽn nomineren en er vervolgens op stemmen? :P

Edit: Nominaties verzonden.

Bericht door: Erik Leppen op 17 Januari 2012, 19:39:49
Omdat er dan ook hier misschien vier games aan voldoen?

We kunnen nu eenmaal niet alles nomineren. Dan komen er te veel categorieŽn waardoor het stemformulier mensen afschrikt.

Of moeten we dan ook spel met het mooiste menu, spel met de de beste menumuziek, spel met de fijnste bediening, spel met de best oplopende moeilijkheidsgraad, grappigste spel, spel met de mooiste naam, etc. etc. gaan doen? Lijkt me niet handig.

Bericht door: kaasje op 17 Januari 2012, 20:34:27
Zo, mijn nominaties zijn ook opgestuurd. :D
Ik werk altijd de topics in Game Maker Creaties van achteren naar voren (qua tijd) af en kijk welke games indruk gemaakt hebben. Een hele klus, maar wel zo eerlijk, want dan neem je echt alles mee. Ben benieuwd wat eruit gaat rollen, uiteindelijk. Toch altijd wel een beetje spannend, die awards :P

Bericht door: Martin Beentjes op 17 Januari 2012, 20:36:42
Ik had mijn lijstje in een half uur af. Ik wist alles eigenlijk al en wat ik genomineerd had bevatte ook oudere spellen van dit jaar. :)

Bericht door: StefanJanssen op 17 Januari 2012, 22:02:15
Ik heb 1 persoon genomineerd aangezien ik 2011 niet volledig had meegemaakt.

Bericht door: goodboy op 18 Januari 2012, 10:46:09
Ben nu aan het kijken voor wat ik kan nomineren.

En als iemand mij blij zou willen maken... (http://www.game-maker.nl/forums/topic,69393.msg473075#msg473075)
Sorry voor de mensen die de prijs niet hebben ontvangen. Ik wil dit spel her-maken zodat jullie nog steeds van van de KOUKJES kunnen genieten. En inplaats van appels worden het koukjes. sorry voor deze K-reclame, maar zou het wel leuk vinden om te zien of jullie dit nog leuk vinden.

@mods laat dit aub staan. ...!

Trouwens ben benieuwd wat er genomineerd word.

Bericht door: Joszs op 18 Januari 2012, 11:05:15
De eerstvolgende persoon die ik betrap op anderen aansporen hem te nomineren of op hem te stemmen, haal ik uit de nominatielijst en dingt dus NIET nee naar prijzen.

Sorry, maar denk gewoon een beetje logisch na en hou het eerlijk :|

Ik vind het echt heel raar dat jullie mij zo ver krijgen om dat uit te gaan zitten leggen. Maar blijkbaar is ook het vanzelfsprekende niet vanzelfsprekend genoeg. Jammer.
Ben nu aan het kijken voor wat ik kan nomineren.

En als iemand mij blij zou willen maken... (http://www.game-maker.nl/forums/topic,69393.msg473075#msg473075)
Sorry voor de mensen die de prijs niet hebben ontvangen. Ik wil dit spel her-maken zodat jullie nog steeds van van de KOUKJES kunnen genieten. En inplaats van appels worden het koukjes. sorry voor deze K-reclame, maar zou het wel leuk vinden om te zien of jullie dit nog leuk vinden.

@mods laat dit aub staan. ...!

Trouwens ben benieuwd wat er genomineerd word.

Kan jij lezen?

Bericht door: goodboy op 18 Januari 2012, 11:07:45
@josz

Ik kan lezen. Ik spoor niemand aan om op mij te stemmen of te nomineren. En ik stem gewoon op wat ik het beste vind. Ik negeer zelf die post's die je aansporen, maar als die topics/leden gewoon goede dingen hebben in 2011 waarom niet?

Bericht door: SLiV op 18 Januari 2012, 11:29:12
"Ik zeg niet waar u op moet stemmen, maar zelf vind ik partij X een hele goede keuze. Maar maakt u vooral zelf een keuze, hoor. Ik zou u niet willen beinvloeden. Ik vertrouw erop dat u de juiste keuze maakt."

:|

Bericht door: Erik Leppen op 18 Januari 2012, 13:52:44
Jammer. De eerste diskwalificatie van GMA2011 is binnen...

En dan kun je heel hard roepen dat het niet terecht is. Maar als je vlak na mijn bericht zů'n bericht plaatst, neem je gewoon een risico. En dan moet je de gevolgen aanvaarden. Ook als die, zoals nu, in jouw nadeel uitpakken.

Bericht door: Steelkenny op 18 Januari 2012, 14:09:06
Ik nomineer mij voor coolste lid.  :P

Ik verdien ook een diskwalificatie ):.

Anyways, gaat het spel met de meeste inzendingen winnen, of komt er daarna nog een stemronde ofzo? ik snap het systeem niet meteen /:

Bericht door: mori op 18 Januari 2012, 14:11:58
Nee, steel je verdiend gaan diskwalificatie omdat je voordat Erik het zei dat het niet mag het zei. En je roept niet op om jou te nomineren, je geeft aan dat je jezelf nomineert.

En ja, we krijgen hierna nog een stem-ronde van alle nominaties.

Bericht door: StefanJanssen op 18 Januari 2012, 15:14:23
wat hebben sommige mensen toch een geluk dat ik ze erop tijd aan help herinneren :)

is aansporen helemaal verboden? (als ik bijvoorbeeld mensen aanspoor om op pietje te stemmen)

Bericht door: Erik Leppen op 18 Januari 2012, 15:24:41
Het is een groot grijs gebied. Maar probeer gewoon met z'n allen de wedstrijd zo eerlijk mogelijk te houden. Dat moet de gedachte zijn. En als ik - of leden die ons dingen melden - vind dat iemand daar te ver over heen gaat, dan volgt een diskwalificatie.

Ook aansporen om op pietje te stemmen trekt de eerlijkheid scheef. Als pietje echt zo goed is stemmen er vanzelf wel mensen op. Maar hoe dan ook moedig je mensen aan om niet zelf te kiezen. En dat kan nooit goed zijn. Iedereen moet de vrijheid hebben om zelf te kiezen.

Bericht door: goodboy op 18 Januari 2012, 16:45:23
Tellen mij nomenaties wel? En ik vind het vervelend dat ik ben gediskwalificeerd. Ik vind trouwens niet dat doordat ik een linkje in de topic post naar een spel dat dan het spel gediskwalifeceerd moet worden. En wat is er nou eigenlijk het probleem? Om niet tevergeten ik had dat bericht niet gelezen voordat ik mijn bericht postte, maar als ik dat had gelezen zou ik als nog reclame maken voor mijn spel.

Bericht door: Jbenco op 18 Januari 2012, 16:57:36
Tellen mij nomenaties wel? En ik vind het vervelend dat ik ben gediskwalificeerd. Ik vind trouwens niet dat doordat ik een linkje in de topic post naar een spel dat dan het spel gediskwalifeceerd moet worden. En wat is er nou eigenlijk het probleem? Om niet tevergeten ik had dat bericht niet gelezen voordat ik mijn bericht postte, maar als ik dat had gelezen zou ik als nog reclame maken voor mijn spel.
dude, dat is reclame maken voor je spel.
reclame maken voor een spel in een awards topic.
ik zie alleen maar het verband dat je je spel wilt aanmoedigen :)

Bericht door: thoot-je op 18 Januari 2012, 17:18:28
Nou, kan niet wachten tot de stemronde  :angel:
Ik had mijn lijstje snel af omdat ik al van te voren een keer had bedacht wat ik zou doen ;)
Niet alles heb ik ingevuld hoor.

Bericht door: SLiV op 18 Januari 2012, 17:26:07
En ik vind het vervelend dat ik ben gediskwalificeerd. Ik vind trouwens niet dat doordat ik een linkje in de topic post naar een spel dat dan het spel gediskwalifeceerd moet worden. En wat is er nou eigenlijk het probleem?
Het probleem is dat vlak nadat Erik duidelijk maakt dat het niet de bedoeling is om je eigen spel te gaan zitten promoten, je je eigen spel gaat zitten promoten.

Dat je het niet gelezen hebt is geen excuus, des te minder vanwege
Citaat
maar als ik dat had gelezen zou ik als nog reclame maken voor mijn spel.

Bericht door: Erik Leppen op 18 Januari 2012, 18:08:26
Neem volgend jaar gewoon het risico niet.

Daarnaast is reclame maken offtopic hier. Dat alleen al zou reden genoeg moeten zijn om het niet te doen. ;)

En wat is er nou eigenlijk het probleem?
Het probleem is dat als mensen hun eigen spellen promoten, dat de wedstrijd dan minder eerlijk wordt doordat mensen beÔnvloed worden in hun keuze. En wij willen als community een eerlijke competitie.

Uiteraard heb ik de nominaties die jij hebt ingezonden, gewoon meegeteld.

Bericht door: goodboy op 18 Januari 2012, 18:37:35
Maar mensen zetten toch ook reclame in hun onderschrift dit beÔnvloed toch ook de competitie. En als ik nou de link verwijder is het dan goed, en dan beloof om het niet meer te doen (behalve in me onderschrift als dit dan ook niet wordt verboden...). En trouwens bijna iedereen promoot hun eigen spellen, daar kan je niks aan doen. Ja en ik was fout om reclame te maken, maar kan je dan even de begin-post verduidelijken voor als we weer een pagina verder zijn? zodat anderen niet de zelfde fout maken. Ik vind het wel vervelend want door de diskwalificatie wordt de competitie's ook oneerlijker.

Das fijn dat die nominaties worden meegeteld. Ik kon jammer genoeg een aantal spellen niet indelen.

Bericht door: Steelkenny op 18 Januari 2012, 18:45:34
Ik wil nu echt niet gemeen zijn,
maar ik denk niet dat of je nu wel meedoet of niet,
er een groot verschil bij het uiteindelijke.. einde.. zal zijn.
Er zijn betere spellen dan koukjes ;).

Na een rode kaart gaat een voetballer ook niet op zijn knieŽn zitten beggen, dus moet jij dat ook niet doen. Je ging dubbel in de fout ;)

Bericht door: draak1400 op 19 Januari 2012, 14:55:32
om heel eerlijk te zijn ken ik dat spel niet eens.

maar als je het in je onderschrift zet ben je ook aan het vals spelen.
(ik heb een game die nog niet gepubliceerd is. Laat staan af! )

Na een rode kaart gaat een voetballer ook niet op zijn knieŽn zitten beggen, dus moet jij dat ook niet doen. Je ging dubbel in de fout ;)

Nee  , De teamgenoten gaan zeuren bij de scheidsrechter  :P

Bericht door: TimVN op 19 Januari 2012, 15:00:31
Ik neem aan dat je wel in je onderschrift je spel mag hebben staan met een link naar het topic zonder er bij te zetten dat mensen moeten overwegen om na het spelen op diegene te stemmen.

Bericht door: Jbenco op 19 Januari 2012, 15:01:28
Ik neem aan dat je wel in je onderschrift je spel mag hebben staan met een link naar het topic zonder er bij te zetten dat mensen moeten overwegen om na het spelen op diegene te stemmen.
zou wel raar zijn als iedereen deze tijdelijk moet verwijderen voor deze awards :P

Bericht door: Erik Leppen op 19 Januari 2012, 17:03:53
Natuurlijk, het is niet verboden om gewoon te doen wat je altijd al doet. Maar er zijn natuurlijk wel grenzen ;)

Bericht door: smoothcriminal op 19 Januari 2012, 17:34:05
Natuurlijk, het is niet verboden om gewoon te doen wat je altijd al doet. Maar er zijn natuurlijk wel grenzen ;)

Dus in een zekere zin als je op je banner zet:
"Play my Game!!" mag dat wel terwijl het wil zeggen "Vote for my game!"

Bericht door: Jbenco op 19 Januari 2012, 17:37:29
als er "Play my Game!!" staat mag dit toch wel?
als er "Play my Game!!" staat en jou gedachte is  "Vote for my game!" maar deze staat er niet bij dan mag dit toch ook wel?
want jou gedachte is niet mijn gedachte toch?

Bericht door: SLiV op 19 Januari 2012, 17:38:51
Sowieso is dit het soort regelbuigen waar je voor gediskwalificeerd wordt, lijkt me.

Bericht door: Erik Leppen op 19 Januari 2012, 17:43:30
Laat ik het dan zo zeggen.

Er staat nu in jouw onderschrift niet "Play my game!!!" Het lijkt mij dan het veiligst om die nu ook nog maar even niet daar bewust neer te gaan zetten. Leden - waaronder ook moderators en beheerders - kunnen dan denken dat dat een slinkse manier is om stemmen te werven. En zoals ik al uitleg - je neemt een risico. Beter neem je dat risico niet, en wacht je met enthousiast vertellen dat mensen je spel moeten gaan spelen, tot nŠ de stemronde ;)

Bericht door: draak1400 op 19 Januari 2012, 17:45:07

als je dat bedoelt zal ik het ook niet doen.
Als er meerdere mensen zo over denken zal je nog kunnen worden gediskwalificeerd.

edit:erik was me al voor  :P (in de tijd dat ik muziek opzette )

Bericht door: lucb1e op 21 Januari 2012, 11:08:44
Had dit gemist:
Citaat van: Erik Leppen
Op jezelf stemmen hebben we altijd gewoon toegestaan omdat we het niet kunnen natrekken en het toch maar ťťn stem is steeds
Ik weet niet hoe de stemformulieren server-side geregeld werden, maar als het gewone html is kun je een hashtable $door[] maken met als index de naam van het element op het form. Dan bij het submitten controleer je:
Code:
<?php
function checkZelfStem()
{
  foreach (
$_POST as $postkey=>postval)
  {
    if (
$door[$postkey] == $user_info['username'])
    {
      return 
false;
    }
  }
  return 
true;
}

Ideaal worden alle opties sowieso dynamisch gegenereerd en kun je bij het genereren van de HTML ook form elementen waarmee ze op zichzelf stemmen disablen.

Bericht door: Erik Leppen op 28 Januari 2012, 09:20:50
Ik heb alle nominaties even geteld en voor een heleboel categorieŽn ziet het er goed uit. Dus tot nu toe is er heel moi werk verricht! Bedankt daarvoor alvast!

Maar ik zou wel graag nog extra nominaties ontvangen voor de volgende categorieŽn:
  • Beste RPG/avontuurspel
  • Beste shooter
  • Beste arcadespel
  • Beste programma (niet-spel)
  • Beste tutorial, voorbeeld of uitbreiding
  • Beste website van forumlid
  • Beste componist/musicus
Wie nog zin heeft, is uitgenodigd om nog even te gaan zoeken. Ik zie extra nominaties nog graag tegemoet!

Bericht door: draak1400 op 28 Januari 2012, 12:13:47
moeten de spellen af zijn. Of mag het ook w.i.p ?

Ik heb alle nominaties even geteld en voor een heleboel categorieŽn ziet het er goed uit. Dus tot nu toe is er heel moi werk verricht! Bedankt daarvoor alvast!
dit is de een van de eerste keren dat ik een moderator een typ fout zie maken XD.

,draak1400

Bericht door: Steelkenny op 28 Januari 2012, 12:17:16
Citaat
moeten de spellen af zijn. Of mag het ook w.i.p ?
Af
Citaat
dit is de een van de eerste keren dat ik een moderator een typ fout zie maken XD.
Het zijn geen robots hoor.

Bericht door: draak1400 op 28 Januari 2012, 12:24:10
Af
Het zijn geen robots hoor.
oke dan nomineer ik niet meer (anders had ik een goede game)

wie weet???  :P

Bericht door: goodboy op 28 Januari 2012, 14:48:57
Jammer genoeg kan mij spel niet genomineerd woreen door diskwalificatie... :(

Bericht door: PiJoKra op 28 Januari 2012, 16:29:09
Jammer genoeg kan mij spel niet genomineerd woreen door diskwalificatie... :(
Ipv te zeuren over je diskwalificatie van je spel (wat ook soort van reclame voor je spel is), kan je ook een deel twee maken voor dit jaar, en daarop hopen dat je genomineerd wordt.
Het is ook niet het enige onderdeel, misschien kom je in een andere wel voor... ;P

Bericht door: Zwetbaba op 28 Januari 2012, 18:52:57
Ohw, bijna vergeten te nomineren! :P Maar dat heb ik nu dus wel gedaan.

Ik vraag me alleen af hoeveel verschillende nominaties er zullen zijn voor de categorieŽn 'RPG/avontuurspel' en 'Shooter'. Want daarvan zijn er toch niet echt veel gemaakt dit jaar, lijkt me.

Bericht door: smoothcriminal op 29 Januari 2012, 11:21:17
kan je vandaag nog stemmen of is vandaag gesloten? :P

Bericht door: StefanJanssen op 29 Januari 2012, 12:38:49
ik ga ervan uit dat als ze niet gezegd hebben dat de inschrijving gesloten is dat je nog steeds mensen kan nomineren

Bericht door: Erik Leppen op 29 Januari 2012, 12:41:36
De deadline voor het nomineren is vandaag. Dus je kan vandaag nog nomineren.

Bericht door: draak1400 op 29 Januari 2012, 20:49:15
in de begin post staat:
Citaat
stemmen begint vlak daarna
is dat op 1 feb of zitten we dan al op 4-7 dat je 1 week de tijd hebt ?

nog 2 uur en 8 min te gaan en je kan niet meer stemmen

,draak1400

Bericht door: PiJoKra op 29 Januari 2012, 21:26:26
Ik kan niet wachten :P
Ik ben echt benieuwd wie dit jaar genomineerd is :D

Bericht door: Steelkenny op 29 Januari 2012, 21:27:24
Ik kan niet wachten :P
Ik ben echt benieuwd wie dit jaar genomineerd is :D
dit word gewoon eng, pjk :S..

Edit 17 januari: oh, en ik dacht dat het nogal logisch was, maar blijkbaar niet, maar je mag niet jezelf nomineren......... :eyes:
Verder is het ieder voor zich als het om nomineren of stemmen gaat. Hou het zo eerlijk mogelijk :)

Men leven flitst voorbij C:
anyways, kan niet wachten op stemronde :3

Bericht door: onky op 30 Januari 2012, 13:52:47
En wachten op het stemmen dan maar :p

Bericht door: thoot-je op 30 Januari 2012, 14:36:19
Ik heb zin er in :)
Ben echt benieuwd.

Bericht door: Steelkenny op 30 Januari 2012, 14:39:42
Wij willen stemmen *bonkt vuisten op tafel*
 :angel:

Bericht door: PiJoKra op 30 Januari 2012, 15:36:53
Citaat van: Homepage
Nieuws: GameMaker Awards: stuur dit weekend je nominaties in!

NOES D:

:angel:

Bericht door: Erik Leppen op 30 Januari 2012, 16:30:18
De nominatieronde is afgelopen. Bedankt voor alle nominaties!

De nominaties gaan worden verzameld en het stemformulier wordt gereed gemaakt. Dit zal even tijd nodig hebben. Zodra je kan stemmen, wordt dat hier gemeld.

Bericht door: Steelkenny op 30 Januari 2012, 16:37:30

Wat is "even de tijd"?
Een paar uur, een paar dagen, of een paar weken?  :)

Bericht door: Robert Geers op 30 Januari 2012, 16:55:58
Wat is "even de tijd"?
Een paar uur, een paar dagen, of een paar weken?  :)
Heb je er ooit aan gedacht dat moderators/beheerders geen exactere tijdsaanduiding gebruiken omdat ze het zelf ook nog niet precies weten? Heb gewoon geduld.

Kunnen leden die zeuren over wanneer je kunt stemmen (of straks wanneer de uitslag komt) ook niet gewoon diskwalificeren?

Bericht door: PiJoKra op 30 Januari 2012, 20:27:08
Kunnen leden die zeuren over wanneer je kunt stemmen (of straks wanneer de uitslag komt) ook niet gewoon diskwalificeren?
Euuuuuh.... NEE?! xD
En is het niet logischer om die stembox eerst te maken, en daarna pas de awards? :P

Bericht door: draak1400 op 30 Januari 2012, 20:31:36
het stemmen komt toch binnen 2 weken want de 14 is het afgelopen

zie home page van dit topic 14 feb : stem ronde gestopt (als ik het goed heb)

,draak

Bericht door: SLiV op 30 Januari 2012, 21:31:46
En is het niet logischer om die stembox eerst te maken, en daarna pas de awards? :P
Zonder genomineerden kan je geen stembox maken.

Bericht door: thoot-je op 31 Januari 2012, 09:41:00

Tja, daar zit wat in he :angel:

Ik wil stemmen :o *Bonkt 2 keer zo hard als steelkenny met vuisten op tafel*
Ik wil stemmen :o *Bonkt 2 keer zo hard als steelkenny met vuisten op tafel*

Bericht door: goodboy op 31 Januari 2012, 15:06:20
Door spellen te laten verbieden krijg je geen eerlijke uitslag.

Bericht door: Steelkenny op 31 Januari 2012, 15:14:02

Door altijd te zagen krijg je geen goede sfeer en gaat je reputatie op dit forum ten onder.

Bericht door: PiJoKra op 31 Januari 2012, 15:19:36
Ik bedoel het script al klaar maken, hoef je daarna alleen nog de genomineerde spellen in de database te stoppen

OT: nog geen stembox :(

Bericht door: SLiV op 31 Januari 2012, 16:01:55
Het verbaast me altijd hoe mensen die gediskwalificeerd zijn niet in staat zijn te begrijpen dat zeuren hun geloofwaardigheid alleen maar omlaag haalt. Als je nou gewoon je fout zou accepteren, zou je volgend jaar misschien nog een kans maken. Als je zo door gaat mag je wat mij betreft ook alvast voor volgend jaar gediskwalificeerd worden.

Bericht door: lucb1e op 31 Januari 2012, 19:08:55
OT: nog geen stembox :(
Het heeft danook weinig nut iedere dag te gaan kijken. Sure, hij kan er best morgen zijn, maar hij zal overmorgen nog niet gesloten zijn. Iedere dag vol verwachting kijken is dus nutteloos. Iedere dag het topic spammen over dat de stembox er moet komen trouwens ook, daar gaat het echt niet sneller door.

Bericht door: thoot-je op 31 Januari 2012, 19:17:04
tja, maar het blijft natuurlijk leuk snapje 8)

en sliv:
Je hebt gelijk, je haalt je zelf dan omlaag :P

Bericht door: BlueMoonProductions op 31 Januari 2012, 23:47:21
Klopt als een bus, net zo solide als de stelling "Door mensen te veroordelen tot celstraffen krijgen we het aantal gevangenissen nooit op nul". Hoezee voor de Logica.

Ik heb niet genomineerd, ik ben het laatste half jaar te weinig online geweest.. Stemmen moet wel kunnen, ik zal alle genomineerde spellen dan maar eens moeten gaan spelen ^^

Bericht door: Erik Leppen op 1 Februari 2012, 09:29:49
Het stemformulier laat even op zich wachten omdat ik het nu even erg druk heb.

Bericht door: Steelkenny op 1 Februari 2012, 12:31:18
Hoe worden deze eigenlijk gemaakt?

Bericht door: ericlegomeer op 1 Februari 2012, 12:51:48
Hoe worden deze eigenlijk gemaakt?
Op papier, dan krijgt iedereen een velletje toegezonden in de post met de unieke ngmc-pen erbij :) Is wel wat werk om de urls over te typen naar de topics, maar hoe zou het anders moeten? (Kon het niet laten Ken, sorry :P)

Nee, het wordt gewoon een webpagina waarop je jouw keuzes aan kunt klikken, met de mogelijkheid om het topic, het profiel of de website kunt bezoeken door op de link te klikken. Vervolgens (ietsjes anders dan voorgaande jaren) zul je jouw stemcode moeten PMen naar Erik Leppen en gaat het allemaal goed komen :)

Bericht door: Steelkenny op 1 Februari 2012, 13:06:46
Bedankt, denk ik  :angel:
En jij die altijd zegt dat IK de faal-troll ben. ):

Bericht door: StefanJanssen op 2 Februari 2012, 17:40:20
Zullen we hier alleen posten als de link naar stemding is gepost?
So dont post down here

Moderatie: Hieronder alweer een post verwijderd om alsnog de laatste post proberen te hebben, wacht gewoon allemaal rustig af zeg..

Bericht door: Erik Leppen op 2 Februari 2012, 18:40:15
Zullen we hier alleen posten als de link naar stemding is gepost?
Goed plan. We gaan even dicht. We gaan weer open voor de stemronde.

Edit: een stuk of tien totaal onzinnige berichten verwijderd die het bewaren niet waard waren.

Bericht door: Erik Leppen op 8 Februari 2012, 17:11:23
Dames en heren, de stembus is geopend!

Ga naar het stemformulier. (http://gma2011.ericdk.nl/)
Kopieer de code onderaan het stemformulier en stuur die op in een PB naar mij. Post je stemcode NIET in de topic.

Bericht door: Steelkenny op 8 Februari 2012, 17:11:52
YAY

Bericht door: PiJoKra op 8 Februari 2012, 17:15:50
Al meteen een pb-tje gestuurd, veel mensen genomineerd  :D

Bericht door: Steelkenny op 8 Februari 2012, 17:23:18
Done. Kijk alle mensen "Een bericht aan het sturen zijn".

Bericht door: mori op 8 Februari 2012, 17:24:00
Marcoscosci is toch geen moderator of beheerder? Maar hij staat wel tussen de nominaties.
Hij is alleen wedstrijdleider voor zover ik weet.
Mijn fout als ik het verkeerd heb.

Bericht door: Steelkenny op 8 Februari 2012, 17:25:52
Marcoscosci is toch geen moderator of beheerder? Maar hij staat wel tussen de nominaties.

Care, hij is wel iets speciaal :)

Bericht door: Erik Leppen op 8 Februari 2012, 17:31:23
Die categorie gaat over alle NGMC-medewerkers (het team) en daar hoort hij gewoon bij :)

Verder, de eerste stemmen zijn binnen! Ik kan overigens niet beloven dat je altijd een bevestiging van je stem krijgt, als het er erg veel worden kan ik er wel eens een vergeten.

Bericht door: draak1400 op 8 Februari 2012, 17:55:27
gestemd wel grappig hoe het systeem in elkaar zit.
maar waarom mag je de code niet hier posten kunnen andere zien wat je stemt (of mag dat juist niet )

,draak1400

Bericht door: Jbenco op 8 Februari 2012, 18:31:53
http://www.game-maker.nl/forums/topic,72070.0
ik dacht dat je alleen spellen die af waren mocht nomineren?
misschien volgend jaar dat ook duidelijk in de beginpost zetten, anders had ik waarschijnlijk ook andere spellen genomineerd :(

edit:
is die cobs een shooter dan?
kan je in dat spel schieten? :P

Bericht door: thoot-je op 8 Februari 2012, 18:33:44
Yee, ik sta erbij :D
Op 2 na alles ingevuld.
Leuk om te stemmen.

Ik kijk uit naar de uitslag :D

Bericht door: the game master11 op 8 Februari 2012, 19:08:03
Yay ik sta er ook bij ik heb ook gestemd.  :P

Bericht door: Steelkenny op 8 Februari 2012, 19:10:28
Ik sta er verdorie dubbel bij bij hetzelfde onderwerp. Had ik totaal niet verwacht ^-^.

Bericht door: the game master11 op 8 Februari 2012, 19:20:05
Ik sta er verdorie dubbel bij bij hetzelfde onderwerp. Had ik totaal niet verwacht ^-^.
Ik had dit wel gedacht.je hebt de sims bedacht(niet letterlijk maar ik bedoel dat je het idee uitjezelf hebt gevonden want je wist niet waar de sims over ging)
Topic: http://www.game-maker.nl/forums/topic,67263.msg456818/topicseen#msg456818 (http://www.game-maker.nl/forums/topic,67263.msg456818/topicseen#msg456818)

Bericht door: Compor op 8 Februari 2012, 19:20:33
Hexapolis is niet van Sliv maar van Matrebatre en Wout12345.

Bericht door: Steelkenny op 8 Februari 2012, 19:26:12
DIEVEN!  :P

Bericht door: ericlegomeer op 8 Februari 2012, 19:36:20
Hexapolis is niet van Sliv maar van Matrebatre en Wout12345.
Excuses excuses :P Heb het aangepast ;)

Bericht door: Steelkenny op 8 Februari 2012, 19:41:01
Eric, was het jou fout weer?!
Wie had dat nu toch gedacht zeg.
Verwacht nu niet dat je nog beste moderator word,
foei foei foei!

Citaat van: spoiler, want op NGMC zijn ze te lui om Spoiler toe te voegen.
Ik hou nog van je hoor <3

Bericht door: draak1400 op 8 Februari 2012, 19:47:27
Eric, was het jou fout weer?!
Wie had dat nu toch gedacht zeg.
Verwacht nu niet dat je nog beste moderator word,
foei foei foei!

ahaha die in geniaal !!! :P

maar hoe lang kan er gestemt worden 2 weken ?

,draak1400

Bericht door: ericlegomeer op 8 Februari 2012, 19:49:06
De stemronde begint daarna en eindigt op 19 februari 2012.
Tot dan dus :)

Bericht door: thoot-je op 8 Februari 2012, 20:03:41
nog 11 dagen dus.
Heb zin in de uitslag :)

Bericht door: PiJoKra op 8 Februari 2012, 20:19:05
De einddatum is uitgesteld, dacht ik al, krijgen jullie anders nooit voor elkaar, in 4 dagen (oude datum was 12 januari Februari)

Bericht door: draak1400 op 8 Februari 2012, 20:35:27
het is nu al februari dus 12 januari  2012 kan niet meer  :P

Bericht door: Martin Beentjes op 8 Februari 2012, 20:43:52
Wel lastig om een PB te sturen en die code in te voeren. Alles kunnen invullen.

Bericht door: PiJoKra op 8 Februari 2012, 20:47:03
het is nu al februari dus 12 januari  2012 kan niet meer  :P
Sorry, bedoelde 12 februari xD

Bericht door: EagleGuard op 8 Februari 2012, 21:00:57
Degenen die mij hebben genomineerd, ontzettend bedankt! :) Ik had niet verwacht dat ik ooit nog in het magische stemformulier zou komen te staan. Ik zou graag zelf stemmen, maar ik ben eerlijk gezegd een beetje biased in dat opzicht, dus dat laat ik maar aan de andere leden over... Zouden we dit jaar overigens misschien ook het aantal stemmen per genomineerde kunnen zien?

Bericht door: The Thriforce op 8 Februari 2012, 21:08:04
Citaat
Beste shooter
Blanco stem
Krypton, iRhymeWithRawrtopic
Here be food, The Thriforcetopic
Grandad went mad, cartman123topic
Company Of Badass Suits, the first persontopic
Zombies 'N Pew, iRhymeWithRawrtopic
Is here be food een shooter?

Bericht door: Simon B. op 8 Februari 2012, 21:15:33
Nee xD

Bericht door: 4ce op 8 Februari 2012, 21:46:04
je word wel afgeschoten met een kanon xp

Bericht door: Bjarno op 8 Februari 2012, 22:07:43
Ik zie het ook niet echt als een shooter om eerlijk te zijn... :+)

Bericht door: BlueMoonProductions op 8 Februari 2012, 23:40:21
Blijkbaar is niet iedereen van die mening, iemand heeft het toch echt als shooter genomineerd. ;)

Bericht door: HD Blood op 9 Februari 2012, 06:34:11
Leuk, stemmen :D

Heb alles kunnen invullen. Was toch wel nieuwschierig of iemand iets van mij heeft genomineert, maar ik heb schijnbaar geluk! Mijn screensavers hebben dit keer de eer ^^

Succes iedereen nog met stemmen he. ;)

Mvg Dyon.

Bericht door: the first person op 9 Februari 2012, 08:34:45
Bedankt iedereen voor het nomineren:D
Alle 3 mn games uit 2011 staan erbij :)

Bericht door: Jbenco op 9 Februari 2012, 09:20:30
Blijkbaar is niet iedereen van die mening, iemand heeft het toch echt als shooter genomineerd. ;)
dus als ik een puzzel spel als bejeweled zou nomineren als shooter zou deze er ook tussen staan in het lijstje ( en het spel hier een topic had )
jullie hadden wel kunnen controlleren of het spel ook echt onder dat genre valt ;)

Bericht door: Erik Leppen op 9 Februari 2012, 09:25:56
:GM071: Belangrijke mededeling :GM071:

Dames en heren, er is een vergissing gemaakt bij het bijhouden van de nominaties. Enkele genomineerden stonden niet in de lijst. Omdat we nog pas net begonnen zijn met stemmen, gaan we daarom opnieuw stemmen. Dit betekent het volgende: de reeds ingediende stemmen worden vernietigd en er komt een nieuw, gecorrigeerd stemformulier waarop we opnieuw gaan stemmen op dezelfde manier als nu. Vanaf dat moment wordt iedereen die al gestemd heeft verzocht opnieuw te stemmen. Dit is helaas de enige eerlijke oplossing. Mijn excuses voor het ongemak.

Edit:

:GM071: De fout is hersteld. Er kan weer gestemd worden! :GM071:

Bericht door: draak1400 op 9 Februari 2012, 14:20:05
dus ik moet opnieuw stemmen ?

Bericht door: smoothcriminal op 9 Februari 2012, 14:21:53
Ja ^_^

Bericht door: Simon B. op 9 Februari 2012, 15:11:44
Erik, misschien is het beter om alle mensen die al reeds hadden gestemd via pm te verwittigen?

Bericht door: Bjarno op 9 Februari 2012, 15:23:27
Hť, nu staat mijn website er tůch nog bij :eyes:

Ik ben er 100% zeker van dat ik nu andere inzendingen heb gekozen... In ieder geval, PM verzonden :)

Bericht door: Tai op 9 Februari 2012, 15:26:18
Ik ben er 100% zeker van dat ik nu andere inzendingen heb gekozen... In ieder geval, PM verzonden :)
Toch grappig eigenlijk. Dat je keuzes met zulke dingen altijd anders uitkomen als je het vaker invult. Je bent in elk geval niet de enige.  :P

Bericht door: la quiz op 9 Februari 2012, 15:29:36
Mooi, nu sta ik er tenminste 3 keer in, inplaats van 2 keer :P. Ik heb reeds mijn stemmen verzonden...

Bericht door: Simon B. op 9 Februari 2012, 15:30:38
Hť, nu staat mijn website er tůch nog bij :eyes:

Mijn spel bleek ook nog eens genomineerd te zijn voor beste graphics en geluid :)

Ik ga nu mijn stemmen versturen :P

Bericht door: goodboy op 9 Februari 2012, 15:36:27
Hun mogen hun spel wel noemen?  :o

Bericht door: Simon B. op 9 Februari 2012, 15:40:45
Oei, mocht dat niet? :/

Bericht door: Bjarno op 9 Februari 2012, 16:52:06
Euhm, er is nergens gezegd "kies Oil Plus+ als beste spel van 2012", maar gewoon het aantal nominatie's ;) Daar is volgens mij niets mis mee.

Note:
Oil Plus+ is niet genomineerd, dus kan ik het hier prima gebruiken als voorbeeld (en voor te nomineren is het toch te laat mensjes :P ).

Bericht door: Erik Leppen op 9 Februari 2012, 17:49:50
Zeggen dat je genomineerd bent is iets anders dan zeggen dat iedereen op jou moet stemmen. Laten we het zo zeggen, zodra ik vind dat je anderen te veel beÔnvloedt grijp ik wel in. Dat hoeven jullie dus niet te doen. :)

Bericht door: SLiV op 9 Februari 2012, 17:54:05
Zo, dat was toch wat lastige keuzes maken. Ben blij verrast dat ook ik erop sta.

PS: Elke stem die op E eindigt, telt zeker dubbel, he Erik? :P

Bericht door: lucb1e op 9 Februari 2012, 18:10:49
Citaat
Beste spel van 2011
[  ] Red het licht, jazeker
Ja, zeker!
*Maakt username "StemOpMij" aan en schrijft spel voor de 2012 verkiezingen*

Bericht door: Steelkenny op 9 Februari 2012, 18:11:57
^lol.
Against tah ruleez.

Bericht door: goodboy op 9 Februari 2012, 18:15:15
LOL

Bericht door: draak1400 op 9 Februari 2012, 18:46:01
zo weer even gestemd
en nou hopen dat het zo blijft  :P

Bericht door: lucb1e op 9 Februari 2012, 20:34:33
Op jezelf stemmen hebben we altijd gewoon toegestaan omdat we het niet kunnen natrekken en het toch maar ťťn stem is steeds. [...] als we straks via PB's gaan stemmen [...] dan denk ik dat we stemmen op jezelf ook niet gaan toestaan.
Dus ik neem aan dat het niet toegestaan is?

Edit: Beste programma is een lastige keuze... Ik heb HD genomineerd, maar volgensmij heb ik clipsync over het hoofd gezien. Zowel clipsync als HD's screensavers is al eerder gedaan (misschien niet met GM, maar in het algemeen zullen vergelijkbare programma's wel bestaan), maar de screensavers lijken iets moeilijker dan clipsync. Van de andere kant is clipsync regelmatig bruikbaar en zijn de screensavers mooi voor die 3x/maand dat je ze ziet.
Nouja ik heb HD genomineerd, iemand anders heeft clipsync genomineerd en zal dus daarop stemmen. Ik ga dan ookmaar op HD stemmen! Een muntje opgooien* kan misschien ook, maar dat is niet echt naar het idee van de wedstrijd, dan had ik beter niet kunnen stemmen lol.

* Natuurlijk bedoel ik dan een virtueel muntje op random.org. Een echt muntje opgooien geeft namelijk geen 50% kans, er is een lichte, ehm, "bias" (is daar een Nederlands woord voor zonder het d.m.v. een zin uit te moeten leggen?). http://www.codingthewheel.com/archives/the-coin-flip-a-fundamentally-unfair-proposition

Edit2: Triscal net geprobeerd. Vaaaagheid xD Nou origineelste is het denk ik zeker wel, maar beste puzzelspel niet; ik snap er niks van :P

Bericht door: HD Blood op 9 Februari 2012, 20:59:58
[knip]
LOL.. Gaat ie lekker Luc? :P Hele theorieŽn over je keuze.. dadelijk zegt je brein BOOOM??

Mvg Dyon.

Bericht door: Steelkenny op 9 Februari 2012, 21:01:52
Voor Lucb1e is dit zoals wij "1+1" zien.

Bericht door: HD Blood op 9 Februari 2012, 21:06:50
Citaat
Op jezelf stemmen hebben we altijd gewoon toegestaan omdat we het niet kunnen natrekken en het toch maar ťťn stem is steeds. [...] als we straks via PB's gaan stemmen [...] dan denk ik dat we stemmen op jezelf ook niet gaan toestaan.
Even hierover?
Ik heb op mijn eigen screensavers gestemt... was dit niet de bedoeling? Het is best verwarrend, want eerst word gezegt dat het toegestaan is, maar als we PM doen dan weer niet? maar dat is nogal dubbelzinnig, want je moest je stem inleveren via PM?

Uiteraard heb ik een serieuze afweging gemaakt en aangezien ikzelf geen 2 PCs heb heb ik niet voor ClipSync gekozen. En ik heb ook niet veel aan het Minecraft server ding, want ik speel op moment geen MC. Dus de keuze is daarom gegaan naar mijn eigen screensavers.

Maar als dat niet de bedoeling was, dan weet ik niet wat ik dan wel kan kiezen (behalve blanco dan maar?)

Ik heb mijn stemmen wel al ingelevert btw? (help)

Mvg Dyon.

Bericht door: Bjarno op 9 Februari 2012, 21:18:04
Ik heb voor bepaalde dingen gewoon blanco gestemt als ik er niets van kenden of geen enkel van die mij die prijs waardig was.

Bericht door: Erik Leppen op 9 Februari 2012, 21:27:30
Dus ik neem aan dat het niet toegestaan is?
Stemmen op jezelf is wel toegestaan, omdat ik zodra ik de stem ontvang, de stem loskoppel van de stemmer om de anominiteit te waarborgen. Vanaf dat moment is op jezelf stemmen niet meer te controleren.

Bericht door: SLiV op 9 Februari 2012, 22:46:11
Dat betekent uiteraard niet dat het wordt geapprecieerd.

Maar maak je niet druk, Dyon. ;)

Ik heb voor bepaalde dingen gewoon blanco gestemt als ik er niets van kenden of geen enkel van die mij die prijs waardig was.
Ja, ik heb ook blanco gestemd in wat categorieŽn waar ik geen een van de genomineerden kende.

Bericht door: Jolie op 10 Februari 2012, 07:21:10
Wauw, leuk dat ClipSync is genomineerd!

Bericht door: Erik Leppen op 10 Februari 2012, 12:13:42
Dat betekent uiteraard niet dat het wordt geapprecieerd.
Ik doe er niet moeilijk over in elk geval ;)

Bericht door: PiJoKra op 10 Februari 2012, 15:31:05
Ik doe er niet moeilijk over in elk geval ;)
Stiekem stemt ie bij alles op zichzelf xD
(ik iig niet, ik ben echt benieuwd hoeveel stemmen ik heb, zonder dat ik zelf ermee ga mengen)

Bericht door: Steelkenny op 10 Februari 2012, 15:31:53
Je kan natuurlijk ook daarna -1 doen, dan weet je het ook :)

Bericht door: Zwetbaba op 10 Februari 2012, 16:16:03
Ziezo, ik heb ook even gestemd! :)

Ik ben echt blij dat Gif er ook zo vaak bijstaat! Ik had eigenlijk niet verwacht dat het in zoveel verschillende categorieŽn zou worden genomineerd.

Bericht door: Martin Beentjes op 10 Februari 2012, 19:18:12
Ik ben genomineerd, wat een eer! Bedankt aan degenen die mij hebben genomineerd, nu maar een nieuwe stemcode inleveren.

Bericht door: Laloeka op 10 Februari 2012, 20:30:35
Same here :eyes:

Bericht door: lucb1e op 11 Februari 2012, 17:45:05
Same here :eyes:
Ik zou het ook erg vinden als mensen dat niet deden. En zelfs al stond er een spel of topic of persoon die het waardig was, als je de rest niet kent kun je eigenlijk geen oordeel geven. Ik ben best goed bevriend met Joszs (spreek 'm op msn veel), maar ik heb een aantal stemmen blank gelaten waar hij of zijn spel bij stonden, gewoon omdat ik de rest niet goed kende. Leek mij eerlijker dan vriendjespolitiek toepassen...

Bericht door: dvdtv op 11 Februari 2012, 18:11:47
Ik zou het ook erg vinden als mensen dat niet deden. En zelfs al stond er een spel of topic of persoon die het waardig was, als je de rest niet kent kun je eigenlijk geen oordeel geven. Ik ben best goed bevriend met Joszs (spreek 'm op msn veel), maar ik heb een aantal stemmen blank gelaten waar hij of zijn spel bij stonden, gewoon omdat ik de rest niet goed kende. Leek mij eerlijker dan vriendjespolitiek toepassen...

idd is het eerstelijkste om dan blanco te stemmen.

Bericht door: Steelkenny op 11 Februari 2012, 18:27:51
Ik kende alle spellen :l

Bericht door: Erik Leppen op 18 Februari 2012, 11:38:28
Mensen, vergeet niet dat morgen de laatste stemdag is! Als je nog niet gestemd hebt, doe dat dan dit weekend nog!

Bericht door: Steelkenny op 18 Februari 2012, 11:53:48
EDIT: Nvm, men stomheid overheerste >_>

Bericht door: thoot-je op 18 Februari 2012, 14:25:31
Ik vind het alleen wel raar dat JaJ bij beste grafisch artiest staat.
Hij is heel 2011 volgens mij niet eens online geweest :?
Naja, whatever...

Bericht door: draak1400 op 18 Februari 2012, 15:19:37
Citaat
Laatst actief:    7 Februari 2011, 14:38:24
hij is wel actief geweest in 2011

,draak1400

Bericht door: Steelkenny op 18 Februari 2012, 15:33:35
hij is wel actief geweest in 2011

,draak1400

facehoof

Bericht door: Erik Leppen op 19 Februari 2012, 12:48:47
Ik vind het alleen wel raar dat JaJ bij beste grafisch artiest staat.
Iemand heeft hem genomineerd.

Bericht door: thoot-je op 19 Februari 2012, 13:01:17
Ik gun het hem van harte hoor :P

Bericht door: Steelkenny op 19 Februari 2012, 22:34:00
Bekanst :) [/vlaams]

Bericht door: Jolie op 20 Februari 2012, 06:18:09
Stemronde voorbij right?

Bericht door: mori op 20 Februari 2012, 07:03:30
Klopt, hij is voorbij.
Wanneer komen de uitslagen, ik kan er niet op wachten :P

Bericht door: Erik Leppen op 20 Februari 2012, 09:20:11
De stemronde is gesloten.

Er zijn 53 stemmen ingediend. Da's toch best netjes :)

De stemmen worden geteld en de uitslag verschijnt binnenkort op het forum. Dank voor alle stemmen!

Bericht door: PiJoKra op 20 Februari 2012, 09:25:27
Ik vind 53 niet echt veel, maar ja, als de stemmen maar goed zijn :)

Bericht door: draak1400 op 20 Februari 2012, 09:29:14
als er totaal: 13525 leden zijn
is 53 niet echt veel.

Bericht door: Bjarno op 20 Februari 2012, 09:31:41
Maar dan is de vraag, hoeveel procent van die 13525 leden zijn nůg actief als meer dan 80% 0 posts heeft ;)

Bericht door: Steelkenny op 20 Februari 2012, 09:31:46
als er totaal: 13525 leden zijn
is 53 niet echt veel.

Als je ziet dat er 50+ nog actief zijn, is dat wel redelijk veel.
Ik kan ze niet alle 50 opnoemen hoor.

Bericht door: Martin Beentjes op 20 Februari 2012, 14:18:20
Zowat alle actieve leden hebben moeten stemmen willen we op dit aantal komen. Dus dat zijn juist wel stemmen.

Ik ben benieuwd naar de uitslag.

Bericht door: draak1400 op 20 Februari 2012, 14:23:18
Maar dan is de vraag, hoeveel procent van die 13525 leden zijn nůg actief als meer dan 80% 0 posts heeft ;)
dan snap ik het niet waarom die accounts niet worden verwijderd ?

ik bedoel als je ooit een keer actief bent geweest en je hebt 20 dingen gepost dan vindt ik dat je account wel altijd mag bestaan.

edit:
Citaat
Game Maker Awards 2007. Uitslag van 2007. (87 unieke nominaties, 67 stemmers)
Game Maker Awards 2008. Uitslag van 2008. (111 unieke nominaties, 62 stemmers)
Game Maker Awards 2009. Uitslag van 2009. (95 unieke nominaties, 85 stemmers)
Game Maker Awards 2010. Uitslag van 2010. (121 unieke nominaties, 81 stemmers)
als die stemmers mensen zijn die gestemt hebben is het dit jaar wel stuk minder !

,draak1400

Bericht door: generaallucas op 20 Februari 2012, 14:27:37
Kijk ik net in mijn mailbox van ngmc zie ik dat mijn stem ongeldig is verklaard ^%%*^^%^
(Ik kom tegenwoordig zelden op ngmc, omdat ik gm een beetje achter me heb gelaten)

Bericht door: Martin Beentjes op 20 Februari 2012, 14:32:19
@Draak: Het is zo dat er vergeleken met die tijd meer mensen waren die serieus met de GMA meededen en ook stemden, nu zijn er wat minder mensen actief. Maar je moet vooral kijken naar de hoeveelheid actieve leden en het aantal stemmen.

Bericht door: Steelkenny op 20 Februari 2012, 15:05:34
Kijk ik net in mijn mailbox van ngmc zie ik dat mijn stem ongeldig is verklaard ^%%*^^%^
(Ik kom tegenwoordig zelden op ngmc, omdat ik gm een beetje achter me heb gelaten)

Verklaard dus meteen waarom we deze keer met minder zijn.
Iedereen had snel gestemt, maar sommigen hebben het niet opnieuw gedaan.
Misschien hebben we hier wel 10 stemmen aan verloren ?

Bericht door: PiJoKra op 20 Februari 2012, 15:50:22
Zou erik nog weten hoeveel mensen er hadden gestemd de eerste keer van GMA2011?

Bericht door: Erik Leppen op 20 Februari 2012, 17:30:11
dan snap ik het niet waarom die accounts niet worden verwijderd ?
Die discussie is al meermaals gevoerd, zoek even rond en je vindt het antwoord zo :)
Verklaard dus meteen waarom we deze keer met minder zijn.
Iedereen had snel gestemt, maar sommigen hebben het niet opnieuw gedaan.
Misschien hebben we hier wel 10 stemmen aan verloren ?
Daar zijn welgeteld drie stemmen aan verloren gegaan; alle anderen hebben herstemd. Dus daar zit het niet in.

Misschien komt het omdat de stemprocedure dit jaar ingewikkelder was dan vorige jaren.

Bericht door: Steelkenny op 20 Februari 2012, 17:35:36
en misschien door de kortere tijd?  :|

Bericht door: lucb1e op 21 Februari 2012, 20:30:40
De stemronde is gesloten.

Er zijn 53 stemmen ingediend. Da's toch best netjes :)
Ik hoop dat je niet alle stemmen met de hand gaat tellen, toch? O.o
En als het met een scriptje gaat, waarom is de uitslag er nog niet? [/zeurt] :eyes:

Bericht door: Bjarno op 21 Februari 2012, 20:38:41
Aangezien er iemand waarschijnlijk een script moet schrijven om de uitslag te berekenen :+) Dat was volgens mij het voordeel van het vorige script, die hield alles zelf al bij :P

Bericht door: Marcoscosci op 21 Februari 2012, 20:39:23
Waarom is de uitslag er nog niet? [/zeurt] :eyes:
Wie zegt dat de uitslag er nog niet is? :eyes:

Bericht door: Bjarno op 21 Februari 2012, 20:40:03
Jullie houden hem achter om de spanning te verhogen, gemenerds :o

Bericht door: Erik Leppen op 21 Februari 2012, 20:40:32
[/zeurt]
Openingstag vergeten ;)

Wij tellen de stemmen niet handmatig nee. Maar aangezien onze grote vriend ericlegomeer zijn automatische stemmenteller heeft gepost om 02:53 uur :P wil ik toch even het een en ander steekproefsgewijs natrekken en bovendien heeft het alles netjes presenteren ook tijd nodig.

Bericht door: Martin Beentjes op 21 Februari 2012, 20:41:26
Omdat hij niet de hele dag de tijd heeft. En hij kan het toch rustig handmatig berekenen, dan is het toch een stuk makkelijker.

Ik verwacht trouwens dat het misschien door meer mensen wordt geteld om zo een betere zekerheid te krijgen of het goed geteld is.

@Bjarno: Dat weet je niet, hoe weet jij dat Marcoscosci wel de waarheid spreekt? :P
@Erik: Als die teller automatisch is, dan hoef je je geen zorgen te maken over onze grote vriend ericlegomeer.. :P

Bericht door: Bjarno op 21 Februari 2012, 20:44:15
@Bjarno: Dat weet je niet, hoe weet jij dat Marcoscosci wel de waarheid spreekt? :P
Omdat Erik het onder mij zegt :eyes: Ze willen het alleen nakijken :P Nu gewoon nog wachten tot dť uitslag :P

Bericht door: Martin Beentjes op 21 Februari 2012, 20:49:50
Indeed.

@Erik Leppen: Is het trouwens zo dat je elke genomineerde in de uitslag zet, of alleen de top 5 ofzo? Want bij sommige zijn er tien genomineerd en toen vroeg ik me wel even af of iedereen dan gewoon gerangschikt erbij komt te staan of niet.

Bericht door: Erik Leppen op 21 Februari 2012, 21:00:46
@mbeentjes: ik zal je een geheimpje verklappen. Je gaat daar achter komen zodra je de uitslag ziet ;)

(je kan trouwens ook gewoon terugkijken naar GMA2006 tot en met GMA2010 :GM123:

Hoe dan ook. Ik ga deze topic nu dichtgooien. Verwacht zeer, zťťr binnenkort de uitslag. :)

www.game-maker.nl © 2003, 2007 Nederlandse Game Maker Community