Nederlandse Game Maker Community

Werken met Game Maker => Tutorials en Uitbreidingen => Topic gestart door: Blijbol op 28 April 2008, 21:29:53

Titel: [DLL] Joystick OEM-naam DLL
Bericht door: Blijbol op 28 April 2008, 21:29:53
Deze DLL bevat één functie die de OEM-productnaam van een joystick geeft. Dit is een alternatief voor de ingebouwde functie joystick_name(id), die altijd "Microsoft PC-joystickstuurprogr" geeft. Deze DLL daarentegen geeft de naam van de spelcontroller zoals die wordt weergegeven in het Windows Configuratiescherm die door de speler kan worden herkend. Door deze DLL te gebruiken, kun je je speler helpen te begrijpen welke spelcontroller id 1 heeft en welke id 2 heeft door hun namen aan de speler te laten zien.

Hier downloaden:
http://gamemaker.blijbol.nl/nl/joystickoemname

Geschikt voor :gm5: :gm6: :gm7: Pro / geregistreerd.

Titel: Re: [DLL] Joystick OEM-naam DLL
Bericht door: Ronald op 5 Juni 2008, 17:02:35
Hoi,
Het lijkt me erg handig, maar ik krijg er geen naam uit, er staat wel dat joystick 1 is aangesloten maar er staat niets bij de naam. Doe ik wat fout of is het een bug?

Ronald

ps. Ik heb een Logitech Formula Force FX stuurwiel

Titel: Re: [DLL] Joystick OEM-naam DLL
Bericht door: Blijbol op 5 Juni 2008, 17:54:46
Hmm, raar. Er gaat kennelijk iets mis bij het uitlezen van de naam.

Het zou mij erg helpen als je mij een e-mail (http://www.blijbol.nl/nl/over#contact) stuurt met registerdumps van de volgende registersleutels:
Code:
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\MediaResources\Joystick
Code:
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\MediaProperties\PrivateProperties\Joystick

Deze kun je maken door in de Register-editor (om te starten: klik Start -> Uitvoeren -> Voer in regedit) naar deze sleutels te navigeren in de boom links, rechts op deze mappen te klikken, Exporteren kiezen en het bestand opslaan. Deze twee .reg-bestanden kun je als bijlage bij de e-mail voegen. Vermeld s.v.p. ook je besturingssysteem (bijv. XP Pro of Vista Home Premium). Met deze gegevens kan ik uitzoeken in welke stap het opzoeken van de naam misgaat.

Stuur gerust een e-mail of PM als je dit niet begrijpt.

Edit:
Belangrijke update!

Op Vista blijkt een registersleutel verplaatst te zijn, waardoor deze DLL de joysticknaam nooit kon vinden als een spel met deze DLL gespeeld werd op Vista. Deze bug is nu opgelost. Ik adviseer iedereen die deze DLL gebruikt om hem opnieuw te downloaden en zijn spel te updaten.

www.game-maker.nl © 2003, 2007 Nederlandse Game Maker Community