Nederlandse Game Maker Community

Games => Game Maker Creaties => Topic gestart door: Simon B. op 8 December 2011, 20:35:56



Titel: Happy Dancing Colors [Help mee met de mobiele versie]
Bericht door: Simon B. op 8 December 2011, 20:35:56
(http://g2f.nl/wtirs6)
Spel met de beste graphics en geluid van 2011
Beste arcade spel van 2011

Steun HDC!
Speel en stem op Yoyogames.com (http://sandbox.yoyogames.com/games/190533-happy-dancing-colors)

Video (nieuw)
(http://g2f.nl/3fk8ew) (https://www.youtube.com/watch?v=5XihVIWNOCw)

Screenshots

(http://simonke.be/public/screenshots/hdc/hdc1.png)

(http://simonke.be/public/screenshots/hdc/hdc2.png)

Download

Download (http://www.game-maker.nl/downloads/games/happydancingcolors.zip)

Doel

Ontwijk alle obstakels die je tegenkomt en probeer zoveel mogelijk punten te behalen!

Vertel me gerust wanneer je de easter egg hebt gevonden :)

Banners

Code:
[url=http://www.game-maker.nl/forums/topic,71695][img width=100]http://g2f.nl/9fbqia[/img][/url]
(http://g2f.nl/9fbqia)

Code:
[url=http://www.game-maker.nl/forums/topic,71695][img]http://g2f.nl/wtirs6[/img][/url]
(http://g2f.nl/wtirs6)

Vergeet niet om te stemmen!


Titel: Re: Happy Dancing Colors
Bericht door: Martin Beentjes op 8 December 2011, 21:05:54
Yay! Gaaf, Ik zal het nog wel spelen maar ik vind het nu al tof.

... En kunnen wij aan een ander project werken! ^.^'


Titel: Re: Happy Dancing Colors
Bericht door: jeem op 8 December 2011, 22:09:51
toen ik de tut wou opene kreeg ik deze foutmeldig:



Citaat
___________________________________________
ERROR in
action number 1
of  Step Event
for object obj_tutorial_controller:

In script difficulty_point_distance:
Error in code at line 4:
   if global.game_difficulty = "Easy"
             ^
at position 12: Unknown variable game_difficulty

Ik speel verder en post zo wat ik ervan vond :)

Edit:



Citaat
___________________________________________
ERROR in
action number 1
of Draw Event
for object obj_tunnel_controller:

Trying to draw non-existing sprite.

Dit was gewoon in de classic mode onder het kopje easy.

we gaan weer verder spelen! :

Edit2:
in de marathon kreeg ik deze foutmeldig:



Citaat
___________________________________________
ERROR in
action number 1
of  Step Event
for object obj_controller:

In script create_walls:
Error in code at line 17:
       if obj_controller.difficulty>200 or global.game_difficulty !="Easy"
                                                  ^
at position 49: Unknown variable game_difficulty


HEt is helaas voor mij dus niet speelbaar al zou ik het graag willen testen, voor zover ik heb kunnen genieten is het een mooi spel maar helaas heb ik teweinig kunnen spelen zonder foutmeldingen om een goede review te posten..

Gr jeem


Titel: Re: Happy Dancing Colors
Bericht door: Simon B. op 9 December 2011, 05:48:40
Tja, ik zou echt niet weten waarom die foutmeldingen er komen. Alle variables worden in het begin aangemaakt. Global.game_difficulty daar ben ik het nog eens 100% zeker van. Het moet ergens anders aanliggen. Ik gok dat je bij het spel starten ook een error krijgt waardoor sommige sprites en variables niet kunnen worden aangemaakt.


Titel: Re: Happy Dancing Colors
Bericht door: jeem op 9 December 2011, 15:24:08
Tja, ik zou echt niet weten waarom die foutmeldingen er komen. Alle variables worden in het begin aangemaakt. Global.game_difficulty daar ben ik het nog eens 100% zeker van. Het moet ergens anders aanliggen. Ik gok dat je bij het spel starten ook een error krijgt waardoor sommige sprites en variables niet kunnen worden aangemaakt.
die heb ik 1 keer gehad, dit was toen het spel de eerste keer opstarte, maar dit was een  bericht wat jij erin gezet had als het opstarte van de intro niet lukt.

verder heb ik denk ik geen speciale pc, het is een redelijk nieuwe laptop met windows 7, zou gewoon moeten werken zonder foutmeldingen.. dus ik gok dat er toch fouten in jou spel zelf zitten..


Titel: Re: Happy Dancing Colors
Bericht door: Simon B. op 9 December 2011, 15:36:27
die heb ik 1 keer gehad, dit was toen het spel de eerste keer opstarte, maar dit was een  bericht wat jij erin gezet had als het opstarte van de intro niet lukt.

verder heb ik denk ik geen speciale pc, het is een redelijk nieuwe laptop met windows 7, zou gewoon moeten werken zonder foutmeldingen.. dus ik gok dat er toch fouten in jou spel zelf zitten..
Ok, nu kan ik ongeveer begrijpen vanwaar de bug komt. Weet je nog wat er precies in dat bericht stond?Want als ik het me goed kan herinneren komen er alleen berichten als je het spel niet goed hebt uitgepakt of je geen dll muziek of afbeeldingen kan laden.En dat eerste lijkt mij waarschijnlijker.


Titel: Re: Happy Dancing Colors
Bericht door: jeem op 9 December 2011, 15:40:42
Ok, nu kan ik ongeveer begrijpen vanwaar de bug komt. Weet je nog wat er precies in dat bericht stond?Want als ik het me goed kan herinneren komen er alleen berichten als je het spel niet goed hebt uitgepakt of je geen dll muziek of afbeeldingen kan laden.En dat eerste lijkt mij waarschijnlijker.
er stond maar een halve zin in, dus maakte ik hem zelf af, en omdat de intro niet geladen kon worden leek het me die te zijn.
overigens is hij netjes uitgepakt op me bureaublad en kreeg ik de foutmeldingen na een restart ook.


Titel: Re: Happy Dancing Colors
Bericht door: Simon B. op 9 December 2011, 15:42:58
er stond maar een halve zin in, dus maakte ik hem zelf af, en omdat de intro niet geladen kon worden leek het me die te zijn.
overigens is hij netjes uitgepakt op me bureaublad en kreeg ik de foutmeldingen na een restart ook.
Ik begrijp het niet echt. Want ik heb geen error bij de intro, er bestaat zelf geen intro ding, alleen een intro room. Kan je eventueel een screenshot posten?


Titel: Re: Happy Dancing Colors
Bericht door: PvtJelo op 9 December 2011, 16:13:56
De moeilijkheidsgraad licht hoger wat goed is!
Ga je de game zenden naar Yoyogames?


Titel: Re: Happy Dancing Colors
Bericht door: Simon B. op 9 December 2011, 16:15:16
Dat is al gebeurd  :P


Titel: Re: Happy Dancing Colors
Bericht door: Martin Beentjes op 9 December 2011, 18:49:10
Ik zie dat er in je logo het symbool tm voorkomt, gebruik je dat volgens de regels daarvan?


Titel: Re: Happy Dancing Colors
Bericht door: Joszs op 9 December 2011, 19:07:00
Ik zie dat er in je logo het symbool tm voorkomt, gebruik je dat volgens de regels daarvan?

Citaat
Wikipedia:
Het TM-teken heeft geen juridische betekenis.


Titel: Re: Happy Dancing Colors
Bericht door: kaasje op 9 December 2011, 20:31:06
Ziet er gelikt uit, dat is zeker een pluspunt. Erg leuk, kleurrijk en bovendien grafisch gezien veel uitgebreider dan de gemiddelde Game Maker game. Dan heb ik het vooral over teksten als 'woohoo!' en 'mamamia', de random kleur achtergrond, et cetera, et cetera, et cetera. Wat dat betreft heb ik er dus niet zoveel op aan te merken. Ook gameplaytechnisch heb je voor leuke features gezorgd (regenbogen, zeegolven, ...).
Een paar opmerkingen:
  • Voor zover ik gezien heb, waren er geen mouse over effecten. Dat is dan weer een beetje jammer. In het optiemenu zijn er wel mouse over effecten, overigens. Waarom heb je dit niet consequent wél of niet gedaan?
  • De achievements zijn wel lichtelijk oppervlakkig. Neem bijvoorbeeld de score-achievement: 'Haal 100 punten', 'haal 250 punten', 'haal 500 punten', 'haal 750 punten', 'haal 1000 punten' - ja, zo krijg ik ook wel een lijst vol. Zo gaat dat ook met afstand en 'following points'. Een wat ruimere opbouw (bijvoorbeeld bij score: 500 punten, 1000, 2500, 5000) was misschien beter geweest. Bovendien mis ik mode-gerichte achievements, zoals 'haal x punten in marathon', 'ontwijk x aantal objecten in classic mode', et cetera. Je had hier veel meer mee kunnen doen (om een voorbeeld te noemen: 'haal een regenboog 100%', 'verlies 20 levens door een bewegend zwart bolletje te raken').
  • Het was misschien leuk geweest om de achtergrond heel geleidelijk te laten veranderen, hoe verder je vordert in het spel. Bijvoorbeeld, dat je begint met een rode achtergrond, die langzaamaan via oranje naar geel en groen gaat (natuurlijk random bepaald). Bij 10 meter is de achtergrond dan geheel groen, waarna hij langzaam verder verandert in blauw. Natuurlijk is dit geen heel ernstig punt of zo, het had mij wel een leuke feature geleken.

Desalniettemin is het een mooi spel. Erg mooi afgewerkt, dat vooral. Verder heb ik gezien hoe je het geprogrammeerd hebt (met random sinusoïden en een speciale manier van het aanmaken van kleurenbolletjes, met die witte vlakken) en ik vind dat je het erg goed aangepakt hebt. Goed gedaan! :)

Groeten,
Kaasje


Titel: Re: Happy Dancing Colors
Bericht door: PvtJelo op 9 December 2011, 21:39:46
Dat is al gebeurd  :P
Laat me iets weten wat de uitslag is :D


Titel: Re: Happy Dancing Colors
Bericht door: Simon B. op 9 December 2011, 21:59:36
Ziet er gelikt uit, dat is zeker een pluspunt. Erg leuk, kleurrijk en bovendien grafisch gezien veel uitgebreider dan de gemiddelde Game Maker game. Dan heb ik het vooral over teksten als 'woohoo!' en 'mamamia', de random kleur achtergrond, et cetera, et cetera, et cetera. Wat dat betreft heb ik er dus niet zoveel op aan te merken. Ook gameplaytechnisch heb je voor leuke features gezorgd (regenbogen, zeegolven, ...).
Een paar opmerkingen:
  • Voor zover ik gezien heb, waren er geen mouse over effecten. Dat is dan weer een beetje jammer. In het optiemenu zijn er wel mouse over effecten, overigens. Waarom heb je dit niet consequent wél of niet gedaan?
  • De achievements zijn wel lichtelijk oppervlakkig. Neem bijvoorbeeld de score-achievement: 'Haal 100 punten', 'haal 250 punten', 'haal 500 punten', 'haal 750 punten', 'haal 1000 punten' - ja, zo krijg ik ook wel een lijst vol. Zo gaat dat ook met afstand en 'following points'. Een wat ruimere opbouw (bijvoorbeeld bij score: 500 punten, 1000, 2500, 5000) was misschien beter geweest. Bovendien mis ik mode-gerichte achievements, zoals 'haal x punten in marathon', 'ontwijk x aantal objecten in classic mode', et cetera. Je had hier veel meer mee kunnen doen (om een voorbeeld te noemen: 'haal een regenboog 100%', 'verlies 20 levens door een bewegend zwart bolletje te raken').
  • Het was misschien leuk geweest om de achtergrond heel geleidelijk te laten veranderen, hoe verder je vordert in het spel. Bijvoorbeeld, dat je begint met een rode achtergrond, die langzaamaan via oranje naar geel en groen gaat (natuurlijk random bepaald). Bij 10 meter is de achtergrond dan geheel groen, waarna hij langzaam verder verandert in blauw. Natuurlijk is dit geen heel ernstig punt of zo, het had mij wel een leuke feature geleken.

Desalniettemin is het een mooi spel. Erg mooi afgewerkt, dat vooral. Verder heb ik gezien hoe je het geprogrammeerd hebt (met random sinusoïden en een speciale manier van het aanmaken van kleurenbolletjes, met die witte vlakken) en ik vind dat je het erg goed aangepakt hebt. Goed gedaan! :)

Groeten,
Kaasje
Je hebt inderdaad een sterk punt bij die achievements. Ik was echter een beetje te lui om ze wat op te vrolijken omdat ik pas op het laatste moment easy, medium en hard heb toegevoegd. Ik zal misschien wel nog een kleine update doen voor eventuele bugs die opduiken en dan zal ik gelijk ook nieuwe achievements toevoegen en deze wat verbeteren.

Over de mouse over effecten, ik weet niet echt waar ik nog mouse over effecten zou kunnen gebruiken, bedoel je in het hoofdmenu?


Titel: Re: Happy Dancing Colors
Bericht door: GM-Nerd op 10 December 2011, 10:56:53
Hey,

Euh... Ja... Wat moet ik zeggen?!

GENIALE gameplay
GENIALE graphics
GENIAAL concept

Gewoon een GENIAAL spel. Het werkt verslavend, ziet er gelikt (zoals Kaasje al zei) uit.

Citaat van: Kaasje
De achievements zijn wel lichtelijk oppervlakkig. Neem bijvoorbeeld de score-achievement: 'Haal 100 punten', 'haal 250 punten', 'haal 500 punten', 'haal 750 punten', 'haal 1000 punten' - ja, zo krijg ik ook wel een lijst vol. Zo gaat dat ook met afstand en 'following points'. Een wat ruimere opbouw (bijvoorbeeld bij score: 500 punten, 1000, 2500, 5000) was misschien beter geweest. Bovendien mis ik mode-gerichte achievements, zoals 'haal x punten in marathon', 'ontwijk x aantal objecten in classic mode', et cetera. Je had hier veel meer mee kunnen doen (om een voorbeeld te noemen: 'haal een regenboog 100%', 'verlies 20 levens door een bewegend zwart bolletje te raken').

@Kaasje : Met de weinige diversiteit van de achievements ben ik het eens. Maar over de punten zit ik nog te twijfelen... Het ligt misschien aan mijn  mousepad of aan mijn niet-game skills, maar ik had al last met het behalen van 250 punten :eyes: OP EASY MODE!  :angel:

Ik vind het knap hoe je alles zo één geheel hebt kunnen maken! Alles past bij elkaar, en alles is tot in de detail afgewerkt.

3,83 MB voor de hele game?! Echt respect! Dit bewijst weer hoeveel moeite er is gedaan voor gebruikers experience!

Heb je er ooit aan gedacht om met Game Maker HTML5 een app te maken voor Android, aangezien het een klein scherm is en je geen toetsenbord of wat gebruikt, enkel de muis! Ik bedoel, ik zou dit best wel als app willen hebben! :D

Echt geweldig gedaan, mijn grootse complimenten!

GM-Nerd


Titel: Re: Happy Dancing Colors
Bericht door: Simon B. op 10 December 2011, 11:12:37
Bedankt :P Iedereen eigenlijk voor de steun. Er zijn wel nog enkele grote plannen met Happy Dancing Colors maar daar zal je nog wel even voor moeten wachten aangezien ik nu examens heb en ik dus genoeg moet leren. :p Er komt waarschijnlijk ook een filmpje gemaakt door mijn broer. Hij kan goed filmpjes maken en hij gebruikt een zeer geavanceerd programma (Sony Vegas).


Titel: Re: Happy Dancing Colors
Bericht door: Steelkenny op 10 December 2011, 11:23:38
Ikzelf gebruik ook Sony Vegas, maar neen, het is niet ZOOO geavanceerd ;).


Titel: Re: Happy Dancing Colors
Bericht door: Simon B. op 10 December 2011, 13:06:43
Als je het kent wel hoor, hij kan zeer mooie dingen maken 1000 keer mooier dan windows movie maker bijvoorbeeld. Maargoed. La quiz gaat even een poging wagen om het om te zetten naar html5.


Titel: Re: Happy Dancing Colors
Bericht door: Steelkenny op 10 December 2011, 13:13:02
Ik weet hoe je met Vegas werkt hoor ;)
videotje (http://www.youtube.com/watch?v=tWTopvezW9o)
vid (http://www.youtube.com/watch?v=ih86ZHHTAVk)
andere vid (http://www.youtube.com/watch?v=YPRhDdYGio8)

Anyways, waneer komen de nieuwe achievements? :)


Titel: Re: Happy Dancing Colors
Bericht door: GM-Nerd op 10 December 2011, 13:21:30
Bedankt :P Iedereen eigenlijk voor de steun. Er zijn wel nog enkele grote plannen met Happy Dancing Colors maar daar zal je nog wel even voor moeten wachten aangezien ik nu examens heb en ik dus genoeg moet leren. :p Er komt waarschijnlijk ook een filmpje gemaakt door mijn broer. Hij kan goed filmpjes maken en hij gebruikt een zeer geavanceerd programma (Sony Vegas).

Ok, nice! Ik gebruik Adobe After Effects, en ik zou ook best een filmpje willen maken! Géén probleem.

Hier is een soort van portfolio (mocht je geïnteresseerd zijn, of je broer niet willen):

Twee "Echt" bewerkte filmpjes:
Video 1 (http://www.youtube.com/watch?v=BIRftm7zoGQ&feature=relmfu) -  VFX Breakdown (http://www.youtube.com/watch?src_vid=BIRftm7zoGQ&annotation_id=annotation_210376&feature=iv&v=tVN6o2z42p0)
Video 2 (http://www.youtube.com/watch?v=-BdSq9NDyNs&feature=mfu_in_order&list=UL)

Intro's: (deze zijn van een tijd geleden)
Video 1 (http://www.youtube.com/watch?v=sGB8gjNl6-Q)
Video 2 (http://www.youtube.com/watch?v=uTeyFsKfxME&feature=related)

Ik hoop dat ik hiermee niet de forumregels heb geschonden?!

@Steelkenny Mwah... Sony Vegas is wel degelijk moeilijker als Movie Maker etc. I.p.v. dat je voorgeprogrammeerde effecten hebt, moet je ze nu zelf maken (tenzij je toch de build-in voorbeelden gebruikt).

EDIT:

Deze zijn iets nieuwer (ik ben niet de stemXD)
Video 1 (http://www.youtube.com/watch?v=sEkFY6xRXvY)
Video 2 (http://www.youtube.com/watch?v=q_-gX62lDg0)


Titel: Re: Happy Dancing Colors
Bericht door: Steelkenny op 10 December 2011, 13:22:15
AAE is dus WEL proffesioneel ;)


Titel: Re: Happy Dancing Colors
Bericht door: kaasje op 10 December 2011, 15:35:57
Jongens, dit is geen topic over videobewerkprogramma's of zo. Graag weer on-topic.



Over de mouse over effecten, ik weet niet echt waar ik nog mouse over effecten zou kunnen gebruiken, bedoel je in het hoofdmenu?
Ik bedoelde inderdaad in het hoofdmenu. Daar kwam ik als eerste en daar miste ik ze ook als eerste.
@Kaasje : Met de weinige diversiteit van de achievements ben ik het eens. Maar over de punten zit ik nog te twijfelen... Het ligt misschien aan mijn  mousepad of aan mijn niet-game skills, maar ik had al last met het behalen van 250 punten :eyes: OP EASY MODE!  :angel:
Ik kwam inderdaad ook niet heel hoog (hoewel ik wel de eerste achievement haalde), maar de achievements zorgen er naar mijn idee juist voor dat je verder speel en dat je dus ook langzaamaan beter wordt, vandaar de vergroting van het verschil tussen de twee opvolgende achievements ;)

Groeten,
Kaasje


Titel: Re: Happy Dancing Colors
Bericht door: Bjarno op 11 December 2011, 12:23:18
Mooi spel :)


Titel: Re: Happy Dancing Colors
Bericht door: Simon B. op 11 December 2011, 14:26:22
Als ik vandaag op tijd klaar ben met leren zal ik nieuwe achievements toevoegen en eventueel een beloning voor het behalen van alle achievements.

EDIT:
Het vernieuwde menu voor de achievements en de nieuwe achievements zijn er, ik moet ze alleen nog laten werken. Dat kan ik vandaag helaas niet meer afmaken. Verwacht het een andere keer deze week.


Titel: Re: Happy Dancing Colors
Bericht door: RobbertC5 op 13 December 2011, 15:05:57
Ik vroeg me al af waarom "Play this game 4 days in a row." niet werkt...

Heb er zo mijn best voor gedaan... :'S


Titel: Re: Happy Dancing Colors
Bericht door: Simon B. op 13 December 2011, 15:40:04
Ik vroeg me al af waarom "Play this game 4 days in a row." niet werkt...

Heb er zo mijn best voor gedaan... :'S
Ja die werkte niet. Maar die bug zal ik fixen.

Er komt nu wel een beloning als je alle achievements hebt gedaan  ;)


Titel: Re: Happy Dancing Colors: Update met nieuwe achievements en easter egg
Bericht door: Simon B. op 21 December 2011, 15:19:03
Zoals ik beloofd had ging ik na de examens HappyDancingColors een kleine update geven met enkele kleine bugs gefixt en een nieuw achievements systeem met nieuwe achievements en een  easter egg. Je krijgt nu ook een reward als je 20/25 achievements hebt gehaald.

Speel gerust en vertel me wanneer je de easter egg hebt gevonden!


Titel: Re: Happy Dancing Colors
Bericht door: keoni29 op 25 December 2011, 09:38:16
Leuk, maar ik heb het idee dat het tutorial level vrij irritant is met die enorme grijze balk die de helft van het scherm blokkeerd.


Titel: Re: Happy Dancing Colors
Bericht door: Simon B. op 26 December 2011, 14:55:11
Dat is inderdaad een beetje waar, maar voor de tutorial level is het niet echt nodig dat je veel kan zien.

Daarnaast, een tijdje geleden heb ik wel degelijk een antwoord gekregen van Mark Overmars.
Citaat
Beste Simon,

Bedankt voor het insturen van je game. Helaas moet ik je zeggen dat YoYo Games besloten heeft om (op een paar uitzonderingen na) geen games van externe ontwikkelaars meer uit te geven maar zich te concentreren op eigen games. Echter, er is een Nederlandse uitgever Gamious die deze rol graag van ons over wil nemen en dus ook GameMaker games uit gaat geven op diverse platformen. Vandaar dat ik je aan wil raden om met hen contact op te nemen. Je kan dat doen via hun website (www.gamious.com). Je kunt daar enerzijds aangeven dat je mee wil doen met bestaande projecten maar je kunt ook ideeen voor nieuwe projecten aanmelden. Je kunt dan het beste melden dat ik je doorgestuurd heb.

Groeten,

Mark Overmars
Dat heb ik dus gedaan, en ik wacht weeral op een antwoord :)


Titel: Re: Happy Dancing Colors
Bericht door: PvtJelo op 27 December 2011, 19:23:27
Dat is inderdaad een beetje waar, maar voor de tutorial level is het niet echt nodig dat je veel kan zien.

Daarnaast, een tijdje geleden heb ik wel degelijk een antwoord gekregen van Mark Overmars.Dat heb ik dus gedaan, en ik wacht weeral op een antwoord :)
Veel succes!


Titel: Re: Happy Dancing Colors
Bericht door: guitarfreak op 28 December 2011, 11:42:11
Heey,
Echt een gaaf spel! Ik weet dat het al een tijdje in de maak is maar heb het nooit gespeeld. Maar nu wel dus! :)
Aangezien ik de volledige versie heb gespeeld en je het commentaar van kaasje goed heb opgepikt kan ik niets negatiefs zeggen :P Top dus!

Guitarfreak


Titel: Re: Happy Dancing Colors
Bericht door: Simon B. op 28 December 2011, 12:22:18
Bedankt allemaal voor de leuke reacties :)


Titel: Re: Happy Dancing Colors
Bericht door: Naud1234 op 29 December 2011, 12:55:55
Ik vind het een geweldig spel! Het heeft mooie graphics met al die kleuren en de achtergrond. De gameplay is snel en uitdagend. Het is heel mooi afgewerkt en smooth. Het spel kost wel veel cpu, maar is nog steeds speelbaar. Als ik begin met een level of de achievements bekijk is de cpu 100%, maar dat neemt daarna af.


Titel: Re: Happy Dancing Colors
Bericht door: PvtJelo op 29 December 2011, 20:40:17
Ik vind het een geweldig spel! Het heeft mooie graphics met al die kleuren en de achtergrond. De gameplay is snel en uitdagend. Het is heel mooi afgewerkt en smooth. Het spel kost wel veel cpu, maar is nog steeds speelbaar. Als ik begin met een level of de achievements bekijk is de cpu 100%, maar dat neemt daarna af.
Zo zwaar is het tog niet?
Ik speel het op mijn PC uit 2002 en hij kan het goed aan.


Titel: Re: Happy Dancing Colors
Bericht door: SLiV op 9 Februari 2012, 17:44:44
Ik had dit spel nog niet gespeeld tot nu toe. Grote fout mijnerzijds.

Episch spel, simonke. :o :)


Titel: Re: Happy Dancing Colors
Bericht door: Simon B. op 15 Februari 2012, 13:47:56
Dag iedereen,

Misschien wist je het nog niet, maar het is dus officieel. Happy Dancing Colors komt voor de iPod iPhone , iPad en Android. Samen met Gamious ga ik dit verwezenlijken.

Er resten echter nog vragen over het maken van een level systeem. Hoe zouden jullie levels eruit laten zijn in HDC? Wat heeft levels maken dan voor nut als ik het random kan laten gebeuren? De levels moeten uniek zijn, het moet iets zijn wat random niet kan worden gemaakt. Ideeën? Want ik struikel hier al heel lang over bij het maken van de nieuwe versie. :/

Of hebben jullie andere ideeën dan een level systeem? Iets waardoor je makkelijk een gratis en een betaalde versie voor het spel kan maken? Bijvoorbeeld: level 1-20 is voor de gratis versie en level 1-200 is voor de betaalde versie.

Met vriendelijke groeten,
Simon Backx


Titel: Re: Happy Dancing Colors [Help mee met de mobiele versie]
Bericht door: Daan920 op 15 Februari 2012, 13:51:20
Leuk spel, grappig dat het naar de iPhone komt, als hij uit is zal ik hem zeker kopen. Maar ik zou denk ik niet een gratis versie doen. Veel mensen hebben dan zoiets van: 'Ik heb hem nu, wel minder levels maar ach'. Zo verdien je er niets aan en betaal je wel gewoon je developers account. Je kan wel doen even gratis en dan betaald. Alleen een demo zou ik niet doen.

Daniel


Titel: Re: Happy Dancing Colors [Help mee met de mobiele versie]
Bericht door: Simon B. op 15 Februari 2012, 13:58:48
De gratis versie is een soort van marketing en zorgt wel voor meer kopers, er zal waarschijnlijk wel reclame in de gratis versie zitten.


Titel: Re: Happy Dancing Colors [Help mee met de mobiele versie]
Bericht door: Daan920 op 15 Februari 2012, 14:05:29
Ok, dat zou ik dan ook wel doen.

Alleen een ding:

na een tijdje wordt het saai

Ik had 2596 punten en ongeveer 40 meter afgelegd en toen werd het wel wat saai, dus misschien nog wat meer uitdaging erin doen.

Daniel


Titel: Re: Happy Dancing Colors [Help mee met de mobiele versie]
Bericht door: thoot-je op 15 Februari 2012, 14:44:10
Hoe zou je dit naar iphone willen hebben?
GMstudio is er nog niet hoor :?
En het kost nog eens 200 euro ook.


Titel: Re: Happy Dancing Colors [Help mee met de mobiele versie]
Bericht door: Daan920 op 15 Februari 2012, 14:48:26
Game Maker HTML5, converteren naar een .iso bestand, developers account bij Apple kopen en game erin zetten.

Simonke: als je hem gaat omzetten moet je wel een hoge resolutie nemen, een nieuwe regel van Apple.

Maar alsnog: leuk spel, ga nu de marathon is doen :)

Daniel


Titel: Re: Happy Dancing Colors [Help mee met de mobiele versie]
Bericht door: Simon B. op 15 Februari 2012, 15:02:03
Maaruh, nu even terug over mijn vraag.

Citaat
Hoe zouden jullie levels eruit laten zijn in HDC?


Titel: Re: Happy Dancing Colors [Help mee met de mobiele versie]
Bericht door: Daan920 op 15 Februari 2012, 15:07:24
Maaruh, nu even terug over mijn vraag.


Kleiner :P, ik vind ze zo wel mooi.

Daniel


Titel: Re: Happy Dancing Colors [Help mee met de mobiele versie]
Bericht door: Ferry H. op 15 Februari 2012, 15:39:41
Hey,
Volgens mij klopt de 2de banner niet

mvg. ferry


Titel: Re: Happy Dancing Colors [Help mee met de mobiele versie]
Bericht door: Simon B. op 15 Februari 2012, 15:50:42
Kleiner :P, ik vind ze zo wel mooi.

Daniel
Hoe bedoel je kleiner? Nu zijn er nog geen levels in het spel dat jullie kunnen spelen. Daar is enkel een random spel.


Titel: Re: Happy Dancing Colors [Help mee met de mobiele versie]
Bericht door: Daan920 op 15 Februari 2012, 15:56:31
Meerdere levels, dus kleiner duurt het wat minder lang.

Maar je kan ook een random spel maken...

Daniel


Titel: Re: Happy Dancing Colors [Help mee met de mobiele versie]
Bericht door: Ferry H. op 16 Februari 2012, 17:23:33
Hey,
Volgens mij klopt de 2de banner niet

mvg. ferry


Titel: Re: Happy Dancing Colors [Help mee met de mobiele versie]
Bericht door: Simon B. op 16 Februari 2012, 17:31:21
Volgens mij


Titel: Re: Happy Dancing Colors [Help mee met de mobiele versie]
Bericht door: Daan920 op 16 Februari 2012, 17:38:12
Wrm klopt de banner niet? Er staat to toch gewoon Happy Dancing Colors? Of ben ik nou zo blind?

Daniel


Titel: Re: Happy Dancing Colors [Help mee met de mobiele versie]
Bericht door: Simon B. op 17 Februari 2012, 19:53:42
Nieuwe trailer voor mensen die nog niet zeker zijn of ze het gaan downloaden:
(http://g2f.nl/3fk8ew) (https://www.youtube.com/watch?v=5XihVIWNOCw)


www.game-maker.nl © 2003, 2007 Nederlandse Game Maker Community