Nederlandse Game Maker Community

Games => Game Maker Creaties => Topic gestart door: Maarten Baert op 12 Augustus 2010, 14:09:17



Titel: GMW #24 - The Machine - Physics-based constructie/puzzelspel
Bericht door: Maarten Baert op 12 Augustus 2010, 14:09:17
The Machine

Dit spel kwam op de eerste plaats bij Game Maker Wedstrijd #24 (http://www.game-maker.nl/forums/topic,55667.0)!

Het doel van dit spel is om de bal naar het doel te brengen. Om dat te doen moet je een machine bouwen met de onderdelen die je krijgt. Het spel is physics-based en maakt gebruik van mijn physics engine ExtremePhysics (http://www.game-maker.nl/forums/topic,41007.0).

Het eerste level:
(http://files.maartenbaert.be/the-machine/the-machine-1-small.png) (http://files.maartenbaert.be/the-machine/the-machine-1.png)
Klik om te vergroten

De lijst met levels:
(http://files.maartenbaert.be/the-machine/the-machine-2-small.png) (http://files.maartenbaert.be/the-machine/the-machine-2.png)
Klik om te vergroten

Download (2.14MB) (http://files.maartenbaert.be/the-machine/the-machine.zip)
Yoyogames pagina (http://www.yoyogames.com/games/140422-the-machine-physics)

Veel plezier :).


Titel: Re: GMW #24 - The Machine - Physics-based constructie/puzzelspel
Bericht door: Bjarno op 12 Augustus 2010, 14:17:47
Blijkbaar toch nog tijd gehad om een topic te maken :P

Ik heb de WIP al gespeeld en vond het een beetje omslachtig om mee te werken maar wel een goed idee :), als ik terug op Windows zit edit ik dit bericht wel of maak ik een nieuw bericht aan.


Titel: Re: GMW #24 - The Machine - Physics-based constructie/puzzelspel
Bericht door: The Thriforce op 12 Augustus 2010, 14:22:22
Leuk spel, leuk concept, goede graphics, het is alleen te moeilijk.


Titel: Re: GMW #24 - The Machine - Physics-based constructie/puzzelspel
Bericht door: Pizzagamer op 12 Augustus 2010, 15:21:28
Vreselijk af-leidend menu. Het menu zelf is mooi, maar die onderdelen, echt vreselijk >< Later hoor je meer :P


Titel: Re: GMW #24 - The Machine - Physics-based constructie/puzzelspel
Bericht door: nielsjes1 op 12 Augustus 2010, 17:22:52
Mooi gemaakt. Leuke onderdelen ook.
Alleen ik heb geen idee hoe ik het op kan oplossen...
EDIT: Jeej, zojuist mijn eerste level opgelost. (http://easy-upload.nl/f/BHMzO5HP) :)
Die vond ik makkelijker dan lvl 1. :P
EDIT2: :?
(http://easy-upload.nl/f/YhjhJ7Tv)
Daarin kan je niet met de muis typen. :p


Titel: Re: GMW #24 - The Machine - Physics-based constructie/puzzelspel
Bericht door: Basss op 12 Augustus 2010, 19:24:44
Levels zijn inderdaad erg moeilijk. Maar check mijn coole brug. :D

http://i264.photobucket.com/albums/ii180/Bas1234567890/bridge.png

@nielsjes1: Met ESC kun je het spel afsluiten. ^^


Titel: Re: GMW #24 - The Machine - Physics-based constructie/puzzelspel
Bericht door: legodude op 13 Augustus 2010, 12:22:49
tsjah...
beetje onrealistisch wel die sandbox
(http://i33.tinypic.com/eg5xq8.png)
alles aan een touwtje...
dat zijn dus egt enorm veel van die balken en alle bouten die er zijn gebruikt...
en dat aan één touw...

voor de rest.
een erg leuk spel, (VERSLAVEND!!! |8D) en ook moeilijk...
(kun je me een hint geven op die minimal?)

9+


Titel: Re: GMW #24 - The Machine - Physics-based constructie/puzzelspel
Bericht door: RobbertC5 op 13 Augustus 2010, 16:55:52
Leuk spel, bij voorbaat al in de top 3. Toch zijn er nog enkele minpuntjes in de besturing (wanneer je bv een touw wilt vervangen waar iets aanhangt, moet je zorgen dat dat ding niet kan vallen, want dan ben je het weer kwijt...)
Mijn vordering tot nu toe:
(http://easy-upload.nl/f/slJvD8FE.png) (http://easy-upload.nl/f/slJvD8FE)
Ik krijg Stairway maar niet opgelost :'( (wie heeft een screen?  :P)


Titel: Re: GMW #24 - The Machine - Physics-based constructie/puzzelspel
Bericht door: Martin Beentjes op 13 Augustus 2010, 17:04:58
Erg leuk spelletje, ik heb hem even gespeeld. Dat je heel veel balken aan 1 touw kan hangen, is een beetje raar, maar ik vind dat niet alles heel serieus moet worden.
Je hebt ook aardig wat levels.

Cijfer: 9.5/10


Titel: Re: GMW #24 - The Machine - Physics-based constructie/puzzelspel
Bericht door: Pizzagamer op 15 Augustus 2010, 12:02:13
@ RobbertC5:
Probeer dit (http://www.youtube.com/watch?v=FM3s3srnt1g) eens :P

Ik krijg 8, 10 en 14 niet opgelost :(

Maar nu over het spel:
Te beginnen bij het menu. Ziet er goed uit, behalve de vallende objecten. Ze leidden erg af van de knoppen, en de help lezen is al helemaal een ramp, je wordt continue afgeleid.
Dan het spel: heel moeilijk. In het begin (level 1), kon je gewoon een platform doen, een gat, en dan het goal. Maar je moet eerst 3 gaten zien te overbruggen, dan 1 gat, en dan weer omhoog. Dat is nou niet een staaltje goed level opbouw. Daarna wordt het er ook niet makkelijker op. Voor de beginnend speler zal dit best moeilijk zijn, dus dat je het hier hebt laten liggen is erg jammer.

Verder de besturing. Werkt best goed, maar soms toch aardig lastig. Zo kon je de balken beter verticaal in het menu hangen, zodat ze niet gingen slingeren als je ze vastpakt. Ook mocht het venster iets hoger, zodat een balk niet achter het menu kan komen te zitten, waar je niet meer bij kan. En als laatste gaan die staven veel te snel kapot. Bij de brug wist ik precies wat de oplossing was, echter een balk brak de hele tijd. Erg tijdrovend..

De graphics zijn goed, niks op aan te merken. Muziek idem dito.
Level 12 en 13 vond ik erg leuk, maar ook best moeilijk :P Dit (http://www.youtube.com/watch?v=clEOjuGO4-c) is nou niet echt heel makkelijk xD

Al met al goed, maar erg moeilijk. Jammer.

Pizzagamer :)


Titel: Re: GMW #24 - The Machine - Physics-based constructie/puzzelspel
Bericht door: Janoot op 15 Augustus 2010, 12:09:41
WOW! Jouw oplossingen :O <-- Niet ontevreden maar verbaasd


Titel: Re: GMW #24 - The Machine - Physics-based constructie/puzzelspel
Bericht door: StefanJanssen op 15 Augustus 2010, 12:51:48
level 8 is niet zo moeilijk.

wat ik gebruik is:

1 balk van 7 gaten
1 constructie bout

maak zo wel ff screen

EDIT:

level 8: http://airload.nl?dl=DW67172Ylevel8themachine.bmp (http://airload.nl?dl=DW67172Ylevel8themachine.bmp)

en level 12 moeilijk?? (ja op jou manier wel)
Level 12: http://airload.nl?dl=5Xo7AB3Zlevel12themachine.bmp (http://airload.nl?dl=5Xo7AB3Zlevel12themachine.bmp)


Titel: Re: GMW #24 - The Machine - Physics-based constructie/puzzelspel
Bericht door: Joszs op 15 Augustus 2010, 14:59:57
Leuk spel, Ik heb een grappige oplossing gevonden voor level 6...
(http://easy-upload.nl/f/smbaVdX8)


Titel: Re: GMW #24 - The Machine - Physics-based constructie/puzzelspel
Bericht door: RobbertC5 op 15 Augustus 2010, 15:47:39
Ik ben toch helemaal trots op mijn lift-stoel :P
Level 20 Elevator: http://www.youtube.com/watch?v=xz532M4TSlM (http://www.youtube.com/watch?v=xz532M4TSlM)

Ik zou trouwens niet weten hoe je level 25 moet oplossen??

Nu terug over het spel: Ik heb een bug ontdekt Matrebatre!!
Ik wist niet waar ik de video kon uploaden, dus ik heb een verborgen video aangemaakt op YouTube:
http://www.youtube.com/watch?v=x82pQshp6r8 (http://www.youtube.com/watch?v=x82pQshp6r8)
2 bouten komen onnodig onder spanning te staan en breken uiteindelijk.


Titel: Re: GMW #24 - The Machine - Physics-based constructie/puzzelspel
Bericht door: Thbio op 15 Augustus 2010, 16:23:25
Level 6: Minimal
(http://j.imagehost.org/t/0683/Level6Minimal.jpg) (http://j.imagehost.org/view/0683/Level6Minimal)

Met 5 used parts.  :)


Titel: Re: GMW #24 - The Machine - Physics-based constructie/puzzelspel
Bericht door: trevortjes op 15 Augustus 2010, 20:26:22
Bij dit spel vergeet je haast dat je alleen je linkermuisknop mag gebruiken ;)


Titel: Re: GMW #24 - The Machine - Physics-based constructie/puzzelspel
Bericht door: RobbertC5 op 15 Augustus 2010, 21:50:48
Aha, ik zie dat Matrebatre eindelijk terug is  :P

En weet er echt niemand een oplossing voor level 25?


Titel: Re: GMW #24 - The Machine - Physics-based constructie/puzzelspel
Bericht door: Maarten Baert op 15 Augustus 2010, 22:09:10
Iedereen bedankt voor jullie vele reacties! Het is echt geweldig om jullie oplossingen te zien, vooral omdat ze vaak zo anders zijn als die van mij :).

Leuk spel, leuk concept, goede graphics, het is alleen te moeilijk.
Het is bedoeld om redelijk moeilijk te zijn. Ik rekende erop dat maar een enkeling alles tot en met het laatste expert-level zou kunnen uitspelen. Ik weet niet of ik het hiermee té moeilijk heb gemaakt, dat zie ik nog wel :).

Vreselijk af-leidend menu. Het menu zelf is mooi, maar die onderdelen, echt vreselijk >< Later hoor je meer :P
Daar had ik geen last van. Ik vond het gewoon grappig toen ik het maakte. Ik moest toch iets op de achtergrond zetten, anders leek het echt nogal saai.

Mooi gemaakt. Leuke onderdelen ook.
Alleen ik heb geen idee hoe ik het op kan oplossen...
EDIT: Jeej, zojuist mijn eerste level opgelost. (http://easy-upload.nl/f/BHMzO5HP) :)
Die vond ik makkelijker dan lvl 1. :P
EDIT2: :?
(http://easy-upload.nl/f/YhjhJ7Tv)
Daarin kan je niet met de muis typen. :p
Ctrl+Shift+E kan je ook niet met de muis :).

tsjah...
beetje onrealistisch wel die sandbox
(http://i33.tinypic.com/eg5xq8.png)
alles aan een touwtje...
dat zijn dus egt enorm veel van die balken en alle bouten die er zijn gebruikt...
en dat aan één touw...
Daar valt weinig aan te doen. Echte touwen zijn lichtjes rekbaar, maar dat simuleren is te lastig. Daarom simuleer ik ze als onvervormbaar (evenals alle objecten). Dat heeft als gevolg dat de krachten bij schokken (bijvoorbeeld als je iets aan een touw hangt en het dan laat vallen) zeer groot kunnen worden (en dat wordt nog erger omdat de simulatie draait op 240 fps). Om die schokken te kunnen verdragen, moeten de touwen redelijk wat kracht aankunnen, en dus breken ze nauwelijks als er geen schokken zijn. Dat is niet echt realistisch, maar ik kan er niet veel aan veranderen.

@ RobbertC5:
Probeer dit (http://www.youtube.com/watch?v=FM3s3srnt1g) eens :P
Mooie oplossing, maar wel een heel stuk lastiger dan die van mij :P (3 balken, 3 bouten en 3 staven - 1 van elk voor elke trap).

Te beginnen bij het menu. Ziet er goed uit, behalve de vallende objecten. Ze leidden erg af van de knoppen, en de help lezen is al helemaal een ramp, je wordt continue afgeleid.
Dan het spel: heel moeilijk. In het begin (level 1), kon je gewoon een platform doen, een gat, en dan het goal. Maar je moet eerst 3 gaten zien te overbruggen, dan 1 gat, en dan weer omhoog. Dat is nou niet een staaltje goed level opbouw. Daarna wordt het er ook niet makkelijker op. Voor de beginnend speler zal dit best moeilijk zijn, dus dat je het hier hebt laten liggen is erg jammer.
Misschien was het inderdaad wel wat beter geweest eerst een makkelijker level te maken. Ik was eerst van plan om een tutoriallevel te maken (die had ik ook), maar ik had geen tijd om de tutorial nog te programmeren. Die is dus weggevallen, en zo ook het simpele tutoriallevel. Maar het level is wel degelijk zo ontworpen, ik besefte dat je zo terug omhoog moest gaan. Dat was mijn bedoeling.

Verder de besturing. Werkt best goed, maar soms toch aardig lastig. Zo kon je de balken beter verticaal in het menu hangen, zodat ze niet gingen slingeren als je ze vastpakt. Ook mocht het venster iets hoger, zodat een balk niet achter het menu kan komen te zitten, waar je niet meer bij kan. En als laatste gaan die staven veel te snel kapot. Bij de brug wist ik precies wat de oplossing was, echter een balk brak de hele tijd. Erg tijdrovend..
Verticale balken in het menu zou mogelijk zijn als ik het menu groter had gemaakt. Maar dan had je nog minder plaats gehad (tenzij ik het venster hoger maak, maar ik kreeg bij WIP al reacties van iemand met schermresolutie 1024x600 ofzoiets omdat het te groot was (nu schakelt hij over naar fullscreen met zwarte randen in zo'n geval). Dus heb ik maar geprobeerd de levels zo te ontwerpen dat je er niet te veel last van had. De staven gaan alleen te snel kapot als je ze forceert. Staven zijn een stuk sterker dan touwen, en je hebt een paar berichten terug al gezien wat touwen aankunnen. Waarschijnlijk probeerde je ergens een constructie die onmogelijk was, je moet een oplossing bedenken die de staven niet forceert.
[/quote]

Ik ben toch helemaal trots op mijn lift-stoel :P
Level 20 Elevator: http://www.youtube.com/watch?v=xz532M4TSlM (http://www.youtube.com/watch?v=xz532M4TSlM)
GENIAAL! Echt, hier had ik helemaal niet op gerekend! Mijn oplossing is eigenlijk extreem simpel, het gebruikt maar 2 balken en 3 staven.
Ik zou trouwens niet weten hoe je level 25 moet oplossen??
Zoals de naam zegt, met een verticale katapult. Wat dat is moet je zelf uitzoeken, dat is de uitdaging van dat level. Hetzelfde heb je nodig in level 30 (ja die is uitspeelbaar, maar ik geef toe dat die echt EXTREEM moeilijk is).

Nu terug over het spel: Ik heb een bug ontdekt Matrebatre!!
Ik wist niet waar ik de video kon uploaden, dus ik heb een verborgen video aangemaakt op YouTube:
http://www.youtube.com/watch?v=x82pQshp6r8 (http://www.youtube.com/watch?v=x82pQshp6r8)
2 bouten komen onnodig onder spanning te staan en breken uiteindelijk.
Dat is een bekende fout, er is eigenlijk niks aan te doen. Het is weeral omdat ik bouten als onvervormbaar simuleer, terwijl ze dat in werkelijkheid niet zijn. In werkelijkheid zullen beide bouten lichtjes kunnen veren (door vervorming), en zodra de belasting wegvalt veren ze ook terug als dat kan. Mijn bouten veren helemaal niet. Dat heeft als gevolg dat je eigenlijk  bouten altijd forceert als je op die manier twee balken verbindt. Het is nogal lastig uit te leggen, maar het komt erop neer dat je een wiskundig stelsel maakt met vier variabelen en drie vergelijkingen (eigenlijk vier vergelijkingen waarvan er één overbodig is - als je iets van matrixrekenen hebt geleerd ken je dit waarschijnlijk wel). Zo'n stelsel heeft oneindig veel oplossingen. ExtremePhysics zoekt er één van, en wat jij ziet is één van de oplossingen: de ene bout oefent een kracht uit in de ene richting, en de andere exact hetzelfde in de tegenovergestelde richting. Het is niet de meest logische oplossing, maar het is een oplossing. Het enige wat je hiertegen kan doen is dit soort constructies vermijden, vooral bij bewegende stukken (zoals die motor).


Titel: Re: GMW #24 - The Machine - Physics-based constructie/puzzelspel
Bericht door: RobbertC5 op 15 Augustus 2010, 22:36:52
Het is bedoeld om redelijk moeilijk te zijn. Ik rekende erop dat maar een enkeling alles tot en met het laatste expert-level zou kunnen uitspelen. Ik weet niet of ik het hiermee té moeilijk heb gemaakt, dat zie ik nog wel :).
Dat word ik!

Van dat menu heb ik nooit last gehad, hoor... Ook vond ik het helemaal niet moeilijk, die eerste levels.

Wat die elevator betreft, ik moet enkel het start-systeem zien te ontdekken dat jij gebruikt, het is redelijk moeilijk om 'm pas te laten vertrekken als de bal er is... Dat geldt ook voor level 25, alleen, ik denk dat je daar een (of meer) grote veren voor nodig hebt, maar die moet ik dan nog ergens gaan zoeken want ze zijn namelijk op...
Spijtig natuurlijk van die 'onoplosbare bugs', vooral omdat ik vaak gebruik maak van de constructie in kwestie om lange balken te creëren...
Maar nu ga ik toch denken achter level 25 :P
Was het trouwens de bedoeling dat level 'Minimal' zo zuinig te halen is?


Titel: Re: GMW #24 - The Machine - Physics-based constructie/puzzelspel
Bericht door: Maarten Baert op 15 Augustus 2010, 23:54:48
Van dat menu heb ik nooit last gehad, hoor... Ook vond ik het helemaal niet moeilijk, die eerste levels.
Gelukkig. Ik heb net een versie gemaakt waarin de blokken in het menu in slowmotion gaan om het minder afleidend te maken (en factor 5 trager), maar ik zag net dat is zo'n 5 minuten te laat was voor de deadline - eerlijk is eerlijk, dus de jury zal de oude versie moeten spelen :P.

Wat die elevator betreft, ik moet enkel het start-systeem zien te ontdekken dat jij gebruikt, het is redelijk moeilijk om 'm pas te laten vertrekken als de bal er is...
Dat valt best mee. Je hebt er niet eens onderdelen voor nodig. Let op de vorm van de muren, die is niet toevallig zo. Tenminste, dat is zo voor mijn oplossing - er zijn er ook anderen waarbij het wel nodig is.

Dat geldt ook voor level 25, alleen, ik denk dat je daar een (of meer) grote veren voor nodig hebt, maar die moet ik dan nog ergens gaan zoeken want ze zijn namelijk op...
Eén lange veer gebruik ik, dat is genoeg. Normaal gezien heb je er één over van de drie van level 16 ('Catapult'), tenzij je die ergens hebt gebruikt waar die niet nodig was natuurlijk :P.

Spijtig natuurlijk van die 'onoplosbare bugs', vooral omdat ik vaak gebruik maak van de constructie in kwestie om lange balken te creëren...
Ik ook, maar meestal is het geen probleem. Wat helpt is om één van de bouten los te maken en terug vast te maken als je ziet dat er problemen zijn. Het helpt ook om bij het plaatsen van de tweede bout te wachten tot beide balken mooi stil hangen en alles mooi uitgelijnd is. En ook om met de muis niet aan de constructie te trekken op het moment dat je de bout plaatst (de muis hoort dus mooi boven de bout te zijn).

Was het trouwens de bedoeling dat level 'Minimal' zo zuinig te halen is?
Nee, maar het kan ook geen kwaad. Als je zoiets kan bedenken verdien je de beloning ook wel :).


Titel: Re: GMW #24 - The Machine - Physics-based constructie/puzzelspel
Bericht door: RobbertC5 op 16 Augustus 2010, 09:04:57
Eén lange veer gebruik ik, dat is genoeg. Normaal gezien heb je er één over van de drie van level 16 ('Catapult'), tenzij je die ergens hebt gebruikt waar die niet nodig was natuurlijk :P.
Ik heb er daar zelfs 2 over!
Maar ik zie nu dat ik er 2 gebruikt heb bij 21 Go Up. Misschien zit 'm daar...

*EDIT*
Hij zat inderdaad bij level 21...

*EDIT*
Ik heb de Elevator (20) gehaald met 2 balken en 3 staven! haha!
Ik zal nog niet vertellen hoe, want dan is het niet leuk meer voor jullie...

*EDIT*
Ik heb Stairway (13) ook gehaald, met 4 balken, 4 staven en 4 schroeven.

Ik zit nu enkel nog vast op Vertical Catapult (25) en Impossible (30), en dit is wat ik nog heb:
(http://easy-upload.nl/f/s4oqmT10.png) (http://easy-upload.nl/f/s4oqmT10)
Dat betekent dat ik nog een veer moet gaan zoeken ergens, want jij zei dat je in level 25 EN 30 een veer moest gebruiken. (En dan moet ik ook nog je techniek achterhalen.)


Titel: Re: GMW #24 - The Machine - Physics-based constructie/puzzelspel
Bericht door: Gamietjuh op 16 Augustus 2010, 09:48:23
Ik heb het spel gespeeld, het is leuk, maar ik vind het veel te moeilijk :P. Ik kan niet eens level 1 voltooien xD.

Wel goede graphics en de geluiden zijn ook goed. Ook is het goed gemaakt, elke beweging lijkt realistisch. Maar van mij mocht het wel makkelijker :P.


Titel: Re: GMW #24 - The Machine - Physics-based constructie/puzzelspel
Bericht door: Maarten Baert op 16 Augustus 2010, 09:53:55
Mooi dat je al zo ver bent gekomen. Wat vond je trouwens van level 23? En 27? (liefst niks verklappen voor de anderen :P)

Level 30 is mogelijk, maar wel echt heel moeilijk. Mijn oplossing gebruikt 22 balken, 15 staven, 1 touw en 1 veer. Als je die uit weet te spelen ben ik echt onder de indruk :).


Titel: Re: GMW #24 - The Machine - Physics-based constructie/puzzelspel
Bericht door: StefanJanssen op 16 Augustus 2010, 10:14:55
toen ik je reactie begon te lezen dacht ik: dit is sarcasme

Ik heb het spel gespeeld, het is leuk, maar ik vind het veel te moeilijk :P. Ik kan niet eens level 1 voltooien xD.

Wel goede graphics en de geluiden zijn ook goed. Ook is het goed gemaakt, elke beweging lijkt realistisch. Maar van mij mocht het wel makkelijker :P.

Mooi dat je al zo ver bent gekomen.

Zelf vond ik 23 echt grappig. en 27 ben ik nog niet.

levels waarbij ik niet verder kom:
-stairway
-elevator
-more antigravity


Titel: Re: GMW #24 - The Machine - Physics-based constructie/puzzelspel
Bericht door: RobbertC5 op 16 Augustus 2010, 10:16:45
Mooi dat je al zo ver bent gekomen. Wat vond je trouwens van level 23? En 27? (liefst niks verklappen voor de anderen :P)

Level 30 is mogelijk, maar wel echt heel moeilijk. Mijn oplossing gebruikt 22 balken, 15 staven, 1 touw en 1 veer. Als je die uit weet te spelen ben ik echt onder de indruk :).
Lekker origineel XD (ik ken het spel). Mijn constructies krakken wel door, maar het balletje is altijd net op tijd weg  :P
P.S. Ik heb al een kleine veer weten te sparen  :) (bij 28)
levels waarbij ik niet verder kom:
-stairway
-elevator
-more antigravity
Stairway: die heb ik uiteindelijk wel kunnen halen door een ingenieus klapsysteem bij het 2e gat  :P
Elevator: zelfs niet na afkijken bij mij?
More Antigravity: die vind ik zelf redelijk simpel (je kan zelfs de oplossing zien ergens in het topic).

*EDIT*
Level 25 gehaald!
Nu enkel 30 nog :P

Ik mis ook nog 1 ding in je spel, Matrebatre: tijdelijke vooruitgang opslaan. Dus als je bezig bent aan een level, om dan tussendoor te kunnen saven voor als je even een ander level wilt proberen...


Titel: Re: GMW #24 - The Machine - Physics-based constructie/puzzelspel
Bericht door: Maarten Baert op 16 Augustus 2010, 10:49:05
toen ik je reactie begon te lezen dacht ik: dit is sarcasme
Haha, nee, mijn reactie was bedoeld voor het bericht van RobbertC5. Het bericht van Gamietjuh stond er nog niet, en omdat ik 'snel beantwoorden' gebruikte kreeg ik geen waarschuwing.

Lekker origineel XD (ik ken het spel). Mijn constructies krakken wel door, maar het balletje is altijd net op tijd weg  :P
Hetzelfde bij mij :P.

*EDIT*
Level 25 gehaald!
Nu enkel 30 nog :P
Heb je nog een veer over? Anders lukt het nooit ...

Ik mis ook nog 1 ding in je spel, Matrebatre: tijdelijke vooruitgang opslaan. Dus als je bezig bent aan een level, om dan tussendoor te kunnen saven voor als je even een ander level wilt proberen...
Goed idee, eigenlijk is het helemaal niet zo moeilijk om te maken aangezien ik mijn oplossingen toch al opsla. Ik zal het toevoegen.


Titel: Re: GMW #24 - The Machine - Physics-based constructie/puzzelspel
Bericht door: StefanJanssen op 16 Augustus 2010, 10:51:57
die more antigravitie is me ook gelukt (ik dacht dus goed)
nu kom ik bij de volgende niet verder  :angel:


Titel: Re: GMW #24 - The Machine - Physics-based constructie/puzzelspel
Bericht door: RobbertC5 op 16 Augustus 2010, 11:11:06
Heb je nog een veer over? Anders lukt het nooit ...
Ja hoor, ik ben nu bezig met het balletje dat van 3 naar 2 moet, de rest werkt al.


Titel: Re: GMW #24 - The Machine - Physics-based constructie/puzzelspel
Bericht door: Pizzagamer op 16 Augustus 2010, 11:36:03
@ Liftstoel-oplossing:
Die is best lastig na te maken. Alles kan je heel precies neerleggen, behalve het onderste onderdeel, waar dat blok is. Die moet je goed afstellen, ik weet het niet zeker, maar het zou me niet verbazen als dat op de pixel precies zou kunnen komen. Mij lukt het iig niet om het na te maken, hij komt wel tot boven, maar valt niet in het goal.. Van mij mag je best de andere oplossing geven :P


Titel: Re: GMW #24 - The Machine - Physics-based constructie/puzzelspel
Bericht door: RobbertC5 op 16 Augustus 2010, 11:41:28
@ Liftstoel-oplossing:
Die is best lastig na te maken. Alles kan je heel precies neerleggen, behalve het onderste onderdeel, waar dat blok is. Die moet je goed afstellen, ik weet het niet zeker, maar het zou me niet verbazen als dat op de pixel precies zou kunnen komen. Mij lukt het iig niet om het na te maken, hij komt wel tot boven, maar valt niet in het goal..
Dat klopt, toen ik besefte dat het bijna klopte heb ik wat zitten klooien met die balk van 3 rechtsboven. Daar zit de precisie...
Van mij mag je best de andere oplossing geven :P
Haha, had je gedacht...  :P

*EDIT*
Dit is btw mijn 300ste bericht!!!


Titel: Re: GMW #24 - The Machine - Physics-based constructie/puzzelspel
Bericht door: Pizzagamer op 16 Augustus 2010, 11:55:22
Ik heb hem uiteindelijk met wat aanpassingen, en iets meet balken opgelost :P Level 27 in de allereerste keer dat ik op Run drukte gehaald ^^ Ik had al een gevoel wat er ging gebeuren xD
Nu ga ik met go down bezig. Lijkt best moeilijk maar ik denk dat ik al een oplossing heb ^^

EDIT: Jahaa, 28 ook gehaald ^^

Level 29 ook gehaald :) Nu 30, maar ik denk dat hij zijn naam wel eer aan doet met het aantal spullen wat ik nog over heb :P Van het meeste heb ik nog genoeg, alleen van de moeren heb ik er nog maar 2 xD Ik denk dat ik sommige maar moet verbeteren. Verder heb ik er nog 2 niet opgelost, dus eigenlijk ben ik best slecht bezig xD


Titel: Re: GMW #24 - The Machine - Physics-based constructie/puzzelspel
Bericht door: RobbertC5 op 16 Augustus 2010, 12:41:15
Concratulations, you have completed this game!
(http://easy-upload.nl/f/TTeCfPbE.png) (http://easy-upload.nl/f/TTeCfPbE)
Joepie!!!!! Haha! Ik ben eerst!
En dit is wat ik nog over heb:
(http://easy-upload.nl/f/GGwn3RuG.png) (http://easy-upload.nl/f/GGwn3RuG)


Titel: Re: GMW #24 - The Machine - Physics-based constructie/puzzelspel
Bericht door: Pizzagamer op 16 Augustus 2010, 12:46:02
Gefeliciteerd ^^

Ik ben nu op bouten rantsoen ._. Ik heb van een level 15, het teruggeschroefd (hahaha (A)) van 4 naar 1. Nu heb ik in totaal 8 moeren te gebruiken, maar ik denk dat dat er meer moeten worden :P

@ Robbertc5:
Welke van de 3 is bij level 30 het makkelijkst om te maken, dan begin ik daarmee :P


Titel: Re: GMW #24 - The Machine - Physics-based constructie/puzzelspel
Bericht door: RobbertC5 op 16 Augustus 2010, 12:52:14
Gefeliciteerd ^^

Ik ben nu op bouten rantsoen ._. Ik heb van een level 15, het teruggeschroefd (hahaha (A)) van 4 naar 1. Nu heb ik in totaal 8 moeren te gebruiken, maar ik denk dat dat er meer moeten worden :P
Je hebt er iets meer dan 20 nodig denk ik.
@ Robbertc5:
Welke van de 3 is bij level 30 het makkelijkst om te maken, dan begin ik daarmee :P
Ga ik niet zeggen, misschien leid jij de bolletjes naar andere vakjes :)

Al twijfel ik toch of er veel zijn die dit op eigen kracht zullen vinden...


Titel: Re: GMW #24 - The Machine - Physics-based constructie/puzzelspel
Bericht door: Maarten Baert op 16 Augustus 2010, 13:00:34
Concratulations, you have completed this game!
Joepie!!!!! Haha! Ik ben eerst!
Gefeliciteerd :P. Ik ben wel benieuwd naar je oplossingen, zou je me de savegame kunnen opsturen? Liefst per PM zodat je de oplossingen niet verraad voor de anderen :). Ik wil weten of je andere oplossingen hebt gebruikt dan ik. De savegame is gewoon het ene bestand in de map 'save'.

Welke van de 3 is bij level 30 het makkelijkst om te maken, dan begin ik daarmee :P
Ik deed 1 naar 1, 2 naar 3 en 3 naar 2. Volgens mij zijn alle andere manieren écht onmogelijk. 2 naar 3 is eerder simpel, 1 naar 1 is heel wat lastiger vanwege het gebrek aan ankerpunten, en 3 naar 2 is echt enorm moeilijk. Daar is het een kwestie van alles exact afstellen en blijven proberen :).


Titel: Re: GMW #24 - The Machine - Physics-based constructie/puzzelspel
Bericht door: Thbio op 16 Augustus 2010, 13:27:51
Level 9: Frozen Item, met 1 balk gehaald.  :)
Verder kom ik niet..
5, 8 en 10 lukken bij mij niet.

Edit: Level 10: Another frozen item ook gehaald, moest makkelijk denken, deed ik niet.  :P


Titel: Re: GMW #24 - The Machine - Physics-based constructie/puzzelspel
Bericht door: Pizzagamer op 16 Augustus 2010, 14:34:30
Je hebt er iets meer dan 20 nodig denk ik. Ga ik niet zeggen, misschien leid jij de bolletjes naar andere vakjes :)

Al twijfel ik toch of er veel zijn die dit op eigen kracht zullen vinden...
Ik heb er nu 21 bij elkaar gesprokkeld :P Maar ik denk dat ik er nog meer nodig heb, met mijn in-efficiënte bouwstijl :P

Ik deed 1 naar 1, 2 naar 3 en 3 naar 2. Volgens mij zijn alle andere manieren écht onmogelijk. 2 naar 3 is eerder simpel, 1 naar 1 is heel wat lastiger vanwege het gebrek aan ankerpunten, en 3 naar 2 is echt enorm moeilijk. Daar is het een kwestie van alles exact afstellen en blijven proberen :).
Dat wou (ben) ik ook (aan het) proberen.
Ik heb nu de 1 naar 1, en 2 naar 3. Eerlijk gezegd vond ik 1 makkelijker, maar misschien kwam dat ook omdat ik die leuker vond. Nu alleen nog 3 naar 2. En ik heb nog 10 moeren over :P
Je hoort nog van me (over een hele tijd xD)


Titel: Re: GMW #24 - The Machine - Physics-based constructie/puzzelspel
Bericht door: RobbertC5 op 16 Augustus 2010, 15:21:55
@ Pizzagamer: heb je alle andere levels al?


Titel: Re: GMW #24 - The Machine - Physics-based constructie/puzzelspel
Bericht door: Pizzagamer op 16 Augustus 2010, 15:31:01
25 en 26 nog niet :P

EDIT: Hij ging bijna over het randje, scheelde echt een paar pixels D:
Jeeeej :D Level 30 gehaald ^^
Nu alleen nog 25 en 26 xD Uiteindelijk had ik nog 6 moeren over, 15 gebruikt :P Maar ik heb 2 veren gebruikt D: Dus nu wordt 25 wel héél moeilijk xD


Titel: Re: GMW #24 - The Machine - Physics-based constructie/puzzelspel
Bericht door: SLiV op 16 Augustus 2010, 21:26:50
Leuk, maar het bouwen is in veel situaties erg onpraktisch en bijna vervelend. Vooral het feit dat balken meteen naar beneden vallen is erg irritant.

Wat is het minimum bij lvl 3? Ik vond 1 balk3, 1 balk6, 2 balk7's en 1 hoekje best aardig gevonden.

Nu ja, ik ben niet zo'n doorzetter wat dat betreft.


Titel: Re: GMW #24 - The Machine - Physics-based constructie/puzzelspel
Bericht door: Thbio op 16 Augustus 2010, 22:24:33
Haha, heb precies dezelfde oplossing.  :)


Titel: Re: GMW #24 - The Machine - Physics-based constructie/puzzelspel
Bericht door: RobbertC5 op 17 Augustus 2010, 16:16:54
Eerlijk gezegd vond ik 1 makkelijker, maar misschien kwam dat ook omdat ik die leuker vond.
Volgens mij heb je dan wel hééél inefficient gewerkt bij 2 naar 3... Want die is echt gewoon super simpel. Ik wil wel eens weten wat voor onnodige dingen je daar gedaan hebt :) Kun je eens een screen sturen via PM? (of gewoon je savegame, ik heb het toch uitgespeeld...)


Titel: Re: GMW #24 - The Machine - Physics-based constructie/puzzelspel
Bericht door: trevortjes op 17 Augustus 2010, 19:35:09
Jemig, level 11 kan ik al niet...


Titel: Re: GMW #24 - The Machine - Physics-based constructie/puzzelspel
Bericht door: dennisvdz op 17 Augustus 2010, 22:24:22
Ik heb gewoon het geduld niet. Alles schud alle kanten op als je al aan het bouwen bent, dat neemt echt te veel tijd in beslag. Jammer, 't zag er erg leuk uit, maar een beetje fustrerend en de graphics zijn voor mij wat te grauw.


Titel: Re: GMW #24 - The Machine - Physics-based constructie/puzzelspel
Bericht door: trevortjes op 18 Augustus 2010, 13:33:46
Is er ergens een pagina met alle oplossingen? :D
Of heeft iemand gewoon een screen van level 13, 14 en 15?


Titel: Re: GMW #24 - The Machine - Physics-based constructie/puzzelspel
Bericht door: RobbertC5 op 18 Augustus 2010, 16:13:49
Is er ergens een pagina met alle oplossingen? :D
Of heeft iemand gewoon een screen van level 13, 14 en 15?
Nou, ik heb alle oplossingen maar als ik die zou geven is er niks meer aan eh :P


Titel: Re: GMW #24 - The Machine - Physics-based constructie/puzzelspel
Bericht door: trevortjes op 18 Augustus 2010, 16:17:55
Op deze manier is er ook niks meer aan.
Ik vind het te lastig.


Titel: Re: GMW #24 - The Machine - Physics-based constructie/puzzelspel
Bericht door: bennikniet op 20 Augustus 2010, 20:01:09
De eerste 3 expert levels zijn easy :O


Titel: Re: GMW #24 - The Machine - Physics-based constructie/puzzelspel
Bericht door: StefanJanssen op 20 Augustus 2010, 20:18:10
ik weet niet of jullie het weten :angel: maar wisten jullie dat je bijvoorbeeld eerst zo'n bevestigings punt kan aanklikken en dan op zo'n balk. dan zit er in die balk dus al zo'n bevestigings punt.

Toen ik dit had ontdekt ging het veel makkelijker


Titel: Re: GMW #24 - The Machine - Physics-based constructie/puzzelspel
Bericht door: ericlegomeer op 20 Augustus 2010, 20:22:43
ik weet niet of jullie het weten :angel:
Omg! Inderdaad... Nu zou ik het wel makkelijker kunnen doen ja :o! Maar nu heb ik geen zin meer :P (Nouja... misschien straks nog eventjes :angel:)


Titel: Re: GMW #24 - The Machine - Physics-based constructie/puzzelspel
Bericht door: Maarten Baert op 20 Augustus 2010, 21:51:29
ik weet niet of jullie het weten :angel: maar wisten jullie dat je bijvoorbeeld eerst zo'n bevestigings punt kan aanklikken en dan op zo'n balk. dan zit er in die balk dus al zo'n bevestigings punt.

Toen ik dit had ontdekt ging het veel makkelijker
Dat had ik gedaan op aanraden van Erik Leppen. Ik had het willen uitleggen in een tutorial, maar aangezien daar geen tijd meer voor was is het weggevallen. Ik kon zo niet meteen bedenken hoe ik het in de instructies zou moeten uitleggen :P.


Titel: Re: GMW #24 - The Machine - Physics-based constructie/puzzelspel
Bericht door: trevortjes op 21 Augustus 2010, 09:59:47
Lol, dat is het eerste wat ik deed in level 1; een bout pakken en dan een balk met de andere monteren. xD


Titel: Re: GMW #24 - The Machine - Physics-based constructie/puzzelspel
Bericht door: StefanJanssen op 21 Augustus 2010, 10:02:55
wat ik en volgens mij een heleboel doen is eerst 2 balken neerleggen, dan een bout pakken en die 2 aan elkaar vastmaken.


Titel: Re: GMW #24 - The Machine - Physics-based constructie/puzzelspel
Bericht door: ericlegomeer op 21 Augustus 2010, 11:25:16
wat ik en volgens mij een heleboel doen is eerst 2 balken neerleggen, dan een bout pakken en die 2 aan elkaar vastmaken.
Inderdaad, steeds de balk ergens in de ruimte neerleggen waar hij goed blijft liggen. Dan een bout pakken en dan proberen vast te maken... Dus twee dingen in de lucht aan elkaar maken was aardig ingewikkeld, maar nu ik dit weet :D! Ik ga het gewoon weer even spelen :)!


Titel: Re: GMW #24 - The Machine - Physics-based constructie/puzzelspel
Bericht door: Martin Beentjes op 21 Augustus 2010, 11:38:27
wat ik en volgens mij een heleboel doen is eerst 2 balken neerleggen, dan een bout pakken en die 2 aan elkaar vastmaken.
Lol, dat doe ik niet:P
Ik was er al vanaf de eerste keer dat ik het speelde achter gekomen dat je eerst op de bout kunt klikken en dan op de balk :P


Titel: Re: GMW #24 - The Machine - Physics-based constructie/puzzelspel
Bericht door: SLiV op 21 Augustus 2010, 12:46:15
Dat had ik gedaan op aanraden van Erik Leppen. Ik had het willen uitleggen in een tutorial, maar aangezien daar geen tijd meer voor was is het weggevallen. Ik kon zo niet meteen bedenken hoe ik het in de instructies zou moeten uitleggen :P.

Ik vond het al zo moeilijk...


Titel: Re: GMW #24 - The Machine - Physics-based constructie/puzzelspel
Bericht door: Tuthelpie op 27 Augustus 2010, 17:43:28
(http://airload.nl?dl=W3o6cXBktrggtrgtgtg.jpg)
Deze game is gereviewd door GMR.
(http://airload.nl?dl=m0b17O3Qlollllllly.jpg) (http://gmgreviews.blogspot.com/2010/08/machine.html)
Druk op de het bovenstaande plaatje om de gehele review te zien + de cijfers.


Titel: Re: GMW #24 - The Machine - Physics-based constructie/puzzelspel
Bericht door: Bjarno op 27 Augustus 2010, 18:13:10
Dit spel verdient volgens gmreviews een
7.0/10

(http://gmreviews.infomijn.nl/logo_small.png) (http://gmreviews.infomijn.nl/2010/08/the-machine/)


Titel: Re: GMW #24 - The Machine - Physics-based constructie/puzzelspel
Bericht door: trevortjes op 27 Augustus 2010, 18:13:40
@tuthelpie
Je cijfer klopt niet, het hoort een 6 te zijn omdat je muziek niet hebt meegeteld.
Muziek kan je trouwens het best veranderen in 'geluid'. Want dat zit er wel in en dat zal ook het cijfer iets oppeppen..


Titel: Re: GMW #24 - The Machine - Physics-based constructie/puzzelspel
Bericht door: Jolie op 27 Augustus 2010, 18:14:57
@ bjarno:

1 ik vind je cijfer te laag
2 de link doet het niet, op je site wel maar hier niet.


Titel: Re: GMW #24 - The Machine - Physics-based constructie/puzzelspel
Bericht door: trevortjes op 27 Augustus 2010, 18:17:57
Ik vind het het perfecte cijfer voor dit soort spellen. Dat komt vooral omdat het jammer genoeg hier en daar soms knap irritant werkt in bouw-modus.

Wat ik verder in het spel zag is dat ik bij Stairway een constructie had gebouwd die het deed maar toen ik het terug keek lukte mijn machine het niet meer :P


Titel: Re: GMW #24 - The Machine - Physics-based constructie/puzzelspel
Bericht door: Bjarno op 27 Augustus 2010, 18:19:42
@ bjarno:

1 ik vind je cijfer te laag
2 de link doet het niet, op je site wel maar hier niet.
1
De review is geschreven door Laloeka (zoals bovenaan vermeld), indien je het cijfer te laag vindt dan moet je bij hem klagen (sorry Laloeka :P ).
Verder is een cijfer niet meer dan een persoonlijke mening, sommige mensen vinden namelijk A belangrijker dan B tijdens het maken van het cijfer terwijl andere B belangrijker vinden dan C en A en ... (het rijtje afgaan tot Z). Verder is een cijfer bij reviews niet meer dan een korte beschrijving of dit spel goed en compleet was. Een verhaal is inderdaad niet in elk spel mogelijk en daar trek ik geen punten voor af, terwijl muziek daarentegen wel een must is.


2
Link gefixed, er was een probleempje met het sjabloon te kopieëren ;)


Titel: Re: GMW #24 - The Machine - Physics-based constructie/puzzelspel
Bericht door: Jolie op 27 Augustus 2010, 18:20:34
Inderdaad iedereen heeft een mening.


Titel: Re: GMW #24 - The Machine - Physics-based constructie/puzzelspel
Bericht door: Maarten Baert op 27 Augustus 2010, 22:17:07
Ik had bewust gekozen voor geen muziek, dat leek mij beter. Aangezien dit een spel is waar je waarschijnlijk uren aan bezig bent als je het wilt uitspelen, leek muziek mij alleen maar storend. Muziek paste ook niet echt bij het thema vond ik.

Wat de besturing betreft ... tja, als een computer twee muizen had, dan had ik iets beters kunnen maken. Maar met één muis en dan nog alleen de linkermuisknop kan je niet veel doen.

Ik heb trouwens geen hover-effect gemaakt voor de knoppen in het menu en in het spel omdat ik daarmee bonuspunten zou verliezen. Anders had ik dat zeker wel gedaan.

Physics uitschakelen tijdens het bouwen wordt vaak gesuggereerd, maar dat gaat gewoon niet. Het hele spel draait op physics, als ik die uitschakel zou je twee balken die je met elkaar verbonden hebt gewoon uit elkaar kunnen trekken. En dan zou alles wat je niet perfect uitgelijnd hebt tijdens het bouwen breken op het moment dat je op Run klikt. Wat ik nog wel zou kunnen doen is de zwaartekracht uitschakelen en heel veel luchtwrijving inbouwen, zodat in ieder geval de dingen op hun plaats blijven en niet naar beneden vallen. Maar dat zal er heel vreemd uitzien, het lijkt dan net alsof je dingen bouwt terwijl alles gewichtloos is en er plots zwaartekracht bij komt zodra je de bal loslaat. Alles zweeft namelijk weg zodra je er een duw tegen geeft. Zelfs als dat allemaal nog zou lukken lijkt het me nog steeds geen goed idee, want je kan veel levels dan veel makkelijker uitspelen door gewoon op de juiste plaatsen onderdelen in de lucht te hangen, zodat ze de bal zullen raken op het juiste moment. Dat was niet het idee van het spel, en dat is ook waarom ik de Run-knop pas laat werken zodra alles één seconde lang stil staat. De physics tijdens het bouwen horen nu eenmaal bij het spel, het is de opdracht om naast een machine te bedenken die werkt ook een manier te bedenken om die te bouwen.

Maar goed, ik zie ook wel dat de meesten het spel (veel) te moeilijk vinden. Dat komt dan meestal omdat ze niet doorhebben wat de juiste manier is om dingen te bouwen (deels omdat er geen tutorial is), en geen physics tijdens het bouwen zou dat oplossen. Ik wil het dus wel eens proberen:
The Machine zonder bouwphysics (http://files.maartenbaert.be/the-machine/the-machine-nobuildphysics.zip)
Ik heb dit maar snel in elkaar gezet door gewoon een tiental lijnen code in de substep event te zetten (die wordt 240 keer per seconde uitgevoerd), dus het is waarschijnlijk wel wat trager dan het normale spel. Dit zou beter kunnen, maar ik ga er voorlopig geen tijd in steken. Om het eerlijk te houden heb ik de savegames incompatibel gemaakt met die van het normale spel, want dit is echt stukken makkelijker. Je verliest zo wel de helft van de gameplay ("bouw een machine met één hand"), maar als de meerderheid het zo leuker vindt dan het normale spel wil ik het wel aanpassen :). Ach wat, Impossible (level 30) is zonder physics in de bouwfase misschien wel stukken moeilijker :P. Jullie zien maar.

EDIT: Sorry, de vorige versie had een fout waardoor je errors krijgt bij bevroren items. Die is nu opgelost.


Titel: Re: GMW #24 - The Machine - Physics-based constructie/puzzelspel
Bericht door: RobbertC5 op 27 Augustus 2010, 22:22:12
Inderdaad iedereen heeft een mening.
En die van mij is totaal anders  :D
Ik vind het maar een slechte review, ik denkt dat je gaat winnen, en geeft je toch maar een 7 (nu 8)??
Laloeka weet trouwens nog niet eens hoe de besturing in elkaar zit.

@Matrebatre: ik kan je spel nu niet testen, maar wat je wel kunt doen is een 'gravity off' knopje, zo kan je makkelijk bouwen, maar waneer je klaar bent moet je het eerst terug afzetten, (en alles moet terug stil hangen) voor je op Run kan klikken.


Titel: Re: GMW #24 - The Machine - Physics-based constructie/puzzelspel
Bericht door: Maarten Baert op 27 Augustus 2010, 22:42:55
@Matrebatre: ik kan je spel nu niet testen, maar wat je wel kunt doen is een 'gravity off' knopje, zo kan je makkelijk bouwen, maar waneer je klaar bent moet je het eerst terug afzetten, (en alles moet terug stil hangen) voor je op Run kan klikken.
Ik heb wat extra zitten testen, en eigenlijk viel dat nog wel mee. Ik dacht dat levels zoals More Items veel te makkelijk zouden worden (level 8 - die waarbij je twee balletjes krijgt en het bovenste balletje een blok laat vallen waardoor het onderste omhooggeschoten wordt), maar dat viel nog wel mee. Level 8 is nog steeds even moeilijk, want als je het blok gewoon in de lucht hangt komt het veel te vroeg aan beneden. Een knop om zwaartekracht aan en uit te zetten is wel een goed idee, maar ik zou het 'wachten tot het stilhangt' dan ook maar weglaten. Aangezien het toch niet zo erg is. Tijdens 'Run' zet ik de zwaartekracht uiteraard wel weer aan, dat spreekt voor zich :P.

Een ander probleem waar ik eerst nog niet aan gedacht had, is dat je nu heel gemakkelijk balken kan kwijtraken als ze buiten beeld zijn. Aangezien er geen zwaartekracht meer is vallen ze ook niet meer, waardoor je ze onmogelijk kan terugkrijgen. Ik zou dus ofwel de test of items buiten beeld zijn veel strenger moeten maken - zo streng dat ze al verwijderd worden wanneer er nog een paar pixels binnen beeld zijn, anders kan je ze nooit selecteren - ofwel iets bedenken om items die buiten beeld zijn terug naar binnen te duwen, ofwel hopen dat de speler beseft dat hij iets mist en weet dat hij de zwaartekracht moet aanzetten om het terug te krijgen. Het tweede lijkt mij dan nog het beste (ik schakel het dan uiteraard wel uit wanneer de zwaartekracht aan staat).


Titel: Re: GMW #24 - The Machine - Physics-based constructie/puzzelspel
Bericht door: RobbertC5 op 28 Augustus 2010, 08:52:30
Ik zou da stilhangen toch maar laten blijven. Ik kan nu al systemen bedenken voor 3 levels die ervan misbruik maken als de gravity pas wordt ingeschakeld bij Run.

Is er trouwens nog niemand anders die het ook heeft uitgespeeld?


Titel: Re: GMW #24 - The Machine - Physics-based constructie/puzzelspel
Bericht door: Tuthelpie op 28 Augustus 2010, 09:32:42
@tuthelpie
Je cijfer klopt niet, het hoort een 6 te zijn omdat je muziek niet hebt meegeteld.
Muziek kan je trouwens het best veranderen in 'geluid'. Want dat zit er wel in en dat zal ook het cijfer iets oppeppen..
Ik telde muziek gewoon niet mee, dus deelde ik het door 3, anders zou het wel flauw zijn he?
Oh, en ik heb net de nobuildphysics gespeeld,
en men, dat is een vooruitgang!
Je kunt gewoon alles plaatsen!
1 NADEEL: Als je perongeluk blokken in het menu gaat plaatsen, kun je er niet meer bij en ben je toch een blok kwijt ;)Maar dat had je zelf al in de gaten XD


Titel: Re: GMW #24 - The Machine - Physics-based constructie/puzzelspel
Bericht door: knarfi op 28 Augustus 2010, 13:34:53
Erg leuke en verslavende game !!!!! ik speel het en zelfs mijn vader en moeder hebben het gebrobeerd :P
maar we kunnen level 5 (Bridge) maar niet halen... weet iemand hoe die moet ?
Er was al iemand die de oplossing had gepost maar die had 2 van die stalen touwen in 1 gat...

Groeten Knarfi


Titel: Re: GMW #24 - The Machine - Physics-based constructie/puzzelspel
Bericht door: Maarten Baert op 28 Augustus 2010, 17:04:02
Oke, ik ben overtuigd :P. Het niet moeten wachten tot alles stilhangt is een enorm voordeel, en het bouwen is nu ook veel leuker in levels zoals Very Long Bridge. En Impossible is nog steeds uitspeelbaar (ik heb alles nog eens uitgespeeld met de nieuwe versie). Ik heb het dus samengevoegd met het echte spel. Savegames zijn nu weer compatibel met de normale versie (en niet meer met de nobuildphysics-versie, sorry :P), dus als je de save-folder kopieert (of de oude laat staan) zou het moeten werken.

Dus iedereen die het te moeilijk vond kan het nu opnieuw proberen als hij wilt, volgens mij zal het nu veel leuker zijn :).


Titel: Re: GMW #24 - The Machine - Physics-based constructie/puzzelspel
Bericht door: StefanJanssen op 28 Augustus 2010, 18:01:08
Erg leuke en verslavende game !!!!! ik speel het en zelfs mijn vader en moeder hebben het gebrobeerd :P
maar we kunnen level 5 (Bridge) maar niet halen... weet iemand hoe die moet ?
Er was al iemand die de oplossing had gepost maar die had 2 van die stalen touwen in 1 gat...

Groeten Knarfi

waarschijnlijk zitten er 2 balken op elkaar. dan lijkt het alsof het een gat is maar er zitten 2 gaten op dezelfde plek.


Titel: Re: GMW #24 - The Machine - Physics-based constructie/puzzelspel
Bericht door: knarfi op 28 Augustus 2010, 19:57:45
Ik heb hem al :P maar die frozen moter wil niet...

En nog een tip:

Mischien kun je in sandbox ook van de Blauwe blokken doen en die ronddraaiende rondjes\

groeten knarfi


Titel: Re: GMW #24 - The Machine - Physics-based constructie/puzzelspel
Bericht door: Maarten Baert op 28 Augustus 2010, 22:06:42
Ik heb hem al :P maar die frozen moter wil niet...

En nog een tip:

Mischien kun je in sandbox ook van de Blauwe blokken doen en die ronddraaiende rondjes\

groeten knarfi
In principe wel, maar ik voeg liever niet zomaar alles toe dat er is, want meestal zit dat maar in de weg.

EDIT: Ik heb een zware fout gevonden, de blauwe blokken vallen soms blijkbaar niet meer naar omhoog. Die is nu opgelost.


Titel: Re: GMW #24 - The Machine - Physics-based constructie/puzzelspel
Bericht door: RobbertC5 op 29 Augustus 2010, 01:50:30
Oke, ik ben overtuigd :P. Het niet moeten wachten tot alles stilhangt is een enorm voordeel, en het bouwen is nu ook veel leuker in levels zoals Very Long Bridge. En Impossible is nog steeds uitspeelbaar (ik heb alles nog eens uitgespeeld met de nieuwe versie). Ik heb het dus samengevoegd met het echte spel. Savegames zijn nu weer compatibel met de normale versie (en niet meer met de nobuildphysics-versie, sorry :P), dus als je de save-folder kopieert (of de oude laat staan) zou het moeten werken.

Dus iedereen die het te moeilijk vond kan het nu opnieuw proberen als hij wilt, volgens mij zal het nu veel leuker zijn :).
Voor mij zijn jullie dan toch geen echte winnaars  meer :P


Titel: Re: GMW #24 - The Machine - Physics-based constructie/puzzelspel
Bericht door: Maarten Baert op 29 Augustus 2010, 16:12:36
Voor mij zijn jullie dan toch geen echte winnaars  meer :P
Maak je geen zorgen, de latere levels zijn nog steeds even moeilijk (vind ik zelf toch). Dat was eerst ook waarom ik het liever niet deed. Probeer Impossible nog maar eens uit te spelen. Het kan, maar ik moest eerst een aantal aanpassingen maken aan je oude oplossing om het te laten werken.


Titel: Re: GMW #24 - The Machine - Physics-based constructie/puzzelspel
Bericht door: Jarno op 29 Augustus 2010, 18:32:36
Dit is echt een mooi spel. €1000.- op dat jij wint!


Titel: Re: GMW #24 - The Machine - Physics-based constructie/puzzelspel
Bericht door: Naud1234 op 1 September 2010, 20:04:32
Ik vind het een heel leuk en mooi gemaakt spel! Het is wel moeilijk, want soms ligt het eraan of je een balkje een beetje meer naar links of naar rechts verschuift. Jammer dat je de nieuwe versie niet meer kan inleveren want de oude versie is veel moeilijker omdat daar nog die vervelende zwaartekracht bij het bouwen zit. :P


Titel: Re: GMW #24 - The Machine - Physics-based constructie/puzzelspel
Bericht door: Neojume op 12 September 2010, 18:53:28
Ik heb ook weer eens tijd gevonden om wat spelletjes te spelen en wat actiever te doen op het forum :P

Ik heb het spel uitgespeeld (YAY). Ik vond het erg leuk, vooral het bouwen ging een stuk makkelijker met die zwevende balken. Er zijn maar een paar levels waarbij je hier kan cheaten.

level 6 kan nu bijvoorbeeld met maar 1 balk. (Net zoals 23 en 27) En dat waren alle levels waarbij ik gebruikt gemaakt heb van de zwevende balken. Overigens heb ik voor alledrie ook een alternatieve oplossing die niet gebruik maakt van die truc (A)

Het 'onmogelijke' level 30 vond ik trouwens makkelijker dan vertical catapult (level 25)

Maar zeker een mooi spel, erg leuk voor een saaie middag (waarop je eigenlijk calculus moet maken (A))


Titel: Re: GMW #24 - The Machine - Physics-based constructie/puzzelspel
Bericht door: RobbertC5 op 12 September 2010, 21:54:48
Ik heb het spel uitgespeeld (YAY).
Ok, dat vind ik niet leuk. En van Materebatre mocht alleen een enkeling het spel uitspelen. ;)
Toch proficiat...  :)


Titel: Re: GMW #24 - The Machine - Physics-based constructie/puzzelspel
Bericht door: Maarten Baert op 12 September 2010, 22:16:32
Ik heb ook weer eens tijd gevonden om wat spelletjes te spelen en wat actiever te doen op het forum :P

Ik heb het spel uitgespeeld (YAY). Ik vond het erg leuk, vooral het bouwen ging een stuk makkelijker met die zwevende balken. Er zijn maar een paar levels waarbij je hier kan cheaten.

level 6 kan nu bijvoorbeeld met maar 1 balk. (Net zoals 23 en 27) En dat waren alle levels waarbij ik gebruikt gemaakt heb van de zwevende balken. Overigens heb ik voor alledrie ook een alternatieve oplossing die niet gebruik maakt van die truc (A)

Het 'onmogelijke' level 30 vond ik trouwens makkelijker dan vertical catapult (level 25)

Maar zeker een mooi spel, erg leuk voor een saaie middag (waarop je eigenlijk calculus moet maken (A))
Knap gedaan :P. In level 6 lukt mij dat niet, maar na wat proberen lukte het mij ook in 23 en 27 (exact dezelfde techniek). Ik zou het eventueel kunnen oplossen met wat extra muren boven het startpunt van het balkje, maar wat mij betreft is dit een geldige oplossing (die weliswaar niet mogelijk was in de vorige versie, maar dit is echt niet het enige wat vroeger niet kon :)).

Ik vraag me wel af welke versie van het spel je dan wel gebruikt hebt. Ik heb namelijk net een fout gevonden die in level 23 en 27 (eigenlijk alle levels met bevroren voorwerpen buiten beeld) een stroom van ExtremePhysics-foutmeldingen veroorzaakt. Die kan je wel zonder problemen uitschakelen en gewoon negeren. Had jij die fouten ook?

Vertical Catapult is eigenlijk echt niet zo moeilijk, maar het is waarschijnlijk ook wel wat afhankelijk van hoe je te werk gaat. Als je meteen de juiste combinatie gebruikt is het echt niet moeilijk, maar anders kan je lang zoeken. En aangezien je bij Impossible iets gelijkaardigs moet doen aan Vertical Catapult is het natuurlijk minder moeilijk eens je al weet hoe dat moet. Als je Impossible eerder hebt uitgespeeld dan Vertical Catapult ben ik wel verbaasd :P.


Titel: Re: GMW #24 - The Machine - Physics-based constructie/puzzelspel
Bericht door: Thbio op 13 September 2010, 06:29:18
Als je meteen de juiste combinatie gebruikt is het echt niet moeilijk, maar anders kan je lang zoeken.
Dan moet je wel eerst de juiste combinatie weten he.  :P


Titel: Re: GMW #24 - The Machine - Physics-based constructie/puzzelspel
Bericht door: Janoot op 13 September 2010, 06:44:59
Dit blijft een mooi spel! Echt knap dat je het zo hebt kunnne doen!
Jammer dat het zo saai, grauw is.

PS: Gefeliciteerd met je plaatsje in de top 10 van meeste reacties in het GM-creaties bord ;)


Titel: Re: GMW #24 - The Machine - Physics-based constructie/puzzelspel
Bericht door: Neojume op 13 September 2010, 07:36:26
Had jij die fouten ook?

Ja, maar eerst dacht ik dat dat bij het level hoorde (gezien de naam:P), daarna kwam het echte level en toen moest ik helemaal lachen :P

Vertical Catapult is eigenlijk echt niet zo moeilijk, maar het is waarschijnlijk ook wel wat afhankelijk van hoe je te werk gaat.

Ik heb nu een maffe constructie met een enorm gewicht dat valt, waardoor een veer wordt uitegerekt en het balletje wordt afgeschoten :P

En ik had impossible wel degelijk eerder dan vertical catapult :P Maar ik denk ook dat dat komt doordat je in impossible meer vrijheid hebt rond de balletjes, zo kon ik daar bijvoorbeeld nog een balk achter het balletje krijgen, waardoor ik een katapult kon bouwen, in die vertical catapult kon dat niet (althans ik niet :P)


Titel: Re: GMW #24 - The Machine - Physics-based constructie/puzzelspel
Bericht door: trevortjes op 14 September 2010, 17:48:21
Citaat
Ik telde muziek gewoon niet mee, dus deelde ik het door 3, anders zou het wel flauw zijn he?

Dat is niet flauw, dat is gewoon zoals het is, het heeft geen muziek, een 0. Maar als je muziek gewoon veranderd in geluid kan je de klikjes en de tikjes wel meerekenen.


Titel: Re: GMW #24 - The Machine - Physics-based constructie/puzzelspel
Bericht door: Robert Geers op 14 September 2010, 17:56:13
Ik heb je spel nog niet helemaal uitgespeeld (oude versie tot level 20, nieuwe tot 16), maar dat ga ik binnenkort zeker nog wel een keer doen.  :D

Het ontbreken van de zwaartekracht tijdens de bouwfase is echt een ontzettende verbetering ten opzichte van de oude versie. Daarbij heb ik me geregeld groen en geel geërgerd als het weer eens niet lukte om twee onderdelen te verbinden op de manier die ik voor ogen had. Jammer dat je dit niet in de wedstrijd versie hebt kunnen toepassen.

Door deze aanpassing heb je sommige levels, zoals ‘6 Minimal’, echter wel stukken eenvoudiger gemaakt. Maar dat je deze levels (of de volgorde van levels) niet meer hebt aangepast is begrijpelijk. Al met al is de niveau opbouw door het spel nog steeds erg goed en is het prettig dat je steeds geleidelijk nieuwe onderdelen introduceert.

Bij de oude versie vond ik het erg makkelijk dat je onderdelen zo uit het level kon slingeren als je deze niet meer nodig had. De delete knop heb ik bij die versie dan ook eigenlijk nooit gebruikt. Dit gemak mis ik bij de nieuwe versie een beetje. Dat je eerst op de delete-knop moet klikken voordat je iets kunt verwijderen is eigenlijk net één stap te veel. Beter was geweest als je deze functie gewoon onder de rechtermuisknop had geplaatst. Dit had bij de wedstrijd versie niet gemogen maar bij latere versies natuurlijk wel. Een andere oplossing had nog kunnen zijn dat onderdelen die met een bepaalde snelheid uit het level worden geslingerd wel worden verwijderd, terwijl onderdelen die met een lagere snelheid weg worden geslingerd terugkeren.

Een ander detailpuntje (lees: zeurpuntje  ;) ) is dat tijdens de simulatie de ‘Restart’-knop niet onzichtbaar wordt. Tijdens eens simulatie klikte ik een keer op deze knop met de overtuiging dat deze opnieuw zou beginnen. Zonder het “Are you sure?“ venster te lezen heb ik toen op ‘ja’ geklikt, waarna ik er achter kwam dat hiermee het complete level wordt gerestart. :P Natuurlijk is dit voornamelijk mijn fout, maar ik zie eigenlijk ook geen reden om deze knop niet onzichtbaar tijdens een simulatie.

Ondanks dat er op een aantal punten nog wel een kleine verbetering kan worden gemaakt blijft dit gewoonweg een waanzinnig goed spel. Technisch is het uitstekend (ondanks dat je zelf de hele tijd met foutmeldingen en bugs komt :P ). Grafisch ziet het er prima uit en qua afwerking is het vrijwel perfect. Het enige gebied waarop nog wel wat verbeterd kan worden is het geluid. Het aantal geluiden dat in het spel zit had best uitgebreider gemogen en er ontbreekt nog een optie om de wel aanwezige geluiden te dempen. Dit doet er echter niks aan af dat dit gewoon een van de beste spellen op dit forum is. :D  


Titel: Re: GMW #24 - The Machine - Physics-based constructie/puzzelspel
Bericht door: RobbertC5 op 14 September 2010, 21:42:30
Proficiat!!! Dit spel is de winnaar van GMW 24!

Iedereen zag 'm aankomen, natuurlijk... Maar toch nogmaals: fantastisch spel, Matrebatre.


Titel: Re: GMW #24 - The Machine - Physics-based constructie/puzzelspel
Bericht door: Maarten Baert op 15 September 2010, 16:20:41
Ik heb nu een maffe constructie met een enorm gewicht dat valt, waardoor een veer wordt uitegerekt en het balletje wordt afgeschoten :P

En ik had impossible wel degelijk eerder dan vertical catapult :P Maar ik denk ook dat dat komt doordat je in impossible meer vrijheid hebt rond de balletjes, zo kon ik daar bijvoorbeeld nog een balk achter het balletje krijgen, waardoor ik een katapult kon bouwen, in die vertical catapult kon dat niet (althans ik niet :P)
Dat is inderdaad stukken moeilijker dan nodig, ik kan dat level uitspelen met drie balken, drie schroeven, twee staven en een veer :). Impossible is op dat vlak veel moeilijker. Ik had er eigenlijk nog niet aan gedacht om in Impossible een katapult achter het balletje te bouwen, ik bouwde gewoon nog een verticale katapult bij die drie ankerpunten (en dat is echt niet makkelijk).

Bij de oude versie vond ik het erg makkelijk dat je onderdelen zo uit het level kon slingeren als je deze niet meer nodig had. De delete knop heb ik bij die versie dan ook eigenlijk nooit gebruikt. Dit gemak mis ik bij de nieuwe versie een beetje. Dat je eerst op de delete-knop moet klikken voordat je iets kunt verwijderen is eigenlijk net één stap te veel. Beter was geweest als je deze functie gewoon onder de rechtermuisknop had geplaatst. Dit had bij de wedstrijd versie niet gemogen maar bij latere versies natuurlijk wel. Een andere oplossing had nog kunnen zijn dat onderdelen die met een bepaalde snelheid uit het level worden geslingerd wel worden verwijderd, terwijl onderdelen die met een lagere snelheid weg worden geslingerd terugkeren.
Geen slecht idee, maar ik denk dat het niet echt handig zou zijn omdat niemand het weet. En dan is het alleen maar frustrerend als je niet weet waarom onderdelen plots verdwijnen. Nu heb ik gewoon de simpele regel dat onderdelen verdwijnen zodra ze verder dan 500 pixels buiten beeld zijn.

Een ander detailpuntje (lees: zeurpuntje  ;) ) is dat tijdens de simulatie de ‘Restart’-knop niet onzichtbaar wordt. Tijdens eens simulatie klikte ik een keer op deze knop met de overtuiging dat deze opnieuw zou beginnen. Zonder het “Are you sure?“ venster te lezen heb ik toen op ‘ja’ geklikt, waarna ik er achter kwam dat hiermee het complete level wordt gerestart. :P Natuurlijk is dit voornamelijk mijn fout, maar ik zie eigenlijk ook geen reden om deze knop niet onzichtbaar tijdens een simulatie.
Dat heb ik ook al een keer gedaan, vandaar dat ik het 'are you sure'-venster heb toegevoegd :P. Ik heb tijdens het testen ook al iemand anders dat zien doen, dus misschien was het uitschakelen geen slecht idee. Ik had het alleen niet gedaan omdat het technisch gezien mogelijk was om te herstarten of te stoppen tijdens de simulatie, dus ik zag geen reden om dat te verbieden. Ik dacht eerder dat het ergerlijk zou zijn dat je telkens twee keer zou moeten klikken.

Ondanks dat er op een aantal punten nog wel een kleine verbetering kan worden gemaakt blijft dit gewoonweg een waanzinnig goed spel. Technisch is het uitstekend (ondanks dat je zelf de hele tijd met foutmeldingen en bugs komt :P ).
Ik heb blijkbaar toch wat geluk gehad dat er geen fouten zaten in de wedstrijdversie (behalve dat nogal ergerlijke probleem met het geluid). Het is echt een heel complexe engine, en ik had geen tijd om commentaar te schrijven, dus het is redelijk makkelijk om iets over het hoofd te zien waardoor je foutmeldingen krijgt :P.

Grafisch ziet het er prima uit en qua afwerking is het vrijwel perfect. Het enige gebied waarop nog wel wat verbeterd kan worden is het geluid. Het aantal geluiden dat in het spel zit had best uitgebreider gemogen en er ontbreekt nog een optie om de wel aanwezige geluiden te dempen. Dit doet er echter niks aan af dat dit gewoon een van de beste spellen op dit forum is. :D 
Bedankt :).


Titel: Re: GMW #24 - The Machine - Physics-based constructie/puzzelspel
Bericht door: trevortjes op 16 September 2010, 17:26:46
Matre? *Lief lachend* Nu je gewonnen hebt, mag ik dan een safe file of zo? *Knippert met wimpers heel schattig je weet wat ik bedoel*


Titel: Re: GMW #24 - The Machine - Physics-based constructie/puzzelspel
Bericht door: Maarten Baert op 17 September 2010, 14:32:37
Ik zal er één opsturen :P. Ik ga er geen in dit topic zetten want ik wil dat anderen het eerst zelf proberen uit te spelen.


Titel: Re: GMW #24 - The Machine - Physics-based constructie/puzzelspel
Bericht door: dennisvdz op 17 September 2010, 14:48:25
Wil je ook naar mij zenden?  :angel:

Heb geen zin om alles 1 voor 1 te doen om het laatste level te doen :3.


Titel: Re: GMW #24 - The Machine - Physics-based constructie/puzzelspel
Bericht door: Maarten Baert op 17 September 2010, 15:02:37
Hehe, ok :P. Iedereen die er één wilt mag mij PMen.


Titel: Re: GMW #24 - The Machine - Physics-based constructie/puzzelspel
Bericht door: Robert Geers op 18 September 2010, 20:38:54
Geen slecht idee, maar ik denk dat het niet echt handig zou zijn omdat niemand het weet. En dan is het alleen maar frustrerend als je niet weet waarom onderdelen plots verdwijnen. Nu heb ik gewoon de simpele regel dat onderdelen verdwijnen zodra ze verder dan 500 pixels buiten beeld zijn.
Daar zit wat in ja. Waarschijnlijk is het een kwestie van uitproberen of het fijn speelt. Maar goed dat hoef je om mij niet te doen hoor :P

Dat heb ik ook al een keer gedaan, vandaar dat ik het 'are you sure'-venster heb toegevoegd Razz. Ik heb tijdens het testen ook al iemand anders dat zien doen, dus misschien was het uitschakelen geen slecht idee. Ik had het alleen niet gedaan omdat het technisch gezien mogelijk was om te herstarten of te stoppen tijdens de simulatie, dus ik zag geen reden om dat te verbieden. Ik dacht eerder dat het ergerlijk zou zijn dat je telkens twee keer zou moeten klikken.
Ah gelukkig ben ik niet de enige die zo dom is :P
Zo heel vaak gebruik je die knop niet (ik probeer althans altijd eerst om met een kleine aanpassing alsnog het level te halen), dus ik denk niet dat veel mensen er last van zouden hebben als je die knop onzichtbaar zou maken. Was het technisch trouwens niet mogelijk om met deze knop de simulatie te laten restarten?



Titel: Re: GMW #24 - The Machine - Physics-based constructie/puzzelspel
Bericht door: Maarten Baert op 19 September 2010, 14:26:15
Zo heel vaak gebruik je die knop niet (ik probeer althans altijd eerst om met een kleine aanpassing alsnog het level te halen), dus ik denk niet dat veel mensen er last van zouden hebben als je die knop onzichtbaar zou maken. Was het technisch trouwens niet mogelijk om met deze knop de simulatie te laten restarten?
Jawel, maar dat leek me niet logisch aangezien de stop-knop dat al doet. En het is niet logisch dat een knop met de naam 'Restart' plots iets anders doet als de simulatie actief. Ik zal die knop wel gewoon onzichtbaar maken. Ik zal de 'Menu'-knop ook maar meteen onzichtbaar maken. :P


Titel: Re: GMW #24 - The Machine - Physics-based constructie/puzzelspel
Bericht door: RobbertC5 op 19 September 2010, 15:01:07
Ga je je spel nog uitbreiden? Of een level maker zo maken dat je je levels kan delen met anderen... ?


Titel: Re: GMW #24 - The Machine - Physics-based constructie/puzzelspel
Bericht door: knarfi op 21 September 2010, 11:40:24
IK zelf zou het super tof vinden dat je ook draaiende dingen kan maken...


Titel: Re: GMW #24 - The Machine - Physics-based constructie/puzzelspel
Bericht door: Maarten Baert op 21 September 2010, 16:19:18
Ga je je spel nog uitbreiden? Of een level maker zo maken dat je je levels kan delen met anderen... ?
Ik denk het niet, op dit moment gaat bijna al mijn tijd naar Model Creator v6 (en die is nog lang niet af). Ik ergerde me bij het maken van dit spel al aan veel dingen in Game Maker (omdat het redelijk ingewikkeld wordt), dus ik ben ook niet echt gemotiveerd om het nog ingewikkelder te maken dan het al is. De kans is groter dat ik een sequel maak in C++ (maar ook die kans is niet echt groot).

IK zelf zou het super tof vinden dat je ook draaiende dingen kan maken...
Hoe bedoel je? Die zijn er toch al?


Titel: Re: GMW #24 - The Machine - Physics-based constructie/puzzelspel
Bericht door: trevortjes op 21 September 2010, 19:12:30
Dat je zelf motors in het spel kan zetten (Slepen) ;)


Titel: Re: GMW #24 - The Machine - Physics-based constructie/puzzelspel
Bericht door: Maarten Baert op 22 September 2010, 13:52:48
Dat je zelf motors in het spel kan zetten (Slepen) ;)
Dat zou veel levels wel wat te makkelijk maken, denk je niet? :)


Titel: Re: GMW #24 - The Machine - Physics-based constructie/puzzelspel
Bericht door: trevortjes op 22 September 2010, 14:29:06
Misschien voor in de (Vergrote) sandbox?


Titel: Re: GMW #24 - The Machine - Physics-based constructie/puzzelspel
Bericht door: Kai op 23 September 2010, 17:22:27
hoe haal je timing level11?


Titel: Re: GMW #24 - The Machine - Physics-based constructie/puzzelspel
Bericht door: trevortjes op 23 September 2010, 17:57:38
Door van die bouten enzo te verslepen ;)


Titel: Re: GMW #24 - The Machine - Physics-based constructie/puzzelspel
Bericht door: Maarten Baert op 24 September 2010, 00:09:50
hoe haal je timing level11?
Het gaat er om dat de bal onderaan eerst door de opening moet, en daarna pas de bal bovenaan kan doorgaan. Dat kan je doen door de bal die bovenaan zal gaan te vertragen met wat extra balken.


Titel: Re: GMW #24 - The Machine - Physics-based constructie/puzzelspel
Bericht door: 12vince op 4 Oktober 2010, 16:33:11
bij lvl 11 heb ik een horizontale balk bij de bovenste.

@matrebatre
kan je niet een level editor/maker maken?
dus dat je je ook items kan neerzetten en een bal een plaats kan geven enz.

ik heb bij level 6 3 used parts!!!

bij 16 heb ik een coole oplossing
(ben hem aan het uploaden op youtube.)

EDIT: http://www.youtube.com/watch?v=bbnIhqCA308
dit is het filmpje


Titel: Re: GMW #24 - The Machine - Physics-based constructie/puzzelspel
Bericht door: nielsjes1 op 4 Oktober 2010, 16:38:04
bij lvl 11 heb ik een horizontale balk bij de bovenste.

@matrebatre
kan je niet een level editor/maker maken?
dus dat je je ook items kan neerzetten en een bal een plaats kan geven enz.

ik heb bij level 6 3 used parts!!!

bij 16 heb ik een coole oplossing
(ben hem aan het uploaden op youtube.)
Volgens mij is er een lvl editor...


Titel: Re: GMW #24 - The Machine - Physics-based constructie/puzzelspel
Bericht door: 12vince op 4 Oktober 2010, 16:42:50
Volgens mij is er een lvl editor...

dat is een sandbox daar kun je niet dingen er heen slepen en object plaatsen/neerzetten


Titel: Re: GMW #24 - The Machine - Physics-based constructie/puzzelspel
Bericht door: RobbertC5 op 4 Oktober 2010, 16:47:36
Aangezien Matrebatre toch gratis oplossingen weggeeft heb ik mijn oplossing voor Level 30 ook openbaar gemaakt op YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=WP6EHeQZlr4 (http://www.youtube.com/watch?v=WP6EHeQZlr4)


Titel: Re: GMW #24 - The Machine - Physics-based constructie/puzzelspel
Bericht door: 12vince op 5 Oktober 2010, 16:19:44
hoe doe je level 21? :? ik krijg het niet voor elkaar


Titel: Re: GMW #24 - The Machine - Physics-based constructie/puzzelspel
Bericht door: jelleisgoed op 22 Oktober 2010, 12:30:35
Erg goed denkspel. Soms zijn de levels wel behoorlijk moeilijk maar met goed nadenken is het te doen :)


Titel: Re: GMW #24 - The Machine - Physics-based constructie/puzzelspel
Bericht door: Bjarno op 24 Oktober 2010, 09:49:45
Dit spel staat op The Game Maker Reviews* Blog :D

*macht der gewoonte :eyes:


Titel: Re: GMW #24 - The Machine - Physics-based constructie/puzzelspel
Bericht door: jelle6 op 25 Oktober 2010, 09:33:12
Geniaal!!! Echt super tof spel! Na 2 levels had ik al geen zin meer maar het is wel echt zwaar knap gemaakt :D


Titel: Re: GMW #24 - The Machine - Physics-based constructie/puzzelspel
Bericht door: 12vince op 2 November 2010, 13:41:48
ik heb lvl 24 (Lol U died) met éen balk van 3 gaten gehaald
en lvl 27 op de zelfde manier en het zelfde blokje


Titel: Re: GMW #24 - The Machine - Physics-based constructie/puzzelspel
Bericht door: RobbertC5 op 2 November 2010, 14:32:47
ik heb lvl 24 (Lol U died) met éen balk van 3 gaten gehaald
en lvl 27 op de zelfde manier en het zelfde blokje
Komt waarschijnlijk weer door de nieuwe bouwmethode?


Titel: Re: GMW #24 - The Machine - Physics-based constructie/puzzelspel
Bericht door: 12vince op 6 November 2010, 11:18:00
Komt waarschijnlijk weer door de nieuwe bouwmethode?

kweenie


Titel: Re: GMW #24 - The Machine - Physics-based constructie/puzzelspel
Bericht door: Maarten Baert op 6 November 2010, 13:18:48
Ja, met het oude systeem viel alles naar beneden tijdens het bouwen en kon wat je nu doet dus niet :).


Titel: Re: GMW #24 - The Machine - Physics-based constructie/puzzelspel
Bericht door: smegaaty op 25 Februari 2011, 16:43:36
Geen idee hoe, maar ik heb dit gewoon 1 of 2 uur verslafend gespeeld :)


www.game-maker.nl © 2003, 2007 Nederlandse Game Maker Community