Nederlandse Game Maker Community

Games => Game Maker Creaties => Topic gestart door: Nintendonerd op 25 September 2010, 10:46:27

Titel: DT Helper - De oplossing voor dt fouten
Bericht door: Nintendonerd op 25 September 2010, 10:46:27
Ik presenteer u met trots
DT Helper

Met dit programma kunt u makkelijk checken of het woord wat u schrijft moet eindigen met een d, t of dt.
Ik ga hier niet veel zeggen, alle informatie staat in het spel zelf.
Hier een paar screens:
Eerst type je het woord
(http://i51.tinypic.com/143ls89.png)
Het resultaat
(http://i52.tinypic.com/2s667vo.png)

DOWNLOAD (http://updo.nl/file/4b172a85.exe)

Ik hoop met dit programma mensen met dyslexie te helpen.
Vertel me je mening en wat er nog aan kan worden verbeterd.

Ik voeg er geen sterke en onregelmatige werkwoorden aan toe! Dit omdat het te veel werk is!

In de professionele wereld wordt dit ook niet door één man gedaan, maar verdeeld over meerdere personen.

Titel: Re: DT Helper - De oplossing voor dt fouten
Bericht door: Maartenz op 25 September 2010, 10:57:51
Zelf heb ik het niet nodig maar voor mensen met dyslexie is het wel handig ja  :)

Bericht door: ericlegomeer op 25 September 2010, 11:01:53
Top :)! Het ziet er echt heel afgewerkt uit! Ik hoop ook dat dit mensen gaat helpen :)

Het zou alleen wel handig zijn als je je 'onthoud' lijstje weg zou werken, dus alle onregelmatige werkwoorden er ook in zou verwerken, etc.. :angel:

Verder vind ik het vinkjes plaatsen niet echt fijn, misschien was een tabelletje mooi geweest, met een 'werkwoord geschiedenis' :D! Maar het werkt zo ook heel goed, misschien dat een tabelletje te rommelig zou worden ;)

Bericht door: Nintendonerd op 25 September 2010, 11:07:59
Top :)! Het ziet er echt heel afgewerkt uit! Ik hoop ook dat dit mensen gaat helpen :)

Het zou alleen wel handig zijn als je je 'onthoud' lijstje weg zou werken, dus alle onregelmatige werkwoorden er ook in zou verwerken, etc.. :angel:

Verder vind ik het vinkjes plaatsen niet echt fijn, misschien was een tabelletje mooi geweest, met een 'werkwoord geschiedenis' :D! Maar het werkt zo ook heel goed, misschien dat een tabelletje te rommelig zou worden ;)
Klik op deze link en zeg het nog eens. "alle onregelmatige werkwoorden er in verwerken"
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_sterke_en_onregelmatige_werkwoorden_in_het_Nederlands#Lijst_van_sterke_of_onregelmatige_werkwoorden (http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_sterke_en_onregelmatige_werkwoorden_in_het_Nederlands#Lijst_van_sterke_of_onregelmatige_werkwoorden)

Ik hoop dat je het nu snapt :P

Wat bedoel je met een tabel?
Dat als ik branden type, er al meteen staat brand, brandt, brandde en brandden?
Tja, zou opzich wel kunnen..
Ik zal kijken wat ik kan doen..

Bericht door: ericlegomeer op 25 September 2010, 11:13:11
Klik op deze link en zeg het nog eens. "alle onregelmatige werkwoorden er in verwerken"
Ik hoop dat je het nu snapt :P
Alle onregelmatige werkwoorden er in verwerken... Nee ik snap het ;) Vandaar dat er oorspronkelijk ook een ':angel:' achter stond :P Maar misschien dat er wel een uitbreiding zou kunnen zijn in combinatie met het internet, dat je het ergens kunt downloaden |8D?

Het internet is zo handig :angel:!

Wat bedoel je met een tabel?
Dat bedoel ik inderdaad met tabel, maar ik weet niet of het te rommelig wordt, dit is namelijk wel heel duidelijk zo groot in beeld. Of een optie om te wisselen?

Bericht door: gamestar op 25 September 2010, 12:52:36
ik geef je 2 uur voor alle onreg ww's zie de moeilijkheid niet zijn er wel een hoop maar goed

Verder een vrij goed progje!

@eric
Online versie helemaal niet verkeerd :P

Bericht door: Nintendonerd op 25 September 2010, 13:26:12
Sterke woorden komen er niet in omdat je die in principe niet nodig hebt. Omdat als een werkwoord sterk is en je zet 'm in de verleden tijd, komt er geen d of t achter.

Bericht door: guitarfreak op 14 Oktober 2010, 17:34:07
misschien een overhoor gedeelte toepassen? maar misschien is dat niet je bedoeling..

knap gemaakt trouwens!

Bericht door: bytterman op 15 Oktober 2010, 18:26:17
EASY-UPLOAD doet het niet upload even met updo.nl

Bericht door: thoot-je op 16 Oktober 2010, 12:29:49
hey, dat is leuk bedacht niet dat ik daar nou fouten mee maak maar toch blijft het leuk

Bericht door: Nintendonerd op 16 Oktober 2010, 22:08:21
Ik heb het op Updo ge upload, bedankt voor de tip :)
En nog bedankt voor de positieve reacties. Niet gedacht dat dit topic nog gezien zou worden.
Voor de gene die het willen weten: Ik heb nog iets geleerd met wiskunde dus misschien dat ik nog een handig programmaatje maak!
Desnoods voeg ik het samen :P

Bericht door: TimVN op 16 Oktober 2010, 22:51:20
Ligt het aan mij of is het branden i.p.v. brandden?

Of is dat juist om te laten zien dat -> ...

Bericht door: cartman123 op 16 Oktober 2010, 23:31:04
Nja, hij is vrij standaard. Brand is de stam, verleden tijd hele ww 'branden' -en: brand, laatste letter, d, niet in 't ex-kofschip' dus extra d, 'en' erachter voor mv. Dus zou het idd brandden moeten zijn in verleden tijd. Ik vraag me af of je het ook hebt aangepast op leenwoorden. Zoals 'fonduen'. Geen tijd om te testen op het moment.

Hoezo heb je geen sterke ww nodig? Iemand kan zitten piekeren over of het nou DT is of D of T terwijl het gewoon een sterk ww is. En laten er nou net vrij veel sterke ww zijn die vaak gebruikt worden....Als je dat niet toevoegd is het niet erg handig. Zo maken dislecten alsnog fouten.

Bericht door: Nintendonerd op 17 Oktober 2010, 00:05:17
Ik citeer:
Om alle sterke en onregelmatige werkwoorden in te voeren is veel te veel werk. Het is niet nodig omdat dit programma uitzoekt of het op D of T eindigt en niet of het sterk of zwak is. Dit zal je toch echt zelf moeten uitzoeken.
En de leenwoorden werken idd niet zo goed..
Fonduen wordt in de verleden tijd + meervoud: Fonduden xD

Bericht door: Janoot op 17 Oktober 2010, 08:29:38
stam: heb
verleden tijd: hebde

:P
Je kan toch checken of een woord heb is en hem dan in had veranderen?

Leuk programma, alleen jammer van de onregelmatige werkwoorden..
Verder handig programma, vooral als je slecht in Nederlands bent.

Bericht door: Nintendonerd op 17 Oktober 2010, 12:21:53
Ja, ik kan heb toevoegen.
En slaap, gaan, loop, rijd, zit, staan, lig, etc.

Voor de zoveelste keer: Dat is oneindig veel werk.

Bericht door: Janoot op 17 Oktober 2010, 12:34:43
Ja, ik kan heb toevoegen.
En slaap, gaan, loop, rijd, zit, staan, lig, etc.

Voor de zoveelste keer: Dat is oneindig veel werk.
Als jij uitlegt met welk systeem je werkt, iets als dit:
GML:
if stam='heb'
verledentijdding='had'
Dan kunnen wij helpen met alle onregelmatige ww.
Ik wil iig wel helpen :)

Bericht door: cartman123 op 17 Oktober 2010, 12:39:07
Je kan citeren dat het veel werk is, maar wat ik probeer duidelijk te maken: als je sowieso al niet weet of het nou met D of T is, wat waarschijnlijk inhoud dat je de regels niet goed kent is de kans ook sterk vergroot dat je nou net die sterke werkwoorden niet kent. Dit kan zeker het geval bij dislecten zijn. En zo zei ik al, een aantal veelgebruikte woorden zijn sterke werkwoorden. Zonder sterke werkwoorden is het programma vrij nutteloos. Ik hoop dat je dat snapt. Ik kan me goed voorstellen dat je niet alle sterke werkwoorden erin wilt zetten, maar dat is ook geen groot probleem. Ik zou kiezen om de voornaamste erin te zetten. Zoals iig 'worden'.

Bericht door: Simon B. op 8 Februari 2012, 18:08:22
Zelf heb ik het niet nodig maar voor mensen met dyslexie is het wel handig ja  :)
*kuch kuch*
Dat je dyslexie hebt betekend niet dat je niet kan schrijven xD

Verder best vreemde verwoording in je programma vind ik.

Bericht door: Laloeka op 8 Februari 2012, 18:11:35
Als jij uitlegt met welk systeem je werkt, iets als dit:
GML:
if stam='heb'
verledentijdding='had'
Dan kunnen wij helpen met alle onregelmatige ww.
Ik wil iig wel helpen :)
Dat is een ontzettend onhandige manier..
Een grote array zou dan nog beter zijn :)

@NintendoNerd:

Waarom kan ik geen tegenwoordige tijd, meervoud genereren? :)

Bericht door: thoot-je op 8 Februari 2012, 18:14:55
Ja, echt gaaf programmaatje :)

Bericht door: Nintendonerd op 8 Februari 2012, 22:45:16
Dat is een ontzettend onhandige manier..
Een grote array zou dan nog beter zijn :)

@NintendoNerd:

Waarom kan ik geen tegenwoordige tijd, meervoud genereren? :)

Omdat je de meervoud alleen van de verleden tijd hoort te weten.
Voorbeeld:
Ik bak
Jij bakt
Wij bakken << Hier zit geen D of T in. Ik denk dat iedereen het wel moet lukken om woorden langer te maken, zonder hulp van een programma. :P

Wanneer je dus bak typt en vervolgens alleen meervoud zou aanvinken, dan zou je dus 'baken' krijgen. Wat niet klopt. Nu weet ik dat er meer niet klopt aan dit programma (je kan van alles typen wat je wilt) maar toch.

Bericht door: themasterchief op 15 Februari 2012, 21:37:30
ok ehm het is een beetje werk maar ik wil natuurlijk wel ff kijken of het mij gaat lukken met de onregelmatige werkwoorden :) ik heb op die wiki gekeken maar ik denk dat het mij wel gaat lukken om nolife genoeg te zijn om iets netjes te maken en die hele lijst over te type xD als er iemand is die wil helpen overtype dan mag je reageren op het wip toppic dat er gaat komen :)

Bericht door: Nintendonerd op 16 Februari 2012, 13:41:29
ok ehm het is een beetje werk maar ik wil natuurlijk wel ff kijken of het mij gaat lukken met de onregelmatige werkwoorden :) ik heb op die wiki gekeken maar ik denk dat het mij wel gaat lukken om nolife genoeg te zijn om iets netjes te maken en die hele lijst over te type xD als er iemand is die wil helpen overtype dan mag je reageren op het wip toppic dat er gaat komen :)

Ik wens je dan veel succes!

www.game-maker.nl © 2003, 2007 Nederlandse Game Maker Community