Nederlandse Game Maker Community

Games => Work in Progress => Topic gestart door: lucb1e op 31 Oktober 2008, 16:11:33

Titel: Jump the gap beta
Bericht door: lucb1e op 31 Oktober 2008, 16:11:33
Jump the Gap
Het begon met een ideetje van iemand uit de klas (die ook spelletjes maakt) om iets te maken dat je over een gat ofzo moest springen wat compleet onmogelijk leek, maar eigenlijk toch gewoon te doen is. Het idee is een tijdje met rust gelaten maar ik was me een keer aan het vervelen en toen viel het me weer in. (die klasgenoot is het intussen weer vergeten dat hij het ooit gezegd had :P). Dus ik een engine in elkaar geflanst en wat geprobeerd en het bleek best wel leuk en verslavend. :D
Daar ben ik dus op verder gaan werken en tot nu toe is het dit geworden:
yoyogames pagina van Jump the Gap (http://sandbox.yoyogames.com/games/57798) (als je geen plugin wil installeren, je kan hem ook gewoon downloaden van de yoyo-pagina ;) ).

Edit 28-8-2011: Download hier de GMK (GM7) (http://lucb1e.com/gm/tuts/static_upload/jumpthegappr1.gmk)

snelstart
download en klik in het begin op 1 player en gebruik de pijltjestoetsen :)
(springen kan ook met spatie, vind ik persoonlijk handiger bij moeilijkere levels)
Uitleg van de rest staat gewoon in de game info: F1, en wordt deels ook tijdens het spel uitgelegd ;)

to do
-Alles van voor tot achter en terug testen
-betere graphics (deels lukt het me zelf wel maar als mensen willen helpen zou heel fijn zijn (PM/msn/email))
-muziek (hulp is altijd welkom maar niet echt nodig)
-de trackbuilder afmaken
-een website opzetten voor complete tutorial en zelfgemaakte tracks
-als je met 2 spelers doet, als de een afgaat, de ander niet ook opnieuw moet
-ook met 2 spelers, de view laten meezoomen en bewegen zodat beide spelers altijd in beeld zijn
-play-only tracks (je wil natuurlijk niet dat mensen zomaar jou track een klein beetje kunnen aanpassen en dan zeggen dat die van hun is)
-loading bar & icon

done
-natuurlijk de engine
-25 levels speelbaar
-trackbuilder klaar genoeg voor levels te maken die waarschijnlijk speelbaar zijn tot zeker versie 3 en misschien wel in alle komende versies
-ehm ja, gewoon heeel veel kleine dingen die heel handig zijn maar als ik het allemaal zou opsommen ben ik nog een half uur aant typen :P Kortom dus: de game goed speelbaar gemaakt :)

screenshots staan op de yoyogames pagina, maar let alsjeblieft niet op de graphics. Ik weet wel dat ook als het gezegd wordt een game vaak nog heel weinig gespeeld wordt omdat het redelijk crappy uitziet maar let er gewoon niet op en probeer de gameplay. Dank u :D

known bugs
-soms blijft ie haken, dit hoort er deels bij (soms als het te soepel zou gaan zou het te makkelijk zijn), maar bijv. op platte donkergroene vlakken is het natuurlijk niet de bedoeling.
-in de trackbuilder werkt align to grid vaak niet

Hoe je dus nog kan helpen
-Graag downloaden/spelen en tips geven :)
-Betere graphics (PM aub) :)
-Vermeld even in je reactie of de game-info (F1) overzichtelijk en begrijpelijk genoeg is, het schijnt soms dat ik onduidelijk ben met dingen uitleggen of vermelden, ook als ik zelf vind van wel :P
-als je bugs vind die nog niet in de lijst staan graag ook in de reactie zetten en als je toevallig weet hoe het opgelost kan worden zou fijn zijn :)

alvast bedankt&groetjes, Luc. :D

Titel: Re: Jump the gap beta
Bericht door: kaasje op 31 Oktober 2008, 16:25:11
Hey,
Ik vind het wel een leuk spel.
+ Origineel
+ Het bouncen heb je mooi voor elkaar gekregen
+ Leuk om te doen
- Sprites zijn niet veel
- Geen eigen loading bar
- Geen vijanden die je kan doden en andere kleine extratjes die het spel compleet maken.

Groeten,
Kaasje

Bericht door: lucb1e op 31 Oktober 2008, 16:29:03
Hey,
Ik vind het wel een leuk spel.
+ Origineel
+ Het bouncen heb je mooi voor elkaar gekregen
+ Leuk om te doen
Bedankt :D
- Sprites zijn niet veel
- Geen eigen loading bar
- Geen vijanden die je kan doden en andere kleine extratjes die het spel compleet maken.
punt 1 komt nog ;)
punt 2 ben ik vergeten te vermelden maar wordt ook nog gemaakt (net als het icoontje) (bewerkt :) )
En punt 3 is misschien ookwel een goed idee.. Weetniet zeker of het erin komt maar in ieder geval bedankt :D

Bericht door: jelleisgoed op 31 Oktober 2008, 18:18:29
Origineel spel :)

Het lijkt mij juist geen goed idee om vijanden maken. Het idee is simpel en ik denk dat je het
ook simpel moet houden. Je kunt natuurlijk wel dingen maken die je niet mag aanraken omdat je anders overnieuw moet beginnen.

Natuurlijk moeten de sprites nog worden vebeterd, maar daarom is dit ook nog een beta. Weet je al in wat voor stijl je de sprites gaat maken? Wordt het bijvoorbeeld gewoon een balletje of een mannetje (balletje lijkt me beter)?

Veel succes nog, dit kan een erg leuk spel worden :)

Bericht door: lucb1e op 31 Oktober 2008, 18:25:19
Je kunt natuurlijk wel dingen maken die je niet mag aanraken omdat je anders overnieuw moet beginnen.
Goed idee! Komt eraan :)
Weet je al in wat voor stijl je de sprites gaat maken? Wordt het bijvoorbeeld gewoon een balletje of een mannetje (balletje lijkt me beter)?
Weet ik nog niet zeker, maar ik denk geen mannetje. Een balletje is wel een goed idee maar dat is al heel vaak gedaan.
Veel succes nog, dit kan een erg leuk spel worden :)
Dankjewel :D

Misschien iemand nog ideŽn voor wat de player kan worden?

Bericht door: tidob1 op 31 Oktober 2008, 18:41:09
Leuk spel! Okť, de graphics zijn niet zo mooi, maar de gameplay is fantastisch.
Ik loop alleen een beetje vast bij het 2e level met een 'invisible wall'. Ik snap wel wat die wall is, alleen niet hoe ik er langs moet, want ik kan er niet overheen, niet onderdoor, ik kan ook niet naar links, maar wat moet ik dan? :P

Bericht door: lucb1e op 31 Oktober 2008, 19:10:47
Tweede level??
Ik denk dat je verderop bedoelt, de invisible walls komen pas een stuk verder :P
Bij de eerste moet je eroverheen (je kan ertegenop klimmen) en de tweede onderdoor (is onderaan wel heel krap maar als je het goed kunt ist prima te doen ;) )

Succes :P

(later in het spel komen nog andere levels met invisible walls maar als deze lukken gaat dat ookwel ;) )

Bericht door: roelor op 31 Oktober 2008, 19:46:08
Je zou natuurlijk particles kunnen gebruiken ipv sprites!

Bericht door: lucb1e op 31 Oktober 2008, 19:49:39
Ik ben niet zo bekend met het particle system, ik weet wel wat het is en wat het doet maar hoe het werkt heb ik nooit geprobeerd :P
Wat zou ik dan precies kunnen vervangen door particles en waarom geen sprites?

btw wie heeft hem al uitgespeeld? :P

Bericht door: Pizzagamer op 1 November 2008, 12:37:13
Hmmm, ben niet erg te spreken over dit spel. Ik vind de gameplay heel raar spelen. De egine bedoel ik dan, want het springen gaat langzaam (alsof je op de maan bent (niks mis mee)), maar je komt ook niet hoog (alsof je op de aarde bent).
Na een tijdje ben ik gestopt want ik vond het niet echt aantrekkelijk meer. Verder is het wel een goed idee hoor, dus ik zou er vooral mee doorgaan, alleen het is niet echt mijn game.

Bericht door: lucb1e op 1 November 2008, 17:58:52
De lage gravity viel me ook een keer op nadat ik net super mario had gespeeld en dan Jump the Gap. Maar om alles helemaal te gaan aanpassen aan een hogere zwaartekracht leek me wat overbodig, het wende toch weer na een minuutje :)

Maar als het heel storend is, alles voor een goede game dus wie vind het nog meer heel raar? (dan pas ik het namelijk misschien toch aan ;) )

Bericht door: lucb1e op 2 Maart 2019, 16:53:44
Spelletje voor het eerst in multiplayer gespeeld tot halverwege het laatste level, waar een bug ervoor zorgde dat het checkpoint niet werkte (beide spelers op dezelfde (x,y) tot ze uit elkaar sprongen en het level uit vliegen, wat je weer bij het checkpoint terug doet komen...). Toen toch maar opgegeven, maar was wel super leuk.

Laatste level was het leukste om te doen in multiplayer, flinke puzzel om de camera goed te krijgen en dingen goed af te wisselen of met goede timing ongeveer tegelijkertijd te doen, aangezien die alleen speler 1 volgt :D

www.game-maker.nl © 2003, 2007 Nederlandse Game Maker Community