Nederlandse Game Maker Community

Games => Game Maker Creaties => Topic gestart door: Simon B. op 30 December 2011, 21:39:03



Titel: A Gnome Story [Beste platform spel 2011]
Bericht door: Simon B. op 30 December 2011, 21:39:03
(http://play.agnomestory.com/images/logo.png)
3de plaats GMW#32
Beste platform spel van 2011

Screenshots

(http://g2f.nl/b2a8wc)

(http://g2f.nl/fig7w5)

(http://g2f.nl/xx05zu)

Download
Airload.org (http://g2f.nl/8870ks) (V2)

Verhaal
Kabouters lijken voor jou zeer onschuldige wezentjes. Dat komt omdat ze de hele dag stilstaan. Maar wanneer jij in je bedje ligt, dan worden ze wakker. En wat ze dan doen, kan je in dit spel ontdekken.

Veel plezier met spelen!

Zit je vast? Bekijk de playtrough: Youtube.com (http://www.youtube.com/watch?v=brO4QXQvUy8)

Update 18/05/2013: Ik werk momenteel aan een HTML5 versie van dit spel, zonder gamemaker. Updates kan je volgen op mijn website simonke.be (http://simonke.be).


Titel: Re: [GMW#32] A Gnome Story
Bericht door: Steelkenny op 30 December 2011, 21:48:01
downloading :D


Titel: Re: [GMW#32] A Gnome Story
Bericht door: smoothcriminal op 30 December 2011, 21:54:33
wow zit nu al vast :( lvl 3


Titel: Re: [GMW#32] A Gnome Story
Bericht door: PvtJelo op 30 December 2011, 21:54:54
Hela hela ! Sound effecten van Minecraft!
Sound effecten van The lemmings !
Wel leuk spel !
Ik kijk uit naar je volgende spellen !


Titel: Re: [GMW#32] A Gnome Story
Bericht door: Simon B. op 30 December 2011, 21:59:34
Hela hela ! Sound effecten van Minecraft!
Sound effecten van The lemmings !
Wel leuk spel !
Ik kijk uit naar je volgende spellen !
Alle sound effecten zijn van http://www.freesound.org (http://www.freesound.org). Trouwens er zijn helemaal geen sound effecten van minecraft? Van Lemmings weet ik het niet.

wow zit nu al vast :( lvl 3
Je kan dubbel springen in de lucht.


Titel: Re: [GMW#32] A Gnome Story
Bericht door: Bjarno op 30 December 2011, 22:04:58
Moeilijkheidsgraad licht voor de eerste paar levels iets te hoog vind ik... en van dubbelspringen wordt er niets gezegd...

Verder gebruik je dan wel toevallig hetzelfde klikgeluid van Minecraft als je een button indrukt :P


Titel: Re: [GMW#32] A Gnome Story
Bericht door: Simon B. op 30 December 2011, 22:08:08
Moeilijkheidsgraad licht voor de eerste paar levels iets te hoog vind ik... en van dubbelspringen wordt er niets gezegd...

Verder gebruik je dan wel toevallig hetzelfde klikgeluid van Minecraft als je een button indrukt :P
Ja, het is idd hetzelfde... Maar dan nog, het is niet gesloten van Minecraft. Zij hebben het net als mij van FreeSound.org.
http://www.freesound.org/people/junggle/sounds/29301/ (http://www.freesound.org/people/junggle/sounds/29301/)
Komt van in 2007.


Titel: Re: [GMW#32] A Gnome Story
Bericht door: smoothcriminal op 30 December 2011, 22:08:40
Alle sound effecten zijn van http://www.freesound.org (http://www.freesound.org). Trouwens er zijn helemaal geen sound effecten van minecraft? Van Lemmings weet ik het niet.
Je kan dubbel springen in de lucht.

en zelfs dan haal ik het niet :(

ah na 26 keer springen ben ik er -_- <<is geteld


Titel: Re: [GMW#32] A Gnome Story
Bericht door: Simon B. op 30 December 2011, 22:10:10
en zelfs dan haal ik het niet :(
Je moet op het juiste moment dubbel klikken en op tijd pijltje naar rechts ingedrukt houden. Moet lukken hoor.


Titel: Re: [GMW#32] A Gnome Story
Bericht door: PvtJelo op 30 December 2011, 22:12:21
Moeilijkheidsgraad licht voor de eerste paar levels iets te hoog vind ik... en van dubbelspringen wordt er niets gezegd...

Verder gebruik je dan wel toevallig hetzelfde klikgeluid van Minecraft als je een button indrukt :P
Welja dat bedoelde ik (ipv pressure plate), maar in de Credits van minecraft staat er ergens dat al zijn geluiden van ook the free sound project komen, dus het is wel mogelijk om die te gebruiken (Denk ik).
Over dat geluid als je onderste boven gaat, speel dit eens, en laat een lemming ontsnappen...
http://www.funnygames.be/spel/lemmings_spel.html


Titel: Re: [GMW#32] A Gnome Story
Bericht door: smoothcriminal op 30 December 2011, 22:13:36
mischien mocht je ook melden welke blokken wat doen ;)


Titel: Re: [GMW#32] A Gnome Story
Bericht door: Simon B. op 30 December 2011, 22:17:23
Welja dat bedoelde ik (ipv pressure plate), maar in de Credits van minecraft staat er ergens dat al zijn geluiden van ook the free sound project komen, dus het is wel mogelijk om die te gebruiken (Denk ik).
Over dat geluid als je onderste boven gaat, speel dit eens, en laat een lemming ontsnappen...
http://www.funnygames.be/spel/lemmings_spel.html
De geluidjes werken hier niet van dat spel :P Maar goed, voorzover ik het weet heb ik geen geluidje voor als de zwaartekracht richting veranderd.


Titel: Re: [GMW#32] A Gnome Story
Bericht door: GM-Nerd op 30 December 2011, 23:57:01
Leuk spel, maar had ik al gezegd  :D

Hoe activeer je tnt?!

Ik heb alles geprobeerd...

Maar jij gaat winnen!  :P

p.s. muziekje toch iets té spannend?  :P


Titel: Re: [GMW#32] A Gnome Story
Bericht door: Simon B. op 31 December 2011, 00:01:49
Leuk spel, maar had ik al gezegd  :D

Hoe activeer je tnt?!

Ik heb alles geprobeerd...

Maar jij gaat winnen!  :P

p.s. muziekje toch iets té spannend?  :P
Idd, de overgang van jouw muziekje naar dat van robbert was niet echt soepel. Ik heb het daarom toch weggehaald. Je kan tnt activeren met elektriciteit :)


Titel: Re: [GMW#32] A Gnome Story
Bericht door: GM-Nerd op 31 December 2011, 00:11:21
Idd, de overgang van jouw muziekje naar dat van robbert was niet echt soepel. Ik heb het daarom toch weggehaald. Je kan tnt activeren met elektriciteit :)

Haha, is goed hoor! Bedankt voor de tip, kan ik weer verder, op naar de 32 XD


Titel: Re: [GMW#32] A Gnome Story
Bericht door: Simon B. op 1 Januari 2012, 12:50:36
Ik hoop dat de jury de muziek niet probeert uit te zetten, want dan krijgen ze een error :'(
God, dat die fout er nu net op het laatste is ingeslopen...

EDIT:
Nieuwe versie, de bug is eruit. Ik hoop dat de jury hier niet te veel rekening mee houdt.


Titel: Re: [GMW#32] A Gnome Story
Bericht door: RobbertC5 op 2 Januari 2012, 13:49:26
Ik krijg stress van mijn eigen liedje steeds opnieuw te horen. xD Al apprecieer ik het wel dat je de jury verplicht om mijn muziek aan te horen. :P

Verder: het voltooid deelwoord van overleven schrijf je overleefd, of is het in de zin van "De kabouter overleeft."?

(ga nu verder spelen)


Titel: Re: [GMW#32] A Gnome Story
Bericht door: Simon B. op 2 Januari 2012, 13:54:00
Ik krijg stress van mijn eigen liedje steeds opnieuw te horen. xD

Verder: het voltooid deelwoord van overleven schrijf je overleefd, of is het in de zin van "De kabouter overleeft."?

(ga nu verder spelen)
Tja, nu ik het verder bekijk bestaat er gewoon geen regels voor werkwoorden die ergens staan zonder enige tijdsaanduiding of onderwerp. Dus ik weet het zelf niet en misschien moet ik het maar veranderen naar iets anders zoals: 'Hoera!' 'Yes!' enz...


Titel: Re: [GMW#32] A Gnome Story
Bericht door: RobbertC5 op 2 Januari 2012, 14:02:19
Tja, nu ik het verder bekijk bestaat er gewoon geen regels voor werkwoorden die ergens staan zonder enige tijdsaanduiding of onderwerp.
Een werkwoord kan eigenlijk wel zonder onderwerp of tijdsaanduiding bestaan, maar enkel als het de gebiedende wijs is, en "Overleef!" lijkt me niet erg toepasselijk.

Dit lijkt voor mij gewoon "De robot heeft het overleefd.", maar laat je de eerste 4 woorden weg omdat die voor zich spreken.


Titel: Re: [GMW#32] A Gnome Story
Bericht door: goodboy op 2 Januari 2012, 14:24:07
Tja, nu ik het verder bekijk bestaat er gewoon geen regels voor werkwoorden die ergens staan zonder enige tijdsaanduiding of onderwerp. Dus ik weet het zelf niet en misschien moet ik het maar veranderen naar iets anders zoals: 'Hoera!' 'Yes!' enz...
Klopt want het het is niet nu of in de toekomst. Hij is al dood. Je kan ook zeggen de kabouter overleefde het niet.


Titel: Re: [GMW#32] A Gnome Story
Bericht door: Simon B. op 2 Januari 2012, 14:26:47
Ok, ik zal het vervangen door iets orgineler. Oorspronkelijk was het '+1.000 punten', maar omdat het puntensysteem faalde (ik wist niets anders waar ik punten op kon zetten) heb ik het de laaste dag nog weg gehaald. Er komt sowieso nog een update binnenkort.


Titel: Re: [GMW#32] A Gnome Story
Bericht door: joeykapi op 2 Januari 2012, 14:50:46
Ben al 4 minuten aan het wachten :'( Hij laad heel langzaam en vreet heel mijn cpu op ):-(


Titel: Re: [GMW#32] A Gnome Story
Bericht door: Simon B. op 2 Januari 2012, 14:53:07
Het spel is helemaal niet zwaar hoor, het moet wel aan je computer liggen.


Titel: Re: [GMW#32] A Gnome Story
Bericht door: joeykapi op 2 Januari 2012, 15:05:11
Ookal heb ik een Acer Aspire 5253 met Windows 7 Home Premium 64 bits met 4 GB RAM, Is het spel nog heel traag


Titel: Re: [GMW#32] A Gnome Story
Bericht door: Simon B. op 2 Januari 2012, 15:10:45
Tja, je grafische kaart en je processor moet ook goed zijn he. Maargoed we wijken af.

Het spel heeft een normale FPS van 30, en dat is al op zich zeer weinig. Om lager dan 30 te gaan moet het spel echt heel traag gaan. Dat betwijfel ik. Gebruik je geen andere programma's die veel geheugen gebruiken?

Daarnaast ligt het processor verbruik vooral aan Game Maker als je dat bedoeld met traag gaan.


Titel: Re: [GMW#32] A Gnome Story
Bericht door: joeykapi op 2 Januari 2012, 15:15:01
Nee, alleen Opera (internet browser)(1 tabblad) en dat spel.
Verder heb ik een AMD C-50 Processor (1 GHz)

300e Post!!!


Titel: Re: [GMW#32] A Gnome Story
Bericht door: Simon B. op 2 Januari 2012, 21:24:09
Ik werk nu aan de level editor:
(http://g2f.nl/erjf4p) (http://g2f.nl/erjf4p)
Daarnaast ben ik van plan om water toe te voegen en een breekbare blok. Het water zal misschien van dat realistisch water zijn, je kent het wel xD


Titel: Re: [GMW#32] A Gnome Story
Bericht door: Steelkenny op 2 Januari 2012, 21:26:16
Het water zal misschien van dat realistisch water zijn, je kent het wel xD
neen?


Titel: Re: [GMW#32] A Gnome Story
Bericht door: Simon B. op 2 Januari 2012, 21:27:51
[EXA] Platform water (http://www.game-maker.nl/forums/topic,66391.0)


Titel: Re: [GMW#32] A Gnome Story
Bericht door: bennie321 op 2 Januari 2012, 21:47:32
Ik werk nu aan de level editor:
(http://g2f.nl/erjf4p) (http://g2f.nl/erjf4p)
Daarnaast ben ik van plan om water toe te voegen en een breekbare blok. Het water zal misschien van dat realistisch water zijn, je kent het wel xD

woow, dit is echt mooi gemaakt ;) hoe krijg je het toch allemaal voor elkaar!? :P

--bennie--


Titel: Re: [GMW#32] A Gnome Story
Bericht door: Simon B. op 3 Januari 2012, 14:36:08
HTML exporter :D
http://uwebber.net/public/ags/bbcode.html (http://uwebber.net/public/ags/bbcode.html)


Titel: Re: [GMW#32] A Gnome Story
Bericht door: bennie321 op 3 Januari 2012, 15:01:34
HTML exporter :D
http://uwebber.net/public/ags/bbcode.html (http://uwebber.net/public/ags/bbcode.html)

wat moet ik hiermee kunnen? het is volgens mij alleen een plaatje :P

--bennie--


Titel: Re: [GMW#32] A Gnome Story
Bericht door: Simon B. op 3 Januari 2012, 15:05:58
wat moet ik hiermee kunnen? het is volgens mij alleen een plaatje :P

--bennie--
Nou, ik zou een online level deler kunnen maken bijvoorbeeld zodat iedereen zijn levels kan uploaden en dat je ze kan bekijken en downloaden en dan zelf spelen :)
Daarnaast is het geen afbeelding, probeer het eens te selecteren ;)


Titel: Re: [GMW#32] A Gnome Story
Bericht door: bennie321 op 3 Januari 2012, 17:53:54
bij mij is het gewoon een plaatje :( ik kan nix verslepen, als ik iets wil verslepen of selecteren dan wordt het blauw :(

--bennie--


Titel: Re: [GMW#32] A Gnome Story
Bericht door: thoot-je op 3 Januari 2012, 18:34:27
Ik heb hetzelfde als bennie :(


Titel: Re: [GMW#32] A Gnome Story
Bericht door: Simon B. op 3 Januari 2012, 19:06:50
Nou kijk in de broncode als je denkt dat het een afbeelding is :P


Titel: Re: [GMW#32] A Gnome Story
Bericht door: onky op 3 Januari 2012, 19:56:49
ik merk gewoon dat het geen plaatje is hoor :p

Ik kan deeltjes selecteren enzo :D

Klinkt leuk, simon :)


Titel: Re: [GMW#32] A Gnome Story
Bericht door: SLiV op 3 Januari 2012, 23:34:39
Mooi spel, simonke!

Het speelt weg als een trein eigenlijk en het ziet er allemaal heel strak uit. Ik kwam vast te zitten bij level 8, toen werd 't me te dol. :eyes:

Alleen waarom is het scherm zo klein? Misschien is iets groter wat handiger, zodat je ook de randen van de puzzel kan zien (zoals waar je naar toe gaat als je met TNT omhooggeschoten wordt).

In het geval je zin hebt mij te zien falen en vloeken, ik ben nu jouw deel van Let's Play Some GMW32 aan het uploaden. :P

edit: » [LPS GMW32] A Gnome Story (http://www.youtube.com/watch?v=6sUVnTVV-_E)


Titel: Re: [GMW#32] A Gnome Story
Bericht door: GM-Nerd op 4 Januari 2012, 00:39:41
HTML exporter: Leuk idee  :D

Wat was daarna de bedoeling, dat je via een website extra levels kan downloaden, of in-game?

In-game lijkt mij handiger, maar dan moet je thumbnails gaan maken van alle levels (wat in principe geen probleem hoeft te zijn? (En dan uploaden, en linken aan gegevens in een database?)).

Is het trouwens normaal dat,

http://uwebber.net/public/ags/17A27.png

niet wordt geladen. Althans dat doet hij bij mij niet...

Ook duurde het laden bij mij héél erg lang... Dit komt waarschijnlijk ook door inefficiënt gebruikt (?) Je laadt nu voor elk leeg vakje een plaatje, je kunt beter met tabbellen of met <div>'s werken, dit laadt veel sneller!

Veel gezeur, maar gewoon een heel goed idee!

GM-Nerd

EDIT: Heel lang laden kwam waarschijnlijk door mijn verbinding. Maar wat zeker is is dat het laden van de broncode bij mij serieus problemen oplevert, ik weet niet wat daar precies in staat (laadde de eerste keer normaal, snel over gekeken. Toen wou ik weer kijken, browser lagte hard), maar volgensmij is het nogal een hoop!


Titel: Re: [GMW#32] A Gnome Story
Bericht door: Simon B. op 4 Januari 2012, 08:07:02
Ik werk eigenlijk al met divs :3 En ik gebruik geen afbeelding voor lege vakken, de sterretjes zijn geen lege vakken als je dat denkt. Trouwens een afbeelding moet maar 1 keer geladen worden, als er maar 1 sterretje staat of er staan er 100 dan maakt dat niets uit bij de download snelheid.

Dat even terzijde, ik ben begonnen aan een online versie xD

EDIT:
Online versie geschrapt.
Ik ben terug met een level editor bezig en ik ga de schermgrootte wat aanpassen :)
Dan kan ik de camara'tjes ook nog wat vergroten eventueel. Ik zie wel nog.
De plannen zijn nu dus:
 - Level editor
 - Nieuwe levels gemaakt met de level editor
 - Groter scherm
 - Rondkijk camera
 - Engelse versie


Titel: Re: [GMW#32] A Gnome Story
Bericht door: ndke op 8 Januari 2012, 13:47:08
Hey, fantastisch spel: 10/10 XD
Alleen de muziek is soms wat raar...

Jammer dat er geen online versie komt  :o


Titel: Re: [GMW#32] A Gnome Story
Bericht door: Simon B. op 8 Januari 2012, 13:48:03
Bedankt, ik zal voor de volgende versie misschien andere muziek toevoegen die ik zelf heb gemaakt :)


Titel: Re: [GMW#32] A Gnome Story
Bericht door: RobbertC5 op 9 Januari 2012, 17:43:24
Alleen de muziek is soms wat raar...
Mijn muziek.
Het was ook niet de bedoeling dat iemand die nog ging gebruiken. :angel:

(Ik vind het zelf een irritant muziekje.)


Titel: Re: [GMW#32] A Gnome Story
Bericht door: thoot-je op 9 Januari 2012, 19:08:53
Nou, ik vind hem lekker rustgevend robbert ;)


Titel: Re: [GMW#32] A Gnome Story
Bericht door: Simon B. op 9 Januari 2012, 19:17:02
Ik vond het wel mooi en passen, slecht is het zeker niet :)

Ik werk nu dus aan een nieuw muziekje. Daarnaast weet ik niet zeker of de nieuwe versie er snel komt aangezien ik plannen heb voor een iOS release van HappyDancingColors met Gamious dus daar zal wel wat tijd in kruipen.


Titel: Re: [GMW#32] A Gnome Story
Bericht door: Daan920 op 28 Januari 2012, 19:55:58
Mooi spel :D

Daniel


Titel: Re: [GMW#32] A Gnome Story
Bericht door: Bjarno op 8 Februari 2012, 16:39:57
Dit spel is gerievewed op GMReviews (http://go.impactgamestudio.net?go=bd8e345fd7):

Citaat
A Gnome Story is het verhaal over niet-alledaagse tuinkabouters die een speciale hobby hebben. Overdag zijn het doodnormale tuinkabouters, maar ‘s nachts stelen ze met heel veel plezier al de elektriciteit die ze kunnen vinden. En jij moet ze daarbij helpen.

(...)

Totaalscore:
8/10

» Bekijk de volledige review hier (http://go.impactgamestudio.net?go=f125a165f8)


Titel: Re: [GMW#32] A Gnome Story
Bericht door: Simon B. op 8 Februari 2012, 16:47:54
Dit spel is gerievewed op GMReviews (http://go.impactgamestudio.net?go=bd8e345fd7):

Totaalscore:
8/10

» Bekijk de volledige review hier (http://go.impactgamestudio.net?go=f125a165f8)
Wat een eer om als eerste een review te krijgen :)
Leuk om te lezen, maar ik snap echter niet echt wat iedereen met pixel perfecte sprongen bedoeld :/


Titel: Re: [GMW#32] A Gnome Story
Bericht door: Bjarno op 8 Februari 2012, 16:57:14
De faalmarge om over sommige hindernissen te springen is soms iets te klein (in combinatie met de frictie is dit zelfs ergerlijk). Ik druk iets te vroeg op de springtoets en ik mis het platform op slechts enkele pixels.


Titel: Re: [GMW#32] A Gnome Story
Bericht door: Simon B. op 8 Februari 2012, 16:58:20
Daar heb ik persoonlijk geen last van gehad :p Maar er is toch nergens een 'spring over platformen' level?

EDIT:
En ik zou echt niet weten hoe je zoiets oplost :p Dat ligt toch gewoon aan jezelf?


Titel: Re: [GMW#32] A Gnome Story
Bericht door: Bjarno op 8 Februari 2012, 17:27:23
In level 2 (een van de eerdere levels, wel het moment waarop ik dit punt opschreef) moet je over de elektriciteitskabels springen. Om je te helpen heb je 2 dozen (die niet geleiden), de ruimte voor op die doos te lopen is niet heel groot en je hebt friction op je level (waardoor effe bewegen meteen al wat verder is), vervolgens moet je nét op het einde van het blokje springen naar het volgende blokje waar je op moet landen. Als je er op landt moet je nog stoppen door die friction.

Andere levels hebben dit ook maar in mindere mate, maar ik vond het wel een storend punt ;)


Titel: Re: [GMW#32] A Gnome Story
Bericht door: Simon B. op 8 Februari 2012, 18:10:13
Dus ik moet ervoor zorgen dat je direct stopt als je je pijltjes loslaat? Naar mijn mening heeft elk platform spel dit.


Titel: Re: [GMW#32] A Gnome Story
Bericht door: SLiV op 9 Februari 2012, 17:22:27
Ik weet niet hoor, maar ik had absoluut geen probleem met het springen op die kistjes. Dat is niet pixel perfect; je hebt ruimte te over. Of misschien ben ik na Percy erg goed geworden in pixel perfect platformers en heb ik er geen last van. Ik ben in level 2 nooit doodgegaan, dus het was zeker niet storend.

Hoe dan ook, volgens mij zou het echt niet zo veel toevoegen als je je platform engine gaat zitten slopen.

Trouwens, in level 2 (zie fimpje) landde ik wel even de kabel maar ik ging niet dood. Das misschien een bugje waar je even naar kan kijken?


Titel: Re: [GMW#32] A Gnome Story
Bericht door: Simon B. op 9 Februari 2012, 18:40:53
Ik weet niet hoor, maar ik had absoluut geen probleem met het springen op die kistjes. Dat is niet pixel perfect; je hebt ruimte te over. Of misschien ben ik na Percy erg goed geworden in pixel perfect platformers en heb ik er geen last van. Ik ben in level 2 nooit doodgegaan, dus het was zeker niet storend.

Hoe dan ook, volgens mij zou het echt niet zo veel toevoegen als je je platform engine gaat zitten slopen.

Trouwens, in level 2 (zie fimpje) landde ik wel even de kabel maar ik ging niet dood. Das misschien een bugje waar je even naar kan kijken?
Ja, dat is inmiddels nu wel opgelost denk ik. Dat komt omdat ik maar om een aantal steps de elektriciteit update om het spel niet te overbelasten.


Titel: Re: A Gnome Story [Beste platform spel 2011]
Bericht door: thoot-je op 15 Augustus 2012, 14:06:10
Ik was op vakantie in belgie en heb hem uitgespeeld :P'
Ik heb er een review over geshcreven:

Review a gnome story

Eerste indruk
A gnome story is mooi ingepakt in een mapje.
Alles zat netjes in de juiste map en de executable was goed te vinden.
Dat was al een goed begin. Ook zag ik een mooi icoontje. Ook erg leuk.
Toen ik het spel opstartte zag ik een leuke loading bar met een grappig
kaboutertje. Eenmaal in het spel kwam er ook nog eens een leuk intro.
Een zeer goed begin. De eerste indruk was echt super.

Gameplay
A gnome story heeft een goede levelopbouw. Ook het idee is origineel
en goed uitgewerkt. Wat een minpunt is is dat ik aan het begin echt
geen donder idee had wat ik moest doen. Uiteindelijk snapte ik het
wel maar dat heeft echt even geduurd. Voor de rest word elk nieuwe object
etc. goed uitgelegd. Ook een plus punt. Toch zijn sommige nieuwe objecten
enz. soms niet goed uitgewerkt. De pijlen die de zwaartekracht veranderen
bijvoorbeeld. Ze zijn hartstikke leuk alleen ik had die toch wat vaker
terug willen zien dan alleen in 1 level. Ook staat er in level20 iets van
dat de spijkers verdwijnen als er stroom onder door gaat. Als je bij level20
bent gekomen is dat allang duidelijk omdat je dat al hebt moeten gebruiken
in level9. In level9 had ik dus ook weer geen donder idee wat ik moest doen.
Totdat ik random de spijkers onder stroom had gezet. Een minpunt. Helaas.
Wat ook een misser was was level24. Daar kreeg je het bericht: lanceer
een kabouter. Dat haalde nou juist de leuke puzzel weg waardoor het niet
meer echt een uitdaging was om te halen. Als laatste heb ik nog een punt
wat ik erg jammer vind. Namelijk: soms is het gewoon duidelijk dat
je geen zin meer had in levels maken. Level16, level17, level22 en zoals
ik al had gezegd: het laatste maanlevel.
De gameplay is erg goed. Leuk en origineel idee en goed uitgewerkt. Toch
een paar kleine missers. Het zijn zulke kleine stomme dingetjes maar toch...
Als dat verbeterd was was het perfect en nu is het gewoon hartstikke goed.

Graphics
Graphics vind ik zelf ook altijd een belangrijk punt. Graphics bepaald een
groot deel van de sfeer. Ook hier heeft a gnome story weer goed gescoord.
De graphics zijn lekker cartoony. Zien er erg mooi uit en passen ook goed
bij het verhaal en de game. Dat is echt super gedaan. Wat wat minder is
is het volgende punt: Alle hoeken van grond etc. zijn meestal netjes afgerond,
alleen hoe verder in het spel je raakt, zie je dat er veel stukken zijn waar
het in eens tile-based word. Dan zie je gewoon blokken zitten terwijl het
veel mooier was om daar net zoals de rest van het spel hoekafrondingen neer
te zetten. Die stukken zonder hoekafronding verpestte soms echt wel de
graphics voor mij. Dat zag er gewoon slordig uit.
Op het gebied van graphics heeft A gnome story het erg goed gedaan. Super
zelfs! Alleen dat van de stukken zonder hoekafrondingen is echt jammer.
Als dat niet was geweest was het helemaal compleet geweest. Een vervelende
misser.

Audio
Het spel heeft een rustgevend muziekje op de achtergrond. Leuk hoor.
Gaat niet irriteren of vervelen ofzo... Gewoon een leuk muziekje.
Toch had ik graag nog een muziekje gehad. Dat die samen zouden afwisselen
maar oke, dit is ook goed zo. De geluidjes zijn ook erg leuk. Voor bijna
alles is wel een leuk geluidje. Ze passen er goed bij. Ook hier
scoord a gnome story weer erg goed.

De punten
A gnome story is echt een goed spel. Toch heeft het hier en daar een paar
vervelende missers. Dit zijn de punten geworden:
-Gameplay: 8.5. Toelichting: Het is echt goed. Jammer van sommige levels
die je zo haald zonder iets van denkwerk te doen. Als dat goed was
was het zo een negen minimaal geweest.
-Graphics: 8.5 Toelichting: De graphics zijn echt super. Alleen ozo jammer
dat er op sommige plekken geen hoekafrondingen zijn. Net als bij de gameplay
echt een stomme misser.
-Audio: 8 Toelichting: De muziek is leuk. Geluidjes zijn ook erg leuk.
Alleen een ander muziekje dat zou afwisselen met het standaard muziekje
zou ook leuk zijn.
Totaal: 8.4

Conclusie
Echt een prachtig spel. Super uitgewerkt en mooie graphics. alles is mooi
alleen er zitten toch echt 2 missers aan. Jammer, maar alsnog een dikke 8
waard!



 


Titel: Re: A Gnome Story [Beste platform spel 2011]
Bericht door: Simon B. op 15 Augustus 2012, 14:42:02
Wow, bedankt! Ik had niet gedacht dat iemand dit spel nog ging spelen, en zeker niet op het moment dat ik zelf nog aan een volledige remake dacht :P Ik geef je inderdaad gelijk op alle negatieve punten, daaruit kan ik afleiden dat je het zorgvuldig hebt gespeeld en getest. Bedankt daarvoor :)

Alles wat je zegt klopt, ik was inderdaad levels bouwen beu geworden enzo. En alles heb ik al eens proberen te verbeteren door een level editor te bouwen, maar dat is zoals ik weet een doodvonis voor elk spel en toen was ik dus gestopt. Maar ik ga weer verder gaan deze keer met veel vernieuwde objecten enzo. Ik hou jullie op de hoogte ;)


Titel: Re: A Gnome Story [Beste platform spel 2011]
Bericht door: thoot-je op 15 Augustus 2012, 14:56:06
alsjeblieft, en yep, ik heb je spel zorgvuldig gespeeld :P
ik keek gwn ff in mn downloads omdat ik geen verbinding had in belgie  :|
ik zag daar a gnome story staan dus ja, dat word maar uitspelen dan he :P
het is echt een super leuk spel alleen zo jammer dat veel levels gwn niet uitgedacht zijn en daarom maar iets is van druk een knop in en je haalt het. Ook die afrondingen had ik graag gezien. Naja, hou me op de hoogte ;)


Titel: Re: A Gnome Story [Beste platform spel 2011]
Bericht door: Simon B. op 13 Januari 2014, 11:28:46
Dag mensen,

Ik ben al heel erg lang bezig met dit spel een volledige remake te geven. Er was even sprake van een html5 versie, die al erg goed werkte (zie play.agnomestory.com; niet af).

(http://g2f.nl/0azbuz6)

Maar nu ben ik aan het twijfelen wat ik zou gaan doen. Ik heb echt énorm goede nieuwe ideeën voor dit spel, en ik heb er ook ongelofelijk veel zin in om deze toe te voegen. Ik vind het altijd leuk om een eigen 'bruteforce' phyics engine in elkaar te steken. Mijn html5 engine werkt énorm goed, en werkt ook met water en dergelijke. Maargoed, waar ik dus op doelde is: Zou ik het overwegen om dit spel te porten naar iOS (en android) via GameMaker Studio? Denken jullie dat dit spel geschikt zou zijn voor zulke apparaten? Of zou ik gewoon beter verder werken aan mijn HTML5 versie?

(http://g2f.nl/0aadaov)

Bovendien: wat ik me ook afvroeg wat jullie graag zouden zien in zo een remake? Zouden jullie bepaalde dingen anders aanpakken dan in het originele spel? Wat zijn momenteel de mankementen van het originele spel, wat is er niet zo leuk aan en hoe kan ik het verslavender maken? :)

Thanks,
Simon


Titel: Re: A Gnome Story [Beste platform spel 2011]
Bericht door: StefanJanssen op 13 Januari 2014, 11:29:50
ik kan me het spel herrinneren maar weet niet meer wat het was, ik ga het even spelen ;P


Titel: Re: A Gnome Story [Beste platform spel 2011]
Bericht door: Simon B. op 13 Januari 2014, 11:35:07
ik kan me het spel herrinneren maar weet niet meer wat het was, ik ga het even spelen ;P
Ga je gang! Als je tips hebt om het nog verslavender/leuker te maken, dumpen hierzo! ;) Ook tips voor touch screen controls en de grootte van de sprites zouden handig zijn :) Zou ik de kabouters even groot houden of iets groter maken?


Titel: Re: A Gnome Story [Beste platform spel 2011]
Bericht door: StefanJanssen op 13 Januari 2014, 11:43:42
Ga je gang! Als je tips hebt om het nog verslavender/leuker te maken, dumpen hierzo! ;)
Ik weet het weer :D

Ik denk dat het een spel is wat leuk zou zijn op smartphones. Het enige waar je goed over moet nadenken zijn de controls.
- Wil je de gyroscoop gebruiken om te bewegen?
- Hoe spring je? Met een druk ergens op het scherm?
- Hoe switch je tussen kabouters? (een knop?)
- Als je de gyroscoop niet gebruikt kun je een klein toetsenbordje maken (neemt veel plek in beslag) of links van de speler = naar links gaan, rechts van de speler = naar rechts gaan

Verder denk ik dat je het met GM sneller kan maken omdat je natuurlijk al een GM versie hebt die je kan inzien. Ook denk ik dat je makkelijker geld kan verdienen op smartphones dan met PC versies. (geen idee of je dat wilt :P).

Zelf zou ik zeggen Maak het in GM:S en distributeer het op elk platform waarop je kan distribueren :P

Als je de gyroscoop gaat gebruiken om te bewegen kun je misschien bepaalde dingen (nieuwe soort krat?) ook mee laten bewegen met de gyroscoop :P

Hoop dat je iets aan deze post hebt :P


Titel: Re: A Gnome Story [Beste platform spel 2011]
Bericht door: Simon B. op 13 Januari 2014, 11:49:58
Ik weet het weer :D

Ik denk dat het een spel is wat leuk zou zijn op smartphones. Het enige waar je goed over moet nadenken zijn de controls.
- Wil je de gyroscoop gebruiken om te bewegen?
- Hoe spring je? Met een druk ergens op het scherm?
- Hoe switch je tussen kabouters? (een knop?)
- Als je de gyroscoop niet gebruikt kun je een klein toetsenbordje maken (neemt veel plek in beslag) of links van de speler = naar links gaan, rechts van de speler = naar rechts gaan

Verder denk ik dat je het met GM sneller kan maken omdat je natuurlijk al een GM versie hebt die je kan inzien. Ook denk ik dat je makkelijker geld kan verdienen op smartphones dan met PC versies. (geen idee of je dat wilt :P).

Zelf zou ik zeggen Maak het in GM:S en distributeer het op elk platform waarop je kan distribueren :P

Als je de gyroscoop gaat gebruiken om te bewegen kun je misschien bepaalde dingen (nieuwe soort krat?) ook mee laten bewegen met de gyroscoop :P

Hoop dat je iets aan deze post hebt :P

Haha, dat laatste idee van die krat, vind ik best wel geniaal! Ga ik zeker onthouden ;)

Algemene controls met een gyroscoop is dat niet wat moeilijk? Ik kan een virtuele joystick maken natuurlijk of een 'klik waar ik naartoe wil' soort van beweging. En dat je springt als je boven de kabouter tikt. Switchen kan ik met een knopje doen :) Ik ga misschien best een Game Design topic openen voor deze controls (als deze er nog niet is).

Tja, ik doe het eigenlijk niet echt voor het geld. Ik zou gewoon toch de kosten van GM:S en de kosten om het in de app store te plaatsen er gewoon uit willen halen. Voor de rest doe ik het vooral voor mezelf. Dat je een eigen app in de app store hebt, lijkt me geweldig :) Het hoeft niet een game te zijn die aanslaat, maar het moet een game zijn die gefocust is om zo leuk mogelijk te zijn voor een zo lang mogelijke periode, en dus niet zodanig is aangepast om er énorm veel geld uit te halen.


Titel: Re: A Gnome Story [Beste platform spel 2011]
Bericht door: StefanJanssen op 13 Januari 2014, 11:56:36
Haha, dat laatste idee van die krat, vind ik best wel geniaal! Ga ik zeker onthouden ;)

Algemene controls met een gyroscoop is dat niet wat moeilijk? Ik kan een virtuele joystick maken natuurlijk of een 'klik waar ik naartoe wil' soort van beweging. En dat je springt als je boven de kabouter tikt. Switchen kan ik met een knopje doen :) Ik ga misschien best een Game Design topic openen voor deze controls (als deze er nog niet is).

Tja, ik doe het eigenlijk niet echt voor het geld. Ik zou gewoon toch de kosten van GM:S en de kosten om het in de app store te plaatsen er gewoon uit willen halen. Voor de rest doe ik het vooral voor mezelf. Dat je een eigen app in de app store hebt, lijkt me geweldig :) Het hoeft niet een game te zijn die aanslaat, maar het moet een game zijn die gefocust is om zo leuk mogelijk te zijn voor een zo lang mogelijke periode, en dus niet zodanig is aangepast om er énorm veel geld uit te halen.
Gyroscoop is heel makkelijk :P Kijk maar even naar device_get_tilt_x, device_get_tilt_y (device_get_tilt_z heb je neit nodig)


Zo denk ik ook en naar mijn mening is op deze manier denken ook het beste. Mensen die heel veel geld willen verdienen zullen te gierig zijn en het maken om het geld. Mensen die het gratis doen of er een zakcentje over aan willen houden gaat het vooral om het speelgemak van de speler. Als er evenveel marketing in spellen van beide type mensen zou zitten zouden de mensen die er een zakcentje aan over willen houden waarschijnlijk meer verdienen.


Titel: Re: A Gnome Story [Beste platform spel 2011]
Bericht door: Simon B. op 13 Januari 2014, 12:13:07
Gyroscoop is heel makkelijk :P Kijk maar even naar device_get_tilt_x, device_get_tilt_y
Ik had het eerder over de manier om te besturen, niet over het maken. Het lijkt me niet echt handig om je toestel snel naar links en rechts te moeten kantelen om bepaalde parcours af te leggen :/ Maargoed, ik heb er een topic over gemaakt in game design.


www.game-maker.nl © 2003, 2007 Nederlandse Game Maker Community