Nederlandse Game Maker Community

Games => Game Maker Creaties => Topic gestart door: Erik Leppen op 21 Maart 2011, 17:23:33

Titel: Rollacoasta
Bericht door: Erik Leppen op 21 Maart 2011, 17:23:33
    (http://www.majhost.com/gallery/ErikLeppen/Sprites/people93/ngmcsignaturesprite_rollacoasta.png) (http://www.yoyogames.com/games/168524-rollacoasta)

Rollacoasta is een arcade-simulatiespel waarbij je een achtbaan door een gebied heen moet bouwen om punten te scoren. Door door de poorten te gaan verdien je punten, maar maak geen al te rare bochten om te voorkomen dat je passagiers jou strafpunten geven.

Inhoud
    • Bevat niet minder dan 80 levels, varirend in afmeting van een enkele val tot complexe en grootse banen en met verschillende uitdagingen, alle gebaseerd op hetzelfde principe.
    • Maar liefst 19 verschillende baantypen, varirend van de rupsachtbaan en wilde muis tot verderop in het spel extreme giga-achtbanen.
    • 17 durfals nemen plaats in de wagentjes.
    • Per level heb je de mogelijkheid je eigen banen op te slaan.
    • Het spel is in zijn geheel te spelen met de muis zonder scrollwiel met alleen de linkermuisknop zonder scrollwiel, en is dus ook te spelen op een touchscreen. In principe is het dus mogelijk om dit spel op een digitaal bord te spelen!
    • Bevat muziek en geluid.
    • De simulatie is gedaan met ExtremePhysics door Matrebatre.
    • Het spel is gemaakt in Game Maker 8 Pro.
    • Het spel is uitgepakt ongeveer 8 MB groot. De download is ongeveer 3 MB. Pak het zipbestand uit in een aparte map voor het spelen.
    • Ook in het Nederlands beschikbaar.
    Screenshot
    Klik op de miniatuur voor een vergrote versie.
    (http://www.majhost.com/gallery/ErikLeppen/WindowsScreenshots/MyGames/thumb/screenshot_1.png_thumb.jpg) (http://www.majhost.com/gallery/ErikLeppen/WindowsScreenshots/MyGames/screenshot_1.png)

Download
    Ga naar de pagina voor Rollacoasta op YoYoGames. (http://sandbox.yoyogames.com/games/168524-rollacoasta)

Veel speelplezier![/list]

Titel: Re: Rollacoasta
    Bericht door: niels15 op 21 Maart 2011, 17:32:18
    Wow nice spel
    Mooie graphics ;)
    Eens kijken hoog hoog ik nog kan komen

Bericht door: ericlegomeer op 21 Maart 2011, 17:37:31
    Ziet er gelikt uit :) Al die verschuivingen en dergelijke, prachtig!

Toch kwam ik een vreemd foutje tegen, maar dat komt ook doordat ik geen zin had in lezen, dus maar willekeurig wat op knoppen ging drukken. Nu zit het als volgt:
    - Als ik op 'Level list' klik, cleart hij het level
    - Als ik op 'Clear' klik, opent hij het load menu
    - Als ik op 'Load' klik, komt het save menu
    Maar hoe ik het voor elkaar gekregen heb, geen idee, misschien dat het altijd al zo was, maar ik denk dat het komt door mn random klikken :angel:

Het credits menu is ook heel leuk gedaan! Jammer dat er soms wel wat tekst overlapt, maar het idee is leuk :)

Hmm, vreemd, het is niet echt lekker speelbaar aangezien de knoppen niet lekker lijken te werken, ook niet als ik herstart (kan zijn dat het aan de save ligt, maar via Instant Play ga ik die niet makkelijk terugvinden). Ik kijk er later nog een keer naar :)

Bericht door: Erik Leppen op 21 Maart 2011, 17:47:46
    Hmm, vreemd, het is niet echt lekker speelbaar aangezien de knoppen niet lekker lijken te werken, ook niet als ik herstart
    Het venster is 1024 bij 768; is het groter dan je scherm toevallig? Probeer eens op fullscreen te spelen..als je die knop kan bereiken tenminste?

Bericht door: HD Blood op 21 Maart 2011, 17:58:23
    Het venster is 1024 bij 768; is het groter dan je scherm toevallig? Probeer eens op fullscreen te spelen..als je die knop kan bereiken tenminste?
    Nee dat moet je juist niet doen.. want dan gebeurt het juist!
    Gewoon op windowed spelen, dan kun je normaal de knoppen bereiken!

Ik heb hetzelfde probleem.

Yay! Daar is ie dan :D
    Echt super vet spel! Ik ben nog niet zo ver.. maar het werkt allemaal prima. :)
    Super leuk om te spelen.

Mvg HD.

Bericht door: ChrisCompany op 21 Maart 2011, 17:59:18
    Wow! Ik dacht in eerste instantie toen ik de titel zag dat het weer een wannabe rct spel van een beginner zou zijn, maar toen zag ik opeens dat het topic van Erik Leppen was dus toch maar even kijken!

Om te beginnen zien de Graphics er geweldig uit! Was al benieuwd wanneer we de mooie graphics uit je onderschrift terug zouden zien in een game en mijn wachten wordt rijkelijk beloond! Het menu ziet er erg mooi uit en (zoals we van je gewend zijn) is er een mooi level overzicht! Ik ben het nu nog aan het spelen, maar de mogelijkheden die je noemt beloven erg veel! Het spel ziet er erg uitgebreid uit!

Dan een paar opmerkingen: Het scherm wordt erg lelijk als ik het op fullscreen speel. Dat kan komen omdat mijn beeldschermresolutie op HD (1920x1080) staat en dit sowieso al een redelijk abnormaal formaat is qua verhoudingen voor een monitor, maar vooral de tekst wordt heel blokkerig.
    Ten tweede was het me niet geheel duidelijk hoe ik een level moest starten in eerste instantie. Ik klikte op een level en zag onderin wat informatie over het level verschijnen, maar het 'speel level' knopje kon ik niet vinden. Ik kwam er daarentegen al wel snel achter dat je gewoon erop moet klikken.

Over de tutorial: Het was me in eerste instantie niet helemaal duidelijk dat het platform view was en dacht eigenlijk dat ik aan het bouwen was in topdown view. (Achteraf op 100 punten logisch dat dat niet zo was, maar toch). Dus mijn eerste poging faalde keihard, maar al snel kreeg ik het door! Het punten systeem werkt een beetje apart en is wennen, maar ik denk dat ik er goed mee kan leven!

Ik ben echt blij dat dit geen WIP is, maar al af is. Iets minder blij ben ik met het feit dat ik mijn Engels mondeling morgen wel kan schudden aangezien ik dit de hele avond ga spelen!

Dikke 9!

Bericht door: jelle6 op 21 Maart 2011, 18:00:19
    Mooi spel.
    Alleen ik snap er helemaal niks van na die tutorial.
    Best ingewikkeld, misschien dat iemand me het even goed uitlegd.
    Verder echt fantastisch geprogrammeerd.

Ik snap de view van de editor ook niet echt.
    Is het nou topdown ofzo.?

Bericht door: Jomala13 op 21 Maart 2011, 18:00:31
    Ziet er mooi uit!!!
    Lijkt me een grappig spel, maar heb een beetje weinig tijd om hem te testen.
    Leuk gedaan, al die bewegingen in het menu enzo. ;)
    Aan de inhoud van het spel (80 levels, 19 baantypen) lijkt het me echt een leuk spel |8D

Bericht door: thijsmie op 21 Maart 2011, 18:02:33
    Hmmm, ik heb meteen een paar bugs te melden:
    (Ik speelde in full-screen)

-Als je op een knop drukt, activeer je de knop rechts ervan, dus als je bijv op menu klikt, word clear geactiveerd

-Ik kan niet op de arrow keys van de tut klikken....

Verder ben ik niet gekomen, ik zal kijken of het in windowed mode wel werkt..

Edit: In windowed mode werkt alles perfect! Ik vind het nu al een leuk spel, en ik heb alleen de tut pas gespeeld.....

Edit: totaal tot nu toe: 5179!

Bericht door: jelle6 op 21 Maart 2011, 18:50:24
    Ik snap het nu en het is echt een zwaar relaxed spel.
    De besturing bij het editen vind ik wat moeilijk maar verder erg leuk en lekker veel levels :D

Bericht door: knarfi op 21 Maart 2011, 18:54:01
    Heerlijk om even te doen, je kan die achtbanen ook beetje verkloten, dan vliegen de mensen alle kanten op GEWELDIG  :P super leuk, blijf doorgaan!

Bericht door: Compor op 21 Maart 2011, 18:57:51
    Wow, echt een leuk spel!

In het begin was het voor mij niet duidelijk dat hij automatisch op het einde aansloot. Mijn ritjes eindigden altijd in een fatale botsing maar dat zal wel aan mij liggen  :P nu ik het door heb is het echt leuk. Die curves zijn ook leuk. De graphics zijn mooi, goede geluidjes, alleen er is geen muziek. Dat is op zich niet erg hoor, maar er is wel een muziek-uit-knop...
    Ik heb soms de indruk dat sommige poortjes onhaalbaar zijn om doorheen te gaan.
    Wat ik jammer vind is dat je een baan niet kan testen voor zover hij is. Hij moet af zijn voor je hem kan testen.

Geweldige creditpagina! Alleen is het niet echt duidelijk wie nou wt gedaan heeft.

Bericht door: knarfi op 21 Maart 2011, 19:05:56
    Wow, echt een leuk spel!

In het begin was het voor mij niet duidelijk dat hij automatisch op het einde aansloot. Mijn ritjes eindigden altijd in een fatale botsing maar dat zal wel aan mij liggen  :P nu ik het door heb is het echt leuk. Die curves zijn ook leuk. De graphics zijn mooi, goede geluidjes, alleen er is geen muziek. Dat is op zich niet erg hoor, maar er is wel een muziek-uit-knop...
    Ik heb soms de indruk dat sommige poortjes onhaalbaar zijn om doorheen te gaan.
    Wat ik jammer vind is dat je een baan niet kan testen voor zover hij is. Hij moet af zijn voor je hem kan testen.

Geweldige creditpagina! Alleen is het niet echt duidelijk wie nou wt gedaan heeft.
    idd je moet het even doorhebben, maar ik maakte 2 loopings en kreeg er geen punten voor ;p had wel trucje met looping dat ik 2 keer door 12 punten heen ging :angel:

Bericht door: BlueMoonProductions op 21 Maart 2011, 19:17:08
    Code:
    for object controller_editor:

In script node_model_update:
    Error in code at line 14:
                              node_x[n2] - node_xh[n2], node_y[n2] - node_yh[n2], node_x[n2], node_y[n2], t)
                              ^
    at position 25: Unknown variable node_x or array index out of bounds

Te reproduceren door LMB+RMB in te drukken ;)

Bericht door: Compor op 21 Maart 2011, 19:24:58
    Die mensen moeten hun beugel dichtklappen. Ze vliegen er steeds uit. En zo kwam ik tot een ongelofelijke score: -490.848 Is dat niet wat overdreven veel weinig? Ik kreeg in n keer (dankzij Amy) -490.277 of zo, is dat geen bug?

Edit: Iedereen flikkerde er uit. Een lege kar kwam aan het einde. Als ze er uit vliegen en ze gaan door poortjes, geeft dat ook punten. Nu heb ik 850/350 punten, terwijl iedereen er uit flikkerde.  :P

Bericht door: knarfi op 21 Maart 2011, 19:58:55
    Die mensen moeten hun beugel dichtklappen. Ze vliegen er steeds uit. En zo kwam ik tot een ongelofelijke score: -490.848 Is dat niet wat overdreven veel weinig? Ik kreeg in n keer (dankzij Amy) -490.277 of zo, is dat geen bug?

Edit: Iedereen flikkerde er uit. Een lege kar kwam aan het einde. Als ze er uit vliegen en ze gaan door poortjes, geeft dat ook punten. Nu heb ik 850/350 punten, terwijl iedereen er uit flikkerde.  :P

Dit is nou 1 van de LEUKE bugs :angel:

Bericht door: Maartenz op 21 Maart 2011, 20:03:55
    Veel spellen op dit forum vind ik niet geslaagd en klik ik snel weg, maar deze hoort daar niet bij |8D Ik vind dit een heel goed geslaagd spel en ik kan me hier wel een paar uur mee vermaken!

Bericht door: jelle6 op 21 Maart 2011, 20:25:10
    Dit spel overtreft je andere meesterlijke spel van die brug.

ps. lvl. 23.5.. Wie nog meer?

Bericht door: smoothcriminal op 21 Maart 2011, 20:42:58
    leuk spel maar ik loop tegen een enorme bug  aan :(
    ik maak de achtbaan naar het einde maar op het einde is er een kooi waar ik tegen aan bots.
    terwijl de rails zelf perfect aansluiten op het einde.

Bericht door: jelle6 op 21 Maart 2011, 20:45:52
    Oh ja, er was een level(weet niet meer welke, 12 ofzo.) waar ik niks had gedaan en toch haalde

lvl. 30 trouwens bereikt :P

Bericht door: ChrisCompany op 21 Maart 2011, 20:59:38
    ik maak de achtbaan naar het einde maar op het einde is er een kooi waar ik tegen aan bots.

Je moet de laatste verbinding niet maken, die wordt al automatisch gemaakt. Zodra dat doorzichtige spoor wat jouw ding met het einde verbind niet meer rood is, kun je m al testen!

En zo kwam ik tot een ongelofelijke score: -490.848 Is dat niet wat overdreven veel weinig?
    Niks vergeleken de -128 miljoen punten die ik heb gescoord! 8)

Ik blijf van mening: top spel!

Bericht door: Erik Leppen op 21 Maart 2011, 21:00:40
    Dank voor de lovende reacties tot zover. Ik ga niet op alles reageren maar even een paar dingen eruit halen.

Dat is geen bug. Althans, die score niet. Dan was de rit blijkbaar dusdanig pijnlijk dat zij een schadeclaim heeft ingediend ofzoiets. :P
    Nee, maar je hebt wel gelijk dat er soms hele extreme scores waren. Dat is de bedoeling, ook voor het verrassingseffect zogezegd en het kan ook op de lachspieren werken als je je prachtige baan test en zo'n monsterscore eraf ziet gaan. Daarom heb ik het er in gelaten. Maar heel soms gebeurt het op hele rare momenten inderdaad. Dan moet je een subtiele wijziging doen en dan gebeurt het niet.

Citaat
    Iedereen flikkerde er uit. Een lege kar kwam aan het einde. Als ze er uit vliegen en ze gaan door poortjes, geeft dat ook punten. Nu heb ik 850/350 punten, terwijl iedereen er uit flikkerde.  :P
    Dat hoort. Dat hoort bij de niet-serieusheid van het spel ;) Dat is er een van dezelfde categorie als dat bij Bridging the Gap de trein niet op de rails hoeft te staan, als ie maar aan de overkant komt. In de tutorial is duidelijk gezegd dat iedere passagier die door een poort gaat punten geeft. Er staat niet bij dat die in de trein moet zitten :P

Kun je een screenshot van de editor plaatsen? Het kan zijn dat je twee baanpunten te dicht bij elkaar hebt gezet. Merk op dat het transparant getekende stuk ook een baanstuk is h.

Oh ja, er was een level(weet niet meer welke, 12 ofzo.) waar ik niks had gedaan en toch haalde
    Oh, dat kan dat zoiets er in is geslopen toen ik op het laatste moment het strafpuntensysteem iets minder gevoelig maakte.

Code:
    Unknown variable node_x or array index out of bounds
    Te reproduceren door LMB+RMB in te drukken ;)
    Woeps. Nouja, dan maar even geen LMB+RMB indrukken dan h :P Geintje :P Maar wat ik bedoel is dat ik voor alleen dit niet alles opnieuw ga uploaden :)

alleen er is geen muziek.
    Echt niet? Er zou gewoon muziek moeten klinken namelijk. Wat staat er bij jou in de map "music"? Daar zouden vijf mp3's moeten staan. Kan het zijn dat jouw computer iets heeft met mp3's in Game Maker?

Citaat
    De namen zouden met lijnen moeten zijn verbonden met de spelonderdelen :)

Ik snap de view van de editor ook niet echt.
    Is het nou topdown ofzo.?
    Nee, de editor is hetzelfde als de simulatie :)

Bericht door: jelle6 op 21 Maart 2011, 21:10:25
    Ik vind het alleen niet zo handig dat je voor een level niet weet of het karretje een looping aankan of de mannetjes eruit vliegen.

Bericht door: Maarten Baert op 21 Maart 2011, 21:42:48
    Ik kan dit maar op n manier beschrijven: Prachtig! :D

Sommige levels vond ik wel iets te makkelijk. Het kan natuurlijk ook dat ik mij veel te veel uitsloof voor de simpele levels:
    (http://andere.maartenbaert.be/rollacoasta_steel_runner.png) (http://andere.maartenbaert.be/rollacoasta_steel_runner.png)
    Resultaat: 5245 (doel was 1000) :P

Bij Runaway Train ging het ook iets te makkelijk: 9110 (doel was 1250). Het is wel heel leuk, met die hoge snelheid :).

Een paar kleine opmerkingen:
    - De simulatie gaat soms wat traag, het zou handig zijn om die wat te kunnen versnellen met een knop ofzo. Nu loste ik dat op met CheatEngine (speedhack 2x), maar ideaal is dat ook niet :P.
    - De clear-knop zou wel een waarschuwing mogen tonen in plaats van meteen alles te wissen.
    - Ik vind het niet handig dat het scherm beweegt als ik de muis buiten het venster beweeg, dat is handig in fullscreen maar niet in windowed mode.
    - Je zegt dat het volledig speelbaar is met de linkermuisknop, maar hoe moet je dan knopen wegdoen?
    - Het zou handig zijn als je bij het ingeven van namen van tracks ook het toetsenbord kan gebruiken.
    - De strafpunten zijn niet erg logisch. Bij 'Spot on' kreeg ik telkens van n passagier tussen de -10.000 en -400.000 strafpunten, terwijl de anderen het prima vinden! Blijkbaar zit haar been elke keer klem ofzoiets. Het lijkt erop dat die veiligheidsbeugels van dat type trein niet zo goed werken.

De credits zijn heel creatief, alleen niet erg handig om te lezen. Is dat ook ExtremePhysics? Grappig dat ik bij Programming en zelfs een heel klein beetje bij Design sta, terwijl ik helemaal niks aan het spel zelf gedaan heb behalve commentaar geven :P.

Hier ga ik me nog wel even mee kunnen amuseren. Ik vrees dat Model Creator v6 wat langer zal moeten wachten :P.

Bericht door: Erik Leppen op 21 Maart 2011, 22:29:21
    (http://andere.maartenbaert.be/rollacoasta_steel_runner.png) (http://andere.maartenbaert.be/rollacoasta_steel_runner.png)
    De simulatie gaat soms wat traag
    Ja, hoe zou dat nou toch komen :eyes: :P

Trouwens ik denk dat het in dit geval meer het tekenen is dat lang duurt. Het zijn toch zo'n 250 vertices per baandeel volgens mij.

P.s. misschien is dit spel voor jou te makkelijk. Maar voor sommige anderen was het te moeilijk, dus tja, moest ergens een balans trekken :angel:

- De clear-knop zou wel een waarschuwing mogen tonen in plaats van meteen alles te wissen.
    Ja weet ik ja. Het was ooit nog mijn bedoeling om als je wist, dat ie 'm dan opslaat onder iets, maar ik had geen zin meer om daar wat aan te doen. Wissen is kwijt.

Citaat
    - Ik vind het niet handig dat het scherm beweegt als ik de muis buiten het venster beweeg, dat is handig in fullscreen maar niet in windowed mode.
    Als je met de muis wil scrollen is dat juist wel handig :) Ik heb omdat dit scrollen soms heel vervelend is, wel ingesteld dat het spel stopt als het venster de focus verliest. Dan blijft ie niet scrollen als je een ander venster aanklikt.

- Je zegt dat het volledig speelbaar is met de linkermuisknop, maar hoe moet je dan knopen wegdoen?
    Sleep ze naar de wisknop... :angel:

Citaat
    - Het zou handig zijn als je bij het ingeven van namen van tracks ook het toetsenbord kan gebruiken.
    Wacht effe, kan dat serieus niet? Dat zou moeten kunnen namelijk :P

Citaat
    - De strafpunten zijn niet erg logisch. Bij 'Spot on' kreeg ik telkens van n passagier tussen de -10.000 en -400.000 strafpunten, terwijl de anderen het prima vinden! Blijkbaar zit haar been elke keer klem ofzoiets. Het lijkt erop dat die veiligheidsbeugels van dat type trein niet zo goed werken.
    Elke trein is apart gemodelleerd inderdaad en ik heb ook bewust wat verschillen ingebouwd. Met physicssimulaties heb je volgens mij vrij snel dit soort probleempjes en er is heel weinig aan te doen. Verander de baan subtiel op het moment dat de naam rood wordt (dus niet op het moment dat je de strafpunten krijgt).

Citaat
    Is [het creditsscherm] ook ExtremePhysics?
    Nee. Ik heb een systeem gebruikt waarbij alle knopen elkaar afstoten en daarna de verbonden knopen elkaar aantrekken.

Bericht door: Maarten Baert op 21 Maart 2011, 23:10:14
    Ik zie net dat de achtergrond elke keer verandert! Leuk detail. Dus van die 9MB gaat 3MB naar de twintig mogelijke achtergrondafbeeldingen? :P

Ja, hoe zou dat nou toch komen :eyes: :P

Trouwens ik denk dat het in dit geval meer het tekenen is dat lang duurt. Het zijn toch zo'n 250 vertices per baandeel volgens mij.
    Nee, het spel vertraagde niet, ik bedoel gewoon dat het soms erg lang duurt omdat ik soms punten heb waarop de trein bijna stilvalt (10 per uur). Als ik met CheatEngine speedhack gebruik (waardoor de timing van het spel aangepast wordt) draait het vier keer zo snel :).

P.s. misschien is dit spel voor jou te makkelijk. Maar voor sommige anderen was het te moeilijk, dus tja, moest ergens een balans trekken :angel:
    Enkel die eerste levels waren zo makkelijk :P. Bij de andere levels heb ik wel wat langer moeten zoeken, en ik ben er nog lang niet doorheen hoor.

Sleep ze naar de wisknop... :angel:
    Daar had ik niet aan gedacht.

Wacht effe, kan dat serieus niet? Dat zou moeten kunnen namelijk :P
    Ik zie net dat het enkel het numeriek gedeelte van het toetsenbord is dat niet werkt. Ik had het niet getest met letters (ik gaf mijn tracks altijd nummers, ik kan geen goede namen bedenken :P).

Elke trein is apart gemodelleerd inderdaad en ik heb ook bewust wat verschillen ingebouwd. Met physicssimulaties heb je volgens mij vrij snel dit soort probleempjes en er is heel weinig aan te doen. Verander de baan subtiel op het moment dat de naam rood wordt (dus niet op het moment dat je de strafpunten krijgt).
    Die baan ging daar iets te snel voor :P. Ik heb uiteindelijk met speedhack de snelheid gedeeld door vier (dat kan-ie ook), en toen kon ik zien wanneer het gebeurde:
    (http://andere.maartenbaert.be/rollacoasta_linda.png)
    Ik vind het leuk dat die passagiers zo tolerant zijn voor negatieve G-krachten, maar dit is toch wat overdreven :).

Misschien nog een leuk idee: Als de passagiers een score geven die lager is dan -10.000 staat er in het eindscherm een grafsteen in plaats van een mens :P.

Bericht door: Purno op 22 Maart 2011, 10:50:50
    Sommige levels vond ik wel iets te makkelijk. Het kan natuurlijk ook dat ik mij veel te veel uitsloof voor de simpele levels:
    Resultaat: 5245 (doel was 1000) :P

Die uitsloverij heb je voor latere levels nog wel nodig  :angel:

Misschien nog een leuk idee: Als de passagiers een score geven die lager is dan -10.000 staat er in het eindscherm een grafsteen in plaats van een mens :P.

Hah! Ik zei 't nog tegen Erik! Alleen mijn idee was omdat te doen als mensen de baan uitvloegen en dus niet meer op het eindstation aankomen :P

Ik zie net dat de achtergrond elke keer verandert! Leuk detail. Dus van die 9MB gaat 3MB naar de twintig mogelijke achtergrondafbeeldingen? :P

Tegenwoordig zijn afbeeldingen kleiner dan audiobestanden, dus ik denk dat ik weet waar die 9MB door komt  :P

Bericht door: Erik Leppen op 22 Maart 2011, 13:09:20
    Dus van die 9MB gaat 3MB naar de twintig mogelijke achtergrondafbeeldingen? :P
    Ooit een commercieel spel op die manier onderzocht? :P

Tegenwoordig zijn afbeeldingen kleiner dan audiobestanden, dus ik denk dat ik weet waar die 9MB door komt  :P
    Als jij nou eens het spel gaat downloaden waar je aan heb zitten tekenen (:P), dan kun je zelf zien dat alle muziek bij elkaar maar 1,3 MB is en alle externe geluiden bij elkaar maar iets van 1,3 MB. Als ik schat dat er nog maximaal 1 MB in de .exe zit aan geluiden dan is muziek + geluid bij elkaar 3,6 MB. Wat dus nauwelijks meer is dan die 20 achtergronden. Hele lage kwaliteit mp3 is namelijk wl kleiner dan foto's :P

Maarja als je (Matrebatre) 9 MB te veel vindt (maar ik zou niet weten waarom, tegenwoordig is schijfruimte het probleem niet) dan kun je altijd nog 19 achtergronden wegdoen (die zijn niet zomaar extern) en alle geluiden vervangen door bestanden van n sample. ;)

Er waren nog zo veel leuke ideen. Maar ik had gewoon op een gegeven moment ook geen zin meer :P Want als je wil kun je jezelf nog mnden zoethouden met spellen nog weer iets beter afwerken. Maar op een gegeven moment houdt het gewoon op en wil je weer aan iets nieuws beginnen (gameplay bedenken).

Bericht door: Purno op 22 Maart 2011, 13:30:07
    Als jij nou eens het spel gaat downloaden waar je aan heb zitten tekenen (:P), dan kun je zelf zien dat alle muziek bij elkaar maar 1,3 MB is en alle externe geluiden bij elkaar maar iets van 1,3 MB. Als ik schat dat er nog maximaal 1 MB in de .exe zit aan geluiden dan is muziek + geluid bij elkaar 3,6 MB. Wat dus nauwelijks meer is dan die 20 achtergronden. Hele lage kwaliteit mp3 is namelijk wl kleiner dan foto's :P

Geef nou maar toe dat mijn graphics zo ontzettend goed waren dat ze gewoon heel wat ruimte nodig hebben. Goed werk kost ruimte :P

Mijn graphics waren namelijk hele hoge kwaliteit png.  :angel:

Bericht door: knarfi op 22 Maart 2011, 14:09:16
    ummm... Het is een erg leuk spel, maar is er iets fout gegaan of hoort dit zo:
    (http://easy-upload.nl/f/olHsXHZI.png) (http://easy-upload.nl/f/olHsXHZI)
    Kreeg ineens 9.792.362 min punten toen er iemand uit viel...
    Weet niet of dit een bug is maar ze kwamen toch niet aan....

Bericht door: Purno op 22 Maart 2011, 14:21:06
    Als je meer punten in de baan bouwt, en dus kortere baandelen hebt, loopt de baan soepeler. Dat kan helpen om strafpunten te verminderen :P

Maar tjah, mijntreinachtbanen zijn niet op loopings berekent.  :angel:

Bericht door: knarfi op 22 Maart 2011, 14:25:24
    Als je meer punten in de baan bouwt, en dus kortere baandelen hebt, loopt de baan soepeler. Dat kan helpen om strafpunten te verminderen :P

Maar tjah, mijntreinachtbanen zijn niet op loopings berekent.  :angel:
    Eigenlijk probeer ik altijd loopings te maken! Die zijn cool, zo haal je ook meer punten binnen ;p jammer dat je geen schroef kan ;p

Bericht door: Maarten Baert op 22 Maart 2011, 14:58:59
    Maarja als je (Matrebatre) 9 MB te veel vindt (maar ik zou niet weten waarom, tegenwoordig is schijfruimte het probleem niet) dan kun je altijd nog 19 achtergronden wegdoen (die zijn niet zomaar extern) en alle geluiden vervangen door bestanden van n sample. ;)
    Het gaat me eerder om de tijd om het te downloaden (ik hoor wel eens dat het internet in Nederland aanzienlijk sneller is dan in Belgi, dat kan er iets mee te maken hebben). In het beste geval krijg ik hier 0.5MB per seconde binnen. Nu viel het nog mee omdat het Yoyogames was (240kb per seconde), maar als ik 9MB van een gratis host moet downloaden duurt het nog veel langer. Dus voor mij maakt 3MB extra wel degelijk iets uit :).

Er waren nog zo veel leuke ideen. Maar ik had gewoon op een gegeven moment ook geen zin meer :P Want als je wil kun je jezelf nog mnden zoethouden met spellen nog weer iets beter afwerken. Maar op een gegeven moment houdt het gewoon op en wil je weer aan iets nieuws beginnen (gameplay bedenken).
    Dat ken ik :).

Mijn record tot nu toe: 30.454 (Gold Rush). Het begint nu soms best moeilijk te worden.

Bericht door: mitchellmooij op 22 Maart 2011, 15:06:16
    Hij is leuk! Maar alleen met fullscreen moet het juist andersom

Er staat: Window, dan gaat hij naar Full
    en bij: Full gaat hij naar Window..

Ff veranderen

Bericht door: Maarten Baert op 22 Maart 2011, 15:11:31
    @knarfi:
    Dat heb ik ook vaak, maar zo laag is bij mij nog maar n keer gebeurd (en dat was expres :P).

Dat had ik ook al gemerkt. Ik had als ik me niet vergis ook de oplossing daarvoor (http://andere.maartenbaert.be/curve_volgen.gmk) ge-PM-d :angel:. Een alternatief is om gewoon wat meer segmentjes toe te voegen natuurlijk. En ik heb toevallig code voor het plaatsen van equidistante punten op beziercurves (http://andere.maartenbaert.be/bezier2_equidistant.gmk)! Iemand op de Engelse GMC had dat eens gevraagd (hier (http://gmc.yoyogames.com/index.php?showtopic=489971&view=findpost&p=3633165)). Wat ik maar wilde zeggen, het probleem is oplosbaar :).

@mitchellmooij: En bij 'music' gaat hij naar geen muziek, en hetzelfde voor sound. Ik denk dat dat de bedoeling was :).

Edit: Ik ben net bij Hyper X (raar level trouwens), en daar kreeg ik dit:
    (http://andere.maartenbaert.be/rollacoasta_handig.png)
    Dus z werkt het bezier-snijdt-cirkel-script! :P

Bericht door: Erik Leppen op 22 Maart 2011, 15:55:23
    @mitchellmooij: ja, klopt, dat is andersom dan je zou denken. het was ook eersta ndersom, maar toen had ik de muziek- en geluidknop nog niet. Toen ik die toevoegde vond ik "disable sound" en dergelijke te lang, dus ik heb er nu maar gewoon opgezet wat de huidige status is. Anders zou er ook eigenlijk "go to fullscreen mode" ofzo moeten staan en dat was weer te lang. Als je dit n keer ziet weet je 't, lijkt me dus geen probleem. Bovendien klopt dit met het taalmenu, waar ook de huidige taal staat en niet degene waar je naar toe kan veranderen.

Wat ik maar wilde zeggen, het probleem is oplosbaar :).
    Dat is echter iets anders dan "de oplossing is praktisch", iets heel anders dan "de oplossing is nodig" en al helemaal iets anders dan "ik heb er zin in om dit in te bouwen" :P Plus ik vind het eigenlijk wel leuk dat nauwkeuriger bouwen een soepelere baan geeft. Dit is namelijk ook iets moeilijker, dus dan is het eerlijk dat het resultaat beter is. Sommige levels maken hier juist gebruik van trouwens (met name The Drop).

Citaat
    Dus z werkt het bezier-snijdt-cirkel-script! :P
    Ja het enige dat het doet is inderdaad gewoon die 30 punten controleren. Had geen zin om het ingewikkelder te maken en deze situatie is toch nooit in je voordeel (want als je lijnstukken zo lang zijn dan is je baan meestal niet soepel genoeg).

Jouw gmk's ga ik nog eens bekijken want dat kan handig zijn voor andere spellen :P

Bericht door: Maarten Baert op 22 Maart 2011, 17:17:49
    Dat is echter iets anders dan "de oplossing is praktisch", iets heel anders dan "de oplossing is nodig" en al helemaal iets anders dan "ik heb er zin in om dit in te bouwen" :P Plus ik vind het eigenlijk wel leuk dat nauwkeuriger bouwen een soepelere baan geeft. Dit is namelijk ook iets moeilijker, dus dan is het eerlijk dat het resultaat beter is. Sommige levels maken hier juist gebruik van trouwens (met name The Drop).
    Het is nu sowieso te laat om het aan te passen, dat zou waarschijnlijk de helft van de levels onuitspeelbaar maken op de oude manier. Ik heb niets gemerkt bij The Drop, ik had daar gewoon een grote looping. Maar nu je het zegt, ik zie wel dat het karretje erg schokkerig beweegt daar (logisch met de twee bevestigingspunten zo dicht bij elkaar).

Ik heb daarnet blijkbaar anderhalf uur gewerkt aan een oplossing voor Hyper X :P. Dat level is wel moeilijk genoeg. Dit is wat ik uiteindelijk had:
    (http://andere.maartenbaert.be/rollacoasta_hyper_x.png) (http://andere.maartenbaert.be/rollacoasta_hyper_x.png)
    Resultaat: 22.471. Je kan het niet zien op de screenshot, maar bijna al die ringen zijn eigenlijk vier tot zes ringen boven op elkaar. De hele baan duurt op normale snelheid zeven minuten! Gelukkig is er speedhack :P. Ik ben wel onder de indruk van de snelheid van je programma, zelfs met deze baan kon mijn computer de simulatie uitvoeren op het dubbele van de normale snelheid. En de level editor gaat ook vlot, enkel het toevoegen en verwijderen van knopen is nogal langzaam (worden er dan modellen opnieuw aangemaakt of arrays verschoven ofzo?). Maar het is best te doen.

Is er een manier om de trein te laten afremmen? Mijn methode (heel veel loopings) is nogal omslachtig :P.

Ik zag daarnet ook dat de passagiers nu actief hun armen bewegen in plaats van als zombies in de karretjes te zitten, dat is ook leuk gedaan.

Edit: Ik zit vast bij 'No Choice Really'. Ik kan maar n ding doen, dus veel fouten kan ik niet maken. De baan werkt perfect, tot op het einde: nadat ik door de laatste passage ben gegaan (en ik dus gewoon naar het perron moet), klaagt er altijd wel iemand. De baan aanpassen heeft geen zin, de baan met meer tussenstukken ontwerpen heeft geen zin, zelfs de hele baan afbreken en opnieuw bouwen heeft geen zin. Klopt dit wel?

Bericht door: knarfi op 22 Maart 2011, 17:31:25
    weet trouwens nog wel iets leuks, een level waarbij je zelf je snelheid kan instellen, zonder obstakels of punten, gewoon dat je leuke banen kan maken, ennnnn...... ramp banen... ;)

EDIT:
    (http://easy-upload.nl/f/0Q5RPkAr.png) (http://easy-upload.nl/f/0Q5RPkAr)
    Ik kwam aan, met genoeg punten maar zonder mensen ;p Level: Dragon's end

Bericht door: jelle6 op 22 Maart 2011, 17:47:12
    Het is nu sowieso te laat om het aan te passen, dat zou waarschijnlijk de helft van de levels onuitspeelbaar maken op de oude manier. Ik heb niets gemerkt bij The Drop, ik had daar gewoon een grote looping. Maar nu je het zegt, ik zie wel dat het karretje erg schokkerig beweegt daar (logisch met de twee bevestigingspunten zo dicht bij elkaar).

Ik heb daarnet blijkbaar anderhalf uur gewerkt aan een oplossing voor Hyper X :P. Dat level is wel moeilijk genoeg. Dit is wat ik uiteindelijk had:
    (http://andere.maartenbaert.be/rollacoasta_hyper_x.png) (http://andere.maartenbaert.be/rollacoasta_hyper_x.png)
    Resultaat: 22.471. Je kan het niet zien op de screenshot, maar bijna al die ringen zijn eigenlijk vier tot zes ringen boven op elkaar. De hele baan duurt op normale snelheid zeven minuten! Gelukkig is er speedhack :P. Ik ben wel onder de indruk van de snelheid van je programma, zelfs met deze baan kon mijn computer de simulatie uitvoeren op het dubbele van de normale snelheid. En de level editor gaat ook vlot, enkel het toevoegen en verwijderen van knopen is nogal langzaam (worden er dan modellen opnieuw aangemaakt of arrays verschoven ofzo?). Maar het is best te doen.

Is er een manier om de trein te laten afremmen? Mijn methode (heel veel loopings) is nogal omslachtig :P.

Ik zag daarnet ook dat de passagiers nu actief hun armen bewegen in plaats van als zombies in de karretjes te zitten, dat is ook leuk gedaan.
    Hoe lukt het jou met die besturing zulke mooie rondjes en banen te krijgen!?!?!

Bericht door: knarfi op 22 Maart 2011, 17:55:40
    nog een hint voor 'the drop' je kan dat meisje er gewoon af gooien met een scherpe bocht ;p heb je ook geen last van haar meer en is het level een eitje! Ziet er trouwens GENIAAL uit!

Bericht door: Maarten Baert op 22 Maart 2011, 17:56:21
    Hoe lukt het jou met die besturing zulke mooie rondjes en banen te krijgen!?!?!
    Inzoomen :P. En verder, ik probeer om de punten zo te zetten:
    (http://andere.maartenbaert.be/rollacoasta_afstanden.png)
    Dat geeft mooie cirkeltjes. Je moet vooral goed letten op de onderkant van de looping, bovenaan gaat de trein veel trager en is het minder belangrijk.

Dit werkt vooral goed bij de hypercoaster, de andere achtbaantypes kunnen niet zo goed tegen hoge snelheden. Daar moet je vaak meer dan vier punten per cirkel zetten, en de snelheid laag houden.

Bericht door: jelle6 op 22 Maart 2011, 17:58:46
    Maar als ik een punt selecteer, selecteer ik vaak per ongeluk een ander punt ofzo. ;)

Bericht door: Erik Leppen op 22 Maart 2011, 17:59:27
    Da's wel een leuke oplossing knarfi, die had ik zelf nog niet eens bedacht :D

Mijn record tot nu toe: 30.454 (Gold Rush). Het begint nu soms best moeilijk te worden.
    NB Ik heb het spel niet getest met zulke hoge scores :P

dit werkt alleen zo goed bij de hypercoaster
    Weer wat geleerd :P

[afbeelding]
    Resultaat: 22.471.
    Je kan het niet zien op de screenshot, maar bijna al die ringen zijn eigenlijk vier tot zes ringen boven op elkaar. De hele baan duurt op normale snelheid zeven minuten! Gelukkig is er speedhack :P.
    |8D
    Ik heb in elk geval n speler erg enthousiast gemaakt... Laat ik zeggen enthousiaster dan de spelmaker :P Maar verder... je weet dat je maar 700 hoeft te halen h? :P

Citaat
    Ik ben wel onder de indruk van de snelheid van je programma, zelfs met deze baan kon mijn computer de simulatie uitvoeren op het dubbele van de normale snelheid. En de level editor gaat ook vlot, enkel het toevoegen en verwijderen van knopen is nogal langzaam (worden er dan modellen opnieuw aangemaakt of arrays verschoven ofzo?). Maar het is best te doen.
    Lang leve d3d_models :D

Citaat
    Scherpe bochten. Maar die leveren ook strafpunten op. Hoe soepeler je bouwt hoe minder snelheid je verliest.

Citaat
    Dat is zeg maar euh......niet veranderd :P (althans niet dat ik weet).

Citaat
    Ik zit vast bij 'No Choice Really'. Ik kan maar n ding doen, dus veel fouten kan ik niet maken. De baan werkt perfect, tot op het einde: nadat ik door de laatste passage ben gegaan (en ik dus gewoon naar het perron moet), klaagt er altijd wel iemand. De baan aanpassen heeft geen zin, de baan met meer tussenstukken ontwerpen heeft geen zin, zelfs de hele baan afbreken en opnieuw bouwen heeft geen zin. Klopt dit wel?
    Dit level is haalbaar. Persoonlijk vind ik echter dat ik iemand die 22.000 punten haalt bij welk level dan ook, niet hoef te helpen :P

Bericht door: Maarten Baert op 22 Maart 2011, 17:59:32
    Maar als ik een punt selecteer, selecteer ik vaak per ongeluk een ander punt ofzo. ;)
    Je moet ver genoeg inzoomen dat je kan zien op welk punt je klikt. En voorzichtig zijn :).

Edit:
    NB Ik heb het spel niet getest met zulke hoge scores :P
    NB Ik heb ExtremePhysics niet getest met zulke grote werelden :D. Tot nu toe lijken mijn epsilon-waarden het te houden, ik zie in ieder geval nog geen vreemde dingen.

Scherpe bochten. Maar die leveren ook strafpunten op.
    Ja, zo ver was ik zelf ook al :P.

Dat is zeg maar euh......niet veranderd :P (althans niet dat ik weet).
    Echt niet? Het lijkt anders, ze houden nu hun armen beter op hun plaats in plaats van in zo'n onnatuurlijke houding, het ziet er nu toch echt anders uit vind ik. Misschien is het ook wel afhankelijk van het type achtbaan (hypercoaster in dit geval).

Dit level is haalbaar. Persoonlijk vind ik echter dat ik iemand die 22.000 punten haalt bij welk level dan ook, niet hoef te helpen :P
    Ik heb nog een paar keer geprobeerd om Chris eruit te gooien, maar dat lukte niet :P. Nu heb ik nog eens de baan gewist en opnieuw begonnen, en nu lukte het na twee keer - hoewel de nieuwe baan duidelijk veel minder vloeiend is dan de eerste. Er zal ergens een been klem gezeten hebben ofzo denk ik.

Bericht door: jelle6 op 22 Maart 2011, 20:32:18
    Lol xD!
    hyper x haalde ik met 2 grote loopings en net voor de finish vlogen al me gastjes door de lucht en ik haalde 'm toch :P

Bericht door: Daan920 op 23 Maart 2011, 14:49:55
    Download link doet het niet :(.

Danil

Bericht door: marcoo op 23 Maart 2011, 15:02:49
    Wat een geniaal spel is dit. Mijn complimenten!
    Alles werkt prima, totdat je het spel in full-screen mode speelt :'S De knoppen bovenin het scherm werken dan niet meer lekker.

Verder nog een aanmerking op je begin-post:
    • 17 durfals nemen plaats in de wagentjes.
    Af en toe heb ik het idee dat het niet echt durfals zijn hoor :P

marcoo

Bericht door: Purno op 23 Maart 2011, 16:02:19
    Download link doet het niet :(.

Werkt hier prima. Dit is de directe download link (http://www.yoyogames.com/games/168524-rollacoasta/send_download?code=8938ac1b3533b796109ab4b1f88e918a38b5fa8a), ik weet alleen niet of het op deze manier werkt, maar 't zou een back-up zijn als je niet via de normale link kunt downloaden :P

Bericht door: thoot-je op 23 Maart 2011, 16:16:53
    wauw, super gaaf spel. echt waar. mooie graphics fijne gameplay, leuke muziekjes. in een woord: super

Bericht door: la quiz op 23 Maart 2011, 16:48:58
    Nou Erik, het is je weer gelukt hoor, om in de Best-Of te komen. Sinds je op het forum bent zat ik eigenlijk de hele tijd te wachten op een spel met achtbanen (avatar) en hier is hij dan. Ik vind dit spel dezelfde soort magie hebben als je Bridging the Gap spel. Ik vind spellen sowieso al geweldig waarbij je me wat tools geeft waarmee ik dingen kan gaan doen. Dit is weer typisch zo'n spel.
    Meer ga ik er niet over zeggen, want als Kaasje en ik de verdeling van de spellen gaan doen zorg ik er zeker voor dat ik dit spel ga reviewen :P.

Groeten,
    La Quiz

PS: Over verdeling gesproken, wat hebben de andere eigenlijk gedaan? Want je hebt het met 3 andere mensen gemaakt toch?

Bericht door: Purno op 23 Maart 2011, 17:00:06
    PS: Over verdeling gesproken, wat hebben de andere eigenlijk gedaan? Want je hebt het met 3 andere mensen gemaakt toch?

Dat staat in de credits :P
    Zo ben ik verantwoordelijk voor een aanzienlijk deel van de graphics :P

Bericht door: Daan920 op 23 Maart 2011, 17:22:23
    Ik kan hem nog steeds niet spelen, wil iemand hem uploaden via updo? YoYoGames doet het namelijk hier niet :(.

Danil

Bericht door: Maarten Baert op 23 Maart 2011, 19:03:54
    Ik heb ExtremePhysics gemaakt :P. En ik heb commentaar gegeven op een alpha-versie (dat is dat lijntje bij Design) en wat voorbeeldcode gemaakt.

Voor bij wie het downloaden niet werkt:
    http://andere.maartenbaert.be/rollacoasta_distributable.zip EDIT: link werkt niet meer :)
    Ik ga dit hier ook niet eeuwig laten staan, maar ik vermoed dat dit een tijdelijk probleem is.

Bericht door: Daan920 op 23 Maart 2011, 19:21:06
    Ten eerste bedankt, nu kan ik het ook spelen!

Maar dit is geen tijdelijk probleem, Chrome (mijn browser) heeft geen ondersteuning voor YoYoGames (die plug in kan chrome niet downloaden).

Danil

Edit door Kaasje: hieronder een aantal off-topic reacties verwijderd.

Bericht door: Maarten Baert op 23 Maart 2011, 20:00:00
    Maar dit is geen tijdelijk probleem, Chrome (mijn browser) heeft geen ondersteuning voor YoYoGames (die plug in kan chrome niet downloaden).
    Je kan ook rechtsonder het gewoon downloaden als zip-bestand, zo kom ik aan dat bestand :).

Bericht door: Neojume op 23 Maart 2011, 20:47:54
    Hmm ik denk dat Hank niet van het ritje had genoten: -5336.710.863

Is toch wel een dieptepunt te noemen XD

Voor de rest geniaal spelletje =D

Bericht door: guitarfreak op 24 Maart 2011, 16:17:03
    Weer een geweldig spel!! zelfs zo leuk dat ik na het gisteren gespeeld te hebben, het nog een keer wilde spelen om de volgende levels te halen.
    maar nu is het zo dat hij het nu niet meer doet, hij geeft de fout code dat hij het level : 'my first rollacoasta' (o.i.d) niet kan vinden :? iemand een idee waar het aan kan liggen. ( Ik heb het uitgepakt hoor :P)

Mvg,
    Guitarfreak

Bericht door: jelle6 op 24 Maart 2011, 16:23:00
    Je kan ook rechtsonder het gewoon downloaden als zip-bestand, zo kom ik aan dat bestand :).
    Bij mijn chrome werkt het spel idd ook niet bij gewoon downloaden maar als zip-bestand werkt het perfect ;)

Bericht door: ericlegomeer op 24 Maart 2011, 16:39:54
    Ok, ik heb het nogmaals gespeeld en het is (zoals al aan de reacties te lezen is) gewoon een heel goed spel! Jammer dat dus de knoppen bij fullscreen vreemd gingen doen, maar dan spelen we maar gewoon in windowed mode. Wat ik wel vervelend vind is dat ze aan het einde allemaal weer normaal gaan proberen te zitten (?), dus dan krijg ik soms nog eventjes -14.000 omdat er eentje zn benen bijna breekt :P

Oh en de tip om gewoon direct wat mensen eruit te gooien zodat ze geen minpunten opleveren, geweldig handig ^^! Of ze natuurlijk een stukje verder weer opvangen :P

Bericht door: guitarfreak op 24 Maart 2011, 17:21:43
    haha, dat was bij levels die even niet goed lukten ook mijn tactiek.. Ondeugend h?
    als je ze opvangt blijven ze er een beetje hulpeloos op liggen. misschien moet je dat nog aan passen Erik Leppen? (om geen verwarring te geven even de achternaam erbij  :angel:) Dat wanneer je een mannetje eruit dondert dat je wel minpunten krijgt. of moet stoppen :)

Bericht door: The RuneSnake op 24 Maart 2011, 17:31:39
    Echt een goed spel!
    Een van de beste die met gm zijn gemaakt.

TR

Bericht door: Martin Beentjes op 24 Maart 2011, 17:42:15
    Het is te verwachten dat Erik weer eens een superspel neerzet. Ik heb het even gespeeld en het bevalt me goed. Graphics zien er goed uit. Goede gameplay, het is niet zo dat je binnen 5 minuten het al hebt gehad. Er is veel uitdaging. :)

Bericht door: knarfi op 24 Maart 2011, 18:08:18
      Nog ene idee,  ik hoor vaak dat mensen coole levels hebben, mischien nog een manier maken om levels over te zetten, maarrr dit topic staat in game maker creaties... weet niet of dat dan wel mag ofzo maar plzz doen ;p

EDIT: en trouwens, zag net even dat er helemaal onderaan de post nog staat
    ;p schoonheidsfoutje

Bericht door: Maartenz op 24 Maart 2011, 18:41:14
    Dit klopt denk ik niet: Op het einde van 'Spot On' heb ik heletijd -iets. Echt precies op het einde :S

Bericht door: jelle6 op 24 Maart 2011, 18:44:38
    Nog iets.
    Ligt het aan mij of is lvl. 18 haalbaar zonder ook maar iets te doen.

Bericht door: Maartenz op 24 Maart 2011, 18:47:24
    Is dat 'The drop' ?

Edit:

Hmm nee :S

Bericht door: Compor op 24 Maart 2011, 18:47:54

Is toch wel een dieptepunt te noemen XD

Voor de rest geniaal spelletje =D
    NEE! Mijn record van -3.8 miljard verbroken.  :( Nu heeft iemand -5.3 miljard. Het is trouwens wel een beetje een BUG dat de tekst door elkaar loopt (Ja, mijn karretje schoot het scherm uit en dus had ik toch het eindscherm)

Bericht door: Dirk94 op 25 Maart 2011, 09:28:22
    Wow, Echt een geweldig spel.

Ik kan me niet voorstellen hoe je dit hebt gemaakt xD, dat je de mensen kan laten 'crashen' vind ik nog wel het leukst.
    Ik heb er eigenlijk niks zinnigs over te zeggen behalve dan dat het super is en dat ik nog wel even bezig ben om hem uit te spelen.

Bericht door: Shiritt op 25 Maart 2011, 12:39:55
    Past niet bepaald in mijn widescreen laptop, aangezien die niet zo hoog is.
    full screen werkt dan ook helemaal niet doordat de buttons dan "verplaatst" worden van de button click locatie.

Voor de rest, tja, niets op aan te merken weer, knap gemaakt.

Bericht door: Joszs op 25 Maart 2011, 13:13:41
    Doe ik wat fout?  :?
    http://updo.nl/file/32897e27.png (http://updo.nl/file/32897e27.png)

Bericht door: Erik Leppen op 25 Maart 2011, 17:17:48
    Doe ik wat fout?  :?
    Dat ligt er aan wat je bedoeling was... ;)

Volgens mij heb je ook mijn verwachting overtroffen. Het puntje voor de miljarden ontbreekt namelijk omdat ik niet had verwacht dat iemand zulke grote negatieve scores zou halen ;)

Bericht door: knarfi op 25 Maart 2011, 17:45:08
    Volgens mij heb je ook mijn verwachting overtroffen. Het puntje voor de miljarden ontbreekt namelijk omdat ik niet had verwacht dat iemand zulke grote negatieve scores zou halen ;)
    Het komt bijna altijd omdat mensen weer recht proberen te zitten (of in die richting) waardoor ze weer iets aanraken met hun been ofzo, beetje vaag die mensen, maar daardoor krijg je meestal ineens super veel -punten... Heb ik ook wel is gehad (vaker zelfs)
    Ik heb voor de rest nog geen bugs ofzo te melden maar ik weet wel dat ik iedereen dit spel aanraad! Met dit soort games is het altijd leuk dat je serieus bezig kan maar ook wat minder serieus...
    En op een schaal van 1 tot 10 geef ik dit spel een redelijke 5.000.000.000....
    Jij overtreft altijd iedereen ;p
    Ik kan helaas dit hele weekend niet spelen maar ik kan nog altijd speculeren over leuke achtbanen ;p

Suc6 met je volgende game ;p Hopelijk word dat ook een knaller! (is eigenlijk al zeker...)

Groeten knarfi!

P.S ik weet dat ik al eerder een post over het spel zelf gedaan heb maar ben nu verder dus weet nu meer XD

Bericht door: svenotje1 op 25 Maart 2011, 17:53:56
    Hoe kun je iets wissen dat je net hebt neer gezet? Anders moet ik bij elke fout over nieuw beginnen.

Bericht door: Simon B. op 25 Maart 2011, 18:20:09
    Hoe kun je iets wissen dat je net hebt neer gezet? Anders moet ik bij elke fout over nieuw beginnen.
    Rechtermuisknop

Tijdens slepen en rechtermuisknop krijg ik dit btw:
    GML:

^

^

^

^
    Valt niet te ignoren

Bericht door: Shiritt op 25 Maart 2011, 18:42:20
    Hoe lang ben je hier nou eigenlijk mee bezig geweest?

Bericht door: Simon B. op 25 Maart 2011, 18:47:01
    Het spel is best wel nice eigenlijk. Maar het mist wat meer uitdaging en afwisseling denk ik :p

Bericht door: Erik Leppen op 25 Maart 2011, 18:48:29
    Shiritt: dat is lastig zeggen, omdat ik ook pauzes heb gehouden waar in ik niks heb gedaan, maar ik ben op 24 oktober 2010 begonnen, en wel met aan Matrebatre vragen of wat ik nodig had mogelijk was met ExtremePhysics.

Bericht door: Shiritt op 25 Maart 2011, 18:56:35
    Ah, dan is er voor mij nog hoop :P
    als je dit in een maand had kunnen maken, dan zou ik serieus zijn gaan twijfelen aan mijn "programmeer" techniek XD

Bericht door: Davidos op 25 Maart 2011, 19:16:03
    mooi spel.
    hier kan ik mij wel een paar uur (of meer) mee vermaken.
    maar soms zijn er dingen die niet kloppen zoals -41000 punten terwijl er niks gebeurde.
    wel vind ik het erg realistisch.

Bericht door: Maarten Baert op 25 Maart 2011, 21:33:00
    Dat ligt er aan wat je bedoeling was... ;)
    Gebruikte je toevallig dit script (http://www.game-maker.nl/forums/topic,49692.0)? Volgens mij komt de gewone functie string() namelijk niet verder dan 2^31 of 2^32 (anders krijg je 'ERROR').

Ik heb nu toch een fout gevonden: bij Titan staat dat de startsnelheid 230 ofzoiets is, maar het perron is te kort. De echte snelheid is maar 150. Dat maakte het level wel heel wat moeilijker (uiteindelijk is het gelukt, maar met heel weinig reserve).

Bericht door: niels15 op 25 Maart 2011, 21:54:25
    Hey,

Ook ik verveelde me vandaag dus ben ik dit gaan spelen in het begin was het een beetje onduidelijk maar nadat ik had ondekt dat je ook de taal op nederlands kon zetten kwam ik er zo uit :P

Verder is echt dit spel heel mooi ik denk dat hier best heel veel tijd in heeft gezeten.

Niels15

Bericht door: Erik Leppen op 25 Maart 2011, 22:00:50
    Gebruikte je toevallig dit script (http://www.game-maker.nl/forums/topic,49692.0)?
    Iets dat daar op lijkt. Ik schrijf dat soort simpele scriptjes vaak per spel opnieuw. Maar er staat wel string(getal) in, dus de grens is niet 232 want dat is kleiner dan 5 miljard :)

Citaat
    Ik heb nu toch een fout gevonden: bij Titan staat dat de startsnelheid 230 ofzoiets is, maar het perron is te kort. De echte snelheid is maar 150. Dat maakte het level wel heel wat moeilijker (uiteindelijk is het gelukt, maar met heel weinig reserve).
    Oh ja dat kan wel zijn ja. Dan is de versnellende kracht te laag ingesteld. Maar de uitdaging in dat level is inderdaad om genoeg snelheid te houden om het einde te halen.

Bericht door: Maarten Baert op 27 Maart 2011, 21:30:33
    Uitgespeeld! :D

Leuke eindmuziek trouwens. De laatste levels waren moeilijk, maar bij level 80 had ik dan weer heel veel snelheid over. Ik had 23.000 en ik eindigde met snelheid 190, dus ik had de baan nog heel wat langer kunnen maken. Mijn totale score was 170.000

Bericht door: Laloeka op 28 Maart 2011, 01:36:02
    Hebben jullie ook, dat de mouse_x ongeveer 150 px aan de rechter kant van de echte windows-cursor zit? mouse_y klopt wel gewoon.
    Dit is alleen in de editor/simulator, niet in het menu.

Mijn schermresolutie is 1388x768, ik speel in fullscreen omdat het er anders niet op past.
    Dit is op instant play maar ook als ik het download.

Als dit probleem nieuw is wil ik er best een korte video van maken.

Bericht door: Erik Leppen op 28 Maart 2011, 07:43:45
    Nee, dat is een probleem met fullscreen dat ik nog een keer moet fiksen. Als je in een venster speelt is dat probleem weg...

Waarschijnlijk is dat omdat ik window_mouse_get_x heb gebruikt omdat anders de views vervelend gaan doen. Ik kan niet de-mouse-x-van-view-n opvragen voor zover ik weet.

Bericht door: Koen Timmermans op 28 Maart 2011, 18:05:55
    Ik vind het weer een heel leuk en grappig spel, vooral omdat ik achtbanen ook leuk vind. Het is ook grappig dat je die poppetjes er uit kan gooien enzo, echt een geweldig spel!

Mijn record met punten onder nul is 9.256.942.159 (http://easy-upload.nl/f/T4PHdCad). (totaal aan het eind van het level, niet in een keer)

Het is wel een beetje anders dan je zou verwachten en dus is het aan het begin moeilijker.

Zo zag ik aan het begin niet dat het zij-aanzicht was (het leek op een treinrails van bovenaf dus dacht ik dat het bovenaanzicht was) en kwam ik er pas in level tien ofzo achter dat je met je karretje niet per se door de nummertjes van de lijnen moest om punten te krijgen maar gewoon door het lijntje zelf.:P

En toen ik de screenshot van dat level (47) maakte, kwam ik er pas achter dat je met alt animaties kan pauzeren en kan tegenhouden dat het beeld gaat schuiven als je de muis ernaast houd.

De resolutie vond ik eigenlijk ook net iets te hoog. Zoals je op de screenshot kan zien moet ik het venster helemaal omhoogschuiven en dan kan je het onderste stukje door de taakbalk nt niet zien.

Bericht door: tgl op 29 Maart 2011, 13:32:16
    Het lijkt een beetje op Rollercoaster Rush.
    Maar wel mooi gemaakt.

Bericht door: Maarten Baert op 29 Maart 2011, 20:44:03
    Waarschijnlijk is dat omdat ik window_mouse_get_x heb gebruikt omdat anders de views vervelend gaan doen. Ik kan niet de-mouse-x-van-view-n opvragen voor zover ik weet.
    Jawel hoor: window_view_mouse_get_x :)

Bericht door: Laloeka op 30 Maart 2011, 15:49:03
    Als dat zou kunnen :D,
    Dan kan ik een stuk sneller 3 loopings achter elkaar zetten :P
    (zodat ik niet steeds hoef te gokken waar de cursor ongeveer zit)

Bericht door: Carolus op 3 April 2011, 15:12:02
    Ik kan hbet niet afsluiten.

Bericht door: Koen Timmermans op 3 April 2011, 15:27:47
    Ik kan hbet niet afsluiten.
    Onderin het venster staat afsluiten (als je het kan lezen misschien je beeldscherm niet groot genoeg.) Klik erop en druk op ALT.

Bericht door: Erik Leppen op 3 April 2011, 18:20:13
    Klik erop en druk op ALT.
    Alt? Hoe kom je daar zo bij?

Bericht door: lucb1e op 3 April 2011, 21:10:38
    Geweldig spel!
    Toen ik de eerste screenshots zag dacht ik dat het weer zo'n replica zou worden van die flash spelletjes waar je een rollercoaster moet besturen, iets wat al 100 keer gedaan is. Niets was eigenlijk minder waar :) Dit is niet alleen veel leuker, het zet je ook echt aan het denken hoe je de optimale score eruit kan halen.
    Het spel zit ook uitstekend in elkaar. Alle knoppen werken perfect, slepen gaat feilloos, fade-effecten zien er mooi uit, scrollen is niet te snel en niet te langzaam, schuiven door het veld gaat prima, en overal is gewoon aan gedacht. Hier en daar wat pixelig als je inzoomt, maar om nou overal anti-aliasing overheen te gaan gooien is inderdaad ook niet handig op gamemakersnelheid... :)

De navigatie vind ik wel een klein minpunt. Het is de eerste keer altijd even gokken waar je nou moet klikken. Ik gokte gelukkig iedere keer goed, dus intutief is het wel, maar echt duidelijk kan ik het niet noemen.
    Ook de eerste keer dat je een track maakt klik je maar eens ergens, en het doet wat, maar je hebt eigenlijk nauwelijks een idee wat je nou gedaan hebt. Met nog wat klikken en wat geluk kom je er vrij snel uit, maar ook dit is niet helemaal duidelijk.
    Tips op dit gebied: de eerste keer dat het spel gestart wordt, even wat tooltips bij de buttons en waar je moet klikken. Ook zou een guide voor het eerste level handig zijn. Ik had bijvoorbeeld niet door dat het laatste stuk automatisch aansluit op het einde (vermits mogelijk natuurlijk), en ik kreeg pas bij het tweede level door wat die rode bollen deden (daar mag je niet komen).

Nog een laatste minpuntje is als je de track zo goed als klaar hebt, maar ergens in het midden nog een segment wilt plaatsen. Het probeert dan helemaal van het einde tot waar je klikt een baan te maken, wat natuurlijk niet gaat. Het zou handig zijn als de game automatisch ziet tussen welke twee punten het het dichtste zit.

De muziek in de game past heel goed, ook daar is helemaal niks op aan te merken.

Overall score, ik zou zeggen 9+/10. Wat mij betreft kun je commercieel gaan met dit soort games ;)

edit: Oh er is een tutorial bij het eerste level. Overheen gekeken :P Die iets duidelijker maken misschien.

edit2: Het slepen gaat toch niet 100% feilloos, wel 99% :angel: Als je op een bolletje klikt, verspringt het middelpunt naar de positie van de muis. Beter zou zijn om het de beweging van de muis exact te laten volgen.

Bericht door: Laloeka op 3 April 2011, 22:02:03
    Jawel hoor: window_view_mouse_get_x :)
    Komt hier nog een update van? :angel:

Bericht door: Dmitri op 3 April 2011, 22:19:52
    LOL, ik snapte pas na een kwartier dat de level editor niet topdown is, maar vanaf de zijkant gezien... (het  zal wel aan de tijd liggen..)

Leuke toevoeging zou kunnen zijn dat je pilaren laat maken in ge editor om de zoveel meter. Verder een zeer mooi uitgewerkt spel! Zoals gewoonlijk Erik  :angel:

--
    Ik sta nog steeds verbaasd dat je bezier curves kunt maken met behulp van Game Maker... 0.o

Bericht door: Koen Timmermans op 4 April 2011, 15:13:11
    @Erik Leppen: Het werkte bij mij. :P

Bericht door: Compor op 4 April 2011, 19:56:30
    @lucb1e als je op de baan klikt maakt hij het nieuwe segment wel tussen de twee punten hoor.

Trouwens, bij mij werkt het geluid niet. Ik heb wel de mp3 files geluisterd, maar in de game hoor ik ze niet.

Bericht door: Maarten Baert op 4 April 2011, 20:06:32
    Ik sta nog steeds verbaasd dat je bezier curves kunt maken met behulp van Game Maker... 0.o

[Exa] Curves - kwadratische en cubische bzier, cardinal en NURBS (in GML) (http://www.game-maker.nl/forums/topic,47117.0) :angel:

Bericht door: Dmitri op 4 April 2011, 21:18:54

[Exa] Curves - kwadratische en cubische bzier, cardinal en NURBS (in GML) (http://www.game-maker.nl/forums/topic,47117.0) :angel:

Curves - kwadratische en cubische bzier, cardinal en NURBS (in GML)
    author = Matrebatre;

ja, dat verklaart een hoop  :P

Bericht door: Erik Leppen op 5 April 2011, 13:53:38
    En ik heb het niet eens gebruikt :P

Bericht door: lucb1e op 5 April 2011, 17:37:28
    LOL, ik snapte pas na een kwartier dat de level editor niet topdown is, maar vanaf de zijkant gezien... (het  zal wel aan de tijd liggen..)
    Als je het nou om 3 uur 's nachts had gepost... 11 uur is niet bijzonder :P

@lucb1e als je op de baan klikt maakt hij het nieuwe segment wel tussen de twee punten hoor.
    Daar kwam ik later ook achter, maar ik vergeet het steeds te doen.

Bericht door: wout op 9 April 2011, 23:21:44
    Vind het lettertype persoonlijk erg lelijk, had liever iets meer AA gezien

Bericht door: niels15 op 10 April 2011, 16:27:01
    Ik vind het ook niet zo mooi maar de rest is wel mooi :)

Bericht door: leuvenaartje op 12 April 2011, 18:56:46
    Ik vind het een prachtig spel, bravo dat je zoiets kan maken met (de beperkte opties) van GM.
    Alleen vond ik het bouwen wel een beetje lastig.
    En altijd op het einde steekt er zo een rail omhoog, waar iedereen op botst.
    -2 145 678 punten  :).
    Ook het lettertype van de score vind ik niet zo mooi, ik vind het te dun...
    Voor de rest, alles speelt lekker en behoort tot n van de beste games hier op het forum.

Groetjes
    Leuvenaartje

Bericht door: TimVN op 27 Mei 2011, 17:44:39
    Super spel :)
    Beetje laat, maar wou het toch even laten weten haha :P

Alleen mag ik John doodschieten? Hij blijft maar zeiken en dan trekt ie er aan het eind 320 vanaf, haal ik het net niet ^^

Bericht door: maanu40 op 3 Juni 2011, 21:55:44
    Hey Erik,

Dit vindt ik nou een top klasse spel! Een van de beste zelfs die ik hier op het forum ben tegengekomen. Prachtige graphics, design en physics! Ook fantastische muziek.  Aan de reacties hieronder ben ik niet de enige die dit vindt. Succes, voor eventuele updates. :)

Maanu

Bericht door: thoot-je op 11 Juni 2011, 16:21:26
    ik krijg maar geen genoeg van dit spel :P
    ziet er echt super uit

edit:

ik krijg een error

^

edit2:
    dit krijg je als in de editor de lnker en rechtermuisknop indrukt

Bericht door: goodboy op 19 Juni 2011, 11:47:18
    Is het de bedoeling dat je alle passagiers kwijt raakt :angel:

Sommige levels kun je halen doordat je alle passagiers verliest. Erik je bent toch wel verzekerd?

Bericht door: dennisjo1 op 23 Juni 2011, 13:01:38
    Mooi gedaan

Bericht door: kokosnoot1500 op 9 Januari 2012, 12:06:17
    Je moet de laatste verbinding niet maken, die wordt al automatisch gemaakt. Zodra dat doorzichtige spoor wat jouw ding met het einde verbind niet meer rood is, kun je m al testen!
    Niks vergeleken de -128 miljoen punten die ik heb gescoord! 8)

Ik blijf van mening: top spel!

Wow! Ik heb -1128.661.989  gescoord!! |8D
    Het paste niet eens op het scherm!

Bericht door: Ferry H. op 9 Januari 2012, 13:21:03
    is er ook een download link die niet van yoyo afkomstig is?
    me instant play werkt niet

Bericht door: joeykapi op 9 Januari 2012, 15:21:32
    klik hier. (http://sandbox.yoyogames.com/games/168524-rollacoasta/download) Je kunt ook gewoon zoeken naar de tekst :
    Citaat van: yoyogames
    Download
    If you want to play this when you are not connected to the internet then you need to download the game.

Download this game now!
     (http://sandbox.yoyogames.com/games/168524-rollacoasta/download)
    (extra's : gekleurde tekst en groene hyperlink.)

Bericht door: Ferry H. op 9 Januari 2012, 15:39:51
    wow Erik mooi gedaan!
    alleen dat de punten zo snel naar beneden gaan is jammer . voor de rest een super game ;)

Bericht door: thoot-je op 9 Januari 2012, 17:38:27
    Nou, op mijn oude computer al met veel plezier helemaal uitgespeeld :) (Tijd geleden)
    Leuker/beter dan sommige echte betaalde games moet ik zeggen. (Complimentje!)

Nu download ik hem weer opnieuw om weer het avontuur aan te gaan.
    Lekker opnieuw beginnen :)

Edit:
    Een funny creatie van mij:
    http://www.youtube.com/watch?v=LNQA57NjVVc (http://www.youtube.com/watch?v=LNQA57NjVVc)
    :P :P

Bericht door: MiSi1234 op 10 Januari 2012, 19:15:20
    Ik heb het spel niet kunnen spelen omdat ik niet met instant play kan  :(
    (Dan krijg ik ERROR)

Bericht door: mori op 10 Januari 2012, 20:51:32
    dan download je hem toch gewoon?

trouwens, ik denk dat dit spel tot de top behoort van de GM spellen. en het is zeer verslavend (als je eigenlijk huiswerk moet maken ^^).

Bericht door: thoot-je op 11 Januari 2012, 06:40:23
    Dit is gewoon een heel goed spel.
    Bij de gamemakerawards nomineer ik hem zeker weten :)

Bericht door: Maarten... op 16 Januari 2012, 20:42:55
    Zeer verslavend! Ik speel het nu al bijna een uur, terwijl ik toetsweek heb!

Een dingetje:
    Ik kreeg bij dit level ineens - 11 miljoen punten van ene niet heel aardige John  :P
    (http://mzijnplaatjes.webs.com/naamloos.JPG)

[EDIT] [excuses] Oeps, sorry dat ik de zoveelste ben die dit medt! [/excuses]

Bericht door: thoot-je op 17 Januari 2012, 06:52:11
    Haha, dat heb ik ook wel eens :P

Bericht door: joeykapi op 17 Januari 2012, 14:52:45
    Stelt niets voor. Mijn moeder heeft -192.215.106 gehaald.
    Och ja, het is eigenlijk niet zo leuk dat je zo snel in de min komt. Maar ja, je kan er gelukkig mee leven. Verder, uitgespeeld.

Bericht door: thoot-je op 17 Januari 2012, 15:04:45
    Mwa :(
    Mijn record was -69.000 ofzoiets :P

Bericht door: joeykapi op 17 Januari 2012, 15:23:21
    Je kunt ook mensen kwijt raken. Wel gehaald, niemand zat er nog in.

Bericht door: thoot-je op 18 Januari 2012, 06:43:01
    check mijn baan van een paar posts terug maar eens ;)
    youtubefilmpje :P

Bericht door: MiSi1234 op 18 Januari 2012, 12:07:07
    Echt een heel mooi en verslavend spel
    Alleen mijn computer slaat echt niks op dus dan moet ik steeds overnieuw beginnen :(

Bericht door: jensvijzGames op 17 Maart 2012, 15:03:59
    Erik ben jij ofzo pro game maker?

Bericht door: kaasje op 17 Maart 2012, 18:50:50
    Dit topic gaat niet over wie de titel 'beste spelmaker van het jaar' gekregen heeft. Ik heb een aantal reacties verwijderd die niet over dit spel gingen. Blijf on-topic.

Bericht door: thoot-je op 18 Maart 2012, 09:28:18
    Oh, echt waar, dit spel heb ik misschien nog wel meer plezier aan gehad dan aan gekochte spellen. Dit is gewoon zo super vet :)

Bericht door: goldshadow op 28 Maart 2012, 21:37:30
    Efteling! :D
    zit erg veel physics achter verstopt :) Goed werk (Maarten Baert ook!) ^^

Titel: Rollacoasta - R.I.P. John
    Bericht door: Steelkenny op 21 Juli 2012, 15:59:55
    (http://g2f.nl/0xev0ly) (http://g2f.nl/0xev0ly)

...:')

Oeps, had andere comments niet gelezen.

@38 atm :3
    Ik wil level 80 :@

Bericht door: DeNaamIsKoning-PietDeKoni op 31 Maart 2015, 11:54:34
    Het is een leuk spelletje.

Moderatie: reclame verwijderd.

www.game-maker.nl © 2003, 2007 Nederlandse Game Maker Community